Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä suosittelen multitabs/multivita raskaus tablettei jos et vielä niitä syö. Niistä saa 20mg lisärautaa et sillai pikkase ja sit vasta kovempii rautoi ku alkaa heikottaa

Ihanaa, ekat rakenneultrat ovat jo! Onnea ultrassa käyneille!

Itse odotan tuota päivää kuin kuuta nousevaa. Vielä olis tasan kuukausi odotettavana. Huh, kuinka kauan siihen vielä on. Tahtoisin niin kovasti taas todisteita elävästä, hyvinvoivasta vauvasta. Liikkeitäkään en tunne kuin satunnaisesti tai sitten kuvittelen nekin.

Mä sain onneks ylimääräsen neuvolan nyt torstaille.. sairaslomalle jouduin tänään kun verenpaineet heittelee ja pulssi hakkaa tuhatta ja sataa... ei tää kolmivuorotyö raskaana olevalle oo oikein herkkua.. :/ 

Mulla oli tänään (17+2) neuvola ja kaikki oli ok. Paino oli tippunut 200g viime käynnistä, joka oli 7.6. Ens neuvolassa paino on varmaan jo kasvanut kun alkaa tota mahaa tulemaan pikkuhiljaa... Vauva väisteli tehokkaasti doppleria eikä sykettä meinattu saada ollenkaan näkyviin, mutta loppuenlopuks syke kuitenkin löytyi ja se oli noin 150. Seuraavalla neuvolakäynnillä katsellaankin sitten jo Kelan papereita. :) Vielä kuukausi rakenneultraan.... En millään jaksais odottaa enää päivääkään että pääsis katselemaan taas vauvaa. :) :)  

Viikko sitten oli neuvolakäynti. Viikkoja tänään 18+6. Sykkeet ok, verenpaineet ok, liikkeet tuntuu. Silti masentaa. Viikko sitten tuli puolivuotta nuorimmaisen syntymästä, ja ensi viikolla tulee puolivuotta hänen kuolemastaan. Ikävä on aivan hirveä, enkä edelleenkään osaa iloita uudesta tulokkaasta niin kuin pitäisi. Neuvolassa olivat edellisellä kerralla unohtaneet pistää lähetteen äitipolille, joten piti siitäkin sitten soitella pitkin kyliä ym. 

Neuvolassa kaikki hyvin, verenpaine 109/66, neuvolantäti vähä kauhisteli ku on niin alhanen. Sydänäänet oli selkeät ja voimakkaat, parit potkunäytteet anto pikku Nasu. :)

emile78   pisti aika hiljaseksi kertomasi asia. :( Voimahaleja paljon lähetän täältä. Mie en voi kun vaan kuvitella että miten kamalaa on menettää oma lapsi. :(

Perjantaina oli rakenne ultra ja kaikki hyvin. Pienen pojan me saadaan niiku jo nt ultras 12+4 meille lupaili. Istukka mulla oli tuossa edessa alhaalla vasemmalla (itsestäkatsottuna) ja poitsu makoili pää alespäi pää istukan takana. Arvelin iha oikein et ylös päi ja selkää se potkii ku on ollu välillä nii kummallisii tuntemuksii ku joku tökkis just selkää ja ylös. ja muual tuntunu vaa niiku räpellystä et ollu varmaa kätöset tai peppu joka hinkkaa. Meillä kävi huono tuuri perjantai 13 päivänä ku mentii aamulla 8.40 sinne ultraa nii yön aikana hajonnu se kuvatulostin niin ei saatu kuvia. Sinne tuli siinä samalla se korjaaja ja ne sanoi että jos ne saa korjattuu sen ajoissa niin ehkä saa vielä niitä kuvia ulos ja laittaa sitten postissa et peikut pystyyn et tulis ku olishan se ny kiva saada muistoks. Muuten oli kyllä tosi mukava ultraaja ja selitti kokoajan mitä katseli jne. 
Vielä en oo kerinny ostelee mitää vaatteita mut kohta on palkkapäivä ;D

Rakenneultra takana, ja mikä helpotus :) Kaikki on niinkuin pitääkin! Olin vähän epävarma kaikesta, vaikka viime viikolla ekat liikkeet osasin tunnistaa, että onko siellä vatsassa ketään. Kuitenkin liikkeet tulivat ehkä vähän myöhemmin kuin mitä yleensä odottajilla tulee. Potkujen tuntemisen takia epävarmuus oli vähän pienempää, ja olin enemmän luottavaisempi asian suhteen, mut kovasti kuitenkin jännitti ultra onko kaikki niinkun pitää!

