Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon uus täällä :) meill äviikkoja nyt 20+2, laskettu 10.12. toista odotellaan :) tänään käytiin rakenne ultrasta ja siellä oli pieni täysin terveelle vaikuttava tyttölupaus <3

Nyt on sit mun vuoro tulla hehkuttamaan, rakenneultra oli aamulla ja mies pääsi mukaan. Oli se hänelle selvästi kokemus kun ekaan ei päässyt, ja mulle tietty kans! Siellä se pikkuinen istui risti-istunnassa haarat visusti salassa, mutta tytöltä vaikutti sen minkä selvää sai (eli kyllä ne Hyvinkäälläkin sukupuolen kertoi). No meillä on se 4d ensi viikolla, joten siellä sit varmistuu. Odotin mieheltä vähän saman tyyppistä rektiota kuin IhanUus kertoi tuolla toisessa kerjussa, mutta kyllä hän tyttöuutisen aika hyvin kuitenkin otti. Saatiin ihana kuva jalkapohjista ja mies siihen, että pitää ostaa pinkit Converset :D

Oli kyllä helpotus kun kaikki rakenteet vaikutti normaaleilta. Saispa jo kohta oman vauvan syliin!

Täällä käyty tänään rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin:) Olen kokoajan ajatellut odottavani poikaa, mutta tytöltä tuo kovasti vaikutti. Molemmat käy, kunhan vain on terve.

Kovasti pikkuinen seillä liikuskeli ja imeskeli sormiansa:) Minulla on istukka etuseinämässä joka vaimentaa pikkuisen potkuja. Ihmeen paljon ja voimakkaasti olen niitä kyllä jo tuntenut monta viikkoa. Siihen ultraaja totesi, etta vauva sitten ainakin liikkuu paljon ja voimakkaasti<3 Saatiin mukaan kaksi kuvaa toinen 2d ja toinen 4d-kuva. Voi miten suurelta vauvelin nenä näytti:D

Pitkältä kaverilta vaikutti, reisiluun (37.0) mukaan oltaisiin jo yli 21 viikolla (viikkoja nyt 20+4). Painoakin oli kertynyt 399g. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Suurimpana syynä tähän se, että itse olen melkein 180cm ja mieskin 186cm joten pitkä lapsi ei olisi mitenkään ihme:)

On niin helpotunut olo ja josko nyt uskaltaisi alkaa vauvelille ostelemaan jotakin <3

Rakenneultrassa myöskin käytiin tiistaina (20+1) ja siellä oli kaikki oikein hyvin <3 Saimme myös hyvin vahvan poikalupauksen, ei voinut kyllä erehtyä, heh :D Kätilö sanoikin, että tuo ei kyllä enää tytöksi tuosta muutu, että ihan varmasti on poika.

Nyt onkin sitten käyty ostelemassa pikkumiehelle vaatteita, ihanaa <3

Rakenneultraan olisi reilu viikko jäljellä, eilen käytiin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja siellä se pikkuisen sydän kovasti jumputti <3 Nyt jaksaa odottaa rauhallisin mielin sitä rakenneultraa!

Tänään oli neuvola ja vauvan syke oli 145-150 :) Onnen kyyneleet vaan valuivat taas, kun kuunneltiin häntä. Itsellä hb 123 joten ei vielä rautatablettien tarvetta, oli edellisellä kerralla 121. Nyt vaan odotellaan rakenneultraa joka on 14.8.

Täällä myöskin rakenneultra takana ja eipä voi sanoa, että kaikki olisi kunnossa :( Aivoista löytyi kaksi kystaa, mitkä eivät yksin ole vaarallisia, mutta kun sikiö oli myös viikkoihin nähden pieni niin on riski olemassa, että jotain poikkeavaa on. Välttämättä ei siis mitään ole vaan kaikki voi olla ihan hyvin ja kystat poistuu itsestään.

