Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täysin samaa mieltä Meppi!! :D Meijän vaavi siellä pomppi pitkin kohtua :D Kimpoili vaan pitkin seinämiä. Oli muuten hyvä päivä töissä vaikka välillä unohduinkin haaveilemaan tyhmä hymy ja kyyneleet silmis :) Verikokeet nyt meni vähän huonommi ku meinasin käntyy heti ovel ku näin et joku harjoittelija siel vastassa :D Kesti 20 minuuttia näytteiden otos ja monta kertaa se mua sillä neulalla sörkki ennen ku sai otettua. Nyt näytän iha joltai narkilta ku molemmat kädet täynnä neulan jälkiä. Ainiin Niskaturvotus oli kuulemma normaali 0,3mm :)

Minullakin eka ultra tänään. Ja olihan siellä joku :-) Sitä olin pelännyt, että kuinkakohan käy, näkyykö siellä ketään ja onko sydänääniä ym. Mut ihan huippu olo nyt kun selvis!

Nyt sitten on tarkotus alkaa kertoa porukoille ja miehen vanhemmille. Osa mun kavereista jo tietää, kun ne on arvannut... Mutta nyt pitää alkaa miettiä kuinka sen kertoo omille vamnhemmilleen, varsinkin kun mä pelkään tosi paljon niiden reaktiota.. :/

Mut ultrassa sikiö oli pari-kolme päivää la isompi, mut la pysy kuitenkin samana. Pituus muistaakseni 61 mm. Siellä se ekana nukkui mut kun kätilö vähän kosketteli mun varsaa, niin se alotti kauhean elämän ja liikkumisen sielä :) Oli kyllä aika outo ja sanoinkuvaamaton tunne olla siellä katsomassa, että tuommonen sielä mun sisällä nyt on! Kuvia saatiin kolme mukaan niin mieskin pääs vähän näkeen miltä näytti :>

Itsekki pelkään isälleni kertomista koska olen hänen pikku tyttönsä :S Mietin aluksi että jos vaa laitan ultrakuvan postissa ja kirjotan taakse "Moi vaari" Ja katoon maasta :D

Ultrassa käyty. Nyt tekis vaan mieli pillahtaa itkuun :'( niskaturvotus oli 0,7mm ja rv vastasi 11+6 (eli ihan liikaa turvotusta..kai?) Verikokeiden tuloksia odotellessa... En osaa iloita nyt yhtään vaikka sielä oli touhukas kaveri massussa.

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä (tulin just ultrasta) ja musta kätilö sanoi että niskaturvotuksen pitäis olla alle 3mm??

Vauhdikas kaveri meilläkin, tai ensin huitoi ja riehui siellä ja sitten väsähti ja nukahti loppu-ultran ajaksi. Kaikki näytti olevan oikeen hyvin, ja 11+5 vastasikin 12+2 viikkoista.

Ihanaa ihanaa <3

Mulle ainakin ultraaja sanoi että normaalin raja on se 3mm että jos sulla tyttönenn92 vaan 0.7mm nii hyvähän se on :) Iloitsemaan siitä!

Ehkä mä vaan ylireagoin :( Mut en tiedä miks mul vaa tuli hirvee pelkotila nyt. Masuasukilla oli kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Sydän löi kunnolla. Ensin se nukku ja sitku se herätettii ni möyri kovasti :) Kaipasin vaan täältä forumilta yhden positiivisen komentin ja heti mieli parani! Nyt voin pyyhkiä ripsarit poskilta ja mennä laittaa pyykit kuivumaan. Minusta tulee äiti ja mulla on maailman ihanin mies. (hyvä että hän ei tullut tänne forumiin kirjoittamaan että sanokaa jotain positiivista ees, hihi)

Tyttönenn91, meillä turvotus oli 0,6 mm. Lääkäri sanoi, että normaali on ja mies vielä varmisti, ettei ole lähelläkään riskirajaa, joka tosiaan on se 3,0 mm. Ja lääkäri vielä uudestaan totesi että kaikki on normaalisti:) Ei siis kannata itkeä vaan iloita, että sait nähdä sen pienen ja kaikki oli hyvin:)

tyttönenn92        :D haha! On se miehillä hauskaa katella meijän tunnekuohuja. Onneksi itellä alkanut helpottaa mutta muistan ehkä hauskimman kun pillahdin yksi ilta itkuun kun en tiennyt mikä tyynyistä oli mun :D:D:D:D Itkin lujempaa kuin ikinä ja sitte tajusin mille itken ja sitten nauroin ihan kippurassa :D Hassua tuntea kaikki tunteet niin vahvoina. Mies oli pikkasen hämillään siinä ku aluksi luuli että on oikeasti joku iso hätä ja sitten itken jotai etten löydä mun tyynyy :D

Kävin tänään verikokeessa, johon sain lähetteen neuvolasta. Kävin vuoronumerolla HusLabissa, kun meidän paikkakunnalla se on kätevin tapa. Jaa taas todetaan, että kyllä sä olet rH- ja taas joudun ylimääräisiin verikokeisiin, jossa seurataan vasta-aineita. Ja toivottavasti taaskaan niitä ei tule.

