Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi monelle on lupailtu poikaa :). Saa nähä jos itte lukeutus tällä kertaa siihen tyttöryhmään, mutta kumpiki on yhtä tervetullut. Mulla on eka ultra vasta vajaan kahen viikon päästä, ei jaksais millään oottaa!

oli vaan aika paha ny tietää kumpi sieltä tulee ku pitää sit varmaan alkaa kokeileen prinsessan tekoa :D Ja saatiin kuva jossa se pippeli näkyy :) Ja se oli outoa kuinka se hoitaja osasi katsoa kaikki munuaiset, pikkuaivot yms, ite just ja just tunnisti missä pää on..

^  Olin kanssa ite ihan ihmeissäni mitä nyt katotaan ultrassa ja olin ihan pihalla miten se lääkäri tajuaa.

Marraskuu on näköjään poikakuu, ois hauska tietää miten tässä ryhmässä sukupuolet jaottuu!?:)

Itsellä nyt takana rakenneultra ja kaikki oli tosi hyvin. Hassua vaan kun oli eri ultraaja niin kuva oli huomattavasti epäselvempää kun rv 12+6 vaikka mitä yksityiskohtia sillävälin on kerrennyt tulemaan. Itse en nähnyt mutta kyllä se kovasti väitti että pippeli näky ja poika tulee:) mieskin molemmista ilonen olisi ollut mutta kyllä sieltä niin vieno hymy tuli kun kuuli olevan poika! Sama juttu kun soitti isälle niin oikeen kuuli sen hymyn puhelimen läpi. MIEHET ON MIEHIÄ!

Meillä oli tänään rakenneultra. Mikä tärkeintä, kaikki vaikutti olevan hyvin. Ja pippeli löytyi täältäkin mahan asukkaalta! Äkkiseltään lukemalla en ole huomannut vielä yhtään tyttöä odottavaa tässä ketjussa. Mun mielestä molempi parempi, mutta kyllä tuleva iskä ilahtui kun kätilö ruudulta sukupuolen näytti... :) Saatiin monta kuvaa muistoksi, ja kätilö oli muutenkin tosi ihana. Toivottavasti muillakin menee kaikki mahdollisimman hyvin!

Minusta ainoa, jolle on tyvärtä ennustettu, on Butter :). Laitetaanko listaa pystyyn, tekiskö joku uuen topicin? :D

Jee, kiitos :). Jospa mieki saisin sinne sitten ultran jälkeen ennustuksen laittaa. Tyttö on ennustus, pojasta voi olla jo melko varma, jos vehkeet näkkyy ultrassa. Aina vain tuolla LKS:ssa ei ole kerrottu, kumpaa veikkaavat.. enkä kyllä esikoisella nähny itte niitä vehkeitä :D.

Meille luvattiin myös tyttöä, näkyy myös tosta mun tickeristä siinä lukee pikkusisko ;)

Saatiin eilen alustavia tuloksia siitä lapsivesitutkimuksesta naistenklinikalta, trisomiat 21, 18 ja 13 on poissuljettu :) Nyt odotellaan maanantain ultraa niin saadaan lisää tietoa pienen voinnista.

Mietinkin tossa aikaisemmin jo vähän huolestuneena että mitä sulle PePa kuuluu ku et oo kirjotellu mitään. Mut hyvä että uutiset ollu hyviä. :)  Tuolla galleriassa tuo sun masus näytti ihanan pyöreältä ja kasvaneelta ainakin minun silmääni niin se lapsivesikin on varmasti lisääntyny ja napero kasvannu.

Kiitos Ninqyo :) En oo hirveesti viittiny kirjotella kun oli tossa vähän sellanen synkkä viikko ja ajattelin että mitä ideaa jos tästä ei kuitenkaan mitään lasta synny, elävää ainakaan. Nyt vähän paremmalla mielellä ja hieman taas uskoa tulevaan enemmän. Omasta mielestänikin maha on taas vähäsen kasvanut, kun se silloin aikaisemmin yllättäen pieneni ihan hurjasti. Hieman luottavaisemmin nyt uskaltaa jo ajatella että josko siellä nyt olis asiat taas hieman paremmin pienellä.
Kovasti odotan maanantaita ja toivon että saataisiin lisää hyviä uutisia.

PePa: Onnea alustavista tuloksista! Varmasti osaa nyt jo hieman luottavaisemmin mielin olla. Olet ollut mielessäni, ja kävinkin malttamattomana jo toisaalta kurkkimassa kuulumisiasi pikatestin suhteen. Synttärionnea myös teidän perheen isommalle neidille pari päivää myöhässä :)
Peukut ovat täällä pystyssä maanantaista ultraa ajatellen, tsemppiä kovin!

Kiitos sinullekkin manque :)
Ja synttäreistä puheenollen, meille on tänään tulossa vieraita juhlistamaan pikkuneitiä ja tässä mä vaan jumitan koneella vaikka pitäis siivota ja kakkua koristella :DD
Kohta tulee kiirus.

Mitä teillä on muuten tossa neuvolakortissa B-mitassa eli päänympärysmitassa? Niinkun viikot, mitta ja vastaa viikkoa?

Mulla on 19+1   /  44,4mm  /   19+3

Meinaako se sitä, että vauva onkin vähän vanhempi?

Kun ne tuolla ultrassa sano, että joku mitta tyyliin vastas 18+6, mutta neuvolakortin mukaan mitta vastais 19+3? Eihän sillä periaatteessa sinänsä ole väliä, mutta pohdinpa taas vaihteeksi.

Mä oon ehkä vähän väärä ihminen tähän vastaamaan kun pienipäisyys on yks niistä monista jutuista miks me ollaan nyt tutkimuksissa mutta siis mulla tossa lukee että 19+6 / 39,3mm / 18+1.
Uskon että tollaset pienet heitot niinku sulla Rosebud on ihan normaaleja :)

Tsemppiä Pepa, ihania uutisia että kromosomit kunnossa. Meillä sama juttu, lapsivesitutkimuksen tulokset ok, nyt vaan toivotaan että toinen munuainen pysyy toimivana. Toinen ei ole kelvollinen. Lapsen synnyttyä sitten tutkitaan pitääkö viallinen poistaa, vai mitä tehdään. Pahinta nyt on jos raskausaikana sikiön tervekin munuainen rakkuloituu, kuten sairas. Silloin vauvaa ei voida auttaa. Periaattaassa saa koko loppu raskauden jännittää kontrolliultria.. Kuitenkin myllerryksestä päätellen poju voi oikein hyvin :)

Hienoa kuulla Pepa et tuli hyviä uutisia! Mäki ehdin jo vähän miettiä et mitä sulle kuuluu ku viime aikoina tullut liikaa noita huonoja uutisia! Täs alkaa jo vähän jännittään ens viikko ku silloin ois meillä vihdoinkin rakenneultra! Jotenkin sitä on ollut huolissaan myöskin ku pieni ei mitenkään hirmuisen aktiivinen oo ollu. Tosin täytyy muistaa et esikoisesta tunsin liikkeet vasta noin 20-21 viikolla (nyt siis menossa 19+5) ja nythän niitä oon tuntenut jo jostain 14-15 viikolta. Et toivoivottavasti kaikki kunnossa. Kovasti vielä mietitään et kysytäänkä kumpi ois tulossa, esikoisesta jätettiin yllätykseksi mut tekis mieli kysästä.. :)

B-mitta 12.viikon ultrassa tarkottaa pääperämittaa, rakenneultrassa se mitta on reisiluun mitta.
Meillä viikolla 20+4,  49 mm, vastaten viikkoa 20+5.

Takaisin