Neuvola- ja ultrakuulumiset

Onnea Hemppa <3 :)
Mä olin myös eilen neuvolassa, kaikki sen mukaan hyvin! Painoa oli vihdoin tullut reilu kilo lisää, kun tähän asti se on vain tippunut...
 
Meille sanottiin rakenneultrassa viikolla 20+2 muistaakseni 360g ja pituudeksi n. 20cm. Sukupuolta ei kysytty eikä sitä meille arvailtukaan.
 
Meillä 330 g ja poika tulossa... Mittaa oli 25 cm Joten on iso kuten ensimmäinenkin oli....
Nää mitat oli siis viikolla 19+6 jo kun olin jo silloin rakenteessa...
 
Meillä eilen oltu rakenneultrassa ja viikkoja 21+0, mutta ultran mukaan olis 21+6. Samalla lailla meni esikoisenkin kanssa ja esikoinen syntyikin viikkoa aikaisemmin, nyt vain jännityksellä odotan, että kuinka tämän kanssa käy. Vaavilla oli kaikki hyvin, eikä meille ainakaan edes kerrottu paljonko olis paino arvio nytten. Sukupuolikin selvisi :) <3 Vielä on lokakuussa yksi käynti äitiyspolille seinäjoelle, kun katsotaan vielä vauvan sydän, kun varhaisultrassa oli epäilys, että siinä olisi jotain häikkää, mutta rakenneultrassa kaikki näytti olevan niinkuin pitää. Toivottavasti vauvalla olisi kaikki kunnossa ihan loppuun asti. Sitä nyt vähän tässä miettii, että löytyykö sieltä sitten vielä jotain :/
 
Oon luken muutaman tutukimuksen täst virtsasta tehtäväst testistä mikä selvittää sukupuolen ja jenkeissähän näitä ainostaa on myytävänä. No sitte mies ebay kautta löysi ja hintaa oli sellanen 10e ja piruttain tilattii, kaikkeehan pitää kokeilla. :D Siin oli viel ohjeissa että varmimmin näyttää tytön ja jos ei ole varma sukupuolesta usein näyttää sitte poikaa?! Eli ihan huuhaa juttuja. No mut kuitenki, mulla on poika olo ollu melkein kokoajan, tosin voi johtua siitä että oon aina halunnu pojan? No sitte tänää aamulla testin tein ja se ei edes miettiny ( vaikka ohjeissa luki et tulos tulee 2-3min kuluttua ) No testi veti sitte suoraan vahvan lilan. :D Eli sen mukaan tulossa ois tyttö. :D Maanantain on onneks se rakenne ultra ni näkee että onko ihan hömpän pömppöö, meijän iskä oli tosin eilen jo naisystäväsä kans lyöny vetoa että se on tyttö. :D Hullua. :D

http://www.ebay.com/itm/Pregnancy-Test-Early-pregnancy-gender-predictor-test-/150645760021?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item23132fe015

tossa toi linkki mitä kautta testin tilasin ja siin on videoki tos alhaal miten sen pitäs toimia. :D Jos joku muu on yhtä hullu kokeilemaan kaikkea. :D
 
Käytiin kättärillä rakenne ultrassa eilen. Jännitti kovasti ja meinattiin vielä myöhästyä aamuruuhkassa. Onneksi oli aamuaika, niin ei tarvinnut koko päivää jännitellä. Kätilö oli taas todella mukava, selitteli kaikki tosi hyvin.

Vauvelilla on kaikki hyvin! Katsottiin läpi kaikki tärkeät elimet: aivot,pään koko,sydän,keuhkot,munuaiset,selkäranka,raajojen pituus,kädet,jalat,silmät,suu...

Pikkuisella 3cm kokoinen jalka ja on hyvän kokoinen (vastaa viikkoja).
Vilkaistiin myös moneen otteeseen haaroväliä, kun se meitä kiinnosti ja kuultiin sukupuoli: ei löytynyt ylimääräisiä ulokkeita eli tyttö tulossa näillä näkymin <3

Istukka on kuulemma edessä, joten siksi en ole paljon liikkeitä vielä tuntenut.
Pikkuinen maiskutteli, haukotteli, räpsytteli silmiä ja vilkutteli :)
Seuraavaksi nähdään livenä <3
 
