Neuvola- ja Ultrakuulumiset

Tsemppistä Mymmis että siellä nyt sitten jotakin ois(kenties paremmilla laitteilla katsottuna).

Itselläni tuli eilen kutsu varhaisultraan, joka on 1.8. Varmistetaan viikot =)
Ja lappuset lippuset tuli eilen kans, vielä ei ehditty niitä miehen kanssa täytellä. Vähän jännää, nyt jotain tapahtuu, vihdoinkin!
 
Täällä käytiin eka neuvola. Ei mitään uutta tai yllättävää, edelliseltä kerralta aika hyvin muisti kaikki. Näemmä vältän sokrurasituksen, kun sain painoa sen verran tiputettua <3 Ultraa ja verikokeita varailemaan tässä sit kun ehtii ja jaksaa. Ja just tajusin et unohdin valittaa hiivaongelmasta. Viime raskaudessa oli melkeen koko ajan jonkin asteista hiivaa, ja nyt tuntus olevan sama, vois saada jonku reseptilääkkeen =( Kalliita nuo normi, jos joka toinen viikko pitää hoitaa... Mut paineet ja hemoglobiinit sun muut ihan hienosti. Nii ja viikkoja 7+3
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Perusjutut puhuttiin siellä läpi. Olivat unohtaneet laittaa mulle sen lähetteen varhaisultraan eli vieläkään mulla ei oo varsinaista tietoo että millä viikoilla mennään.. :D No mut piakkoin varmaan sinne saan aikaa. Mä en muuten ainakaan saanut sitä raskauskalenteria, minkä sain viimeks, tyhmää. Tykkäsin pitää sitä vähän niinkuin raskauspäiväkirjana, saiko muut sellaista?

Mymmis toivotaan parasta, ettei sun pelko osuis oikeaan! emoticonTuskimpa millään ultralla näkyy tässä vaiheessa vatsan päältä mitään.
 
Cilmi: juu mä sain tän vau.fi raskauskalenterin ja joka viikon kodalla saa kirjoittaa raskauspäiväkirjaa. :)

anemone@: Miksi ei saa yleisesti kelakorvausta, mä sain eikä mulla oo mitään erityissyytä, tai on mulla yks keskemeno, mut ei sitä siinä maksaessa mainittu? Ja sain molemmissa paikoissa kelakorvauksen missä kävin. hmm. onpa erikoisia eroja.  Eli mulla makso kelakorvauksen jälkeen koko käynti toimistomaksuineen toisessa paikassa 78 € ja toisessa 44€. Tosdi outoa, et on vieläkin isompia eroja samasta asiasta.

mymmis: Älä huolestu vielä, ei varmasti masun  päältä oikeen vielä näin varhain löydykkään. Ultrassa varmasti jo löytyy. <3

Joku kirjoittelikin jotain sokerirasituksesta, täällä siihen joudutaan, kun oon yli ikäinen ensi synnyttäjä. :) Eli, kun 26 mittarissa niin pitää mennä vaikka painoindeksi oli normaali (vielä) :)
Hyi, hyi. No mitä sitä ei pikkaisen eteen tekisi. :)

 
Varhaisultra takana. Ei ollut iloisia uutisia. Sykettä ei löydetty ja alkiokin vain n millin kokoinen. Gyne rauhoitteli ja sanoi että kaikki näyttää muuten hyvältä ja että Ovulaatio on varmaan ollut noin viikon myöhemmin ja siksi mitään ei näy. Mulla on siis normaalistikin pidempi kierto, joten koitan edes vähän olla toiveikas. Tänään kuitenkin oireet näyttää muutenkin vaimentuvan. Rinnat tuntuu tyhjiltä ja mieli on maassa. Kolme viikkoa pitää odottaa lääkäriä tai ehkä tää tulee pois itellään jo aiemmin.
 
voi ei :( mulla pääs itku ku luin tuon tekstin.... toivottavasti vaan nyt sit on kyse siitä että on myöhemmin saanut alkunsa ja kaikki kääntyy parhain päin! voimia sinne <3
 
Suppi: Älä vielä luovu toivosta, mullakin eka ultra kokemus oli huono, vaikka piti olla 6+4 ja viikon päästä siitä oli jo paljon parempi.Mustakin tuntu sillon, et oireet oli vähäsempiä, mut tais vaan mieli tehdä tepposet, kun pelkää pahinta. Nyt tämä myöhäsempi ultraaja sanoi, ettei usko et sykettä on edes näkynyt edellis kerralla. Sitä, kun ei tiedä koska hedelmöittyminen on tapahtunut. <3 Meilläkin muka tiedettiin, kun ovistestit oli käytössä, mut lekuri tyrmäs ne täysin ja sanoi et viikon myöhemmin on hedelmöittynyt kun mitä  testi anta plussan. Nyt vaan toivotaan parasta! Tsemppiä sinne! <3
 
Suppi toivotaan parasta!! Paljon voimia ja ajatuksia sinne suuntaan, onneksi toivoa on.
 
