Neuvola- ja Ultrakuulumiset

Meillä keskiviikona ekassa neuvolassa kaikki oli hyvin, pikkuisen sydän-äänetkin kuuluivat pienen etsiskelyn jälkeen, kovasti sykki pieni sydän <3
Ensimmäinen ultraääni kutsu tulee kuulemma 2-3 viikon sisällä postissa.. Sitä odotellessa :) Jännä nähdä miten laskettu aika tarkentuu... Kuukautiskierron mukaan se olis 1.3, mutta koska kierto on hieman pitkä ja tikutin ovulaation sillon aijemmin niin sen mukaan laskettu aika olis 13.3, saapahan nähdä..
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :) meillä on huomenna eka neuvola ja vaikka käytiin sillo pari viikkoo naistenklinikalla ultrassa ni koko ajan sitä jännittää onko se papu viel mukana siel :) mutta tuskin on aiheellinen huoliku ei oo sen jälkeen mitään vuotoja ollu ja tuossa kaks päivää sittenpiti kesken työpäivän juostaoksentamaan :) meillä ei vaan oo ollumahdollisuutta tulostaa niitä lappuja ni kai ne voi neuvolassa täyttää ku neuvolatäti sano puhelimessa et käydä netissä täyttämässä? :) huomista odotellessa mut ehkä tää menee nopeeta ku tänää töihin ja aamulla jo 8.00 aika :)
 
heips! keskiviikkona piti olla eka ultra mutta mutkien jälkeen ei olekkaan.... torstaina alkoi pieni vuoto jonka vuoksi menin lääkäriin tk:seen, jossa yllättäen oli joku tumpelo lääkäri ja siitä siis ystäväni vei minut kunnon sairaalaan.... muutamien kiduttavien tuntien jälkeen lääkäri otti vastaan ja kyselyiden jälkeen ultrattiin... siellä se pikkuinen näkyi.... mutta oli jo matkalla pois :( ei kestänyt tätä matkaa pidempään..... emoticon ja joo kaikki sanoo et ei muuta ku uutta putkeen mut ei me taideta olla valmiita ihan heti yrittämään....

kaikesta tästä huolimatta toivotan koko sydämestäni teille kaikille oikein ihanaa odotus aikaa :) <3
 
sontsa: olen pahoillani tapahtuneesta! Toi on tosi ikävää :( Yritätte sitten uudestaan, kun teistä tuntuu siltä. Surette nyt rauhassa tämän menetyksen alta pois. Ajan kanssa asian käsitteleminen helpottaa. Voimia surutyöhön!
 
Omaa: Vähän tai oikeestaan aika paljonkin jänskättää huominen. Huomenna on raskaudenkeston määritysultra neuvolassa. Tämä siis ennen varsinaista neuvolaa, joka on vasta 30.8. Jännitys on ekstrasuuri siksikin, että viimeksi pari kk sitten tässä samassa ultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Ainakin nyt on selkeemmät ja vahvemmat oireet, joten siinä mielessä menen aika luottavaisin mielin. Vielä vuorokausi, niin tiedän joko nyt saadaan kertoa tuleville isovanhemmille ilouutisia :)
 
Sontsalle osanottoni ja jaksamista surun kanssa. <3

Cissille tsempit, peukut pystyyn et kaikki on hyvin! :)
 
sontsa suuret pahoittelut teille! <3 Sanat ei koskaan riitä tässä :( Jatkatte yrittämistä sitten, kun teistä siltä tuntuu :)

Cissi84 onnea huomiseen ultraan :)
 
Sontsalle osanottoni ja jaksamisia <3
Cissille tsemppia :)
Itse kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Laskettu aikakin muuttui päivällä 28.2.2013. Eli meni helmikuun puolelle :)
Mutta koska mulla on kohdussa myoma, niin pieni jännitys on aina mukana, ettei vaan käy huonosti. Kun kuulemma keskenmenoriski on korkeampi.
Täytyy muistaa vain ottaa iisisti, kyllä tää tästä. Ei sitä kannata etukäteen murehtia. 
Mut olihan se ihana nähdä pikkuisen liikkeitä :)
 
