Neuvola- ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kontrolliultrassa käyty, eikä ilmenny mitään poikkeavaa. Rv 29+6 ja pikkuisen painarvio oli 1510g, jonka suostun uskomaankin et vois pitää paikkaansa. Kaikki mitat kulki hienosti keskikäyrillä. Lisää kontrolleita ei varmaankaan enää ole. Ainakaan lääkityksen takia, että jos sokereiden mittailussa ilmenee jotain isoja muutoksia tai sit jos tulee jotain muuta yllättävää, nii sit tietty varaillaan kontrolliaikaa... :) Sukupuolesta ei saatu vieläkään selvyyttä.
 
Moi taas!

Rv 30, eli 29+4 menossa ja neuvolakäynti taas takana. Meillä ainakin neuvola kuulemma tästä eteenpäin viikolle 36 saakka kahden viikon välein, jonka jälkeen koko loppuraskaus neuvolaseuranta viikon välein.

Neuvolasta palautetta, että kaikki vaikuttaa yhä menevän täysin normaalisti.
Paino nyt 77,5 kg ja koko raskauden aikana paino on noussut 10,2 kg. Kuulemma kun olin hoikka ennen raskautta ja ei ole sokeriongelmia ym, niin ei haittaa vaikka nousee enemmänkin.
Painonmuutos/vko: 670 g
RR: 111/62.. ihan normi
B-Hb: 117, noussut vaikken ole vähään aikaan muistanut rautaakaan syödä säännöllisesti
(aiemmin 113)
Kohdunpohjan korkeus 27 ja on raivotarjonnassa ja erittäin eloisa tapaus edelleen.
Kuulemma voi vielä kääntyillä, mut aika usein olen bongannut junnun nikottelemassa pää alespäin.

Sellasta tällä kertaa...
 
33+5 menossa, paino nousussa mutta se kai kuuluu asiaan  Vielä hieman alle 10 kg on mittarissa, taitaa tuo 10 kg mennä helposti rikki. Jos ei kuitenkaan useampaa kymmentä kiloa tulis niin olisin tyytyväinen.

RR 111/70
proteiinit vilkuttaa edelleen mutta vain heikkona plussana, valkovuotoa?
Hb 109 vaikka rautaa olen yrittänyt säännöllisen epäsäännöllisesti syödä, nyt pitäisi joka toinen päivä ottaa 2 tbl
Sf 30.5
Raivotarjonnassa ja ilmeisesti jo aika alas laskeutunut, ei kuitenkaan ihan vielä tulossa ulos 
Syke tasainen 150

Ensi viikolla on sitten synnytyssuunnittelu Kättärillä, siitä viikon päästä lääkärineuvola ja sitten neuvolakäynnit terkalla viikon välein. Nyt tulossa jo kolmas terveydenhoitaja, ilmeisesti kierrättävät noita hoitajia ympäri Helsinkiä kun vaihtuu noin tiheään.

Meillä virtsa stiksataan itse ja vaan jos värjäytyy niin sitten terkka katsoo, kerran kävin antamassa labraan kun epäiltiin VT:tä mutta sekin oli puhdas.
 
Mun mielestä toi on Helsingissä kätevää, kun ite käydään vaan vessassa se virtsa testaamassa ja sit kerrotaan terveydenhoitajalle mitä näytti. Nyt ku muutettiin Vantaan puolelle, ni pitää aina viedä se näyte sinne ja terkkari sen tutkii.. Luulis, että se ois niillekki helpointa, ku äidit tekis sen ite..
 
Täällä käytiin äsken neuvolassa, nyt menossa 32+1. Sain influenssa-piikin käsivarteen, auts! Vatsa kasvaa mittojen mukaan keskikäyrää pitkin, mutta kiloja ei vain tule lisää.. vain vajaa 5kg tullut tähän mennessä! Neuvolan täti ei silti ollut asiasta ollenkaan huolissaan.. hmph.
Rauta-arvot oli persiillään, joten rautakuurille seuraavaksi ja pissastakin löytyi sokeria, joten hyvästi herkut! Mikä surun päivä ! :(
Vauva möyrii ja potkii ja riekkuu, nytkin sillä on hikka.. Sydänäänet hyvät ja siltä osin kaikki ok... Seuraava neuvola vasta 3 vkon päästä.. täällä ei TUNNETUSTI pidetä kiirettä, huoh!
 
