Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä meinasin kanssa venyttää noitten hakemusten täyttämistä, että olis toivoa saada se uusi pakkaus, mut laitoin kuitenkin perjantaina menemään jo kaikki. Onpahan yks asia vähemmän mietittävänä. Pitää vielä vaan hoitaa raskaustodistus kelalle ja palkkikseen ilmottaa, että hoitaa oman osuutensa.

Tänään oli ultra. Kaikki näytti hyvälle, ja poika olis tulollaan =) Tyttöä kyl odotin, ja olin jo asiasta ihan varma, mut saapa tuo pieni isoveli sit tappelukaverin itelleen =D
Isommat muksut oli kans kovin veikkaillu, et kumpi tulee. 
Saatiin ihan älyttömän iso läjä niitä kuvia mukaan ( en oo ennen saanu kuin pari kuvaa mukaan, nyt saatiin n. 10 kpl).
Laskettu aikakaan ei taida ihan pitää paikkaansa, joten taitaa mennä ihan arpapeliksi, että tuleeko marraskuinen vai joulukuinen poitsu ♥

Heipparallaa, oon vähä huonosti ottanu kantaa keskusteluihin kun tuntuu ettei aika riitä, mut seurailen kyllä koko ajan mitä täällä tapahtuu :) Käytiin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin ja poikahan siellä vattassa pötköttelee<3 saatiin myös hirvee kasa niitä kuvia mukaan! Ois vaan ihanaa kun ultria olis vähä enemmin kun noi kaks, ois ihanaa nähä niitä söpöjä liikkeitä ja haukotuksia vielä enemmin :)

Meillä oli tänään rakenneultra, jossa todettiin terve vauva :) Tosin eihän sitä 100% kaikkea pystytä ultrassa poissulkemaan. Vilkas tapaus, kovasti jumppasi ja leikki varpaillaan. Sukupuoli säilyy salaisuutena loppuun asti ja tuntui olevan lapsikin samoilla linjoilla tässä asiassa: jaloista otetussa kuvassa jalat on tiukasti ristissä ja toinen käsikin varmuuden vuoksi vielä päällä ;)

Monta kuvaa saatiin kotiin mukaan, suurin osa 4D kuvia, ultraaja olikin ilokseni kätilö lääkärin sijaan ja selitti kaiken aikaa mitä näkyi missäkin. Onpa pitkä aika ennenkuin näkee pikkuisen seuraavan kerran..

eppuui: jep, en voi kun vain kuvitella, miltä tuntuu! Mä kun saan aina vain kuulla, että kaikki niin kuin pitäisi olla... Voimia kaikille niille joilla ei oo tämä onni!

Sokerirasituksesta selvitty. Tuloksia vois kuulemma kysellä huomenna, mut mulla on jo ens maanantaina neuvola, niin ehtii varmaan selvittää sielläkin... Tosin kämmäsin vähän sen paastoamisen kanssa, kun meillä meni eilen illan ruokailut vähän sekaisin vieraitten takia ja sit piti vielä käydä kaupassa, niin syötiin vasta 9 aikaan ja tänään klo 7 piti jo mennä sinne labraan... Nyt sit vaan toivon, ettei tuon takia kuse ne tulokset, mut jos näin käy, niin sit käy... Omaa huolimattomuutta. Ei ollut se litku niin pahaa, kuin oli peloteltu, vadelman makuista täälläkin, imeläähän se oli, mut kyllä sitä nyt sen pari mukia joi. Aika kului yllättävän hyvin, vaikka piti vaan aulassa ootella. Sen ekan tunnin jälkeen kyllä tuli istuessa vähän huono olo, niin pyysin sitten päästä pitkälleni ja pääsinkin semmoselle vastaanottohuoneen sängylle. Mut kyllä siinä olo kuitenkin helpottui, ei tarvinnu oksentaa tai pyörtyä. :)

Mun pitäis kans varata toi sokerirasitusaika meidän terveyskeskuksesta. Onneksi on elokuussa lomaa niin voi rauhassa mennä sinne terveyskeskukseen istuskelemaan :o)

Mulla olis tänään se 4D-ultra, jännittää pikkasen taas vaavin näkeminen. Tää on sit viiminen kerta kun nään sen ennen marraskuuta :) Sieltä taitaa onneksi saada mukaan sen dvd:n,  niin voi iltojen iloksi sitä vaikka katella jos ei ole muuta tekemistä :) Toivottavasti toi pikkunen olis edes vähän hereillä ultran aikaan niin saisi kunnon kuvia.

Hauska nähdä miten toinen on muuttunut rakenneultrasta vai onko mun silmään edes muuttunut :D

Aion pakottaa ne antaa mulle taas kuvia vaikka viimeks sain joku 10 kpl.

