Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä että oli sydän kunnossa butter ! :)

Meillä on huomenna rakenneultra. Yritän olla sitä miettimättä, mutta alitajuntaisesti näköjään sitä jo jännitän ja stressaan, kun ei mikään taas suju ja oon huonolla tuulella.

Meillä rakenneultra vasta 17.7. ei jaksaisi odottaa :P Eilen kävin ensimmäistä kertaa yksin neuvolassa (3. kerta) .. Sydänäänet kuunneltiin ja hyvältä kuulosti. Vauvakin kutitteli mahassa :) Neuvolan täti totes, että ei musta vielä huomaa raskautta. Illalla maha on kyllä aina tosi turvonnu.
Mulla on vaan koko ajan paino tippunu ja nytkin oon ollu liikkumatta, enkä oikeestaan vähentäny yhtään syömistä. :D No kaipa se kohta sitten alkaa nousta..
Sen oon huomannu, et maitoa juon ihan kamalasti. Ennen ostettiin litra viikoks nii nyt menee 1,5 litraa paris päiväs :P

Butter, kyllä mä vaan sanon, että jos tämä tyttönä syntyy, niin mä olen Kekkonen. :D

Mulla on sitten ylihuomenna se ultra, kovasti jännittää. Lupasin mennä tekemään kaverin vuoron sen ultran jälkeen niin pääsen vasta illalla kertomaan tuloksia :C

Tutkimuksista kotiuduttu ja ei niin hyviä uutisia mukana. Lapsivettä on liian vähän ja se vaikuttaa siis keuhkojen kehitykseen. Myös mitat heittää kolmella viikolla joten jotain kehityshäiriötä siellä nyt todennäköisesti on. Tarkemmin ei voi vielä sanoa ennenkuin saadaan lapsivesinäytteen tulokset 2viikon päästä, sieltä näkee että onko kromosomit kunnossa vai pielessä ja kuinka paljon. Sitten pitää päättää jatketaanko loppuun vai keskeytetäänkö. Jos kromosomit on normaalit niin ei pysty oikein ennen lapsen syntymää sanomaan että mikä on vialla, jos on. Eli vaikeita päätöksiä ja piinalliset kaksi viikkoa edessä
:( Positiivinen mieli on nyt vähän maassa, mutta silti yritän vielä pitää kiinni jostain toivosta.
Tosin miehen kanssa puhuttiin että jos jotain vakavaa nyt löytyy niin kyllä me sen keskeytyksen suuntaan sitten kallistutaan, vaikeasti vammainen lapsi olis tähän elämäntilanteeseen liian raskas..
Jonkun lievemmän kanssa vois oppia elämään mutta sitä on nyt vielä vähän vaikea sanoa ennen tuloksia.

Voi PePa, en oikein osaa kirjottaa mitään muuta kun hirveästi tsemppiä ja voimia, päivä kerrallaan!

Voimia PePa, tuo odottaminen ja epätietoisuus on varmasti niin vaikeaa :/

Mulla on vielä KAKSI VIIKKOA siihen rakenneultraan... En mä jaksais odottaa. Ja vielä kun lukee näitä kaikkia kamalia ja vakavia juttuja mitä voi vielä tässäkin vaiheessa paljastua :( 

Voimia Pepa odotteluun. Meillä odotetaan myös lapsivesitutkimuksen tuloksia. Pelästyn joka kerta kun puhelin soi, että nyt ne sitten soittaa. Torstaina viimeistään saadaan ensimmäiset tulokset, josta selviää nämä yleisimmät trisomiat olikohan 21, 18 ja 13. Sitten muita harvinaisempia selviää ensi viikon lopussa, kun mennään naistenklinikalle vielä kuulemaan ja ultraan. Meillä tutkitaan näitä hiukan eri syistä kun teillä. Mutta ollaan jouduttu miettimään myös vaihtoehtoja, jos votain on pahasti vialla. Kova on huoli, kun ei voi muuta kun odottaa. Tänään on ollut hyvä päivä, oon ollu tosi luottavaisella mielellä, välillä kuitenkin tuntuu, että vauvan potkut ihan inhottaa, kun ei tiedä onko kaikki kunnossa. Saattaa kuulostaa oudolta, outoa nämä tunteet on itsellekkin. Tsemppiä hirveästi vielä Pepa <3

Todella harmi, että on tullut huonoja uutisia :( toivottavasti kaikki kääntyy vielä jollain tapaa parhain päin.