Mahtavaa niin paljon hyviä uutisia! Ihanaa.  
Meillä oli rakenneultra viikko sitten keskiviikkona rv19+0 ja kaikki oli niin hyvin kuin olla ja voi :) sain siis huokaista minäkin helpotuksesta. 
pituudet täsmäs kaikki keskenään ja viikkoihin.
Painoarvio 270g, mikä on aika köykänen kun meille poika tulee, mutta, kyseessä on kuitenkin puoliksi japanilainen poika, ja tunnetusti kansa on meitä sirompaa sorttia.
Eli kaikki loistavasti.
Kova se tuo on meidän poika liikkumaan kun meinasi mennä kätilölläkin jo herne nenään kun 45minuutin ultrauksen jälkeenkään ei saatu vielä aivokuvia otettua sieltä :) hehheh, isänsä poika siis. Varmaan adhd-lapsi. ^_^*

Neuvolassa oon käyny sen yhen kerran vasta kun yllätys sinänsä mun aikojen kanssa oli lieviä sekaanuksia ja epäselvyyksiä ja sitten ei ollutkaan aikaa ja nyt muuttuu meiän alueella th ja vaihtuu kaikki ja hirveetä säätöä meiän tk:ssa, mutta, vielä on aikaa onneksi :) 
Ei viitsi ressata noista. Kylle se laps siellä kasvaa kovasti ilman neuvolassa ravaamistakin :))
 
Mulla enkulan kanssa sama laskettu vissii jos viikkoja kattoo.. Mielenkiinnolla katon ketä porsahtaa ja millon täällä... :)
 
Me oltiin tänä aamuna myös rakenneultrassa. Raskausviikkoja on nyt 20+4, mikä on hieman eri kuin mun tossa tickerissä jota en ole jaksanut vaihtaa. Vauva vastasi kooltaan just viikkoja (360g) ja kaikki näytti normaalilta.
Olin niin onnellinen ja helpottunut - jostain syystä eilen rupesin ihan hirveesti jännittämään jos olin sittenkin saanut aikaan jotain vahinkoa, kun en uskaltanut tehdä heti raskaustestiä ja join viiniä vielä ensimmäisinä raskausviikkoina (en mitään isoja määriä, mutta kuitenkin). Niin ja sukupuolenkin kätilö pyrki saamaan selville ja näyttäisi aika suurella todennäköisyyllä siltä, että meille on tulossa TYTTÖ 

Tyttö tulee varmasti saamaan paljon huomiota, sillä mun lähisuvussa ei ole 34 vuoteen syntynyt yhtään tyttöä (mut 7 poikaa) 
 
-miten tällaisen aamun jälkeen pystyy ollenkaan keskittymään työasioihin?!
 
Heippa!
Minulla oli myös rakenneultra pari tuntia sitten ja itku on ollut todella herkässä sen jälkeen.:(
Kätilön mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta oikeen muuta ei kertonutkaan. Olin lueskellut jo muiden painoarvioista ja pituuksista, mut meille ei kerrottu mitään. Varovasti vitsailtiin josko jalkovälissä näkyis jotain, niin tuhahti vain et ei tämä ultratutkimus ole sukupuolen selvittämistä varten! Ei tietenkään, mut ensimmäistä kertaa vanhemmiksi tulevina olemme uteliaita. Jouduin äsken soittamaan miehelleni töihin että liikkuiko sikiö edes? Kätilö liikutti ultralaitetta niin vauhdilla etten kerennyt pysymään ollenkaan mukana. Oli kuulemma heiluttellut jalkoja. :) Mut sekin ihmetytti et tästä käynnistä ei saatu mitään mustaa valkoisella, onko muut saanu?Ja tämä siis ainoa ultra minkä kunnalta sai. Onneks käytiin yksityisellä viikolla 12, missä rauhassa kävivät läpi mitä nähtiin jne. Ja nyt puhuttiin jo et varmaan käydään viel kerran yksityisellä, koska jäi kyl niin paha mieli. Ensimmäisen raskauden koen kuitenki vain kerran enkä halua jäädä mistään paitsi! Onneksi kuitenkin sydämen kohdalla pysähtyi hetkeksi että sen sykkimisen kerkesin nähdä, ja se on kyllä pääasia!
Haaveilen vain siitä et saisin nauttia tästä raskaudesta koti-Suomessa <3
Toivottavasti ei menny ihan valitukseksi, ens kerralla yritän olla positiivisempi! :)
Mukavaa odotusta kaikille!
 
hihhiiii, nyt on rakenneultra takana ja kaikki meni hyvin! Pikkukaveri suostui onneks levittämään haaransa ja pieni prinsessa siellä köllii!! <3 Jännä miten fiilis voikin olla pielessä; olin niiiiiiiiin varma et poika se on. Mut ei harmita yhtään :) Muutenkin kaikki oli kunnossa ja vastasi kooltaan täsmälleen viikkoja. Painoa oli arviolta 340 grammaa :)
 