Mulla on rakenneultra vasta 2 päivän päästä, kauheen myöhään kyllä, viikolla 22.. tai tuntuukse vaan, ku osa on päässy jo viikolla 19 :D Yritin jo miestä valmistaa tulevaan, et jos sielt paljastuuki tyttö (ollaan siis molemmat puhuteltu pojan työnimellä maha-asukkia, ja molemmat ollaan poikafiiliksissä).. Mies sit sano et sillä on jo se nimi, et vaiks ois tyttö ni pojan nimellä sitä kutsutaan silti.. :D jää nähtäväksi :D
Hirveen jännää kyllä, jotenki pelottaa, et onko kaikki ookoo, mut toisaalta oon kyl tosi luottavaisin mielin et kaikki on hyvin :)

Mulla on tuo sokerirasituskin vielä edessä päin -yök. ´Viikon päästä on neuvola jossa käydään niitä kela juttuja läpi ja samalla se neukkatäti tekee lähetteen sokerirasitukseen ja pääsen varaileen aikaan. Tääl vissii kaikki menee sinne automaattisesti, tai johtuuks sit mun iästä (27v)?  

Töissä oon nyt kesäloman jälkeen kolmatta päivää, ja iskiais vaiva tuli taas. Teen siis istumatyötä, joten kai tää istuminen sit laukasee tuon. Eilen illalla taas iski noidannuolimainen lamauttava kipu vasempaan pakaraan ja takareiteen, et piti iha kiljasta ku meni kramppiin vasen puoli - ja se kipu - iha jäätävää :( Mies vaan nauro, et jännä nähä miten kiljun sit synnytyksessä :D  Masokisti :D Mut tosi kurja vaiva kyllä :( Ice power autto, ku laitoin pitkin alaselkää, pakaroita ja takareisiä yöksi (paleli kyl peiton alla nii kovin sit et ei meinannu tulla nukkumisesta mitään :D) ni aamulla ei säteilly enää ja pääsin töihin.. Mut pitää kyllä ottaa taas neuvolassa puheeksi tuo asia ja et miten sitä vois hoitaa ..

Meillä oli tänää neuvola. sydänäänet kuulu kivasti ja uusi neuvolatäti oli tosi mukava :) en vaan meinannut löytää paikan päälle ku oli niin piiloon laitettu neuvola :D
Mulla oli taas hemoglobiini alhainen ja ekaa kertaa verenpainekin oli alle satasen.. 98/60...käsky kävi et salmiakkia ja rautaa. no, onneks toi salmiakki ei oo mulle ongelma namnam :D sain raskaustodistuksen ja sitä pitäs sit kai laittaa eteenpäin...kuulin muuten huhua et elokuussa alkaisivat jakaa uutta äitiyspakkausta! näin oli kuulemma ainakin kahdella edellisellä kerralla.

Joo se on arviolta elokuussa kun alkaa jakaa uutta pakkausta. Säätämällä olis voinu mahdollisesti saada sen, mut mä en jaksa. Tulkoot sitten vanha. Ei siinäkään ole kun muutama mun silmään ihan helvetin ruma vaate ja muut härpättimet onkin sitten ihan tervetulleita ja tuskin pahemmin muuttuu uuteenkaan pakettiin. Myyntiin vaan ne mistä ei tykkää :)

Mun tekis mieli mennä siihen 4Dultraan, mut en tiedä suostuisko toi mies jos vähän suostuttelis. Hinnan takia sanoi aiemmin ettei olla menossa. Ihan tyhmää kun jää kahteen ultrakertaan vaan kunnan tarjoamat.

Joo perustuotteethan siin ä-pakkaukses on samoi, mut se väri vaihtuu pikkasen vuosittain. Kyl mullekki kelpaa se vanhaki pakkaus, mut venyy mulla muutenki haku tonne syyskuulle, ni voi olla et saan sen uuden :)

Voithan sää marzipaani mennä tavalliseen ultraan (joka on halvempi ku 4D) iha normi työterveysasemalle, jossa on ultrausvehkeet. Eihän sitä oo pakko mennä siihen 4D:hen ellei sit ite välttämättä halua sen tarkan kuvan takia :) Minä mietin et meen varmaan tava ultraan yksityiselle jos tuossa kunnallisen ei tyyppi suostu näyttään sukupuoltaan :) Se 4D on mun mielest liian kallis, vaik oiski rahaa maksaa se.

Mä just ddrops  haluisin siihen 4D-versioon :)

Sen uuden äippäpakkauksen haluisin oikeestaan sen laatikon takia :D se on joku stailattu hieno. Muistaakseni siihen sai sit tuherrettua sukupuuhun nimiä ja oli muutenkin kivan näkönen. Mulla on noi paperit jo vetämässä muuten, mut en oo raskaustodistusta saanu vietyä/lähetettyä kelaan. Pitäis kohta nostaa peffa penkistä ja käydä ottamassa siitä pari kopiota, niin saa palkkikseen yhen ja sit vielä itelle talteen jos vaikka tarvis jonnekki vielä. Ja pakkauksen sisällöstä vielä, et oikeestaan me ei tarvita sieltä vaatteita, kun mä oon kirppareilta ostanu jo ihan tarpeeks niitä :) ne 50cm vaatteet kyllä on tervetulleita, koska niitä on ihan pari vaan kaapissa, mut niissä just tais olla ne yhet kamalat raidalliset potkarit...