Mut mittojen puolesta kaikki ok ja vastaa viikkoja hyvin. Istukasta kätilö sano, et se on jotenkin edessä / tai mitä lie mitä en enää muista, niin sen takia liikkeitä ei vieläkään tunne sillä tapaa, että olisi vahvoja potkuja jne. Niinkun on itelläki sama kokemus :) Niin sai sitten varmuuden asiaan, et biologisesti ei oo mahdollista tuntea vielä kovia liikkeitä, mut kyllä ne sieltä tulee :)

Nyt sitä kai sitten uskaltaa jo hankkia enemmän kaikkea:) Vaikkakin viime v.loppuna tein kirppareilla monia löytöjä jo ja tänään väähän lisää, kun kävin ultran jälkeen kattelemassa. Oon melki ihan hurahtanut noihin kirppareihin, musta on aivan ihana käydä niissä =D

Ihanaa, täällä myös rakenneultra tänään takana ja kaikki ok. Neuvolan pariin otteeseen säätämät raskausviikotkin muuttui nyt takas alkuperäiseen eli yhtäkkiä hypättiinkin 19+2 viikolta 20+0 viikolle. Eli tasan puolessavälissä ollaan, ihanaa ja samalla kovasti jännää!

Nyt alkaa siis pikkuhiljaa oikeesti tehdä vaunu- ja turvaistuinvertailuja ja ehkä jossain vaiheessa jotain hankkiakin.

Ultrassa siis kaikki hyvin, pieni aiheutti kätilölle hieman hankaluuksia saada mittauksia tehtyä kun huitoi ja meni piiloon kovasti. Kaikki onneks vastas oikeen hyvin viikkoja. Istukasta oli hieman epävarma että onko liian alhaalla, niin siitä tuli tarkistusultra kymmenen viikon päähän. Mutta näkeepähän pienen kerran uusiks, en siis ajatellut stressata asiasta enempiä.

Nyt vaan rauhallisia kesälomapäiviä..

Meillä oli eilen rakenneultra :) Poika lupaus saatiin! Pienellä kaikki mainiosti viikkoihin nähden. Huomenna rv 20+0 ihanaa <3 voisin vaa saada jotenkin nukuttua ku viime yönä näin vaan unia kaikista vaatteista ja tarvikkeista mitä pitää hankkia. hyvä etten mies kultaani herättänyt kaupoille keskellä yötä, hihi. ultrassa meidän pieni leikki varpailla ja pyllisteli meille!>

Tänään oli rakenneultra. Kaikki pikkuisella hyvin, rennosti köllötteli pää alaspäin. :) Tyttöä lupailivat, joten se nyt sitten siitä mun poikafiiliksestä! :D Ihana olo, kun näki, että kaikki on kunnossa!

Toinen ultra takana! Tyttöä lupailtiin ja itkuhan se mulle tuli kun tuijottelin kuvia. :)
Hän ei olisi millään halunnut olla aloillaan joten kesti yli tunnin saada kaikki tarpeellinen tieto näkyviin. Painoarvio oli 280g ja pipon koko sopiva. Kaikki hyvin ja joulukuuta odottamaan! :)

rakenneultra takana ja kaikki mainiosti.
vastas viikkojaan ja laskettuaika on edelleen 021212. ei ollut vauva oikein kuvauksellisella
tuulella, ei näyttänyt naamaansa tai jalkoväliään :D heilutti kyllä ennen ultrauksen loppua.
rakenteet kunnossa ja mitat oli reisiluu 35mm (vastas rv 21+1), pää 51mm (vastas rv 21+2) ja painoarvio 408g. istukka oli takaseinässä ja ylhäällä, eli mainiossa turvassa kolhuilta!

mulla on onneks toinen pelkopolikäynti lääkärille, eka oli kätilölle.
saan ultran ja skipattua yhen neuvolalääkärin :D lääkäri on 3.9.

