Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos salmiakkisisu.

Istukkabiopsian tulokset kestää 1-4 viikkoa. Tekevät meille tavallista laajemman tutkimuksen, kun riskit on niin suuret. Puhuivat jatkotutkimuksista mahdollisesti jo rv:lla 15-16. Toivottavasti sitä ennen tulis vastauksia.

Pajupilli, En voi kuin ihailla, kuinka rauhallisesti ja kauniisti osaat ottaa tämän asian ja osaat nauttia raskaudesta päivä kerrallaan! Itse olen sellainen stressaaja ja mietin aina ihan liikaa, niin en varmasti osaisi samassa tilanteessa ottaa yhtä rauhallisesti ja mennä päivä kerrallaan.
Toivon kaikkea hyvää teille ja toivottavasti tulosten saapumiseen ei mene kauaa! Ja toivon myös, että teidän pikkuinen jaksaa sinnitellä ja sydän pumpata! Voimia!

Pajupillille oikein paljon voimia! Voimarutistus ja rukoukset teille, että kaikki kääntyisi parempaan päin. Ja jos nyt ei niin tulevaisuudessa ainakin.

Itse sain hyviä uutisia ultrasta, mutta ennen ultraa olis jo pohtinut, että mitä jos jotain.. ja ainoa millä ajattelin, että sitä jaksaa, on miettiä että eikun uudestaan niin sitten kaikki olis paremmin. Onneksi ihmisen elämä on pitkä ja harva nuilta vastoinkäymisiltä välttyy, niitä vain aina tulee, mutta niistä selviää ajan kanssa.

Pajupilli; voimia tulevaan koetokseen. Ainakin oman kokemukseni pohjalta esikoisen kohdalla vastoinkäymiset vahvistavat ja tekevät siitä omasta lapsesta aivan erityisen rakkaan!

Me käytiin eilen ultrassa ja kaksi vilkasta kaveria heittivät siellä kuperkeikkaa. Suuri oli huoli, että onko toinen menehtynyt kun vatsakaan ei juuri ole kasvanut, mutta hyvin vastasivat viikkoja ja olivat samankokoisia, ainakin tällä hetkellä terveitä pikkuisia. Varmistui myös, että ovat identtiset ja ultraaja veikkasi pojiksi, mutta painotti myös ettei sitä voi vielä todellakaan vannoa. Eli meillä sitten oikea hölmöläiskerho kokoontuu kun kahden vuoden sisään syntynyt kolme poikaa! emoticon
Olen ollut aivan onnesta soikeana koko vuorokaudenemoticon

Me käytiin toissa päivänä ihmettelemässä meidän mötkyläistä ultrassa. Ensimmäistä kun odotan niin olihan se ihan käsittämätön tunne, kun näki, että mun sisällä oikeasta kasvaa joku. En olekaan sen jälkeen saanut näkyä silmistäni. emoticon Viikot vastas 12+0 ja ultra tehtiin 11+2. Kohtu on sen verran taakse päin kallellaan ja toinen oli vielä siellä ihan perukoilla, ettei ultraaminen alakautta onnistunut vaan ihmeteltiin pientä ihmettä mahan päältä. emoticon Niskaturvotus oli normaali (0,9 mm).

Perjantaina oli ensimmäinen ultra ja sieltä löytyi pieni ihmistaimi, eloisa kaveri, jolla oli pituutta jo melkein 5 cm. Pituus täsmäsi raskausviikkoihin (11+2), joten laskettu aika säilyi ennallaan joulukuun puolessa välissä. Niskapoimu oli normaali, 0,7 joten kait se on jo uskottava, että raskaanahan tässä ollaan. Muuten on päässyt aika vähällä, pahaa oloa ei ollut nimeksikään ja turvotuksetkin ovat jo tasaantuneet. On tää kaikki niin uutta ja ihmeellistä...

Bounty: Erittäin paljon voimia sinulle ja koko perheellesi näin murheellisen asian kanssa. Toivottavasti saatte asian pikaisesti päätökseen. Ratkaisunne on erittäin ymmärrettävä ja kenties jopa ainoa oikea tilanteessanne, joka kuulostaa varsin vakavalta. 

Voimia kovasti bounty teille.. <3 Täällä olis huomenna ultra ja jännittäää ihan hirveesti... 

Voi Bounty ja Pajupilli. :( Oon niin pahoillani teidän puolesta. Voimia ja jaksamista!

Uskomattoman surullisia uutisia :'( Voimia ja paljon kaikille vastoinkäymisiä kokeneille.

Mulla on takana eka neuvola ja eka neuvolalääkäri. Muuten kaikki ok, mutta sydänäänissä kuuluu joku kaiku?? Ihan kuin sydän löisi tuplakertaa vaikka syke oli 146. Lääkäri sanoi, että tuskin on syytä huoleen, mutta tottakai jännitää ja hirvittää mennä ensimmäiseen ultraan torstaina....
Yritän pysyä postiivisena, mutta väkisinkin pistää miettimään, kun lukee mitä hirvittäviä uutisia täällä on jo useampi saanut :(

Voi miten surullisia uutisia tänne sadellut. Voimia kaikille, joilla on vastoinkäymisiä raskaudessaan.

Meillä on ensimmäinen ultra takana ja nyt voin hengittää hyvin. Vauvan koko vastasi täsmälleen kuukautisten mukaan laskettua päivää eikä ollut mitään turvotuksia. Aivot, selkäranka ja ihanasti sykkivä sydän löytyivät. Molemmat kädet vilkuttivat minulle ja isälle heti, kun ultrakone oli päässyt sisälleni. En ehtinyt edes kysymään, että löytyisikö jotain, kun sikiö jo poseerasi meille. Nyt en malta odottaa toista ultraa elokuun toinen päivä...

