Neuvola- ja Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ainola
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Täällä käyty tänään neuvolalääkäri-käynnillä ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Viikkoja siis 14+4.

Paino itsellä laskenut taas puoli kiloa viime kerrasta. Terveydenhoitaja kehui että hyvä, olet pysynyt diettiruokavaliossa mutta myönsin hänellekkin etten ole, että joka raskaudesta paino laskee ensin sen 3-4 kiloa ja sitten alkaa kertyä lisää.
Verenpaine 124/55.

Lääkäri ultrasi vauvan, oli ihana nähdä että siellä hän liikuskelee vaikka en itse potkuja vielä tunne. Ei mittaillut kun sen verran huono laite.. Sikiöllä syke 148.
Mulla on oikea rinta kipeytynyt viime viikkoina ja lääkäri tutki nyt sen josko löytyy möykkyjä/patteja. Ei löytynyt, mutta seuraillaan jatkossa.

Ylihuomenna olisi sokerirasitus... Yääh emoticon

Odotettu nt ultra ohi! Eläväinen vauva oikoi kovasti jäseniään. Harmi kun ei saatu siitä tilanteesta kuvaa, olisi tullut hieno!
Täti mittaili ensin ja joutui herättelemäänkin jo välissä että näki kaiken tarvittavan. Tyyppi sitten nukahti uudelleen, eikä kuvat olleet kummoiset...
Toisessa näkyy kuitenkin pieni käsi nyrkissä, sormetkin erottuvat!  emoticon

Pieni osoittautui päivää vanhemmaksi.

Me jouduttiin ottamaan esikoinen mukaan, kun anoppi on koulussa. Eihän tuo haitannut, mitä nyt oli tylsistyä.
Tytön mielestä täti oli taas vähän höpö. Nyt yritetään, että 2v paljastaisi anopille missä oltiin ja mitä nähtii. Jos suostuu sanomaan, pitää koettaa jos kertoisi puhelimessa minunkin vanhemmille. Olisi sekin osuus "hoidettu"!

Meilläkin oli ensimmäinen ultra viime viikon keskiviikkona 29. pvä vkolla 13. Sielä semmonen 9 cm pitkä pallero vilkutteli ja liikuskeli kovasti emoticon pituuden mukaan saattaa ollaa muutamaa päivää vanhempi, mutta LA ei muuttunut vielä mihikään. :) seuraava on sitten rakenneultra 25.10.. ei millään jaksais odottaa sinne asti :| :)

Käytiin tänään np-ultrassa ja siellä oli kaikki vallan hyvin. Toinen oli hyvin eläväistä sorttia ja ilmeistä malliainesta, kun kokoajan kääntyi etupuoli ultraan päin ;) Vastasi viikkoja 11+1, joten muutettiin sen mukaan laskettuaika. Minulla se laskettuaika oli hakusessa, kun keskenmenon ja raskautumisen väliin ei mahtunut menkkoja. La siirtyi parilla päivällä ja on nyt 26.3. :) Rakenneultra onkin sitten 8.11. kun viikkoja on 20+ :)

Meillä oli kanssa eilen odotettu ja jännitetty nt ultra. Meidän vaavi ei ollut yhteistyöhalukasta sorttia, kölli ja heilui jos jossakin asennossa, mutta ei millään meinannut mennä sivuttain. Kätilö käski mun välillä liikuskella huoneessa josko se vaavikin liikkuisi ja joutui loppupeleissä vähän painelemaan masusta että saatiin oikein päin kääntymään. Sitten saatiin turvotukset mitattua ja oli normaali, eli nyt hyvillä mielin jatketaan eteenpäin! :) Mielenrauha tuli taas hetkeksi, tuntuu että vaan stressaa koko ajan onko kaikki hyvin.. Täytyy varmaan se doppleri ostaa kotiin.
Meillä muuten kätilö kävi koko vaavin läpi, eli katsoi ja kertoi meille kädet, jalat, sormetkin jopa, ja missä virtsarakko ja vatsalaukku, aivolohkot, silmät ja kaikki! Oli kyllä kiva, eihän siitä kuvasta ite ensin meinannu mitään tajutakaan. :D Ja vaavi vastasi tässä ultrassa täysin alkuperäistä laskettua aikaa kooltaan, juhannuksena alkunsa saanut siis. ;)
Rakenne ultra varattiin mulle vasta kun viikkoja on jo 21+, luulin että se viimeistään viikolla 20 tehdään? Miten muilla?