Vielä yli viikko pitää odottaa ultraa. Se on ensi viikon perjantaina. Mies sanoi, ettei ole mistään hinnasta pois. Joudun seuraavaan ultraan yksin (mieheni ei ole silloin maassa), joten tämä eka on meille hyvin tärkeä.

Ultrassa oli kaikki mainiosti, laskettuaika muuttui ja on nyt 2.12. Mahassa köllötteli n. 6 senttinen pikkuihminen ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Turvotusta ei mitattu, kun ei haluttu, eikä olla käyty verikokeissakaan mittaamassa riskiä.. Rakenneultra on sitten vasta 23.7.

Eikö olekin ihana fiilis, kun näkee hänet?!! :)

Minulla, kuten kaikilla muillakin samat tuntemukset, ultraan mennessä pelotti ihan hirveesti, ettei siellä mitään ole. Ja sitten kun näki hänet, huomasi, miten paljon hän liikkui... Ja jossain vaiheessa alkoi nukkumaan, niin se ultraaja ravisteli vähän mun mahan päältä, niin toinen heräsi!! Se tuli jotenkin todella paljon todellisemmaksi koko raskaus! Aivan ihanaa! :)

Meillä oli siis ultra jo viime perjantaina, kaikki oli hyvin, oli ihan kokoisensa, la oli ultran mukaan 30.11., muttei alettu vaihtamaan sitä, vaan pidettiin se edelleen siinä neuvolan antamassa 1.12.

Suurin riski on tosiaan ohi jo. Edelleen tietenkin vähän peloissaan, mutta toivon ja haluan uskoa, että kaikki menee hyvin!

Vihdoin tuli kutsu ultraan! mekin siis HUSin alueella asutaan, mutta piti odotella kutsua eikä siis ite pitänyt aikaa soittaa.. käytännöt vaihtelee ihan kaupungittain.. oisin kyllä soittanut, jos ei ois eiliseen mennessä tullut.

Tuli sitten samalla kertaa kutsu molempiin ultriin. Eka on ens keskiviikkona (jee, vihdoin! silloin pitäis olla rv 12+1) ja rakenneultra sitten heinäkuun lopussa. Jänskättää!

Mulle tuli kanssa kutsu ultraan ensi viikon torstaille eli silloin 12+1. Aika malttamattomana odottelen tässä viikon vielä! Tällä hetkellä olen aika hyvillä fiiliksillä eikä oikeastaan pelota, enemmänkin sellaista iloista intoa

On sellainen olo, että kaikki on hyvin. Toivotaan että vaistot sanoo oikein!

Hei,
Älä suotta säikähdä tuota 0,7mm niskapoimua. Kaikilla sikiöillä on niskapoimu ja tuo menee vielä ihan normaaliin. Meillä oli 0,9-1,1, ja sekin oli ihan normaali. Edellisestä sanottiin että on 3,5mm ja papereissa luki, että oli ollut 4-5 mm. 

Aluksi onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille<3

Nt-ultrassa käyty ja siellähän se pieni heitti heti kuperkeikan, kun alettiin kurkkimaan! <3 Voi että, voiko olla parempaa tunnetta! Välillä hän meinas vähän lepäillä, mutta yhtäkkiä hän saattoikin tehdä mahdottoman hypähdysliikkeen. :D Oli se niin suloista katsottavaa. Pikkuinen vastasi viikkoja eikä LA:ta lähetty muuttelemaan. Myös niskaturvotus oli sallituissa lukemissa, 0,7mm. Samaten varhaisultrassa löydetty kysta oli pienentynyt huimasti ja kuulemma lähdössä kokonaan pois (aluksi halkaisija n.8cm, nyt enää alle 3cm).

