Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pepi Ihanaa että saitte hyviä uutisia :) Toivotaan että loputkin tulokset olisi yhtä helpottavia!

Me vielä odotellaan. Päivät menee niin hitaasti ja huoli on suuri. Aina kun vauva potkaisee tai muljahtaa mahassa ensimmäinen ajatus on että ihanaa se on vielä hengissä, seuraava ajatus on että mitäs jos tuo oli se viimeinen elonmerkki. Lapsivettä on niin vähän, mun mahakin on kutistunut puoleen siitä mitä se oli vielä reilu viikko sitten. Pelottaa että mitä se tekee vauvan kehitykselle ja kasvulle, tuskin mitään hyvää ainakaan. Kun ei ne pienet pärjää ilman sitä vettä. Aina kun vauva liikkuu tulee mieleen vain kala joka sätkii kuivalla maalla, tai liian pienessä lätäkössä :(
Juu anteeksi, menee taas vähän synkäksi. Eilen olin vielä hyvillä mielin, tänään taas pahat ajatukset on saanu vallan. Kivasti heittelee nää mielialat :)

Täälläkin nyt kauhulla odotettu rakenneultra vihdoin takana, keskiviikkona siellä siis käytiin. Viikkoja mulla sillon oli 20+3, mutta sikiön koko vastas viikkoja 21+3! Onko muilla ollu yhtä isoja heittoja ja mitä se meinaa? Muissa ultrissa kuitenkin ollut aina vaan yhtä päivää suurempi. Ultraaja kyllä sanoi, et ihan normaalia heittoa, mut kuulostaa vaan jotenkin niin valtavalta eli keksimpä siitä sit vielä stressin repästä...

Muuten kaikki siis ok, kaikki tarvittavat elimet sun muut löyty ja oli kunnossa, eikä mitään ylimääräsiä. Kuvia saatiin 8kpl, muutama jumppakuva ja sit erinäisii kuvii pienestä jalasta, kädestä, korvasta ja pippelistä! :D Eli pieni (tai pieni ja pieni jos tota tahtii kasvaa...) poika näillä näkymin tulossa, ei ainakaan ultraaja maininnu mitään että se siitä vois enää mitenkään muuttua. Ja kuvakin kyllä kertoo aika tarpeeks. :)

vähänkö oon kateellinen ! :( meil oli koko homma ohi alle 5minuutissa! ei mitään kertonut, näyttänyt, ei nähty kolmeulotteista kuvaa, ei näyttäny edes sitä vaauvvaa ruudulla yks ulotteisenä, katto vaan nopee noi pakolliset.. ja 1 ainot pikselimössö kuva sen pääkallosta :(

Rosebud kirjoitti:

Ultra oli ohi jopa 1,5 tunnissa :D Mutta lääkäri oli HYVIN perusteellinen!!

Kaikki oli hyvin. Aivot, pikkuaivot, sydän ja verisuonet, munuaiset, virtsarakko, luut ja raajat. Mitä vielä? Kyllähän se vilauttikin kumpi on sitten loppuun. Nähtiin sillä moniulotteisellakin aika paljon toista, näytti vähän möröltä :D Kuvia tuli mukaan joku 20?

Vauva makoili koko ajan naama alaspain, kunnes lopussa vaivautui kääntymään. Sille tulee mun nenä, hehe :D

Istukka yllättäen oli ihan takaosassa, mutta olenhan mä tuntenut ekakertalaiseksi aikaisin liikkeet viikolta 12 myllerrystä, viikolta 14 pikkupotkuja ja viikolta 16 jättipotkuja!

Mitä vielä piti kertoa? :D

Mulla on seuraava ultra 18.7. ja ajattelin piruuttani pyytää kuitenkin muutaman kuvan, vaikka oon niitä paljon saanutkin. Hauska sitten seurata kuinka paljon toinen on muuttunut! :D

Me ei saatu rakenneultrasta ainuttakaan kuvaa mukaan. Jotenkin ajateltiin, että antaahan ne automaattisesti kuvia, kun rakenneultra kuitenkin oli kyseessä, mut paskat. Lääkäri oli sellanen vanha ukkeli, jonka hengitys haisi ihan karseelle..(hyvät muistikuvat jää aina lääkäreistä ;)..)
Seuraava ultra on 23.7, silloin saavat kyllä korjata mokansa ;) arvelin vaatia 4D:nä otettua pärstäkuvaa, ja sen saavat hittovie antaa mukaan, mikäli vaavi antaa kuvata kasvojaan.

