Neuvola- ja ultrakuulumiset

Olen tuolla marraskuisten puolella kirjoitellut, mutta taidankin siirtyä tänne joulukuisiin :) Terveisiä siis  ultrasta! Meidän marrasvauvasta tais tulla jouluvauva :) Tänään on menkkojen mukaan rv 7+3, mutta koska ovulaatio on ollut todennäköisesti myöhemmin niin gynen mukaan olis rv 6+6. 


Ultrassa näkyi yksi elävä sikiö joka oli oikeessa paikassa ja sydän löi kovasti! ♥♥ Ruskuaispussi ja sydämen läpät näkyi selvästi ja kaikki siis kunnossa. Ultran mukaan sikiö on nyt sen kokoinen, että olis rv 6+0. Laskettuaika siirtyy ainakin muutaman päivän eteenpäin, todennäköisesti 26.11 --> 4.12.

Kysäisin sitten ultrauksen jälkeen gyneltä, että mitä mieltä on suunnitellusta sektiosta, kun se hoitaa vaasan keskussairaalassa pelkopolilla potilaita ja muutenkin tekee tuolla firmassa 50% ja sairaalalla 50% töitä. Sanoi sitten, että laittaa heti lähetteen kätilölle pelkopolille, jonka kanssa saan mennä juttelemaan. Toisella käynnillä tää mun gyne on mukana, se käy kaikki mun paperit läpi, miks mitäkin tapahtui ja miks mentiin imukupilla yms. Tehdään suunnitelma, jossa sovitaan synnytyksen käynnistämisestä tiettyyn aikaan ja miten edetään ja koska edetään jos mitään ei tapahdu. Lupasi myös järjestää synnytykseen seurannan napanuoran virtauksista ja paikasta, ettei se pääse kiristymään liikaa, ettei tarvitte katkaista ennen aikaisesti ja ettei muksu joudu verensiirtoon, niinkuin ensimmäisen muksun kanssa kävi.

Mulla siis käytettiin 19h 30min synnytyksen päätteeksi imukuppia, väliliha leikattiin ja poika joutui viikoksi teholle, jossa sai verensiirron ja streptokokki b:hen antibioottia. Ja pelkopolille saan siis pari käyntiä ainakin.

 
Minulla eka neuvola jo 7.5 ja sillon myös varataan ultra aika tätä raskausta seurataan tarkasti edelleisessä raskaudessa istukan ja napanuoran virtaukset oli heikkoja ja minulla todettiin raskausmyrkytys ja tyttö syntyi 35+1 painoi 1930 ja 43cm pitkä eli nyt sit seuraaillaan et päästäs pidemmälle ja et masuasukki kasvaisi normaalisti :)
 
oman neuvolan tilasin tänään
pitää kysyä neuvolassa että pääsenkö myös erityis tarkkailuun, kun viimme odotus aikana istukasta puuttui yksi suoni josta vauva saa ravinteita ja sempä takia meidän neiti oli vaan 2610g ja 46cm pitkä ja kuitenkin sunty viikoilla 39+0
Toivottavasti tätä seurataan tarkemnmin
 
Mulla eka neuvola vasta 3.5. Viel ois hetki aikaa ja eka ultra on 16.5.
Mutta onpahan jotain jota odottaa. :D
 
Ultra 2h20min kuluttua. Pikkuisen verta tuli maanantaina joten vähän jännää. Kävin maanantaina bodypumpissa joten mietin olisiko siitä johtuvaa.
Miten te muut liikutte tällä hetkellä?
 
jouluvauvalle - itse olen harrastanut ns "arkiliikuntaa" raskauksieni aikana. Eilen pesin esim. ikkunat. :)  Minulla neuvola 23.4 ja neuvolalääkäri 2.5. Siellä sitten katsotaan se Klexane-tarve varmaan. Oman uteliaisuuteni takia menen yksityiselle gynekologille 25.4 ja hän on aina ultrannut mut tavallisen vastaanoton hinnalla. Vasta sen jälkeen tiedetään tarkemmin.. Onnea kaikille odotukseen! 
 
Heips. :)

Varasin juuri oman neuvola-ajan joka sattumoisin saatiin samalle päivälle kuin E:n neuvola, eli 9.5. Neuvolan-Täti otti asiani todella hyvin ja oli aidosti onnellinen puolestani. (parempaa neuvolan-tätiä saa kyllä hakea <3)
 
Hei!
Kävin ultrassa ja kaikki hyvin!!!!!! sydän sykki terhakkaasti, alkio oli oikeassa paikassa kohdussa ja kaikki näytti hyvältä!
Päivämäärää hieman korjattiin eli 12.12.2012!!!! Nyt viikkoja 6+3 takana.
Kävin tosiaan yksityisellä kun olen aika paljon stressannut että onko kaikki ok. Esikoinen tulossa joten kaikki niin uutta. Minulla on kokoa ajan vatsa kipuja ja sain siihen reseptin keltarauhas hormonia.
On tullut nukuttua aika huonosti kun rinnat on niin arat että jos  kierähdän unissani vatsalleni niin herään kipuun. Rintoihin ei voi ollenkaan koskea.
Ja alavatsaa pakottaa koko ajan.
Lääkäri antoi luvan spinningiin ja pumppiin mutta en hoksannut kysyä että saako vatsalihaksia tehdä!!1 Toivottavasti ette naura mutta haluan olla niin varovainen kuin vain mahdollista. Tämä on niin odotettu vauva!!!!!! Ja liikunta poistaa stressiä loistavasti joten en siitä halua luopua. Onnea kaikille! On tämä HURJAA!!!!
.
 