Itsekin kävin tänään rakenneultrassa ja taitaa olla tyttö tulossa. Siitä ei vaan tahtonut millään saada kunnon kuvaa, kun painautui niin tiiviisti istukkaa ja kohdunseinämää vasten.

Rakenneultrassa ei mitään ihmeellistä, eli sen mukaan vauvalla kaikki mitä tarvitaan eikä mitään ylimääräistä<3 sukupuolesta vaan ei mitään tietoa, kun oli sen tarkasteluun huonossa asennossa. Jännitetään siis vielä 4,5kk. Mies oli heti, että "jes, ei tiedetä kumpi tulee". Mitä "jes" siinä nyt muka on? :D No joo, tärkeintä on kyllä että ultran mukaan on kaikki hyvin. Istukka tosiaan on edessä, niin ei mikään ihme etten tunne liikkeitä tai ainakaan tajua liikkeiksi jos jotain tuolla tapahtuu. Kai ne parin viikon sisään alkaa tuntumaan. Ainakin vauva liikkuu ja huitoo menemään niin että ei epäilystäkään etteikö olisi elossa siellä :)

Pepalle ja perheelle hirveästi lämpimiä ajatuksia ja jaksamisia! :/

Me käytiin eilen rakenneultrassa, kaikki oli hyvin. Oli ultran mukaan muutamaa päivää pitemmällä menossa, 20+5 mittojen mukaan näytti viikkoja. Sukupuoli näkyi myös hyvin selvästi, ilmeisesti tähän taloon ei toista narttua mahdu :)

Hirveä meno oli pallukalla tuolla ultrassa. Aina kun ultraaja sai tarvittavia näkyviin, niin eiköhän pyörähdä ympäri ja sitten uudestaan etsimään :D Minä olen noin viikon tuntenut kyllä liikkeet selvästi. Mieskin tuntenut ja kuullut jo tuosta mahan päältä :) Istukka oli takana ja kovasti tuntuu välillä menottavan toista tuolla potkimisesta päätellen.

Onnea myös muille odotukseen!

Me uskalletaan jo ihan pikkuisen huokaista. Soitin tänään naistenklinikalle lapsivesitutkimuksen tuloksista. Pikatestin mukaan vauvalla ei ole poikkeavuuksia. Trisomiat on ainakin poissuljettu. Hiukan varautuneena nyt odotellaan ensi torstain kontrolliultraa, jossa loputkin tulokset saadaan. Nyt kuitenkin on oikein luottavainen mieli. Oikein ihanaa juhannusta kaikille!!

PePa:lle voimaa ja jaksamista!

Pepi, on varmasti helpottavia uutisia :) hienoa!

Me käytiin tänään rakenneultrassa. Vauva oli kooltaan 375 grammaa, vastaa viikkoja 20+5 eli päivää enempi kuin mitä menkoista laskettuna on. Kaikki oli hyvin, ei mitään poikkeavaa löytynyt. Vauva liikkui jatkuvasti. Saatiin katella pari minuuttia pienen kasvoja 4D-ultrattuna..on aika saman näköinen kuin isoveljensä <3.

Niin, ja poika on tämä tulokas <3, ei voinut vehkeistä erehtyä...

oltaspa meki saau 4D:nä nähdä, oli varmaan hienoa :) käydään ehkä sit yksityisellä sit, ku ei saatu ku yks epämääränen suttukavakaan ni ois kiva jos sais jtn vähän enempi et on sitte muistona :)

Ultra oli ohi jopa 1,5 tunnissa :D Mutta lääkäri oli HYVIN perusteellinen!!

Kaikki oli hyvin. Aivot, pikkuaivot, sydän ja verisuonet, munuaiset, virtsarakko, luut ja raajat. Mitä vielä? Kyllähän se vilauttikin kumpi on sitten loppuun. Nähtiin sillä moniulotteisellakin aika paljon toista, näytti vähän möröltä :D Kuvia tuli mukaan joku 20?

Vauva makoili koko ajan naama alaspain, kunnes lopussa vaivautui kääntymään. Sille tulee mun nenä, hehe :D

Istukka yllättäen oli ihan takaosassa, mutta olenhan mä tuntenut ekakertalaiseksi aikaisin liikkeet viikolta 12 myllerrystä, viikolta 14 pikkupotkuja ja viikolta 16 jättipotkuja!

Mitä vielä piti kertoa? :D

Takaisin