Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa!
Itekki jännitin sillo enne omaa ultraa iha kauheesti ja meinannu housuis pysyy. Jännitin kyl vielä siellä ultrassaki et entä jos sielt löytyy jotai joka ei oo hyvin ja sit ku kaikki oli hyvi nii sydän alko pamppaa hullun ku kysy halutaanko tietää sukupuoli. :P

Minuakin jännitti aivan kauheasti rakenneultraan meno. Sillon aamulla tuntui, ettei edes aamupalaa saa syötyä ja sairaalalla siinä odotushuoneessa jännitys oli huipussaan. Sit kun näki pienen siinä ruudulla ja mittailu ja tutkiminen alkoi ja tuli hyviä uutisia niin jännityskin laukesi. Melkein tuli siinä itkukin :-) Miten kauan teillä on tuo rakenneultra kestäny? Minulle sanottiin, että ajat on 15-20 minuutin aikoja, mutta sit se ultra kestikin 40 minuuttia. Ei se nyt huono juttu ollu, että kesti, päinvastoin. Pienokaista ja sen touhuja olisi katsellut mielellään pidempäänkin :-)

Me oltiin kai n.30min siellä, en muista enää :) Muistaakseni toi aika sanottiinkin kun varattiin tokaa ultraa. Mut olis se pidemmän aikaa voinu viedä, kun meidän muksu päätti olla väärässä asennossa joitain sydänkuvia varten. Kätilö oli just avaamassa suuta ja käskemässä meidät syömään jotain sokeriherkkuja, et saadaan vauva kääntymään, kun sitten se liikahti sopivasti ja kätilö sai sopivan näkymän. Että en sitten tiedä miten noi ajat oikeasti menee..

Rakenneultra ohi ja kaikki hyvin <3 Pientä tyttöä meille odotetaan tulevaksi marraskuussa.
Tarkistusulran sain syyskuulle ja sitten toinen loppuraskaudessa. Eli päästään kattomaan pientä vähän suurempanakin. Tämä siksi kun on pienikokoinen. Halutaan varmistaa, etä istukka ja virtaukset toimii moitteettomasta. Ah, että olli helpotus kun kaikki hyvin niin tästä on hyvä jatkaa masun kasvattelua :) Esikko oli myös pieni ja silti kaikki kunnossa. Kasvaa ja kehittyy omalla käyrällään ja taas sain kuulla, etä masu on pieni. Perätilassa nökötti ja voip olla, että tulee leikkaus vastaan, mutta en laita sitä yhtään pahaksi. Mieluummin sen kun olen monta kuukautta kipeänä tai, että joutuisin jostain syystä hätä-tai kiireelliseen sektioon. Suunniteltu sikäli parempi vaihtoehto. Voihan olla, että kääntyy vielä hyvinkin, mutta ei sitä tiedä. Olen kapoinen ja tiukat vatsalihakset niin sen takia voi olla hankalaa vauvan kääntyminen.
Olen kyllä onnesta soikeana kun tytön saan <3

Onnekas10 Oij, ihana :) Kivaa et ultrassa kaikki hyvin ja tyttönen tulossa :)) Meil on parin tunnin päästä ultra, jaiks!!! :)

Meilläki oli kaikki hyvin ja koko vastas viikkoja <3 Ja meidän toivoma poikahan siellä oli <3 Oikein esitteli kikkeliään :D

Se on jännä miten pojat nii mielellää esittelee :D Meijänki poits u oli koko ultran ajan  haarat levällää ja sitku ultraaja käänsi haaroihin nii oikee vaihto asentoo et nähtäs sivulta :D Onnea pojasta ddrops.

Niimpä :D Kiitos ja samoin onnittelut sinnekin Ninque :)

Ja muutes, istukka on edessä niinkuin itsekin epäilin ja neuvolatäti, kun liikkeet tuntuu alavatsalla vain ja tietyssä asennossa. Vaimentaa potkui/liikkeit niin paljon.

Mä haluisin kans tietää kumpi tulossa! reilu 3kk vielä saa jännittää ja arvuutella. Yhtään ei oo poika- tai tyttöolokaan. Toisaalta ihan hyvä, koska nyt en odota kumpaakaan omien tuntemusten perusteella ja sitten pety kun maailmaan tupsahtaakin toinen.

Mulla on kanssa tossa edessä istukka eikä tunnu vielä ulospäin liikkeet. Harmittaa jo  miehen puolesta, kun on vähän pettynyt kun mitään ei tunnu vielä. Muutaman kerran testailtu. Mut pari viikkoa vielä ja pitäis kyllä molempien tuntea jo. Helpotti kyl omaa mielenrauhaa, kun tossa kesälomalla alko tuntumaan liikkeet vaikka en mä kyllä tiedä mikä osa vauvasta millonkin tömähtelee mahaa vasten, mut siellä se riehuu :)

