Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aika jännä et mulle ei oo missään vaiheessa mtn sanottu.. en mä voi kävellä sinne puolta tuntia ilman et käyn vessan ennenku lähen, mun rakkohan repee matkalla jo! :D mun pidätysaika on max tunti tällä hetkellä jos oon yhtään mtn juonu viimisen 3h aikana :D

Mulle sanottiin et neuvolan pissanäytteeseen ei tartte piättää. Ja oon sit tehnykki niin että just ennen lähtöö käyn kotona veskissä ja sit ku meen neuvolaan ni annan sit sen näytteen mitä tulee :D Juon muutekki päivässä vettä 2-3litraa ni saa juosta vessas koko aja :D

Mulle sanoivat neuvolassa, että ekalla kerralla tehdään laaja pissan tarkistus eli pissan pitää olla rakossa neljä tuntia.

Jatkossa tarkistetaan vaan ne valkuaiset, sokerit yms, joten ei ole väliä kauan on ollut pissaamatta!!

Käytiin eilen rakenneultrassa. Siellä näytti kaikki olevan kunnossa, joten aikamoinen helpotus oli kyllä. Sikiön koko vastasi viikkoja päivälleen, ettei tullut enää muutoksia laskettuun aikaan. Mulla oli kanssa ihan varma poikaolo, mutta kun ei kerran vehkeitä näkynyt missään niin pakko se oli uskoa että tyttö tulee. Tänään sitten julkistetaan kummeille ja sukulaisille vauvajuhlissa :) Hassua ettei nyt sitten enää tule ultrakäyntejä...

mul oli kans tänään ultra ja kaikki oli kunnossa, painoa oli joku 360grammaa :) ens viikolla joudutaan kyllä uudestaan, ku oli peräasennos niin ei näkyny tarpeeks hyvin sydämmen jotku verisuonet niin haluu ne vielä tarkastaa.. jalkovälissä ei näkynyt mtn killuttimia, mut sano et voi ne olla vielä piilossakin et katotaan sit ens viikol jos näkys paremmin ku vähä kasvanu :) (mut ainakin mulla on vielä siis toivoa sen tytön suhteen <3 ) ihan kiva päästä uudestaan, en kuiteskaan oo huolissani, ku sydän oli oikeella paikalla ja 4 lokeroa erotti, et varmaan ihan varmuuden vuoks mennään ku huono kuvan laatu.. ja yks sottunen kuvaki vaan saatiin, oli tosi epäselvän näköstä kyl..

Käytiin myös rakenneultrassa, ja kaikki oli kunnossa. Ultraaja oli oikein ihana ja kertoili tarkkaan mitä teki ja tutki kaikki rakenteet tarkkaan. Mukaan saatiin paljon kuvia.
Hyvä fiilis jäi!

Ja toinen poika on meille tulossa, ei jäänyt epäselväksi :D

ehkäpä :) tosin jos on sama ultraaja niin tuskin sit antaa ku ajattelee et anto jo viimeks :D no aina on se 4d olemassa jos alkaa ketuttaan =D

Voiha niitä pyytää :). Met saima np-ultrasta vissiin kymmenen kuvaa :D. Mie vain kattoin pöljänä, ko se kätilö vain leikkas niitä kuvia lissää ja lissää. Meinasin sanoa, että eikhän se jo riitä..

moikka. Meilläkin oli tänään rakenneultra, ihana poika siellä pippeliä heilutteli. Siihen loppuikin hyvät uutiset, kätilö huomasi vauvan vasemmassa munuaisissa rakkuloita, sekä vatsalaukussa ns "double bubble". Huomenna aamulla joudutaan naistenklinikalle lisätutkimuksiin sikiötutkimus yksikköön. Mä niin toivon että kaikki olisi kunnossa. Googlettelin tuota double bubblea, ja se voi olla merkki downin syndroomasta. Tosin silloin aiemmissa seuloissa ei näkynyt ollenkaan riskiä siihen. En varmaan saa nukuttua yön yli kun vaan mietin.. Ja kuitenkin kaikki muu näytti normaalilta, selkärangat, aivot yms. munuaisetkin selvästi toimivat. No, huomenna ollaan toivottavasti viisaampia.

hui :/ en oo kuulluukkaan tommosesta..toivottavasti huomenna selviää sit !

ekast ultrast saatiin huimat 2 pikselimössä :D

Tsemppiä Pepi, toivotaan että kaikki menee hyvin! 