Suppi: Toivottavasti gyne vaan oli oikeassa. Onhan tuo kohdallasi ainakin ihan mahdollista. Jaksamista odotteluun ja toivotaan että kaikki on lopulta hyvin!
 
Suppi toivotaan parasta!! :) Itsellä on varmaan kanssa tuo ovulaatio tapahtunut myöhemmin, joten vaikuttaa tietty tuohon mahdolliseen ar-ultraan menoa... tsemppejä! <3
 
Suppi: Älä vielä luovu toivosta! Mullakin oli viikkoa myöhemmin tapahtunut ovulaatio ja gyne sano että paria päivää aikaisemmin kun olisin tullut niin syke ei vielä olisi näkynyt. Paljon stemppiä sinne <3
 
Mulla oli tänään varhaisultra, siellä se oli, toivottu, rakastettu ihana pieni pallero ja hakkaava sydän.. Voi tätä riemua :) Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin..
 
Mulla eilen ensikäynti neuvolassa. Haastattelua ja neuvontaa- siinähän se aikalailla oli. Vaikka kolmatta odotankin, niin ensimmäinen alkuraskaus Suomessa, joten yllätyin etteivät siellä testannut raskautta. Ulkomailla asuessani testattiin ensin virtsasta ja sitten otettiin vahvikkeeksi vielä veritesti. Jotenki tuli varmistuneempi olo raskaudesta, kun lääkäri sen vielä ilmoitti. ;) Vaikka tosin eipä anna nämä oireet yhtään epäillä.
Varhaisultra-aika lähetetään postissa (luultavasti vasta 3vkon päästä). Laskettu aika pomppasi 8.3., mutta terkkari ei ottanut huomioon kierron pituutta. Itse uskon vielä siihen 3.3. kunnes ultra toisin sanoo. :) Ainii, ja synnytystapa-arviointiin menee jossain vaiheessa, kun 2 kiirreellistä sektiota takana, joista toinen vielä ennen aikainen.
 
Täällä on varattu eka neuvola ja ar-ultra :) Molemmat hoituu neuvolassa, hienoa! Ei tartte yksityiselle ultraa varata :) Kaksi viikkoa oli kuitnekin ollut hyvä odottaa tuohon yksäripuolellekin ultraan, joten tää uä on ihan hyvää aikaan :) 16.7. to on neuvola ja 17.7. on uä. Laskurin mukaan ar-ultra on rv 9+1, mutta uskon oviksen tulleen vähän myöhemmin, joten päiviä on varmaankin vähemmän...
 
Ihana lukea muiden neuvola/ultra kuulumisia (:
Meillä eka neuvola 8.8, sillon pitäis olla meneillään viikko 9-10. Ääh, tuntuu ettei aika millään kulu eteenpäin kun odottaa neuvolaan ja ennenkaikkea ultraan pääsyä niin paljon.. :)
 
Täällä tultiin just Mummin luota ultrasta ja siellä kaveri möllötteli=)
Oikeessa paikassa ja sydän sykki, jee!
Ultraus tehtiin mahan päältä ja näky siitä oikein hyvin, tarvittaessa oltas tehty sisäkautta. En sit tiiä vaikuttaako tohon mahan päältä ultraamiseen se, et millaset laitteet on.

Menkkojen mukaan la olis 10.3. eli nyt 7+3, mut kaverin mittojen mukaan olis jo 8+0 ja la 6.3. Katotaan nyt mitä ne sit neuvolas merkkaa virallisiin tietoihin.

Olipa ihana kuulla, että kaikki hyvin. Eniten jännitin sitä, et ollaanko siellä oikeassa paikassa...
 
Eka neuvola oli eilen ja eipä siellä sen kummempaa. Muisti palailee pätkittäin ja tuli mieleen paljon tuttuja juttuja esikoisen odotuksen ajalta. Paino oli pompsahtanut samoihin lukemiin mitä viimeksikin oli 8+ viikolla. Eihän siinä mitään, mutta kun tällä kertaa lähtölukemat oli pienemmät mitä viimeksi. Pitänee vähän ruveta tsemppaamaan tuon ruokavalion kanssa, kun siitäkin täti muistutti, että raskausdiabetes (joka myös viimeksi oli) tulee todennäköisesti vaivaamaan tälläkin kertaa.

Sydänääniä koitettiin pyynnöstäni kuunnella, mutta eihän sieltä mitään vastinetta vielä saatu. Kuulemma olisikin harvinaista, jos niillä laitteilla saataisin kuulumaan, kun yleensä ei vielä 10+ viikollakaan välttämättä kuulu.

Joten ei muuta kuin np-ultraa odottelemaan, joka on siis 22.8.
 
Takaisin
Top