Pahoittelut niille, joilla ollut surullisia uutisia ultrissa!
Didi: Minulla on myös myooma kohdussa. Aikanaan varoiteltiin kovasti, että en välttämättä tule raskaaksi sen takia ja jos tulenkin, niin "vaikuttaa raskauden kulkuun". Mutta ei kummassakaan ole ollut ongelmaa. Ensimmäisessä raskaudessa se myooma oli ekassa ultrassa kasvanut, mutta toisessa ultrassa sitä ei näkynyt. Raskauden jälkeen kävin ultrassa ja se oli kutistunut alkuperäisestä koosta. Kipujahan se on aina aiheuttanut, joskin viimeksi ultratessa sanoivat, että kivut eivät voi johtua siitä myoomasta. Ekassa raskaudessa kerran kävi niin, että kivut yltyivät sellaisiksi, että muutuin "korkkiruuviksi": oikea kylkeni vääntäytyi eteenpäin niin, että jalka lyheni viitisen senttiä. Siis olin todella hurja näky! Kroppa aivan kierossa ja mitään ei voinut tehdä. Neljä päivää se kesti. Minut autettiin ylös ja alas ja särkylääkettä ei saanut ottaa mitä sitä banadolia, joka ei kyllä vaikuta mihinkään. Raskauden jälkeen myooma sitten äityi kipuilemaan lähes kuukausittain ja niinpä sain särkylääkkeet, parasetamolia ja ibuprofeenia 1000mg kolmesti päivässä. En olisi voinut lasta hoitaa olleskaan, ellen olisi saanut lääkkeitä. Kuulemma pienempi paha on lääkkeiden eritys äidinmaidon mukana vauvalle. Nyt ultrassa sitä myoomaa ei löytynyt, joskin se heitti kuvaan koko ajan varjoa. Kuulemma mun myooma on sellainen, että leikataan sitten kohtu pois, jos se alkaa kipuilemaan enemmän, se on nimittäin osittain onteloituneena kohdun seinämään. Tän raskauden jälkeen kyllä sen puolesta voivat ottaakkin kohdun pois, jos on tarvis, mun lapsikiintiö nimittäin on ihan täysi sitten! Muutamalla mun tutulla on ollut noita myoomia ja ovat sanoneet samaa, että ei ole vaikuttanut raskauksiin. Tosin yksi epäili, että sen takia ei koskaan raskautunut.
 
Kiitos Serafiina, ihana kun on samassa tilassa olevia. Ei siis tosin se ole kiva, että sulla on myooma, mutta joo.
Sama juttu täällä, sanottiin, etten välttämättä tule raskaaksi sen takia. Leikkaus ei myöskään tullut kyseeseen (on sen verran hankalassa paikassa) ja kohtu ei olisi sen jälkeen kestänyt raskautta. Mutta nyt se on kasvanut jo hurjasti ja aihettaa jatkuvaa pientä kipuilua. Ainakin luulen, että johtuu myoomasta. Aiemmin en edes tuntenut sen olemassaolo. Täytyy vain toivoa, että sen kasvu rauhoittuu jossain vaiheessa.
Mutta jos pikkuinen on tullut meihin, niin kyllä se siellä taistelee pahaa myooma vastaan, eikä anna periksi :)

 
Osanottoni kaikille, joiden pikkuisen matka on päättynyt.

Meillä oli eilen eka ultra ja kaikki oli ok. Siellä se pikkuinen pomppi ihan niinkuin isosiskonsa aikoinaan. Yhtä vilkas tapaus vissiin tulossa. En oo kauheasti tänne kirjoitellut, käyn kyllä lueskelemassa.
 
Osanottoni kaikille joiden pikkuisista tuli enkeleitä..
Olen aivan ymmälläni siitä miten  "yleistä" se voi olla.
Entiedä misä olen elänyt,mutta kuvittelin sen jotenkin olevan aikas harvinaista.

Mullakin on ollut ihmeen oireeton olo ja nyt alkaa hermostuttaa..  Mulla on torstaina ultra ja lääkäri. Siellähän sitä sitten selviää paljon..
Nyt mennään rv 11+5  ja toivottavasti siitä vielä paaaaljon pidemmälle.

Tsemppiä kaikille !! 
 
Jei, tänään tuli niskapoimu-ultraan kutsu, 23.8 olisi, voi tätä jännitystä (ja toisaalta pelottaa ihan sikana!)
 
Tänään oli ultra ja pikkutyyppi siellä köllötteli ja sydänkin löi hienosti. Yksi olisi sieltä tulossa, vaikka joskus epäilinkin olojeni kautta, että näinköhän on useampi ;D Huomenna sitten varailen np-ultraa ja sokerirasituskoetta :)
 
Huonosti nukuttu yö takana ja stressiä pukkaa.. Ensimmäinen ultra aamupäivällä, saa nähdä miten käy.
 
Huhheijaa, touhukas kaveri sieltä masusta kurkisteli. Tainut olla sen verta pitkä kierto, ku pari viikkoa otettiin takapakkia. 11+3 vaihtuikin 9+4 :) 2vkon päästä uudelleen ultrataan.
 
Mulla oli kans tänään eka neuvola käynti ja samalla ultrattiin. hirmunen paniikki iski tunti ennen aikaa että entä jos siellä ei ookkaan ketään yms.. Mutta sielläpä kättä kovasti heilutteli pikkunen pallero.. oli sen verta pieni että taitaa la siirtyä hieman, mutta se varmistuu sitten kuukauden päästä.. oon kyllä nyt niin onessaan että tekis mieli huutaa koko maailmalle =)
 
huhhei, tänään rv 9+5 ja ensimmäinen neuvola takana! nyt sitten odottelemaan ultraa, siihen oiskin vielä kolmisen viikkoa...
nyt vaan termiitti huutamaan koko maailmalle hyvien uutisten johdosta... emoticon
 
Moikka,
Mulla huomenna eka neuvola, jännittää ihan tosi paljon jotenkin vaikka tiedän että se on vain lörpöttelyä ja papereiden täyttelyä. Huh, miten varmaan jännitänkään sitten ekassa ultrassa...Ja uusi olen täällä palstalla, eka raskaus, rv 7+5 :)
 
Takaisin
Top