Me taidettiin saada olikos se seitsemän kuvaa mukaan rakenneultrastakin, ihan erikseen pyytämättä siis. Oikein on ollut mukavat ultraajanaiset, nytkin hyvin kerrottiin meille ja vastailtiin kaikkeen kun kyseltiin :) Meillä täällä kunta vuokraa nuo palvelut yksityiseltä.

siis onko teillä muilla vielä joku ultra tuon raknneultran jälkeen? :) ei kyllä se on vaan lampsittava sinne 4d:hen yksityiselle.. jos sinne enään vaan ees kerkiää ku viikkoja alkaa olla 23 kohta taas kasassa :O

Mekin saatiin esikoisesta vaikka mitä ihania kuvia ja kunnon nippu Helsingissä, mutta nyt täällä Turussa saatiin paljon huonompia kuvia ja vähemmän. Esim kuva, jossa on reisiluun mitta. Tärkeä joo katsoa, mutta miksi siitä piti ottaa se kuva? Laitetaanko me tästä toisesta kehykseen sitten se luunpätkän kuva?! :D

Taitaa noi ylimääräiset ultrat liittyä niihin diabetestutkimuksiin, eli jos sulla Butter on kaikki normaalisti, niin taitaa olla vaan ne kaks kunnallista ultraa? Ainakin täällä etelässä tuntuu olevan niin. Sinne 4D-ultraanki ehdit oikein hyvin, meille nimittäin varhaisultrassa setä sanoi, että se kannattaa jättääkin sinne aika loppuun, kun vauva on jo pullea ja itsensä näköinen, niin saa ihania kuvia. :) Meillä on esikoisesta 4D-kuva vkolta 18 ja on se siinä hiukan luiseva ja pelottava, vaikka selkeä hymy onkin huomattavissa. <3

Jep. miun diabeteksen takia useammin käydään sairaalassa ultrissa, nyt mennään 4 viikon välein ainakin sinne about 32 viikolle saakka, siitä eteenpäin tiheentynee, ellei sit vaavi ota kasvuspurttia jo aiemmin....

^ Mulla sama. Kuukauden välein ja sitten kun vauva alkaa kasvaa sokerista niin tihennetään kahteen viikkoon. 

Mitä eroa on 3D kuvalla ja 4D kuvalla? Mulla otettiin tolla 3D:llä nyt.

Mä oon muuten hyvin ihmeissäni, että toinen oli kehittynyt niin hyvin ja oikein, kun miettii mun järkyttävää verensokeritasapainoa raskauden alussa ja, että rupesin foolihappojakin napsimaan vasta rv 8 ja kaikkea.

Mutta kaikki oli tosiaan kunnossa. Ja näkyvyys kaikkeen tosi hyvä, kun mulla ei ollut tossa välissä paljoa mitään, sanoi lääkäri. Onneks, koska nyt meni VAAN 1,5h kauankohan olis mennyt jos olis ollut huonompi näkyvyys? :D

4D on liikkuva kuva joka näkyy siin ruudul et tietysti ku siitä ottaa kuvan äidille nii se näkyy 3D ku ei liiku tietty :D

Rosebud, eihän meidän vauvat välttämättä kasva normaalia suuremmiksi ;)..miun kaverin vauva oli ihan normikokoinen, just ja just 3 kilonen, vaikka syntyi 38. viikolla :) ja ykköstyyppiläinen tää kaverikin.

Mutta pitää toivoa ettei kasvaiskaan hirveen suureks..sais olla mahassa tarpeeks kauan kehittymässä. Vauva kasvaa nyt vähän pienempänä kuin esikoinen samaan aikaan..eli saa nähdä miten jatkossa.
Nyt oli HbA1C noussu 0,1% viime kerrasta, eli nyt oli 6,5..ei paha, nyt on kuitenkin selkeesti huomattavissa että insuliinitarve kasvaa ja lujaa.

Mulla on pitkäaikassokeri ollut viimeks 7.9, mutta varmana noussut hujasten siitä, kun mulla tulee ihme verensokeri pomppuja keskellä päivää ilman järkevää selitystä :(

Mulla toi taso on niin korkee, että luulen etten pääse ihan loppuun asti vauvan kanssa.

Oliko mulla siis ultrassa 4D vai 3D kuvaa? :D:D Mistä mä tiedän??

Mulla vielä vajaa 4 viikkoa rakenneultraan.. kauheen pitkältä tuntuu ootella sinne saakka ja jos siel jotain pahaa viel ilmaantuu.. Mut pitää luottaa et kaikki on hyvin.