Onnitteluja kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Minulla oli tänään aamulla se kauan kaivattu toinen ultra (niskaturvotus). Varhaisultrassa kävin rv 7+3 mielenrauhan vuoksi ja silloin oli kaikki ok. Ja onneksi oli nytkin :)! Siellä se meidän ihana kolmas pikkuihme jumppasi kovasti ja kaikki oli niin kuin pitääkin tässä vaiheessa. Tuli kyllä niin onnellinen olo ja itkukin siinä vähän pääsi sitä ihmettä katsellessa. Aina se vaan tuntuu yhtä ihanalta ja ihmeelliseltä <3.

Nyt sitten uskaltauduin tännekin tulla turisemaan :).

Ofelia rv 12+4

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Meilläkin oli tänään ultra! Oli ihan uskomatonta nähdä se pikku uimari siellä hengailemassa ja sydämen syke! Kaikki näytti olevan miten pitikin ja ehkä kaikista hauskinta oli kuitenkin aviomiehen ilme, oli aika hiljasta poikaa vaikka normaalisti juttu ei ihan heti lopu kesken :)!
Niskaturvotusta oli 1-1.6, ei ihan tarkkaa mittaa saanut, mutta ei kuulemma syytä huoleen. Kokoa oli 5 cm ja vastasi tarkalleen viikkoja 11+4 eli LA pysyy samana.
Sitten vaan odottelemaan verikokeiden tuloksia ja toiselle kolmannekselle siirtymistä, jospa tää pahoinvointi vaikka vähän edes hellittäisi!

Niskapoimu-ultra oli tänään. Turvotuksen määrä oli normaali ja koko, 6 cm, ei muuttanut laskettua aikaa.

Mymmeli88: Minulla on rakenneultra juuri viikolla 20+0.

Mulla rakenneultra vast 21+2..pitää vielä neuvolatätiltä varmistaa mut muistaakseni r-ultra piti tehä ennen vko 22.

No hyvä että jollekin muullekin annettu noille viikoille aikaa, mä jo ajattelin että onko se kätilö laskenut väärin kun antoi sen ajan. :D Ja täytyy tosiaan itsekin kysellä neuvolasta vielä. :)

Hienoa että monella on hyviä kuulumisia ultrista! :)

Itellä nt-ultra takana ja kaikki oli niinkuin pitikin :) 56mm "pitkä" kaveri siellä heilutteli kättä.
Oli jotenkin herkempi tapahtuma kuin esikoisesta, ehkä silloin vielä ei täysin tajunnut sitä. Nyt kun tossa vierellä möyrii tollanen pikku termiitti niin jotenkin konkreettisemmin tajuaa että tästäkin pikku sintistä vielä kasvaa tollanen ihka oikea ihminen.. :)

Laitan kuvia ultrakuvat osioon..

Hei,

Itsellä ensimmäinen ä-neuvola oli jo elokuun alussa ja nyt kun olen muutaman kuukauden ulkomailla niin en pääse hetkeen neuvolaan. Kävin täällä maailmalla juuri tällä viikolla ekassa ultrassa ja sikiön kromosomipoikkeavuustesteissä. Kaikki oli kunnossa. Oli varsin sykähdyttävä näky ja koko raskaus konkretisoitui, kun siellä näkyi pieni 48 mm ihmisen alku sydämen tykytyksineen. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja seuraavaksi sitten rakenneultraan n. 5 viikon päästä, jonka jälkeen pääsenkin piakkoin takaisin Suomeen!!

Kaikille kaikkea hyvää odotukseen ja halaukset teille keillä matka keskeytyi ennen aikojaan!!

Onnea kaikille joilla ultrasta saatu hyviä uutisia! :)

Itsellä oli tänään ensimmäinen ultra (rv13) ja siellähän se 74mm pituinen pötkylä kovasti heilui ja pyöri! Jäseniään kovasti oikoi ja vaihteli asentoa, välillä piti pienet unosetkin ottaa..
Laskentatavasta riippuen päiviä olisi ehkä jo enemmänkin kasassa kuin menkkojen mukaan laskettu, mutta la pidettiin silti samana.
Ihana saada viimein varmuus raskaudelle ja kuulla että kaikki näyttää olevan hyvin. :)

Tänään käytiin ultrassa ja laskettu aika aikaistui taas hieman. Koon mukaan la olisi nyt 23.3., mutta koneelle eivät sitä muuttaneet. Tuli kyllä aika vahva poikaolo. Esikoisen ultrakuviin verrattuna Taatti oli jo nyt jotenkin eri näköinen ja toisin kuin esikoinen (joka joka ultrassa ja neuvolakäynnillä oli todella aktiivinen) niin tämä mahanvaltaaja vain chillaili. Samalla kävin verikokeessa ja tekivät sen mua huolestuttaneen toksoplasmoositestinkin. :)

Nyt voi taas olla hetken huojentuneemmin mielin...