Jäi muutenkin koko ultrasta ihan paska maku, kätilö oli siinä tovin mittaillut vauvaa ja vaan ilmoitti, että hakee lääkärin paikalle, siinä sitten ihmeteltiin, että aijaa miksiköhän. Noo lääkäri tuli ja vähän mittaili ja tokaisi, että voit pyyhkiä geelit ja jutellaan sitten vähän, oli sellainen fiilis, että varmaan minä tai vauva kuolee kohta. Mut nyt olis vaihtoehtona lapsivesipunktio tai olla tekemättä mitään ja katsoa ja toivoa, että vauva on terve. Varmaan kallistun lapsivesipunktioon vaikka siinäkin on se pieni riski keskenmenoon, mutta muuten elän stressissä joulukuuhun asti.
Jotenkin oli jo niin luottavaisin mielin ku nt.ultrassa ja seuloissa kaikki ok, mut ei sitten välttämättä kuitenkaan.

Tsempit täältäkin helinälle! Toivotaan tosiaan että kaikki olisikin hyvin, aika useinhan ultrissa tulee vääriä hälytyksiä, toivottavasti teidänkin kohdalla olisi näin :)
Saako udella paljonko sulla viikkoja ja mitä viikkoja vauva vastasi?

Mulla rakenneultra vasta 14.8, reilu pari viikkoa pitää vielä odotella ja jännätä. Meinataan kysyä sukupuolta, jos se vain näkyy. Täytyy myöntää, että itse toivon enemmän tyttöä ja mies poikaa, mutta yhtä rakas se silti on, tuli kumpaa sorttia tahansa!:)
Seuraava neuvola on keskiviikkona, siellä kuulemma vähän katsellaan jo Kelan papereita. Pian ollaan jo puolivälissä, huhheijaa mihin tämä aika on yhtäkkiä mennyt!?
Vielä hetki sitten odotteli sitä 12.vkon rajapyykkiä, että sais jo vähän hengähtää ja huokaista helpotuksesta :)

Heips äsköö viikkoja oli 20+0 ja sikiön koko vastasi 18+4, niin mäkin nyt oon jo ihan luottavaisin mielin, että joko kaikki on hyvin tai jos ei ole niin sitten asia on tarkoitettu niin ja mä en voi asialle mitään. 

Meillä kaikki rakenteet oli ok ultrassa joten sekin kuulostaa hyvältä ja antaa lisää toivoa :)
Onko kukaan käynyt siinä lapsivesipunktiossa? mua pelottaa, että se sattuu kauheesti.

Rakenneultra takana ja kaikki ok! :)
Tosin minun kohdalle osui ultraaja joka ei halunnut sukupuolesta puhua. :(
Varovasti kysyin sitten ja tokaisi suht tylysti "tyhjältä näyttää, voisi olla tyttö"
Tiedän ettei heidän sitä tarvitse siellä ruveta selvittelemään, mutta harmittaa silti kun kovasti
tahtoisin edes jotain varmuutta saada vaikka ei niistä ikinä tiedä :))

Tänään oli rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Kovasti pikkuinen mekasti mahassa. Mulla on tänään 21+0 ja vauvan koko vaastasi viikkoja 20+6 eli hyvin kasavaa. Vahva tyttölupaus saatiin ja tyttöä ollaan kyllä kumpikin toivottukin. :) Mutta jos synnytyksessä pojaksi muuttuu niin eipä sekään haittaa!
Kolmas neuvola on kahden viikon päästä ja sillon mittaillaan sitten mahaakin ekaa kertaa.

Sulla onkin sitten sama laskettu kun mulla ,10.12 :)mones tielle tulee? Mekin saatiin vahva tyttölupaus, värkit lääkäri esitteli :D

Rakenneultra ja kolmas neuvolakäynti ovat nyt takanapäin ja kaikki vaikuttaisi etenevän hyvin. Pikkukaveri on kaikissa tarkastuksissa ollut hyvin liikkuvainen (minkä tunnen muutenkin oikein hyvin päivittäin). Neuvolassa sydänääniä kuunneltaessa vaikutti aluksi nukkuvan kun oli rauhallisempi syke enkä ollut vähään aikaan tuntenut liikkeitä, mutta heräsi hetken kuluttua ja alkoi vimmatusti potkimaan doppleria päin :D Keskeyty ilmeisesti hyvät unet :) Syke vaihteli 120-160 välillä pikkuisen touhutessa ympäriinsä, mikä ilmeisesti on hyvä. Ultrassa meille lupailtiin poikaa, mistä mulla onkin ollut hyvin varma tunne jo pitkään :)

