Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla myös alhaiset paineet (90-100/50-60) niin jostain olin lukevinani, että monestikin 1. ja 2. kolmanneksella verenpaine laskee, mutta sitten taas viimesellä kolmanneksella se alkaa pikkuhiljaa nousta. Ja kun koskaan ei oo paineet hirveen hyvät ollu, ni äkkiähän ne sit putoaa tommosiin lukemiin... Inhottavaa vaan kun koko ajan huimaa emoticon Mutta kannattaa juoda nesteitä paljon, paineet pysyy korkeampana kun ei ole ainakaan nestehukkaa... 

Neuvolassa kaikki hyvin. Ihmettelin täällä aiemmin, kun mun verenpaine oli tipahtanut lukemiin 95/65. Nyt oli sitten 130/80. En tiedä johtuiko tuo nyt sitten siitä, että tänään koitti töihin paluu (oli kyllä ihan kiva tulla eli sopivan pituinen loma takana) vai siitä, että terkkari muistutti mun anoppia :D Oli jo neljäs täti, että vähän enemmän pysyvyyttä kyllä kaipaisin :( En viimeksi saanut sitä raskaustodistusta niinkuin olisi pitänyt ja mun piti nyt sitten pyytää se niin enköhän mä muistanut sen nyt vasta, kun pääsin takas töihin. Täytyy soittaa sinne huomenna ja pyytää, että postittavat tai laittavat luukulle valmiiksi, että saan vain noutaa sen.

Painoa on nyt tullut +6kg raskauden alusta. Pelkäsin kyllä, että nyt olisi tullut vielä enemmän, kun viime viikolla oli kolmet synttärit ja yhdet tuparit ja tuli mussutettua enemmän kuin normaalisti, mutta onneksi oli pysynyt kohtuullisena tuo painon nousu. Lääkäri muistutti, että nyt alkaa vauvan massakausi ja liikunta alkaa hankaloitua, että tästä eteenpäin kannattaa olla entistä tarkempi sen kanssa, mitä syö.

Vaan +6 kg! Mulla on nyt jo +12kg... Oon varmaan hirveä valas kolmen kuukauden päästä! :/ Tosin oon saanut aika paljon kommentteja siitä että maha on nyt yhtäkkiä kasvanut isoksi, ja onhan se aikamoinen jo. Vaikeaa laittaa kenkiä jalkaan...

Mulle on tullut nyt myös ~6kg painoa. (Tai 5,5kg ekasta neuvolasta, mutta ekassa neuvolassa mulla oli kyllä jo melkoisesti turvotusta, joten varmasti siinä joku kilo oli sitä jo). Nyt viimeviikkoina on vaan ollut nopeaa painonnousu kun on tullut puoli kiloa viikkoon. Nämä viikot tosin on noita nopeimman painonnousun viikkoja, joten jospa tuo taas tästä taas tasaantuisi.

Tänne on tullut painoa vajaa 6 kiloo :) ja sf-mitta on 26cm :P mut meidän neuvolas ei vauvasta tehdä minkään sortin painoa arvioo :/ Itse olin tänään sokerirasitustestissä :)

Yläkäyrillä sit mennään :D mut kyl tuo rupee oleenkin tiellä pukiessa sukkia tai kenkiä ;)

Mä taidan olla sit mammalomaan mennessä jo aika valas, jos vertaa noita painolukemia teidän muihin numeroihin... SF-mitta taidettiin ottaa nyt viime torstaina lääkärissä vasta ekaa kertaa ja oli jotain 26 cm. Yläkäyrällä siis sekin...

Juu niin mennään :) Mullakin alkaa kyllä vähän olemaan hankalaa sukkien/kenkien kanssa, mutta menisi huomattavasti paremmin, jos en olisi tällainen rautakanki. Yritän nyt tänään äitiysjoogassa saada siihen asiaan muutosta :D

Se riippuu niin siitä, miten se paino tulee. Alkaako sulla Vilukissa olla jo ahdistava olla tai ahdistutko vain numeroista? Mun työkaverilla, jonka odotus hyvin samassa tahdissa, on tullut kiloja yli 10, mutta maha näyttää pienemmältä kuin mulla, kun hänellä on ns. perinteinen tyttömaha. Mulla lyhyt selkä ja pitkät jalat ja tuo vatta kyllä työntyy pelkästään ulospäin ja muuten oon ainakin omasta mielestäni aika samoissa mitoissa.

