Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tänään neuvolalääkärin aika ja siellä kuunneltiin vauvan syke joka oli 145, eli kaikki kunnossa :) Oli kyllä niin helpottavaa kuulla ne äänet <3 ns. sisätutkimus oli aika lyhyt, kohdun koon ja kohdun suun tilanteen lääkäri kokeili/tarkasti ja siinä se sitten taisikin olla :)
Mun verenpaineet sekä hemoglobiinikin oli hyvissä arvoissa joten voisin melkein laulaa Hakunamatataa kun on niin onnellinen olo tällä hetkellä! Ja pahoinvointikin kun on hävinnyt niin nyt voi sitten alkaa nauttimaan! Niin ja lääkäriltä kysyin sitten tuosta mun alaselän tatskasta, että voiko se estää epiduraalin, niin hän sanoi ettei ole koskaan edes kuullut että tatuointi voisi olla este sille..olin vähän hämilläni mutta hyvä jos näin on :) Lääkäri lupasi vielä selvittää asiaa, omasta mielenkiinnostaan kuulemma :o)

niin munkin tietääkseni, sen takia oon lykänny tatskan ottamista sinne et otan sit vasta isompaa kuvaa jos on lapsi jo hankittu tai tiedän ettei semmosia tule.. onneks en ollu ottanu :)

Meillä oli tänään neuvolakäynti #2. Kaikki kunnossa onneksi :) Sydän sykki 145krt/min ja mamman verenpaineetkin kohdillaan 115/65. hemoglobiini olikin jo 114... Täti arveli että olen ollut varmasti aika väsynyt, olin vaan et itseasias en :D (kotimatkalla sit rupeski väsyttää, hyvä ku simmut pysy auki..)
Kiva kuulla ettei vauva ole mun kärsimyksistäni olut moksiskaan :)

Miten musta tuntuu että kaikilla muilla jyskyttää alle 150 vauvan syke, kun täällä pienokainen puuskutti 160 :D

Mulla oli vauvan syke ekalla kerralla jotain 160-170, mutta viimeksi "vain" 145, vaihtelut taitaa olla normaalia. Tosin oon kuullu, että korkea syke meinais jompaa kumpaa sukupuolta ja matala taas sitä toista. Mites nyt ko tällä kirpulla on molempia :D. Ei taija tuokaan pitää paikkaansa..

mulki oli aikasemmin 160-180 ja viimeks myöskin 145, mut lekuri sano et se kuuluukin alussa lyyä nopeemmin ja sit hidastua :)

Yleensä se kai katotaanki siitä myöhemmästä sykkeestä :) Ehkä teille on siis pojut tulossa ;)

Saas nähä mitä mun paaperolla on parin viikon päästä.

Meiän pojulla syke oli koko raskauden ajan aina vähintään 155, mutta poika sieltä tosiaan tuli. Eli en mäkään oikein taida uskoa tähän syke-hommaan. :)

Toinen neuvola takana ja mäkin pääsin vihdoin kuulemaan ne pikkuisen sydänäänet! :)

Kaikki oli ok, painokin noussut mulla 2,5, kiloa... Hemoglobiini oli pudonnut (nyt 109) eli eikun rautakuuria sitten vaan hakemaan apteekista. Ainoa pieni harmitus oli että olin jo toisella terveydenhoitajalla ja oikeaa eli omaani en ole vielä kertaakaan tavannut. Ekalla kerralla oli lomalla, nyt sairaana ja sit seuraavan aikaan olis taas lomalla! Mut tää terkkari varas mun seuraavan ajan itelleen ettei hoitajat nyt koko ajan vaihtuis. Mulle muuten sanottiin että neuvola + lääkäri on vasta viikolla 26. Miten muilla? Mä en kyl kuulu mihinkään riskiryhmään tms. Oli muuten jännää tuon veriryhmän kans kun äidilläni on ekassa raskaudessa ollut vasta-aineita veressä, mulla ei niitä onneksi ollut.

Mulla on lääkärineuvola tän viikon torstaina eli rv14+2. Kolme lääkärikäyntiä on koko raskauden ajan ainaski meillä.

Me ei käydä ollenkaan neuvolalääkärillä..siks kun päästään käymään niin usein äitipolilla :) Tämän tuppulan lääkäritkin vaihtuu joka päivä, kun vuokrausfirman kautta ovat töissä..eikä aina ees ymmärrä lääkäriä, kun ovat niin "hoono soomi". Että siinä mielessä kiva, ettei tarvii käydä omalla kylällä lääkärillä.

Takaisin