Vauvakuumeilija84: tylsä kuulla, että saitte rakenneultrassa noin tylyn vastaanoton. Olisin kuvitellut, että Ruotsissa (eikö vaan?) olis ollut vieläkin herttaisempi tapa kohdata uudet äidit ja joku ystävällinen täti kertomassa ultran näkymiä. Me oltiin ultrassa varmaan jotain 45min ja kätilö selitti koko ajan rauhallisesti mitä näkee ja mitä tekee. Myös sukupuolen hän pyrki saamaan selville, kun kerrottiin, että haluttais tietää. Saimme ultrasta mukaamme kasan kuvia. Menkää käymään jollain yksityisellä vielä ennen vuoden vaihdetta, ultra voi olla tosi ihana ja symppis kokemus. Mekin ajateltiin mennä vielä kerran parin kuukauden päästä yksityiselle, ihan vaan sen takia, että odotus tuntuisi vähän lyhyemmältä ja näkee pikkuisen voivan hyvin
 
Ihana, kuulla teidän ihania uutisia, Ihan kyynel tuli silmään :) Meillä on rakenneultra maanantaina klo 8. En malttais millään odottaa :)
 
Pelkäämäni rakenneultra on takana ja Kaikki näyttäisi olevan Hyvin:-) Että helpotti oloa.
Ja poikahan se siellä näyttäisi olevan. Eli kolmen tyttöämme saavat nyt sitten vihdoin veljen. Ihanaa! (olin vähän ounastellut poikaa kun tämä on ollut niin erilainen raskaus kuin edelliset - ei 24/7 yrjöämistä jne...)
IHaninta oli että oli sama kätilö ultraamassa kuin lähes 4 vuotta sittenkin, joka silloin löysi nuorimmaisemme keuhkopoikkeaman. Eli tiesin että hän osaa hommansa. Ja kyllä tarkkaan taas käytiinkin kaikki läpi. Olen todella onnellinen että nyt voin rauhassa odottaa loppuraskauden - eikä tarvitse koko ajan olla huolissaan vauvasta ja siitä selviääkö se hengissä jne. Tietysti aina voi jotain tapahtua - mutta nyt ei ole varsinaista riskiä olemassa.

Sikiön paino meillä tässä vaiheessa kuulemma ihan normit n.300g ja pituutta se n.20cm. En odota nytkään saavani isoa vauvaa - mutta olishan tuo kiva jos poika perisi kuitenkin isänsä ruumiinrakenteen (=iso ja romuluinen ).

Ai niin - meilläkin ihmettelin sitä kun liikkeitä ei vieläkään (19+5) tunnu mahan päälle, niin istukka on etuseinässä - ja tehokkaasti vaimentaa ne potkut. Huh, mikä helpotus:-)
 
Täällä odotellaan vielä tuskalliset 2 vkoa tuota rakenneultraa, mutta ihana lukea teidän kokemuksia :) onko teidät kaikki ultrattu mahan päältä?!
 
mulle tehtiin molemmat ultrat mahan päältä. luulin eka tosin et se eka ois tehty sisäkautta, mut se kätilö kokeili eka saako se näkymään mahan päältä.
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :)

Vauvakuumeilija84 harmi juttu tuo sinun ultrakokemuksesi. Todella inhottavaa. Sillä on kyllä todella suuri merkitys miten tulevaa äitiä kohdellaan esim. ultrassa ja varsinkin jos esikoinen kyseessä!
Meilläkin jäi hieman vaisu kokemus tästä toisesta rakenneultrasta kun ensimmäisen ultrasi aivan ihana nuori kätilö joka kertoi kaikki mitä teki, hiljaista hetkeä siis ei ollut. No tän toisen ultrasi vanha mieslääkäri joka oli todella vähäsanainen ja kertoi vain pakolliset. Mut pääasia että kaikki on kunnossa. :)

Mahanpäältä on aina täälläkin ultrattu. Ilmeisesti rakenneultra tehdään aina vatsan päältä kun vauva jo kasvanut sen verran että näkyvyys on jopa parempi mahan päältä.
 
Moikka! :)

Nyt on käyty rakenneultrassa :) Oli ihana kokemus, kaikki oli hyvin. Hyvin vilkas ja liikkuva tyttö sieltä tulee. emoticon  Mä oon vielki niin pihalla etten muista saatiinko painoarviota, pitänee kysyä mieheltä :D Mut sen muistan että koko vastaa viikkoja ja kaikki oli oikein hyvin. Istukka on oikealla seinämällä kaartuu vähän kohdunsuun lähelle mut ei kuulemma on haitaksi. Mä en oikein tiiä miten voin keskittyä töihin tänään???

 
Takaisin
Top