Neuvola- ja Ultrakuulumiset

Nyt aion sitten kertoa, että se laite toimii!
Siellä se sydän sykkii sataaviittäkymppiä ja kuuluu oikein selvästi vaikka laite lupaa kuuluvaksi vasta kahden viikon kuluttua..   :)
Kyselin itse noita ultra hintoja niin täällä halvin oli 85€ omavastuuta.

Toisaalta sekin on pieni raha, jos saa kurkata vähän ja varmistaa tilanteen..
 
Täällä meillä päin myös halvin on 85euroa. Muut pyöriikin sitten reilusti yli 100e puolella. Ja huomenna olen menossa tuonne halpaan paikkaan, josta tosin olen kuullut vain kehuja :)
 
Hei kaikille!itsellä nyt noin 6+2 ja eilen oli vuotoa ni kävin tänään naistenklinikalla tarkistamassa mitä siellä mahassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään ku neuvola olis "vasta" 13.8. siellä kuitenkin kaikki hyvin ja ultra kuvankin sain vaikkakin siinä vielä todella pieni  on siliö(0,37cm) mut sydämmen lyönnit näky ni nyt jaksaa sit odotella neuvolaa vaik siihen tuntuukin olevanniin pitkä aika :)
 
Voi ei ihanaa että sydän sielä sykkii :) voitko laittaa linkkiä mistä sen tilasit? Onko se varmasti turvallinen? Olis mielenkiintoista itselle myös sellainen hankkia ;)
 
nonni, huomenna se sitten olisi, ensimmäinen neuvola! :) ..en millään meinaa malttaa odottaa, mutta samalla ei oo varmaan ikinä jännittäny näin lujaa! toivotaan että kaikki olisi hyvin, kuuntelisivat sydänäänet ja jotain jo kuuluisi, viikkoja huomenna 9+1. saa nähdä saako tässä yöllä edes nukuttua ku vaan odottaa kello 12:sta.. :| :))
 
Varhaisraskauden ultra-aika on 9.8. Silloin viikkoja kasassa arvion mukaan 11+4. Toivottavasti menee sen 10+0 - 13+6 väliin, että saavat niskapoimun mitattua. Tai paras aika näkyy olevan 10+4 - 12+6, jotta saavat seulonnan tehtyä. Ottavat sitten kaikki verikokeet jne. Mulla tulee varmasti olemaan taas se lapsivesitutkimus ja mieluummin se kuin seerumiseulonta, vaikka ei ollut viimeksi mikään mukava kokemus: tutkimuksen jälkeen oksensin naistenklinikan alla olevassa porttikäytävässä tunnin, otti niin rankoille. Mutta hyvä se on tietää, onko sikiö terve vai ei. Jännitän siis sitä, että saadaan niskapoimu otettua...
 
Mulla kuului ekassa raskaudessa sydänäänet ekan kerran 9+4. Että hyvällä säkällä saatat huomenna kuulla nopeaa tykytystä. Tästä raskaudesta eka neuvola oli 8+0, eikä kuulunut yhtään mitään. 
 
Mulla yritettiin eilen kuunnella sydänääniä, mutta ei saatu ihan kuulumaan, kone kyllä mittasi niitä taajuuksia vai mitä ne nyt on ... :D Mutta vatsanpäältä ultraten näkyi jo alkio. Ja minullahan oli jo toinen neuvola eilen vaikka viikkoja 9+5. Koska olen vainoharhainen ja kävin tarkastamassa että nyytti on mukana.
 
Heips! Onnea kaikille jotka on saanut kuulla tai nähdä pienet sydämen sykkeet :) yritin eilen varata ar ultraa, muttei Tampereella missään ollut vapaata kun vasta kahden viikon päästä. Päätettiin ettei sitten mennä kun ei kerta minnekään pääse. Sitten muutaman tunnin päästä koskiklinikalta soitettiin että olis samalle päivälle vapautunut aika :) mielettömän hyvä palvelu minusta! Käytiin sitten ihailemassa pientä aarretta ja sydän sielä oikein terhakkaasti sykki :) oli uskomaton näky!!! Kun täällä on puhuttu siitä hinnasta, niin meidän käynti maksoi 126€ korvausten jälkeen...
 
Ensiksi voisin kertoa ultrakuulumiset eiliseltä. Eli yksi vauva siellä oleili ja kaikki oli hyvin. Sykkeet oli vahvat. Hintaa ultralle tuli 85e ja aivan ihana palvelu oli siellä.

Tänään sitten olin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Eipä tässä vaiheessa vielä mitään ihmeellistä sielä tehdä. Laskettuaika siirtyi päivällä, eli on nyt siis 9.3.
 
