Neuvola- ja Ultrakuulumiset

R, täällä taitaa sit olla enemmänkin olla mukavia tätejä :) Me asutaan Niiralassa, mutta joskus käynyt mielessä esim. Neulamäkeen muutto. Kiva tietää, että ainakaan neuvolapalveluiden osalta taso ei laskisi muuton myötä :)
 
Täällä soiteltu tänään mukavan kuuloiselle neuvolatätskälle! :) Sanoi että olipa hyvä että soittelit nyt jo näin aikaseen, hän juuri jäämässä lomalle ja kesällä kovin vähän muutenkin vapaita aikoja...näin siis täällä meillä isossa kaupungissa ;)

Eka neuvola 27.8 (9+2) ja eka ultra 14.9 (11+6). Varhaisultraan ollaan menossa, soittelelin parista paikkaa hintaa; Terveystalo 172e, Mehiläinen 178e......HUI! (sano viä että riippuu missä kaupungissa on, no tosta ei voi paljo kalliimmaks heittää kyllä.....) pari paikkaa lomailee ens ma asti, soittelen niihin viä...(pitäis olla vähän halvempia ja toivottavasti onkin...) Ava-klinikka ja TUG-gynekeskus.

Että sellaisia! eihän tuohon neuvolaan oo kun kuukausi! lähettävät nyt jotain papereita kotiin täytettäväksi, esitietoja meistä :) sanoin miehellekin et joudut varmaan vähä huijaan kaljanjuonnin määrää ettei olla missään alko-syynissä ;D
 
jessica3 neuvolan ja ultran varaamiselle :) Meillä onkin sitten neuvola samoilla päivillä melkein, itsellä rv 9+0. Tosin epäilen päiviä olevan meillä kun tuo pidempää kiertoa on vähän ollut :) Hui, mitkä uä-hinnat! Sanopa taas, missä päin Suomea koitat tuohon ultraan mennä? :) Tuolla, missä itse katselin noita ultria oli hinta ilman kelavähennyksiä 100-135€ välillä jossain... Tai jopa alle tuon. Tuo kuulostaa vaan niin julmalta hinnalta :O
 
Tampereella...joo on aika  emoticon . Toivottavasti (oon kuullu huhua) noissa kahdessa muussa ois vähän edullisempi...kyllä mä tottakai siitä valmis oon maksaan mutta periaatteesta menee kyl aika huikeisiin hintoihin!
 
no menee kyllä lujaa heillä sitten, että pystyvät nuo hinnat pitämään... ehkä siellä käy joku niin alan spesialisti sitten, että siksi on hinnat pidettävä lääkärin taksan vuoksi korkeella :D :D
 
Tänään oli sit ensimmäinen neuvolakäynti. Eihän siellä muuta tehty kuin täytettiin papereita, sain tietysti mukaan ison pinon papruja, kirjoja ja yhden dvd-n. Joten ei tässä muuta kuin odottelemaan ultraa.
Toivottavasti väsymys kohta antaa periksi ja on intoa tehä muutakin kuin vain ottaa rennosti :) Vaikkei sekään huono ole :) 
 
Moikka! Meillä oli kans neuvola viime viikolla ja tosi mukava neukkatäti :) ultra on 24.8... Jännää tosi paljon että onko siellä ketään 8) hei aika huimia hintoja noissa ultrissa!! Me käytiin koskiklinikalla rv 5+6 kun oli tosi pahat mahakivut ja eihän sielä ollut kuin pikkanen pilkku keskellä kohtua :) mutta oli kuulemma hyvä paikka minne oli kiinnittynyt :) mutta pointti oli tosiaan se, että se ultra makso 70€. (Työpaikka makso, kun menin sen mahakivun takia työterveyteen. Tiesin jo olevani raskaana). Kannattaa sieltä kysyy jos ei kamalan kaukana asu ;)
 
Täälläkin ekassa ultrassa käyty! Yksi napero sieltä löytyi ja kovasti jo raajojansa (niiden alkuja) heilutteli ja sydän pumppasi reippaasti tasaiseen tahtiin. Viikkoja nyt 8+5 ja LA 4.3. Jotenkin sitä näin toisen kohdalla jännitti enemmän, että onkohan siellä mitään ja suuri helpotus oli kun näki lapsen siellä jo kovasti touhuavan. Olokin on ihmeellisesti ollut hyvä tällä viikolla, mitä en olisi ikinä uskonut edellisten viikkojen oksentelujen jälkeen. Toivottavasti tilanne myös pysyy tällaisena:):)
 
vauveliini tuo onkin ovelaa mennä työterveyden kautta :) Meillä tosin olisi inhaa, kun työterveys on samassa tk:ssa, jossa ollaan töissä... 