Jibbii!!! Onnea jouluvauva! Olipa hienoja uutisia.
Rintojen ja vatsan kipuilu ei sen sijaan ole mukavaa, mutta tietääpähän olevansa onnellisesti raskaana. emoticon
 
Onnea Tiina^, että ultrassa kaikki hyvin!

Hyvä, kun pääset pelkopolille. Sulle on ollut varmasti tosi rankka kokemus tuo eka synnytys. Toivotaan, että tällä kertaa menis vähän helpomman kaavan mukaan.
 
neuvolan ekalla käynnillä ei mitään uutta. 
perinteiset verikokeet + pissakoe-ajan varasin perjantaille ja täytettiin perustiedot.
ultraan pitää varata ite aika, se on n. 4-5 vkon päästä niinkuin ensimmäinen
lääkärineuvolakin. ja paljon sai taas luettavaa.

pelkopolille 30.5
 
Tein tänää sen vahvan positiivisen testin ja soitin neuvolaa, 7.5 on neuvola ja nyt alko tajuaa että sieltä tulee pikku papana jos kaikki nyt menee hyvin :)
 
Eka neuvola kans takana, ihan normaalit verikokeet, juteltiin edeltäneestä tuulimunasta (jota seurasi uudenvuoden aattona hervoton verenvuoto) ja 2,5v takaisesta synnytyksestä, joka hoidettiin imukupilla pitkittyneen ponnistusvaiheen, mun väsymisen ja lapsen ahdingon vuoksi. Täytyy myöntää, että olen iloinen, että pääsen synnytyssuunnitteluun 36. viikolla, koska siinä ponnistusvaiheen kulussa ja imukupin käytössä jäi aika paljon asioita mietityttään javähän kammotuttaankin, vaikka alan ihminen olenkin.. En myönnä, että minulla olisi varsinaista synnytyspelkoa, haluan synnyttää ehdottomastai alakautta jos mahdollista.
 
Onnea kaikille jo ultrassakäyneille!! On se ihana ja toisaalta niin jännittävä hetki :)

Itse en ole vielä neuvolaa varannut, menen sinne vasta rv9+. En halua mennä aikaisemmin, koska kaksi raskautta on jo takana ja asiat vielä muistissa. Alku-ultrassa olen sen sijaan aina käynyt omakustanteisesti, käyn nyttenkin. Voisin saada kahden perättäisen keskenmenon jälkeen jo kunnallisestakin ultran, mutta menen silti yksityiselle. Se oli ihanaa, kun soitin mua keskenmenojen jälkeen hoitaneelle lääkärille pari viikkoa sitten. Hän oli niin innoissaan, kun tämä raskaus alkoi heti ennen kuin yksiäkään menkkoja ehti tulla km:n jälkeen. Meillä on jokaisessa alkaneessa raskaudessa mennyt joka kerta 4 kk, ennenkuin tärppi on tullut. Nyt se tosiaan tuli heti. Toivottavasti on enne ja että alkio on kiinnitynyt tiukasti.

Menen siis ultraan vapun jälkeen keskiviikkona, jännää. Silloin on ehkä rv 6+, joten alkio ja sydämensykekin pitäisi näkyä. Sen jälkeen pitäisi olla tosi tosi pieni riski enää keskenmenoon, mutta niinpä vaan kävi mulle kaksi kertaa peräkkäin... En siis uskalla iloita "liikaa" ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua.

Mites te muut, koska olette ajatelleet kertoa raskaudesta? Me tosiaan vasta np-ultran jälkeen, toki kahdelle bestikselleni olen jo kertonut.
 
mä en pystynyt salaamaan tätäkään raskautta äidiltäni mut äitini on ollut hyvin onnellinen ja illinen meidän puolesta yhan yleisesti kerron raskaudesta sitten np-ultran jälkeen 
 
Mulla sama ku Sanna89- llä :D Äitini arvas heti ku näki naaman :D Puhui siitä kuinka olis ihanaa jos poitsu sais pikkuveikan tai siskon ja mie menin paniikkii, "miten se just nyt otti asian puheeksi!!" No sitte se katteli hetken min naamaa ja kysy et oletko raskaana, ja mie koitin änkyttää etten muka olis ja sithän se siit jo arvas ja kävi itkee onnesta :)

2 hyvää ystävää tietää jo ja mies tietysti. Mut sitte sen np ultran jälkee kerrotaa ihan yleisesti kaikille :)

mm minun isälle aijon kiusallani sanoa että haemme Kotkasta (samasta kaupungista kun sairaala on) joulukuussa pennun. (meillä on ollu sellasta koirakeskusteluu viimisen vuoden melkein.) Niin saa sitte ihmetellä että minkä pennun sieltä sitte haen :)
 
Minulle tulossa erittäin odotettu esikoinen joten olen samantien kertonut omalle perheelleni ja "vain" neljälle parhaalle kavarilleni:) Yksinkertaisesti en vain ole kyennyt iloitsemaan tätä hiljaa itsekseni. Mieheni ei ole kertonut perheelleen eikä kavereilleen. Aikoo kuulemma odottaa ne kolme kriittistä kuukautta.
Veikkaampa että kun minulla kolme kuukautta on kulunut, niin painatan t-paidan jossa lukee "OLEN RASKAANA".  Noh, en taida kumminkaan....
Alavatsaa vääntää ja rinnat on kipeät mutta olo on koko ajan niin valtavan onnellinen.
 
Takaisin
Top