Neuvolasta kotiuduttu.. Ei sielä mitään ihmeellistä oikein ollut, keskustelua. Sydänääniäkään ei kuunnellut, sanoi ettei vielä kannata. :/ Lääkäri on 20.8. että sitä odotellessa. :) ..ja ultraa ja labraa pitäisi nyt sitten varailla. :)
 
Meilläkin oli jo eka neuvola rv 6+3, aika aikaisin. Ja oli kyllä aivan ihana neukkutäti! Tuli puhetta edellisen raskauden perätilasta ja siitä, ettei kukaan sitä tunnustelemalla edes tajunnut. Sanoi sitten täti, että täällä meillähän on oma laite, että voi sitten loppuraskaudessakin seurata varmuudella miten päin ollaan. Kysyin sitten tietysti, että onko tapana, että nyt ennen np-ultraa sillä täällä katsottaisiin, ei kuulemma ole.. Mutta, täti oli aivan ihana ja sanoi, että katsotaan jos käydään lopuksi vilkaisemassa! Sit sinne vähän salaa mentiin katsomaan ja siellähän se sydän sykki ja oikeassa paikassa kölli :)<3 Laite nyt ei mikään huippu ollut, mutta parempi kuin oletin. Ja täti kyllä sanoi, että ei saa sit huolestua, jos ei nähdä mitään kun yleensä vasta myöhemmin sillä katselevat. Mutta siellä näkyi, oli niin helpottunut olo <3
 
Mulla oli tänään eka neuvola käynti (viikot 9+6) Meillä ekalla neuvolla reissulla aina ultrataan ja taidan kuuluakkin helmikuun puolelle vaikka teitä oon täälä seuraillut :D La piti olla 2.3.2013 mutta kun ultrakuva alkoi näkyä niin sielä oli virkeä vauvan näköinen paketti kädet ja jalat vispas, apua <3 Neuvolan tätyskä tuumas et ohhoh ompas se iso.. veikkasi että viikot olis jo +12 mut hölläs vähä ja tuumas et viikot on luultavimmin 11-13 välillä joten ens viikolla äitipolin ultraan kattomaan minkä ajan vauva saa syntyäkseen (yli ei onneksi päästetä) Ihanaa kaikki oli hyvin joten saa jo vähä huokasta :) Ainut ns. huono uutinen oli se etten välttämättä kerkeä kuulemma np tutkimuksiin jos raskaus on paljon luultua pidemmällä mut enköhän siitä selviä :D:D

Tsemppiä teille kaikille maaliskuisillekkin jos helmikuisia alan seurata!!

 
Mulla ois eka neuvola ensi viikolla, sitä varten jo täytellyt nuita terveystietoja ym. lappusiin. Mittaako ne siellä jo ekalla kerralla yleensä hemoglobiinin yms? Ei ole aiempaa kokemusta asiasta, voisihan sitä toki googlettaa, mut ajattelin kysyä teidän kokemuksia?? emoticon
 
elikkäs me käytiin eilen yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja yksi pikkuinen sieltä olisi tulossa ! :) sydänäänet löytyi heti emoticon laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin elikkä la olisi nyt 27.3 ja viikkoja on nyt 6+4 :) pikkuinen oli vasta 6mm pitkä :) oli kyllä uskomatonta nähdä sellainen pieni jyvä jonka sydän lyö :) mieskin vähän pehmeni siinä tilanteessa :D voisin tässä joku päivä laittaa ultrakuvan tuonne toiseen ketjuun vaikkei siitä oikeastaan mitään vielä näy :)
 
Voi kun aika matelee. Torstaina on varhaisultra eikä ole oikeastaan mitään varmuutta että miten pitkällä ollaan. Epäsäännölisten menkkojen mukaan laskettuna nyt siis viikkoja olis noin 8, mut saas nähdä :) mutta aivan sama kunhan sieltä vaan se pikkunen löytyy <3>
 
Huih, torstaina np-ultra. Saa nähdä, saadaanko neitille hoitaja vai jääkö iskä kotiin hoitaan neitiä:/
 
Tähtipöly, meillä ekassa neuvolassa katotaan onko pissa puhdas ja tehdään bakteeriviljely. Verenpaine sekä hemppa mitataan. Hiv testeihin otetaan näyte. Paino punnitaan. Ja ja hmm.. siinä ne taisi olla ja muu aika käydään läpi raskausajan ruokia, liikuntaa, tulevia ultria yms..
Mulla meni 1h20min viimeksi, vaikka toinen kyseessä ja hommat oli aika tuoreessa muistissa :)
 
Hei, huoli nousi oireettomuudesta ja hakeuduin yksityiselle ultraan jossa todettiin sikiön kasvun loppuneen, että tämä murheen valttama kirjoittelija poistuu joukosta. Ei tullut meille sitten maalisvauvaakaan!

Muille parempaa onnea raskauteen ja hyviä vointeja, iloitkaa raskauksistanne! <3

 
Takaisin
Top