Neuvolassa käyty, ja kaikki ok. Löysi jopa sykkeen vaikka viikkojen puolesta ei vielä ihan välttämättä aina löydy =) Näillä mennään, ei vaivoja eikä oloja, aika jees!

Täällä kans nt-ultra takana vilkas kaveri on kyseessä, kauan meni ennenku saatiin mitat otettua, niskaturvotus oli ok, viikot ois tuon mukaan nyt 10+3 ja menkkojen mukaan 11+3, nyt sit ootellaan neuvolassa käyntiä muuttaako ne laskettua aikaa. Sehän menis sit huhtikuun puolelle.Esikoinen oli mukana ja oli vähä ihmeissään kun kuunneltiin sydänäänet ja näytöstä näkyi vaan "tuhrua" :D

Takana on jo kolme ultraa, ensimmäinen viikoilla 8+2, toinen viikoilla 9+5 ja viimeisin oli nt-ultra viikoilla 12+5 eli kolmisen viikkoa sitten. Ensimmäiseen ultraan mentiin hyvin haalean beigen vuodon vuoksi ja päätettiin mennä sitten tuohon toiseenkin, joka oli varattu jo hyvissä ajoin ennen tuota ekaa ultraa. Jokainen kerta on ollut käymisen arvoinen! Nt-ultrassa oli kaikki mallillaan ja on tullut todettua kahden viimeisimmän ultran perusteella, että meille on tulossa todellinen energiapakkaus. Kätilöäkin huvitti, kun ei meinannut onnistua mittaamaan, koska näytillä oli aina etu- tai takapuoli ja kuva piti saada sivuprofiilista. Todella hellyyttäviä kuperkeikkoja! Me ollaan miehen kanssa aika rauhallisia, joten yksi vähän eläväisempi mahtuu kyllä joukkoon! :)

Viikko sitten oli toinen neuvola, jossa oli samalla myös lääkärikäynti, jossa kuunneltiin pikkuisen sydänäänet. Lääkäri mukaan valkovuodon perusteella minulla olisi hiivatulehdus. Ei kyllä ole ollut mitään oireita, mutta otinpa sitten Canesten-kuurin joka tapauksessa. Rakenneultra on ensi kuussa viikoilla 21+2. Ajateltiin mennä myös 4D-ultraan, joka osuu varmaan hyvin samoihin aikoihin tuon rakenneultran kanssa. Pitäisi varata aika.

Meillä oli nt-ultra viime viikolla. Esikoista odotetaan, joten olihan se kokemus. :) Vuoroa odoteltaessa katseltiin vastapäisellä seinällä olevaa nuppineulaseinää, johon oli merkattu, montako tyttöä ja poikaa on minäkin vuoden päivänä syntynyt... Tuntui hurjalta, että aikanaan se meidänkin vauva merkataan sinne. Huih!

Vauvanalku oli oikein pirteä ja liikkuvainen, laskettu aika pysyi samana, 26.3. Niskaturvotuksen mittaamisessa oli pieniä ongelmia kun ötökkä ei olisi halunnut millään kääntyä oikeaan kulmaan, kovasti joutui heiluttelemaan ja mä jouduin yskimään ja käymään vessassa, ennen kuin saatiin halutunlainen kuva. Kaikki oli onneksi kunnossa. :)

Olin muuten melkein varma, että alkaisin itkemään ultrassa, mutta taisin olla liian pölmistynyt kaikesta. :D En kai ole vieläkään sisäistänyt, että se pikkuinen on oikeasti tuolla mahassa eikä vain siellä ultran tv-ruudulla..

Meillä oli eilen ensimmäinen ultra. Massussa kaikki hyvin :) Yksi pieni terve vauveli siellä polski. LA on nyt 30.3.2013. Esikoisemme syntymäpäivä on 2.4, joten saadaan sitten jatkossa järjestellä kimppa synttäreitä :D

Ihan kun olisin sitten illalla tuntenut pieniä muljahduksia mahassa, mutta en nyt voi vielä ihan varmaksi sano. Nyt uskallan oikein täysillä iloita tästä odotuksesta!! 

Takaisin