Täälläkin ensimmäinen ultra takana ja siellähän se pienen pieni ihme oli <3 Laskettuaika siirtyi vkolla eteenpäin mutta kaikki oli muuten hyvin :) 

Hyviä ja huonoja uutisia ultrasta!

Minulla oli sitten tänään se kauan odotettu ensimmäinen ultra. Ensin löytyi kuollut vauva, jonka sydän ei siis enää lyönyt. Onneksi heti perään löytyi elävä liikkuva vauva ja vahva sydämen syke. Olen siis odottanut kaksosia, joista toinen ei kuitenkaan jaksanut enää kasvaa. Elävä vauva näytti voivan hyvin eikä toisen pussin+kuolleen sikiön pitäisi haitata tätä raskautta. Toisaalta olen samalla surullinen ja samalla myös iloinen. Tunnelma ei kuitenkaan ole kovinkaan hyvä. Mieleen jäi huoli ja tietoisuus siitä, että mikä tahansa voi mennä pieleen. Nyt siis odotan seuraavaa ultraa (7.8), jotta voisin saada varmuuden edes tämän yhden vauvan kasvusta ja kehityksestä!

Bounty: Valtavasti voimia teille kaikille!

Meillä ensimmäinen ultra oli perjantaina. No, osasin odottaa vastausta. Kohdussa ei ketään näkynytkään... ;(

Eli, torstaina alkoi "menkat", tästä soitin neuvolaan. Pääsin samana pvänä kuunteluttamaan sydän äänet, mutta niitä ei kuulunut. Mutta neuvolasta sanottiin että se voi johtua siitä että kohtu on takakenossa, soitin vielä iltapäivällä sairaalaan jossa kehoittivat vain katsomaan ettei vuoto lisäänny. No, perjantaina mentiin sitten sovituun ultraan. Selitin kätilölle tilanteen joka sanoi että katsotaan heti. Olin jo itse valmistautunut kuulemaan suru-uutisen, mutta silti se tuntui pahalta. Pääsimme melkein heti lääkärille joka sitten kertoi että kyseessä oli tuulimuna-raskaus... Sain sitten lääkkellisen hoidon ja pääsin kotiin. Oloni kuitenkin paheni kotona siihen pisteeseen että oli lähdettävä takaisin sairaalaan. Verivuoto oli niin runsasta että pyörrytti vaikka makasikin. Sairaalaan päästyäni olin täysin voimaton, hemoglobiini vain 108, lääkäri otti sitten osastolle yöksi tarkkailuun. Verenvuoto saatiin hallintaan jo illalla. Aamulla sitten hemoglobiini vaivaiset 82, mutta oloni oli hyvä eikä verensiirtoa tarvinnut, pääsin myös kotiin.

Onneksi meillä on tuo melkein 7kk tyttö, niin menetys ei niin pahalta tunnu ja toinen lieventävä on tuulimuna, eli alkio ei edes ole lähtenyt kehittymään. Olen todella pahoillani keskenmenon saaneiden sekä teidän joiden niskaturvotus oli korkea.

Toivon teille kaikille muille erittäin paljon tarrasukkia matkaan. <3

meillä oli NT ultra 1.6 perjantaina. Kaikki näytti hyvälle ja turvotuksen määrä oli alhainen, joten siinä ei varmaankaan ole mitään hälyttävää, mutta viikon sisällä pitäisi selvitä tarkat tulokset. Vauvakin näytti jo niin isolle niin paljon suurennettuna, nyt tästä tuli oikeastikin vasta totta meidän mielessä kun näkyi muodot niin selvästi :)

Nyt raskausviikkoja 12+4, olimme myös viikon etuajassa neuvolan tutkimusten mukaan, eli laskettu aika jatkuu viikolla...15.12.2012.

Seuraava neuvola 28.6 ja siitä sitten rakenneultriin odottelemaan. onnea odotukseen kaikille :)

Tännään oli sitte eka neuvolalääkärikäynti ja saatiinhan sitä hipposen sydänäänetki pienen etinnän jälekeen kuulumaan :D Tihiää sykettä kuulosti olevan. Nyt sitte vaan ootellaan ekaa ultraa, joka on vajaan 2 vkon päästä.

salmiakkisisu: tsemppiä!

mä odotin viime raskaudessa kaksosia ja kun mentiin ekaan ultraan rv 12+4, niin näkyi tyhjä sikiöpussi ja toisessa näkyi sitten elävä sikiö. Nyt tuo nukkuu tuolla ilman ongelmia ja ikää vajaa 14kk! :)

Salmiakkisisu: Mulla vastaavia kokemuksia kahden raskauden osalta ja molemmat sujuivat ihan normaalisti, eikä mitään erikoista ollut. Alkuraskaudessa oli vuotoa molemmilla kerroilla ja silloin ilmeiseti on tuo toinen sikiö abortoitunut. Istukka oli toisessa raskaudessa normaalia suurempi, mutta mitään muuta eroa ei normaaliin yksöisraskauteen ollut. Ole vain huoleti ja nauti odotuksesta.

Nyt siel ultras on käyty! Niskaturvotus oli 0,7mm eli normaali, enkä siis mene mihinkää jatkoseulontoihi. Hyvin rauhallinen kaveri sielä oli, heräs ku yskähin ja heilutteli sitte käsiä ja jalkoja ja jatko lepäämistä. Täysi vastakohta tuolle pikku-ukolle joka oli mahassa hyvinki eloisa, sama jatkuu masun ulkopuolellaki. Anoppi epäilee tyttöä koska oli niin rauhallinen.. miks pojat ei vois olla rauhallisia..?
Laskettuaika oli nyt 22.12.2012 Mut sitä ei siirretä koska on alle 4 päivää.

Takaisin