Mulla on nyt tällä viikolla alkanu tuntuu potkut tuossa edessä ku pitkästä aikaa käänty ympäri ku enne potki vaa selkää ja ylös. Mulla myös istukka tuossa edessä niin ei oo mies tuntenu liikkeit vielä ku kerran kätee ja sillo fudas tosi lujaa suoraa vasempaa kylkee. Mut eiköhän se kohta :)

Ei meilläkää liikkeet tunnu vielä ulospäin, ku parisen viikkoa oon tuntenu liikkeet vasta kunnolla, sitä ennen on ollu vaan toooooosi hentosia ja arvailujen varaan on jääny onko se vauva vai jotain muuta. Mut vauvahan se on ollu. Sitte saatto mennä viikkoki ilman mitään tuntemuksia, ku on varmaan just potkinu selkään / ylöspäin :) Sit ku oon pyytäny miestä laittaan käden mahalle et kokeiles tuntuuko mitään, ni ei se tunne vaik mää tunnen :)

Jep on se outoo ku omast mielest oon just tuntevinani käteeki potkun ja sit mies ei muka tunne nii oon sillai et c'moon tunsithan :D Ehkä sit vaa luulen et tunnen ite kätee ku tuntuu nii selvästi sisäpuolelt. Kans oon huomannu et toi veitikka rauhottuu kans samantien jos mies laittaa käden mahalle. Muutaman kerra ku ollu selane raivojumppa menos ja maha melkee tärähdelly ulos päi nii mies laittaa äkkii käden ja sit "hiljasuus"............ Ja sit mies otaa käden pois ja uus jumppa alkaa 5 min myöhemmi

Mul on viikkoja jo enemmän kun teillä kahdella, et näköjään vaihtelee nää liikkeidenki tuntemiset aika paljon.

Hyi yök, mä pääsen voimaan pahoin sinne sokerirasitukseen tasan viikon päästä :S kaveri eilen just sano, että eipä sen jälkeen kyenny muuta ku lepäämään, kun oli niin hirvee kokemus. No onneks varotin jo työkaveria, et on labrakeikka enkä välttis tuu sit ollenkaan töihin. Varmaan käppäilenki suoraan kotiin syömään ja nukkumaan heikotusta pois.

Marzipaani: Ei sulla välttämättä tule siitä huono olo, se riippuu ihan ihmisestä :). Esikoisen aikana ei tullu mitään, mutta nyt ko kävin viime viikolla, niin ainoa hetki ko oli vähä huono olo, oli kotona ennen ko piti lähteä labraan. Seki meni sitte ohi helposti. Ainoa vain, että niillä kovila penkeillä istuskelu ei ollu kivaa :D. Siitä rasituksesta menin sitte neuvolaan ja sen jälkeen asioille, ja hyvin jaksoi ko söin vähä siinä välissä :).

Meillä poika potkutteli oikein rajusti eilen isää korvaan, kun tuli kuuntelemaan, että mitä siellä tapahtuu... :D Mies on ollu yllättävän arka tunnustelemaan liikkeitä, tietysti tää meidänkin mönkijäinen on semmonen, että käden kun laittaa päälle, niin yleensä hiljenee ja katsekin riittää (mistä se tietää, millon mie tai  mies katsotaan miun vatsaa!!??), mut eilen kyllä jumppaili tosiaan ihan urakalla ja pomppi koko maha. :) Mulla toki alkoi jo rv 26, että pitäshän sieltä kai näkyä ja tuntuakin kaikenlaista jo ihan reilusti...

Ja sokerirasituksesta vielä, ei mullekaan tullut sen pahempi olo, sitten kun sai syödä ja juoda, niin ihan hyvin meni loppu päivä. Ekan 50 min jaksoin odotushuoneessa lukee lehtiä ja sitten tuli semmonen "autopahoinvointiolo", että alko vähän huippaamaan ja tuli semmonen etova olo, niin pyysin päästä pitkälleni jonnekin (jos en olis päässy niin olisin kyllä oikassu odotusaulan lattialle). Siinä se sit meni se toinen tunti pötkötellessä vastaanottohuoneen sängyllä ihan mukavasti. :) Että ei toinna suotta ootella pahaa oloa, voi mennä ihan mukavastikin. :)

Toivottavasti ei tule :) mulla kyllä on taipumusta huonovointisuuteen jos en syö sopivalla rytmillä. Eli jos on liian nälkä, niin 99% varmasti mulla on huono olo. huuteleeko ne muuten sitten nimellä kun ne haluaa verikokeita ottaa tai tulee hakemaan siitä käytävältä? Et mun ei tarvii muuta kun olla vaan ja lukea/kuunnella musaa tms ja ne labrarotat sitten sanoo kun tarvii johonki liikkua?

Labrarotat :D ihana :D Eiköhän ne tuu pyytämään sit iha nimellä :) Mullaki on 2 viikon päästä neuvola, ni tekevät lähetteen sillä käynnillä sinne sokerirasitukseen, ku sinne vissii joutuu kaikki tääl meillä..

Joo :D no mut eiks ne oo, mä oon konttorirotta ja ne on labrarottia :D mä varmaan työnantajan mieliks kasvatan puhelinlaskua siellä hengaillessa..

Takaisin