Ei mullakaan oo tullu kun joku 5kg vasta painoa ja edellisessä raskaudessa tuli vaan 5kg koko raskauden aikana. Mut tärkeintähän siinä on just se, että kasvaa ja liikkuu :) Ja eihän se vauva paina tässä vaiheessa varmaan yli 2kg(?) vielä ees, ni mistäs sitä painoa nyt tulis... Kannattaa olla vaa onnellinen, kun ei oo sitten paljoa mitä pudottaa raskauden jälkeen ;D
 
niin, ehkä mä vain turhaan hermoilen.. ja ainakin toistaiseksi oon selvinny ilman arven arvea! :) siitä oon ainakin iloinen!
 
Täällä neuvolakäynti takana.Viel ois yks neuvolakäynti ennen synnytystapa arvioo :)
RR126/85
Proteiinit näyttää heikosti yhtä plussaa
Sf 29
Raivotarjonnas köllöttää ja tosi eloisa kaveri.Syke näytti 143.
Täällä oon jo viikolt 24 ast syöny rautaa ni eivät hemppaa niin usein ota.Joten nyt se jäi väliin kun on muuten ollut niin hyvät arvot.
 
Täälläkin tänään neuvola :) Viikkoja menossa nyt 31+6 :)

Paino: tällä hetkellä 81 kg eli painoa tullut koko raskausaikana noin 12 kg.
Painonmuutos / vko: +382
Turvotus: +
Rr: 116/68
Virtsa: puhdas.
Hb: 121
Kohdunpohjan korkeus: 31
Pikkuinen oli raivotarjonnassa ja liikkui villisti niin että vatsa hyllyi puolelta toiselle :) Sydämen syke oli 150. Sai liikkeistä ++ merkinnän :) Masuasukki ei oikein pitänyt, kun terveydenhoitaja paineli lujaa vatsaa ja etsi hänen päätään, kun alkoi liikkumaan niin villisti :D Kaikki on tähän asti niinkuin pitääkin ja näillä näkymin ei onneksi ole tulossa kovin isoa vauvaa :) Seuraavan kerran neuvola onkin sitten kahden viikon päästä :)
 
Täällä käyty tänään ultrassa taas.. Eipä siellä hirveesti uutta ilmenny.. Piiperön painoarvio nyt 1600g (viime viikolla oli reilu 1500g, joten siinä samoissa mennään).. Tänään siis tasan 31+0. Kohdunsuulla kaikki ennallaan. Istukka aika ylhäällä jo, joten epäilivät, että aiheuttaisiko joku kalvo sitten vuotoa yhä. Ei auta kuin seurailla tilannetta.. Raivotarjonnassahan Piiperö on, ja kovasti potkii kylkiä!

Ensi viikolla pääsen sentään ehkä lähemmäs taas kotia, eli luultavasti edessä siirto takas "koti"sairaalaan, kun viikkoja alkaa olemaan tarpeeksi.
 
Neuvolassa kans käyty tänään(rv32+6)jospa laittais noita arvojaki oikeen:)

Eli pissa ok
 hb 126 ja siis viimeksihän käskettiin rautaa syödä mut aloin vaan syömään ahkerasti vitamiinia niin se näköjään riitti:)
RR 122/60 ei oo ollu yli 120 mut meinas et voi johtua siitä kun vähän kiireellä menin
sf 32cm että tasasesti yläkäyrää menty kokoajan mut ihan ok esikoisen aikana huiteli yli viivojen ja ihan normi kokonen oli poika:)
Niin ja se paino nyt ihan ok +414/viikko mut monena kertana tullu yli kilo/viikko niin kyllä sitä painoa aikalailla on kertyny ja varmasti menee vielä 20kg rikki:/ Mut ei toivottavasti kovin paljoo yli.
Nyt sit pitäis neuvolatädin laittaa lähetettä äitipolille synnytystapa arvioon ja toivon mukaan muisti tänään että tulee kutsu sitten tällä viikolla:) Sehän sit kai on joskus 36-38 viikolla ja toivon tietty et olis heti tuolloin 36-viikolla:)
 
