Nyt kun olen selvinnyt RaDi-epäilyistä, niin painin verenpaineen kanssa. Mulla on siis diagnosoitu muutama vuosi sitten verenpainetauti, joka on pysynyt kurissa lääkityksellä, jonka lopetin tullessani raskaaksi. Alkuraskaudessa paineet pysyivätkin hyvinä ilman lääkkeitä (kotimittauksissa 120/85–90, neuvolassa alapaine aina yli 100). Nyt muutaman viikon aikana en kuitenkaan ole saanut kovin hyviä mittaustuloksia kotona vaan lukemat ovat olleet 133-141/100–104. Soittelin perjantaina neuvolaan ja kerroin huolenaiheeni. Pääsinkin pikakäynnille, jossa mitattiin verenpaine ja annoin pissanäytteen, joka oli puhdas. Ilmaisin halukkuuteni verenpainelääkityksen aloittamiseen, joten niin sitten tehtiin. Resepti saatiin äitiyspoliklinikalta, jossa onneksi olin juuri ollut RaDi:n vuoksi tarkemmissa tutkimuksissa, joten sain aloittaa lääkityksen heti perjantaina.
Nyt olen ottanut Albetolia 2x100mg päivässä jo muutaman päivän ajan. Aluksi tietenkin oli vähän masis olo siitä, että nyt joudun syömään lääkettä, vaikka tähän asti en ole syönyt yhtikäs mitään särkyihin tms., ainoastaan raskausvitamiineja. Mutta sitten ajattelin, että korkea verenpaine on kuitenkin minulle ja vauvalle vaarallisempi kuin lääkitys. Lauantai olikin selvästi parempi päivä. Verenpaine on pysynyt tasolla 120–125/85–91, vaikka lääkeannostus on pieni. Olo tuntuu myös paljon virkeämmältä enkä enää hengästy niin helposti (tuntuu ettei vauva ole vielä täysin laskeutunutkaan).
Mutta näillä eväillä mennään. Ehkä saan painia sitten näiden vaivojen kanssa, kun muuten olo on hyvä eikä ole edelleenkään tietoa liitoskivuista tai suppareista. :)