Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja sitten vielä onnea ihanista ultrakuulumisista Maddela :) Mullakin ultrattiin vatsanpeitteiden päältä, kerkesin kuitenkin ottamaan housut jo pois, joten siinä sitten turhaan tuli oltua alapää paljaana opiskelijakatraan keskellä (seitsemän tyyppiä oli vastassa siellä...). Heh :) Ja alieniltahan se pikkuinen siellä näytti! :D Mun kuvat oli harmikseni hieman epäselviä ja sain niitä vain kaksi, mutta nautitaan silti niistäkin!

Kiitos onnittelijoille <3
Voisin itsekin julkaista kuvia, kun saa uuteen asuntoon netin asennettua ja kameran saisin kotia asti :) Se mahtaapi olla lainassa siskolla :)
Olisi kiva kyllä julkaista aatulista ja beetusta :)
Täytyy myöntää että tubla iso pahoinvointi, aamut ei ole mulla nyt hellittäneet.
Illalla tuntuu että olen kauheen isolla lenkillä vaikka vain yritän levätä :)
Silti kummatkin raskauden alut ovat olleet yhtä voimia vieviä :)
Pääseköhän tässä raskaudessa siihen huuma aikaan, että olot helpottaa :)?

Öllikölli tuplaonnittelut :)

Itselläni oli neuvola tiistaina ja ultraan pääsis sitten 5.6 :) tuntuu et siihen on viel piiiiitkä aika et näkee tuon vatsa-asukin :) nyt olen ollut sairaslomalla ja huomenna töihin ja seuraava vapaa onkin viikon päästä lauantaina, tai no kesäloma alkaa :)

Täällä olis huomenna ensimmäinen ultra  Kylläpä jännittää!! Täytyy tulla huomenna kertomaan mitä siellä näky.

Onnea kaikille, joilla on ollut iloisia ultrakuulumisia!

Meillä ei mennyt ihan putkeen...
Vauvalla todettiin viime viikolla massiivinen niskaturvotus melkein 7mm.
Sen lisäksi hänellä on turvotusta ympäri kehoa...

Muuuten kaikki oli kunnossa; aivot, selkäranka, munuaiset yms.
Laskettuaika muuttui yli viikolla eteenpäin eli 10.12.12 onkin nyt 2.12.12, jos hän saa elää siihen asti...
Ollaan menossa keskiviikkona lisätutkimuksiin Naistenklinikalle.

Nyt on rv 13+1. Ja niin kun mä luulin, että riskialttein aika olisi ollut jo takanapäin...
Nyt ei auta muu kuin uskoa, että ihmeitä voi tapahtua ja pitää mieli positiivisena.
Mä nautin nyt jokaisesta päivästä vauvan kanssa, mitä meille yhteistä matkaa on suotu.

Pajupilli, Voi ei, oon tosi pahoillani, että teillä meni noin ja epävarmuus jatkuu :(. Onneksi kuitenkin pikkuinen on hengissä ja elimet ym. oli kunnossa. Pidän peukkuja teille! Onneksi pääsette noinkin pian lisätutkimuksiin, niin saatte selkeyttä tilanteeseen. Jaksamisia!

Pajupilli: Voi harmi, toivotaan kaiken kääntyvän parhain päin :)

Meillä oli tänään sitten ensimmäinen ultra ja siellä se pieni köllötteli sydän hurjasti pamppaillen<3 Meillä piti olla 11+3 mutta olikin sitten 10+6.
Tonttu ei olis millään halunnut olla hereillä ja makoili vaan pää alaspäin :D Sitten kun vähän mahaa heiluteltiin niin johan alko kädet ja jalat vispaamaan. Tulipa nyt helpotus ku näki siellä sen pienen :)

Voi ei, Pajupilli! Mulla ei ole kyllä käsitystä millä varmuudella/epävarmuudella turvotukset tässä vaiheessa jotain merkitsee? Eli nytkö odottelette vielä seerumiseulan tuloksia, joista lasketaan riski poikkeavuudesta? Vai osallistuitko seerumiseulaan? Mulla on täällä kaikki peukalot pystyssä, että kaikki kääntyy parhain päin. Niitä vääriä positiivisia tuloksia tulee kai jonkin verran.

Mulla piti tänään olla eka neuvolalääkäri, mutta hän olikin sairastunut ja aika siirtyi viikolla. Mulla on kyllä silloin tiimikokous duunissa, että vähän menee selittelyksi. Täytynee sitä ennen kertoa uutiset pomolle. Tietääkö joku mitä ekassa lääkärintarkastukssa tehdään? Hyödyttääkö miehen järjestää tulonsa mukaan?

^Mulla ei mies pääse ekaan neuvolalääkäriin ja neuvolatäti sanoi, että se ei ole haitaksi. Siellä kuulemma kysytään vain äidin terveydentilasta kaikkea eli lääkäri katsoo äidin terveydentilan ja yleisen voinnin.

Mulle tehtiin ekassa neuvolassa sisätutkimus ja tosissaan kyseltiin yleistä vointia. Vähän ajoittain kohonneena oleviin verenpainearvoihin ei lääkäri vielä ottanut kantaa, kai sit ottaa jos enempi nousee..