Heippa,

täällä myös käyty neuvolassa taas, viikot 32+4

Paino: +100g/vko eli yht. 7,2 kg alusta
Turvotus: -
Rr: 125/74
Virtsa: puhdas.
Hb: ei mitattu, kun 2 viikkoa sitten mitattiin ja oli 122
Kohdunpohjan korkeus: 31
Syke 140

Se mikä on kurjaa, niin pikkuinen ei ollut enää RT-tarjonnassa, vaan oli höpsö kääntynyt PT-tarjontaan. Täytyy nyt vaan toivoa, että kääntyisi... :) Seuraava neuvola 7.12 ja sitten 13.12 lääkärineuvola, jossa sitten lähetettä KYS:iin jos ei ole kääntynyt..
 
Synnytystapa-arviointi: Mietityttää tässä, kun väki puhuu useammassa paikassa tuosta synnytystapa-arvioinnista. Tehdäänkö se kaikille odottaville äideille vai onko se ihan paikkakunnasta riippuen?? Ja mitä asioita siinä käsitellään?? Mulle ei ainakaan terkkari puhunut tänään mitään sellaisesta vaan sanoi, että käyntejä äippäpolille ei tule enään vaan ainoastaa loppuaika neuvolassa jos ei mitään ihmeitä tuu.
 
Tietääkseni se tehdään vaan jos katsotaan tarpeelliseks..tai sit riippuu paikkakunnast.Esikoisen kohdal ei ollut synnytystapa arvioo mut nyt sinne joudun koska esikoinen syntyi sektiolla pysähtyneen synnytyksen päätteeksi.
 
Synnytystapa-arviointi: Tehdään täällä kaikille. Sen tekee neuvolassa neuvolalääkäri ja toimenpide on ehkä hieman vähemmän mukava. Eli nyrkkiä tungetaan tonne alakertaan luiden väliin (on olevinaan vauvan pää), kokeillaan mahtuuko tulemaan. Jos lääkäri on sitä mieltä että ongelmia mahdollisesti on niin sitten lähete äippäpolille missä katsotaan tarkemmin mahtuuko lapsi alakautta vai tarvitaanko sektio.
 
Mulla oli viime viikolla keskiraskauden lääkärikäynti ja yritin siellä puhua tuosta lantion löystymisestä ja sen vaikutuksesta synnytykseen. Lääkäri ei tiennyt juuri mitään eikä oikein kommentoinut muitakaan kysymyksiäni. Mitenkäs muut? Onko teillä kokemusta?
 
mulla on oletettavasti 12.12 (rv 35+5) se synnytystapa-arvio neuvolalekurilla. nyt jos tuommoisen operatsioonin meinaa tehdä (=tunkee nyrkin hanuriin) niin en kyl tykkää yhtään toi endo on muutenki aiheuttanu sen, että lähes kaikki, mikä kohdistuu alakertaan tuntuu pahalta :(

muuten oletan, että juoksen neuvolassa siihen saakka, kunnes synnytys alkaa tai sit jos menee yli lasketun ajan tms.
 
della_79: Ei ne onneksi nyrkkiä sisuksiin tunge mutta kyllä ne aika "mukavasti" sisuksiakin kopeloi kun tunnustelevat lantion luita.
Mukavaa toi ei todellakaan ole... varsinkaan jos paikat on muutenkin kipeät.
 
huh, siinä tapauksessa! :D noi tollaset sisätutkimukset on muutenki vastenmielisiä, ja oon ollut kyllä siinä mielessä onnellisessa asemassa, ettei ultriakaan ole tehty sisäteitse missään vaiheessa (toisin kuin ennen endon leikkauksia oli jokaikinen kerta sillä "dildolla"). nyt ei just kestäis mitään sisätutkimuksia, kun mulla on nivuset melkei jatkuvasti kipeinä :(

välillä tässä miettii, et joskus ennenmuinoin naiset on päässeet aika vähällä (joskin varmaan lapsikuolleisuuskin on ollut suurempaa), kun ei ole ollut mitään ihmeellisempiä tutkimuksia eikä joka toinen asia ole ollut kiellettyjen listalla jne.
 
Takaisin
Top