Minä kävin eilen 4D-ultrassa Helsingissä ja se maksoi alle 170 € (olin varautunut 250 euron laskuun..) Tosin tuolla missä kävin oli se kelan suorakorvaussysteemi joten oon kuullu juttua että Kela saattaa periä takasin ton korvaussumman jos ne kattoo ettei niiden tartte korvata tota.
Oli kyllä niin erilaista nähdä oma vauva 4D:nä kun kunnallisen 2D:nä, nyt kun vertaa noita kuvia mitä oon saanu kunnallisesta ja sitten tuolta yksityiseltä niin eihän niistä voi puhua edes samana päivänä =D Ois tietty ollu hienoa jos meilläkin olis kunnallisessa ollu noi 4D-laitteet niin ei ois tartten maksaa tota ylimäärästä käyntiä yksityisellä, mutta voin kyllä sanoa että en kadu yhtään vaikka maksoikin suht paljon koska oli se vaan niin hienoa nähdä vauvan kasvonpiirteet, kädet, jalat ja kaikki niin selkeästi :) ja kun sieltä sai tuon dvd:n mukaan, niin sitä oon nyt sitten muutamaan otteeseen katellut ja ihastellut meidän vauvaa vaikka se vähän ujostelikin kuvausta ja yritti käsillä lopuksi peitellä kasvot :)

Viiimeksi kun kävin neuvolassa niin terkkari oikein ihmetteli tota ä-pakkauksen pitkittynyttä jakoa, kun kuulemma yleensä syksyllä vauvansa saaneet on jo saanu ton uuden pakkauksen. Mä varmaan haen noita Kelan juttuja vasta elokuun lopulla kun meidän palkkis lupasi laskea noi vanhemmuusrahahommat valmiiksi sitten kun ne palailee lomilta niin mun tarttee vaan lähettää se raskaustodistus Kelaan, hakea sitä äitiyspakkausta ja sitten tietty ilmottaa ne päivät miltä ajalta työnantaja maksaa palkkaa, työnantaja hoitanee käsittääkseni 'loput' hommat :)

Mulla oli tänään taas ultra. Vauva oli kasvanut hyvin ja päänmitta oli joku 57 mm muistaakseni. Ympärysmitta vastasi 23+1 eli aika oikeissa viikoissa/päivissä edelleen.

Painoa pienellä voirasialla oli 537g! Onhan sillä siis jo kokoa. 

Vauvalla oli kunnon kostotoimenpiteet anturia kohtaan ja muutenkin se eka kertaa ultrassa oli hereillä. Sain yhden ufokuvan mukaan, kun pyysin yhtä tavallista kuvaa.

Poika oli aika innokkallaa päällä mitä haarovälien esittelyyn tuli... Siellä se levitteli oikein innoissaan  haaroväliään suoraan "kameraan" :D

Sairaslomaa tuli ja seuraavaksi vissiin olis B-todistus tulossa eli mä en kai enää töihin palaa.

Seuraava ultra on jo 8.8.!!

Ddrops, älä huoli, mulla oli rakenneultra vasta 24+3.. tosin omasta tahdosta, kun meillä sai valita, meneekö siihen aiempaan vai tohon jälkimmäiseen.

Lme meille annettiin suoraan aika vasta tonne rv 21 jälkeen.. Eihän siin muuten mitään, mut kauhee pelko ku näi pitkälle päässy et jos siel sit paljastuuki jotain, ni toooosi kiva alkaa keskeyttämään puolenvälin jälkeen.. kun jotenki sitä toivois et ois aiemmin ni selviäiski aiemmin kaikki jutut, jos niit on. Mut ei se taida tehä asiasta yhtään sen helpompaa... Mun äidillä on yks raskaus jouduttu keskeyttää kuudennella kuulla, kun on rakenneultrassa paljastunut jokin sairaus (en muista nimeä), niin sillä vauvalla ollu munuaiset vai virtsarakko jotenki kehittyny, eikä rintakehä menny kii ni suolet siellä  kohdussa leijaili valtoimenaan.. Eihän se mikään perinnöllinen syndrooma ole, mut jotenki hirvittää ittee mennä nyt ultraan, et jos onkin jotain.. Mut toivotaan ettei ole!!! :) Huomen aamuna se selviää :)

Tänään kauan odotettu rakenneultra emoticon Jei!
Saapa nähdä, mitä siellä tulee esille ja haluaako tulokas paljastaa sukupuolensa.
Saatiin esikollekin hoitaja niin mies pääsee mukaan.
Jaiks, kun jännittää!!

Takaisin