Äiti91: Meille odotetaan esikoista :) Vahva tyttölupaus mekin saatiin, koska asiasta ei tainnut olla kauheesti epäilystä.... pikkutyyppi hengaili nilkat ristissä ja jalat auki. Ei piilotellut yhtään.

Neuvolassa käyty ja kela-laput ja todistus on nyt kourassa. Vähän kannattaisi kuulemma alkaa tarkkailla tota painonnousua, tämänpäiväisen painon mukaan lisää on tullut 9,7 kg :/ Koska olin hoikka ennen raskautta niin en ole jaksanut kauheasti syömisistä stressata (paitsi rajoituksia noudatan orjallisesti), olen syönyt kun on nälkä, mutta nyt taitaa alkaa herkkulakko. Harmittaa vähän että olen niin syöppö ollut, täytyy koittaa vähän katsoa mitä syö, vaikka laihduttaa ei saakaan. 2. sokerirasitusaikakin varattiin ja se on muutaman viikon päästä. Rakenneultrassa poika oli perätilassa mutta nyt sydänääniä kuunneltaessa hän oli pää alaspäin kohdun vasemmalla reunalla, melkein poikittain. Onkin tuntunut jänniä tuntemuksia, että kaipa se siitä juuri on kun kaveri on tehnyt kuperkeikkaa. Meillä on muuten ollut joka käynnillä eri terveydenhoitaja, mutta josko tämä nyt pysyisi loppuun saakka kun hänen nimensä siihen oveen oli liimattu.

mullakin neuvola takana ja kelan laput kourassa. painonmuutos oli -76g/viikko ja sain mussutusta :D nauroin vaan, että voi kuulkaa mulla on ylipainoa, eli sitä ei tartte tulla 20kg lisää :P

hb oli ekassa neuvolassa 133, nyt enää 105, hups!

Ultra takana ja tyttö siellä köllötteli
Kaikki oli hyvin! Olen niin onnellinen

Huomenna on rakenneultra ja tänään olen niin hermostunut, etten saa mitään aikaiseksi (paitsi taas tarinoita tänne nettiin). Kävin reilu viikko sitten neuvolassa kuuntelutattamassa sydänäänet, kun mieli alkoi vaeltaa liian negatiiviseksi. Olin jo mielestäni tuntenut aiemmin liikeitä iltaisin, mutta sitten yli viikkoon en tuntenut mitään, ja katsoin jonkun ohjelman, jossa raskaus oli keskeytynyt juuri viikolla 16 tai jotain ja olin varma, että kannan kuollutta vauvaa. En sitten nukkunut pariin yöhön, joten ajattelin, että on aika käydä lepuuttamassa hermoja neuvolassa. Hyvät sydänäänet löytyi :)

Luulen, että tämä yksinolo (mieheni on matkoilla. Takana 4 viikkoa ja vielä 1 viikko edessä) tekee mulle tepposet.

Olen saanut välejäni korjattua äitiini ja se tulee mukaani huomenna ultraan. Onneksi. Vihaan sairaalaa. Se on niin pelottava ja hermostuttava paikka. Toivon, että tulee vain hyviä uutisia ja kuulen odottavani tyttöä. Sitten pääsen mammavaateostoksille ja ehkä pari vauvajuttuakin... Katsotaan huomenna miten kävi.

Meidän ultraaja ei ottanu juurikaan meille kuvia. Saatiin vain 3 sivuprofiilikuvaa päästä, ei muuta. En sitten enää kehdannut pyytää kun lopetti, mutta esim nuo jalkapohjat olis ollu aika hienoa saada kuvaksi itelle

Takaisin