Rakenneultrassa käyty. Kaikki hyvin. Selkeä poika siellä on <3. Mulla oli ihan poikaolo ja poikaa salaa toivoinkin joten jee. Nt-ultrassa olin kuulevinani, että istukka oli kohdunsuulla mutta ei ollut enää joten sekin on hyvä.

rakenne ultra oli eilen  ja kaikki oli hyvin... tytöksi epäili mutta ei sata prosenttisesti osaanut varmaksi sanoa kun aika tiukasti piti pikkuinen polvensa yhdessä.. :)  no synnärillä se selviää varmaksi :)

Olipas aika kommentti, kmp, ajatella jos siella oiskin kaks..

Meilla taalla ultra viikolla 18 , joten oli jo jokin aika sitten. Siirsivat laskettua aikaa marraskuun vikaan, mutta paiva sinne tai tanne.. Poikaa lupailivat, ja viela sain mukaan kuvankin kaverin kikkeleista, joka vahan huvitti. Voin sit kaikille esitella . Aika janna uutinen, kun meilla kaksi tyttoa ennestaan. Ihan olin jo asennoitunut viela yhteen. (Mulla itsella kaksi siskoa). Heti ostin siniset villasukkikset talveksi, saa ees jotain miehekasta.

Muutenkin kaikki hyvin, oli kaikki elimet paikallaan ja aktiivinen poika. Talla kertaa istukka selassa, joten tunnen aika paljon liikkeita. Aiemmilla kerroilla en oo tuntenut juuri mitaan, kun istukka edessa. Mun nuorin oli viela peratilassa, eika sit myohemminkaan potkinut, mita nyt mun haaruksia polki. Valilla se "kaiveli" kai sormillaan sita kohtua. Se olikin vahan ikavampi tunne..

Täällä viikkoja 19+4. Masu senkun kasvaa =) Ensiviikolla keskiviikkona käväsemme 4d ultrassa lähinnä mielenkiinnosta ja onhan siinä selvemmät pixelit kenties. Torstaina sitten rakenneultraan vaikka kaikki todnäk selviää jo aiemmin. Poika olisi tilauksessa mutta pääasia että pullamme on terve <3

Itse jouduin ostamaan raskauskeiju.fi:stä raskausajan dopplerin sydänääniä varten jotta saisin mielenrauhan :) Ja on mahtava vempain varsinkin ennen kun alkaa tuntemaan potkuja. Ei tarvitse juosta joka vko neuvolassa kuuntelemassa. heh.

Onnea odotukseen, puoliväli meillä jo hiimottaa <3

Tänään kolmas neuvola ja perus jutut tarkistettiin. Painoa tullut lisää 3vkon aikana 1kg ja se viikkotahti tais olla jotain 300g ja vähän päälle paikkeilla. Eli ihan ookoo kaiketi! :) Oon kyllä ihan hirveesti alkanut kiinnittämään syömisiin huomiota ja jättänyt oikeestaan kaikki "ylimääräiset" herkuttelut pois. Huomasin, että sillä tavalla sitä painoa pystyy parhaiten hallitsemaan.

Pikkusen sydänäänet kuunneltiin ja sykkeet oli siinä 150 paikkeilla. Dobblerissa vaan pamahteli, kun pikkunen liikahteli niin tiuhaan tuolla, eikä meinannut malttaa pysyä paikallaan, niin et kesti hetken ennenkun saatiin syke talteen. :) Ihmeellisin asia, mitä tuolla neuvolassa tapahtui, oli se, että olen ilmeisesti ollut jossain ihmeen omissa maailmoissani tähän asti ja kuvitellut, että LA olisi 4.1. Sitten kun katselin neuvolakorttia vhän pidempään, totesinkin siinä ääneen, että ai, sehän onkin jo 1.1. Ja se on siis kokoajan lukenut siinä, niin neuvolatäti varmaan vähän ihmetteli, että onpa tolla hyvin homma hallussa. Nauratti vähän. :)

Takaisin