Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mä vähän mietin pakotanko miestä mukaan... 

Mulla ultrataan kahden viikon välein vauvaa, niin voi käydä tylsäks aina sama juttu mennä kattoo? :D

No se voi käydä tylsäks jo :D mulla ei ole syitä ultrata useammin kuin se kunnan tarjoamat 2 kertaa, niin ens viikolle todellakin mies mukaan ja sitten sinne neuvolaan. Mut jatkosta en tiedä sitten. Tuntuu ainakin neuvolalääkärille turhalta ottaa mukaan sitten. Pitää kysyä miten tuo haluaa tehdä.

Kiitos tsemppauksista. Oltiin tänään pitkä päivä siellä naistenklinikalla. Vauvan toinen munuainen ei ole kunnossa. Onneksi yhdelläkin pärjää, kunhan toinen pysyisi terveenä. Meille tehtiin myös lapsivesitutkimus, koska tuon munuaisjutun takia on riski kromosomipoikkeavuuteen. Näytteen otto ei sattunut, mutta tuntui tosi inhottavalta. Ensimmäiset tulokset tulee ensi torstaina. Tuntuu kamalalta odottaa. Keskusteltiin perinnöllisyyslääkärin kanssa vaihtoehdoista, jos poikkeavuutta löytyy. Tuntuu ihan hirveältä, saatiin vauvan elinennusteita, jos jotain on vialla. Esimerkkinä, jos raskautta ei keskeytetä, syntyvä vauva saattaa elää muutamasta päivästä viikkoon. Tai syntyä kuolleena jokatapauksessa. Jos käy niin että on tuon laatuinen poikkeavuus, meidän mielestä oikea ratkaisu on keskeytys. En voi enkä halua edes kuvitella tuskaa, jos synnytän elävän lapsen tietäen, että se kuolee pian. Tuskan ja pelon määrä on jo nyt ihan käsittämätön. Anteeksi pitkä ja epäselvä sepustus, ei oikein osaa pukea sanoiksi. Vaikka tiedetään että riski poikkeavuuteen on hyvin pieni, on se kuitenkin mahdollinen, niin en voi muuta oikein ajatella. Nyt täytyy vaan jaksella viikko tässä. Kyllä paljon on itketty tänään, ei auta kun toivoa parasta. Jotenkin vaan automaattisesti pelkää sitä pahinta vaihtoehtoa. Nyt mä lopetan ja koitan vähän nukkua.

Voi ei :/ Toivoin niin teille hyviä uutisia. Voimia koko perheelle, toivotaan vielä kuitenkin että asiat kääntyisi hyvinpäin <3

Pepi voimia teille, toivottavasti saatte hyviä uutisia kun saatte ne tulokset <3

Meillä oli perjantaina rakenneultra, ja kaikki oli onneksi kunnossa. Meille on tulossa toinen tyttö :) Meillä mies on ultrissa ollut mukana, muuten ei. Ja vaikka neuvolalääkäri tekee myös ultrat niin ei ole sinne tulossa. Tykkään käydä ihan itsekseni siellä neuvolassa.

Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin pepi!

Eipä noissa neuvoloissa oikeen mitään ihmeellistä varmaan missään vaiheessa ole. Sydänäänien takia tosiaan halusin kerran edes miehen mukaan :)

Me mennään vielä 4D ultraan niin siellä kuunnellaan vielä erikseen sydänäänet, esikoisen raskausaikanakin se oli ainut kerta kun mies kuuli sydänäänet. Muuten varmaan olisinkin joku kerta ottanut mukaan neuvolaan kuuntelemaan :)

Mua vähän houkuttais kanssa toi 4D ultra, mutta en oo jaksanu selvitellä hintoja tai edes puhunu miehen kanssa siitä. Kallista varmaan on, varsinkin täällä pk-alueella.

Me mennään Femedaan, ja Kela korvauksen jälkeen jää maksettavaa noin 170e
eli joo on aika kallista, mut saa sieltä dvd:n mukaan niin se vähän lohduttaa :D Käytiin viimeks samassa paikassa niin en jaksanut edes alkaa kattomaan muita paikkoja vaan varasin suoraan ajan sinne.

Musta se oli kyllä koko rahan arvoinen :) Varmaan hinta on aika samaa luokkaa muuallakin Helsingissä

Mä elättelen edelleen sitä toivoa, että noi kurkkais multa ihan tuolla naistenklinikalla yhden ultran ohessa 4D:lläkin.

Voimia Pepille ja koko perheelle!

Mulla on rakenneultra noin kolmen viikon päästä, nyt jo vähän jänskättää. Sinne lähtee sit mieskin mukaan, ensimmäiseen ultraan ei päässy. Neuvolassa oon ensimmäistä kertaa lukuunottamatta käyny yksin. Mies on aina ollu töissä ja sit kun siellä neuvolassa ei oikein miehelle ole mitään muuta kuin se sydänäänien kuuntelu. Toki mieskin haluaisi kuulla ne, mut on kuitenkin katsottu paremmaksi, ettei miehen ole mikään järki ajella kesken työpäivän 40 km:n matkaa sen minuutin takia.

vois itsekkin pitkästä aikaa kirjottaa tänne! kävin viimeviikolla rakenne ultrassa ja kaikki oli hyvin, vaavi oli vaan kietoutunu aivan ihme asentoon, eipä ollu lääkärikään koskaan ennen nähny tuommosta, mutta kuulemma ihan normaalia vielä tässä vaiheessa :) tyttöä kuitenki luppailtiin! ihanaa, pääsee ostaan sitten kaikkea prinsessa vaatetta!

Meillä on neuvola tossa ihan vieressä ja nää molemmat kerrat kun mies on mukana, niin aika on heti aamusta. Pääsee hyvin töihin sitten eikä tule katkosta päivään :) Mut ei vielä kommentoinu tuleeko muille kerroille vielä mukaan ens kerran jälkeen.

Meillä on nyt rakenneultra takana ja toinen poika näyttäisi olevan tulossa! :) Kovasti tuo meidän iskä vielä eilen puheli, että voi kun tulisi tyttö, mutta eipä se onneksi mitenkään pettyneeltä näyttänyt tai kuulostanut, kun ultrasta lähdettiin pois. Ja miksi olis ollutkaan, ihanaahan se vain, että meillä on pian kaksi pientä poikaa! <3 Mikä tärkeintä, niin pojulla oli kaikki hyvin. Pituutta yhteensä noin 22-23 cm ja painoa 330 g. Sitä ollaan kyllä vain huvittuneena puhuttu, että nuo sukupuolta arvuuttelevat myytit on kyllä nyt niin kumottu - ihan erilainen tyttöoireinen raskaus kuin mitä ensimmäisestä ja silti sama sukupuoli! :D

voihan se vielä muuttua ;) mulle ainaki niin satottiin vaikkä näky suoraan jalkoväliin.. :D

uusinta ulrassa käyty ja sydän oli kunnossa :) tosi ilkeä akka siellä tosin oli.. kuvia ei saatu yhtään, eli yhdellä huonolla kuvalla mennään.. kysäsin sukupuolta niin tuumas tosi ilkeesti että minä en sitä kerro, on tässä tärkeempääkin tekemistä! .. mut sit sanoin et lupas viime viikol viel tarkistaa ku sillon ei ainakaan ollu vehjettä ni suostu nopee kurkkaan ja tokas et no ei täälä pippeliä näy, mutta tämä ei sitten ole mikään sukupuolen arviointi! :D no mut ehkä 3 kertaan voi alkaa jo uskoon et kaippa se tyttö on :)

Takaisin