Lohdutukseksi vielä, että miehen serkku sanoi juuri, että hänellä tuli 23 kiloa ja on kyllä nyt todella hoikka, että kyllä niistä kiloista suurin osa lähteekin.

Soitin tänään nyt sitten neuvolaan ja raskaustodistus lähtee mulle postissa. Oli kyllä kiva, kun nyt sain edes jutella puhelimessa sen oman kätilön kanssa ja hänkin vähän pahoitteli, että olen joutunut nyt joka kerta eri tädille. Kyllähän kaikkien kans on mennyt ihan kivasti, mutta olisihan se ihan eri asia luoda sitä suhdetta yhteen ja samaan ihmiseen. Olisi jonkinlaista jatkuvuutta.

Joku tulehus oli löytyny alapäästä, kuulema ihan lievä. Huomena kuulee, tarviiko syödä ab-kuurin siihen vai mitä tehhään. 

No mua ahdistaa sekä nuo numerot (nyt +12kg!) sekä oma olotila ja ulkonäkö. Just kokeilin niin enää ei mahdu yks puolihamekaan ku puoleen väliin reisiä. Eli ihan läskiä sitä on tullut, ja persus on levee ku 7 leivän uuni... :,( Mies yritti lohduttaa ja sanoi: "tsemppaat nyt vaan viel pari kuukautta". Mä meinasin hutasta turpaan tommosesta kommentista...

Hehee, miehen kommentit voi olla tässä tilassa vähän vaarallisia... Mun mies on alkanut ihanasti kutsua mua nimellä Pömppö. Ekan kerran katoin vähän alta kulmien ja olin jo hakemassa suuttumusta, mutta kun huomasin, miten rakastavasti se sanottiin niin eihän siitä sit voinut suuttua ja niin tuo nimitys on kai tullut jäädäkseen. Kunhan ymmärtää lopettaa sen sitten synnytyksen jälkeen :D

Pömppö :) ja meillä mies sano et meijä pitäs osallistua siihe tulevaan ohjelmaan "rakas sinusta on tullut pullukka" :D Noh, ite jaksan vielä ottaa miehen kommentit huumorilla, mutta en kyllä tykkää jos muut kommetoi painoani ja kuinka "posket on niiiin pyöristyneet"..kiitos tästäkin edesmenneen mummoni siskon.. Noh, kai muista se on ihanan näköstä ku toinen turpoo silmissä :D Tosin ei minul oo tullu varsinaisia raskauskiloja ku 5kg, mut onhan sitä selvästi "löystyny". 

Hahah :D Meillä ihan samanlaista keskustelua käyty! Just tosta "rakas sinusta on tullut pullukka" ohjelmasta. Töissä "kehuttu" kuinka kaikki piirteet pehmenevät.. kauniisti sanottuna turvonnut??

Painoa tullut n. 5kg yhteensä.. ja kyllä sen ite huomaa kun aina ollut tosi hoikka. Ehkä senkään takia ei ota niin ilolla vastaan kommentteja painosta.

Heh, meillä taas heitetään ihan hurttia huumoria tuosta mahan kasvusta :D Mies, minä itse ja kaverit (miespuoliset) heitellään ihan vitsillä musta kommentteja tyylillä "soru, läski ei nyt vaan jaksa" tms :D Tai yhden miespuolisen kaverin kanssa tuossa just vasta vertailtiin, että kun toukokuussa meillä vielä oli samanlaiset mahat (sillä siis kaljamahaa), että nyt minä oon kasvattanu jo reilusti ohi.

En itse osaisi pahastua noista kommenteista, kun kaikki tietävät, että mikä tuo mun maha on :) Ja meillä muutenkin tosiaan on tuossa kaveriporukassa aika välitön tunnelma myös huumorin suhteen.

Eipä sitte ollukaan tulehusta. Muuten vain vissiin ärtyny tuo alapää. Jippii. Ei sitte seksiä ihan hetkeen.. Ehkä ens vuonna?? 

Mulla on sf-mitta 29 cm, eli yläkäyrällä mennään. Ja äsken tuli taas kaikki ruoat ulos.. Vasta kolmas kerta kylläkin tälle raskauelle, mutta että näin myöhään vielä..?? Monesti aamupalan kanssa onki, ettei uskalla kauheita syyä, ko tuntuu, että ällöttää tosi helposti.

Takaisin