Voi, Pajupilli, toivon sydämestäni, että kaikki on silti ok. Turvotuksethan on usein merkkiä esim. sydänviasta, mutta toivotaan nyt, että kaikki kääntyy parhain päin..

Pääsin töistä ja kulta toi mulle kirjeen labratuloksista missä luki "Hyvä odottava äiti, Seulontakoe Downin sydrooman riskin toteamiseksi on valmistunut. Tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille" :)

Meillä oli tänään eka neuvolakäynti terkkarin luona. Oli todella mukava keskustelu ja hoitaja sanoi, että jos haluamme niin voidaan kokeilla kuunnella sydänääniä. Sanoi, että sälkää hätääntykö jos ei kuulu, kun on nyt 9+4. Pienen etsinnän jälkeen löytyi sydänäänet ja pienen sydän pumpsutteli 170 sykkeellä joka on kuulemma oikein hyvä. Minä pillahdin itkuun onnesta  emoticonIhan sekava olo ja tuntui, että leijun ilmassa. Terkkari sanoi, että koska olen niin hoikka niin hän uskalsi lähteä kokeilemaan, että mikäli olisi enemmän ollut "pehmustetta" massun päällä niin ei olisi kuulemma edes ehdottanut. Nyt sitten odotellaan ultraa 12.6.

Tänään oli vihdoin ultra, ja onneksi kaikki oli hyvin! Pelkäsin ihan kamalasti, ettei olisikaan.. turvotusta oli 1,3mm, kuulemma ihan normaali.

Siellä se köllötteli, vilkutteli ja potkiskeli. :) Laskettu aika muuttui, se on nyt 7.12. Kyllä nyt on ihana olo!

Hei kaikki olen ihan uusi täällä. Asun tällä hetkellä Australiassa ja olen siis raskaana, LA on 2.12 ja eilen käytiin ultrassa.. Sitä turvotusta tosiaan katsomassa, kaikki oli hyvin ja siellä se pieni hyppi ja pyöri niin paljOn ettei leimattu edes kuvia alkuun saada.. Oli siinä ultra täti ihmeissään. Täällä tähän tutkimukseem kuului myös 3d ( todin täällä kaikki on maksullista, eli suomessa on kyllä asiat hyvin) kuvat joka oli tosi jännää.. Pienet kädet ja jalat sielläheilui joka suuntaan :)

tänään oli eka ultra ja viikkoja oliki 11+0 sijasta vasta 9+6. oli kyllä ihana nähdä pieni emoticon

ensimmäinen neuvolalääkäri takana, tänään rv 13+3. Kaikki kunnossa, kanavaa jäljellä 3cm, paikat kiinni ja kiinteät. Vauvan syke oli 150, pissa ok, hemoglobiinia ei mitattu. Verenpaine koholla, sitä seurataan, mutta on mulle ihan normaalia viime raskaudesta kun jouduin syömään verenpainelääkettä.

Täällä kanssa ultra takana ja 3 mittausta tehtiin ja 12+1-12+3 välillä oli ja laskurin mukaan siis 12+1 menossa eli ainakin oli oikean kokoinen kaveri masussa.
Samat tuntemukset kuin yllä, voiko olla mitään ihanampaa

Niin onnellinen

Kiitos kaikille teille, jotka otitte osaa  meidän uutisiin.
Ja tosi paljon onnea teille, jotka olette nyt nähneet ensi kertaa pikkuisen polskivan kohdussa. Se on unohtumaton hetki.

Me oltiin eilen (rv 13+3) Sikiöntutkimusyksikössä jatkotutkimuksissa, koska nt-uä:ssä todettiin melkein 7 mm niskaturvotus. Sty:ssä meidät tutki todella ystävällinen mieslääkäri, joka selitti kaikki asiat selkokielellä. Mielestäni vauvan turvotus kauttaaltaan oli silmämääräisesti lisääntynyt. Niskassa oli ns. kystinen hygroma. Lääkäri sanoi, että se saattaisi viitata Turnerin-oireyhtymään. Jokatapauksessa riski siihen, että vauvalla olisi kromosomipoikkeavuus on n. 65 %, jokin rakenteellinen vika n. 20 % ja terveen lapsen mahdollisuus on 15 %. Päätimme ottaa istukkabiopsian, josta kromosomit tutkitaan.En haluaisi keskeyttää raskautta, mutta saammepahan (ehkä) selvyyden, mikä vauvaa vaivaa. 

Vauvan turvotus voi aiheuttaa sen, että hänen pikkuinen sydämensä väsyy, eikä jaksa enää pumpata. Nyt vaan toivomme, että meidä Murusemme jaksaisi sinnitellä ja että kaikki olisi hyvin. Kaikesta huolimatta.

Iloa ja onnea kaikkien odotukseen!
Mekin koitamme pysyä rauhallisina ja iloita jokaisesta hetkestä vauvan kanssa.

Pajupilli

Pajupilli: Erittäin rankkoja uutisia. Kovasti voimia elää päivä kerrallaan tätä hetkeä. 

Kauanko joudutte odottamaan seuraavia tuloksia?

Takaisin