Verikokeiden otto olikin sitten jälleen kerran taas todellinen haaste....Ensimmäinen hoitsu yritti kaikenmaailman keinoja ja lapsien ohuille suonille tarkoitettuja siipineuloja ja sanoi, että aina on veri saatu tulemaan. Mutta ei. Nämä mun ohuet, karkailevat suonet ei antanut sitten millään ihmeellä näytettä. Hoitsun turhauduttua (ja ehkä vähän mun...) piti sitten vaihtaa näytteenottajaa ja sitten hän sai sen heti otettua. Pyörtyminen ei ollu taas kaukana, mut yritin tsempata itteäni juuri nähdyn pikku-minän kuvilla ja sillä, että eiköhän synnytys satu kuitenkin enemmän :D

Mutta oih, nyt on niin helpottunut olo. Tää ultra teki tästä raskaudesta kyllä niin paljon todellisempaa, kun näki, että siellä oli niin hurja vauhti päällä. En jaksa stressata enää itseäni minkäänlaisilla kauhukuvilla, sillä muuten sitä ei vois nauttia tästä raskaudesta ollenkaan. Parempi siis vain nostaa lippu korkealle ja olla sillä asenteella, että eiköhän se pieni nyytti saada syliin joulukuussa. <3

Tänään onkin sitten tarkoitus kertoa appivanhemmille uudesta tulokkaasta, vähän jänskättää kyllä... En oikein tykkää olla huomion kohteena, joten toivottavasti ei ainakaan mahaa tulla taputtelemaan. Siinä menee kyllä mun raja. :D

Ensimmäinen neuvola käynnillä ei vielä sydän ääniä voitu vielä kuunnella.
Mutta ultra kyllä kruunasi kaiken :)Voi juku mikä yllätys siellä meitä odottikaan,
kaksoset :) Ollut tässä hiukan sulattimista ja pilvissä leijumista,
ultraaja kertoi että onpas isot lapsoset :) Ja kun odotat jo toista kertaa, on sulla todella hyvät mahdollisuudet :)Siellä ne temmelsi kummatkin.
Jännä kuinka sitä onkin suvun perijätär :)
Kuvittelin että ei kauheesti hankintoja tarvi tehdä kun ensimmäisen lapsen tavarat ovat tallella, mutta hankinnat näkyy menevn täysin uusiksi :)Mielenkiintoista ultraaja antoi nimet aatu ja beetu <3 Ensimmäistä odottaessa muutama kuva ja nyt sitten melkein kansion verran kuvia :)<3 HIAH!!

öllikölli, vautsi! Onnea! Oikein kaksin kappalein on tulossa rakkautta teidän perheeseen <3 ihana uutinen :) Teillä tuleekin nyt tosiaan vähän lisähankintoja, heh...

Tuplasti onnea öllikölli, vauva-albumi perustettu ;)

Miten teillä dzelli appivanhemmat otti uutiset, taputeltiinko jo mahaa? Ja ihania uutisia sen kystan suhteen, kohta se on kokonaan poissa! Nyt vaan nautiskelua jatkamaan.

Mulla oli aamulla nt-ultra ja veriseulat otettiin kans labrassa. Niskapoimu oli 0,8mm ja kaikki raajat löytyi. Ihanalta minivauvalta se näytti, katottiin pää, keskiviiva ja aivopuoliskot, kuunneltiin sydänäänet, löytyi jalkapohjat, ja mahalaukussa oli nieltyä lapsivettä. Ensin ei meinannu millään lähteä liikkeelle, mutta sit ku kätilö tuuppasi mahan päältä oikein kunnolla, niin se aloitti ryömimisliikkeet. Kova kauhominen. Ihanalta näytti. Ja mieshän ei päässy mukaan kun makaa tuolla sohvalla mahakiputuskissaan. Sillä vissiin alkoi jo supistaa. No ei vaan, toivottavasti ei oo mitää vakavampaa, esim. umppari.

Vaavin koko vastasi viikkoja (pää-perämitta 4,5 cm), LA säilyy ennallaan. Huisia. Mun mahassa on typpi! Niin ja mulla näkymä oli parempi vastanpeitteiden päältä, jostain syystä. Hän ei ole kyllä noissa mukaan lähteneissä alienkuvissa oikein edukseen :P

Maddela, kyllä he olivat innoissaan, tuleva mummi ainakin :D hänelläkin alkaa olemaan jo ikää eikä lapsenlapsia ole vielä. Mieheni isällä on entisen suhteen kautta jo tullut kahdeksan lastenlasta, joten hän on kokenut konkari. Vauvauutiset kuultuaan hän vaan löi nyrkin pöytään ja huusi JES :D haha...Hän oli sitten miehelleni laukonutkin jotain hieman epäsopivia intiimejä kommentteja, meni ihan vilunväreet kun mieheni kertoi, mitä tämä tuleva paappa olikaan hänelle sanonut. Huhhuh. Omalaatuinen appiukko minulla...Ei hänelle kuulu meidän petipuuhat sitten yhtään :D Ja ei, onneksi ei mahaa taputeltu. Itse kyllä sitäkin enemmän ;)

Sunnuntaina kummipojan 1-vuotissynttärien jälkeen kerrotaankin sitten lopulle suvulle tulevasta perheenjäsenestä. Saa nähä sit millasia reaktioita tulee. :)

Takaisin