On ihanaa lukea jo teidän muiden ultrauutisia, että kelle lupaillaan tyttöä ja kelle poikaa... <3 Tulee niin paljon konkreettisemmaksi jotenkin se odotus, kun odottaa jompaa kumpaa eikä vain vauvaa :)

Pepille kovasti peukkuja, ettei oliskaan mitään ihmeempiä!

Kävin tänään neuvolassa. Verenpaineet oli suht ok, pulssi aika korkea.. Pitäs vissiin sitä kyttäillä kans, ko mittailen jo muutenki verenpainetta kotona. Sf mitta oli 21.5 eli ihan normaali, lapsonen pakoili koko ajan doppleria, mutta lopulta sykkeeksi saatiin 150. Joka kerta siis eri.. Painoa oli tullu reilussa kuukauessa melkein 2kg, mutta viikottain tarkotti 330g, joten ihan normisti. Hb oli puonnu jo 117, alussa oli 157 tms. Kysyin, että pittääkö jo alkaa syödä rautaa, niin meinas, että vasta sitte ko hb on alle sata, ellei sitte koko aikaa väsytä ja päätä särje.

Poikanen on liikuskellu ihan tosi paljo tänään tuola masussa, ihanaa <3

pepi Tsemppiä sinulle :/ Kurjaa että tekin joudutte sinne naistenklinikalle, mutta ainakin pääsitte nopeesti, me joudutaan vielä ens viikkoon kärvistelee.. Toivottavasti saisitte kuitenkin hyviä uutisia!

XoXo Mä niin toivon että tuo meidän tyttölupaus nyt sitten kans pitää paikkansa, muuten mulla on kaapit täynnä pinkkiä pojalle :D

Lme Mulla ei oo katottu sf-mittaa vielä kertaakaan o.O Koskahan ne meinas sitä alkaa mittailee.. kyllä mulla kuitenkin jo iha mahaa on.

Täällä ei oo tänään pahemmin liikkeitä tuntunu.. :/ Aamulla tuli yksi muljahdus ja päivällä toinen, siihen ne on sitten jääny.. Tuun kohta ihan sekopääks ku en enää muuta osaakkaan tehä ku kyttää niitä liikkeitä. Tulis nyt vaan nopeesti tiistai niin päästäis kattelee uudestaan vauvaa ultraan.

lme, mul oli sf mitta 19 ja sano et on liian iso :D 20+5 tais olla neuvola päivänä..

Mulla taas ke rakenneultra ja siitä 2vko päästä perjantaina neuvola. Pääsee kelan lappuja ihmettelemään sillä käynnillä :P

Onko teillä nyt ollu miehet mukana neuvoloissa vai käyttekö yksinään? Mä otan ainakin tolle seuraavalle kerralle miehen mukaan ja hänen kalenterista se aikakin katsottiin viime käynnillä :) en tiedä raahaanko ukkoa sen jälkeen sinne vai en. Oon kyllä sanonu, että vapaaehtosta on hänelle osallistuminen. Tokalle käynnille kyllä käskin mukaan, kun toiveissa oli niitä sydänääniä kuulla, niin että miehellekin konkretisoituisi enempi raskaus. Mutta tenava päätti sitten mennä piiloon, niin jäi se ilo puolikkaan sekunnin mittaiseksi. Jos ens kerralla parempi tuuri :)

Takaisin