Mekin käytiin rakenneultrassa viime viikon keskiviikkona. Oli kyllä helpottavaa nähdä tulokas. Vaikka liikkeet on nyt viime viikkoina alkanu tuntua tosi selvästi, niin vielä se vaan huoli kaivaa mieltä, että mitä jos... Viikkoja ultran mukaan edelleen muutama päivä enemmän, kuin menkoista laskettuna, ultraamis päivä oli 20+6 niin koon mukaan vauva oli 21+3 keskiarvoltaan. Täällä Joensuussa rakenneultra tehdään keskussairaalassa synnytyspolilla ja olikin tosi jännää käydä siellä. :D Toki synnyttäjät on eri käytävällä, kuin ne toimenpidehuoneet, mut kuitenkin, tuli semmonen olo, että täällä se sitten muutaman kuukauden päästä tapahtuu! :) <3 Kätilö oli tosi mukava ja kertoili koko ajan, että mitä etsii ja mitä näkyy ja kaikki oli niinkuin pitää. Sukupuolta kysyin erikseen ja katselikin sitä sitten lopuksi ihan kahdesta eri suunnasta ja kyllä hän sieltä pojan tuntomerkit löysi! Poikaahan mie oon tienny koko ajan odottavani, mut mies ei vieläkään suostu uskomaan, että ei sieltä tyttöä nyt tule, seuraavaan on satsattava siinä mielessä :D Ja kokonaista neljä kuvaa saatiin mukaan, mm. ihana vilkutuskuva (sormetkin oli harallaan! :D) ja sitten kuva jalkapohjasta. Nyt sitten viikon päästä taas seuraavaan neuvolaan ja sitten muuton jälkeen pääsee tutustumaan uuteen neuvolatätiin... Toivottavasti Liperissä on yhtä mukava neuvolan terkka, kuin täällä Joensuussa, lääkäriä kun ei täällä näe kuin loppuvaiheessa, jos kaikki menee hyvin. :)

Täällä nyt myös rakenneultra takanapäin :) Viikkoja oli 19+6 ja kaikki oli vaavilla kunnossa, tosin tajuttiin vasta kun oltiin lähdetty ettei kysytty mitään lapsen mittoja tms kun niin lumoutuneena tuijotti sitä ultra kuvaa.. ;) Sukupuolta sentään kysäistiin ja ultraaja hyvin sanoi että "näätte sen kyllä itsekin.." ja selvä pippelihän siellä oli eli toista poikaa pukkaa tähän perheeseen :) <3 Koko käynti ei kestänyt kuin 20 min mutta oli mukava ultraaja ja näytti ja selitti kyllä kaikki mitä aina mittaili, 2 kuvaa saatiin kotiin vietäväksi :) Vaavi siellä melkeen koko ultran oli unessa mutta lopussa innostui pienesti potkimaan :)

Kaikki muut kohta jo ollu rakenne ultrassa  :( Meillä tuo edessä vasta 13.7. Mut ei enää kauaa siihenkään :) Tänään oltiin neuvolassa ja virtsa oli puhdas painoa ei ollu tullu ku max 200g mutta oonkin jo pistäny silmää sen että mulla pahin turvotus kadonnu ihan yhtäkkiä. Vaihtuu ilmeisesti turvotus pömpötys raskaus mahaks pikku hiljaa :) Mut outo olo ku en oo tuntenu itteeni näi hoikaks ku ennen raskautta. Määhän paisuin ku ilmapallo heti hedelmöittymis aikaan. Kauhea turvotus. Aivan järkyttävä olo kokoajan. Lähtö paino mulla oli55~56 ja ekal neuvola kerral 8+9 olin turvonnu nii paljo et painoin 59kg leggareis ja tunikas ja tokas neuvolas 59,6 ja nyt oli 59,8 ja enempi vaatet ku viimeks.
Sydän äänet kuunneltiin (145-155) ja kova älämölö alkoi mahasa ku toine koitti nii karkuun. Hoitajaki tunsi käteen nuo liikkeet ja kuulu aina luja tumps ääni siitä laitteesta ku fudas varotus potkui et nyt riittää :D
Hemoglobiininki mittas ku pyysin ja oli 111 et kohta tarviin vielä lisää rautaa (syön atm 20mg[multitabs raskaus ja imetys]) mut katotaa sitä sit ens neuvolassa tai jos aikasemmi alkaa heikottaa liikaa.
Nyt ei sit muuta ku innolla ootetaa rakenne ultraa :)

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli kunnossa! <3
Ihan selvä pippelikin siellä näkyi kun sitten kätilö lopussa kyseli että halutaanko tietää niin esitteli meille vielä jalkovälinkin. Ihana pikkuinen poika siis tulossa aivan kuten oltiin jo ennen plussaamista jostain syystä aavisteltukin :)

Mulla tasan viikon päästä rakenneultra. On kyl kans hiukan poikafiilis, vaikka jotenkin toivon ehkä pikkusen enemmän tyttöä :) Mutta kumpikin kelpaa mulle, kunhan olisi terve! Niin paljon olen nyt kuullut kaikenlaisia kauhujuttuja keskeytyksiin joutumisesta vielä rakenneultran jälkeen niin hiukan kyllä jännittää :/

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli niinku pitääkin :) muksu täsmäs viikkoja ja kyllähän sieltä se pippeliki löyty :D Saatiin ainaki kuusi kuvaa ja muutama kasvokuva oli otettu sillä 3D/4D:llä, raukka näytti ihan apinalta :)

Takaisin