Paulikki onnea ultrakäynnin uutisista! :) Itsellä vielä ar-ultraan 2,5 vkoa :)
 
Juu tänään juuri soittelin ajanvaraukseen että onko mahollista vielä saada työterveyden kautta kun haluttais niin kovin kuulla jospa syke löytyisi ja ehkäpä näkyisi muutakin kuin pikkuinen pilkku keskellä kohtua :) ensi viikolla selviää saisinko vielä mennä... muuten ultra vasta kuukauden päästä... HUOH!!! Ei millään malta odottaa niin kauaa :)
 
Täällä varattu ar-ultra 10.8 (silloin 6+6) AVA-klinikka tampere, kela-kortin kanssa 85 e :) ja todella mukavan kuuloset ihmiset siellä...(toki on yksityinen lapsettomuusklinikka). Että eroja noissa hinnoissa todellakin on!
Jessica :)
 
Meillä on ensimmäinen ultra 15.8. (rv 11+4). Vielä pitäisi jaksaa odotella pari viikkoa. :)
 
Sain ensimmäisen neuvolakäynnin raskausviikolle 10 eli vasta 30.8. on ensimmäinen neuvola. Ensimmäisen lapsen kohdalla paljastui np-ultrassa, että lapsi onkin reilu pari viikkoa vanhempi kuin menkkojen mukaan pitäisi olla eikä niskaturvotusta saatu laskettua. Jotta sama ei toistuisi niin soittelin tänään kätilöopistolle ajan ultraan. Jos olisin jäänyt odottelemaan, että ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen tiedot menee kättärille ja saavat mulle varattua ultra-ajan oltaisiin varmasti menty taas myöhäisimpään mahdolliseen ajankohtaan ultraan ja pelkona oli, ettei turvotusta saataisi taaskaan laskettua. Nyt ultra on raskausviikolla 11+1, joten on vähän joustovaraa sen suhteen jos alkio paljastuu vanhemmaksi... Alkaa vain ärsyttää kun tässä vaiheessa on jo ihme vääntöä ja kaikki tuntuu viivästyvän jos ei itse hoppuuta. Kaikki tapahtuu aina viime tipassa. Jos jotain opin ensimmäisestä raskaudesta niin sen, että kaikki asiat kannattaa varmistaa ja olla luottamatta siihen, että kyllä neuvolasta neuvotaan kerrasta oikein. Mulla meinasi edellisessä raskaudessa jäädä yksi neuvolakerta välistä kun toisen terkkarin mielestä se oli valinnainen käynti, jota ei välttämättä tarvitse muuta kuin jos välttämättä haluaa ja vakkari neuvolatätimme taas ihmetteli, etten ollut aikaa varannut kun käynti kuuluu neuvolaohjelmaan :x
 
Eka neuvola takana ja ensimmäinen ultra vasta kolmen viikon kuluttua :(
Niimpä.... mä sitten ostin sellaisn ultro dopplerin(  Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler  ) ja toivon, että sieltä tulee des jotakin.. edes joskus..
10 vuotta sitten esikoista odottaessa ei ollut mitään tälläistä höpönlöpön sälää, joten oon nyt sitten vähän ansainnut.  
Kaiken tän jatkuvan oksentamisen  keskellä tää masiina tuntui tosi hyvältä idealta !
Kohta kokeilemaan! Vaikkei näin aikaisin kuuluis edes kuulua mitään..
Mä sitkeenä yritän silti !!!!
 
Jessica3 noi ultrahinnat on varmasti sen takia noin korkeet, että sulle on sanottu, jonkun kalleimman ja enitenkoulutetun tyypin hinta:) noissa paikoissa nimittäin veloittavat käynneistä sen mukaan miten haluavat, kun jokainen lääkäri määrrittelee hintansa itse. Me ollaan käyty molemmissa paikoissa useasti ja otettu aina se halvin, "perus" kätilö tai gyne ultraamaan, vaikka tuota kalleinta tarjottu, tosin hinta silloinkin n.102e, eli tosi paljon halvemmalla vielä sait. Mä en oo vaan saanu AVA-lle koskaan niin nopeesti aikaa kun olisin tarvinnu, joten ajattelin kirjottaa tän, että jos joku muu on Ttaloon tai Mehiläiseen menossa, niin kannattaa kysellä sen halvimman ultraajan perää, ihan yhtä hyviä ovat silti:)
 
Varasin varhaiultra-ajan Femedaan yhdelle heidän halvimmista lääkäreistään ja kelakorvauksen kanssa hinnaksi tulee 85 euroa. En muista lääkärin nimeä, mutta googlella löysin, että Larkio-Miettinen olisi kai ollut vielä muutaman kympin halvempi.

9.8. saadaan selvyys onko mahassa kaikki hyvin :)
 
Oon lukenu et monilla varhaisultra maksanut 80-150e, mut mulla maksoi vain 50e. Oli oikein mukava täti joka ultrasi (yksityinen) ja näytti meille pienen sykkivän alienin :) en ees aatellu kyselläkään mehiläisestä tai terveystalosta ultrausta, kun useammat kaverit kehui kyseistä paikkaa ja kuitenkin hinta oli mun mielestä ihan kohtuullinen. Varhaisultra oli jo 3vkoa sitten, nyt ootellaan pari viikkoa et nähään kuinka se alieni on siellä kasvanut.
 
Takaisin
Top