Neuvola- ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tulikin tänään postista aika äippäpolille kasvukontrolliin. Se on 19.10 ja viikkoja taitaa olla sillon tasan 28! :)

Inc, voi harmi että ette saaneet tietää sukupuolta kun olette sitä niin kovasti odottaneet.
 
hei kaikille.
täällä oli rakenneultra tänää. rv 19+5 (vastasi 19+6)
vauvalla näytti olevan kaikki ok ja hyvin. kaikki normaalia. :)
itsekin kovasti odotin saavani tietää sukupuolen mutta EI NÄKYNY :D hahah, pieni piti jalat yhdessä ja kantapäät lähellä peppua eikä ravottanutkaan. :) jotenki hoitajaa kyllä tuntu ärsyttävänki kun kysyin kumpi mahtaa olla? mutta onneks tärkeimmät asiat saatiin selville. :) 
painoarvio 292g 
istukka etuseinässä niin en oo tuntenut liikkeitä niin selvästi. 
nyt vaan odottelua ja jännitystä kumpi mahtaa olla. :) ihanaa syksyä kaikille. 
 
Saatiin tänään viimeisin puhelu äippäpolilta ja lapsivesipunktion tuloksena oli täysin normaalikromosominen tyttö. :) Jotakin positiivista. Saadaan rauhassa keskittyä nyt sitten niihin kampuroihin..

Hemppa löysin tuolta kampurajalka ensitieto oppaasta tämmöisen pätkän: "Tiedetään, että sikiön jalkaterät ovat normaalistikin 8. – 12. raskausviikolla kampura-asennossa ja alkavat suoristua 16. – 18. raskausviikolla." Ilmeisesti siis mahdollista se aikaisemman ahtauden vuoksi? Toki on myös mahdollista, ettei nuihin jalkoihin mitään varsinallista syytä edes löydy, kun ei perinnöllistäkään ole..

Ensi viikolla seuraava neruvola (rv 24+3), myö on saatu välillä kahen viikon välein ravata henkisesti raskaan raskausajan takia, ja nyt jatkuukin sitten ensi viikon käynnin jälkeen loppuraskauden ajan normin mukaan kahen viikon välein.. Mut hienoa ollut, että ovat huolehtineet täällä. Joensuussa on vielä käynti 10.10. raskausviikon 28 kontrollissa.
 
Täälläkin rakenneultra ollut ja kaikki oli niinku pitääkin :) vastasi viikkoja (20+2) nyt 20+4. Painoarvio oli 345g :) sukupuoltakin kun kysyttiin niin alkoi etsiskelemään sitä sieltä ja veikkasi, muttei varmaksi voinut sanoa kun napanuora edessä, elikkäs suuntamme on 4D ultra :)
 
Ei se meilläkään olis mitään se kätilö sanonu sukupuolesta, mut sit kun kysyttiin niin se mulkas ja mietti vähän aikaa ; "ei se nyt oikeen kyl näkyny kun oli toi napanuora edessä". 
Tais olla sellanen vanhanajan edustaja että "minähän en kerro". No joo, onhan tässä tietty oma pikku kivansa, kun joutuu jännittämään sinne synnytykseen asti. Olishan se kiva käydä 4D, mut nyt on tota rahanmenoa, ja se nyt on sivuseikka, että mitä vaatetta sille ostaa, kunhan on terve :)
Ihanaa odotusta Kaikille 
 
rakenneultrassa käyty, vkot vastasin täysin kk laskettuun 22+6 ja kätilö sanoikin että ei ole pitkään aikaan nähnyt näin täsmällistä kaveria kun kaikki mitatkin meni tasaisesti keskikäyrää. painoa veijarilla oli 380g. Kätilö oli aivan mahtava, kaikki kuvakulmat katsottiin ja selitti mitä missäkin näkyy..katsoi jopa kohdunin..oliko ne nyt virtaukset vai mitkä ne nyt oli ja nekin oli mallikelpoiset.  Kysäsin että saatettasko sitä haaroväliä kurkata tarkemmin et mitä siellä näkyy niin hänhän alko heti sitä kuvaan etsiskelemään..pippelihän siellä pojotti niinku alusta asti vahva tunne pojasta ollukkiin Nyt se sarja jatkuu tuttuun tyyliin..tyttö,poika,tyttö ja nyt poika Enään ei sitten ä-poli ultria olekaan jollei jotain tarvetta ilmene..hope not..tai siis kivaahan se on maha asukasta nähdä mutta siis ettei tuu mitään komplikaatioita..sitä meinasin. Eiku muksaa mahan kasvatusta kaikille!!
 
Täälläkin rakenneultrassa käyty tänään rv 20+3. Vastasi viikkoja 20+5.Painoa noin 380g.Kaikki oli niinkun pitää :) Unohdettiin siinä kun täti ultrasi täysin kysyä sukupuolta.Tuijotettiin vaan huumassa sitä ruutua!Vasta kun oli lappuja kirjottamassa tajuttiin kysyä.Täti kiltisti ultrasi uudestaan ja sanoi että aika selvä peli,poika tää on.Sano että jos on syntyessään tyttö niin tuokaa näytille,muuten en usko!Niin selkeesti tuossa kikkeli heiluu
 
tänään neuvolassa rv 22+1:

hemoglobiini 128, ei sokeria eikä valkuaista pississä, paino 70,0 kg (eli ei siis ole tullut mitään ylimääräistä). Vauvan sydämensyke 145, vähän sai neuvolatäti hakea sitä, mut löydettyään sai ihan kunnollisen sykkeen :) seuraava aika neuvolaan lokakuun alussa.

nyt on sit lähete sekä vasta-aineseurontoihin ja sokerirasitukseen, toka vasta-aineseuranta ja sokerirasitus lokakuussa ja kolmas sit jossai vaiheessa.

äitiysloman alkamisajankohtaki selvisi: 3.12 alkaa ja vika työpäivä ennen sitä 2.12 :) paperit lähetetään kelaan työnantajan toimesta. nyt sit vaan oottelemaan et koska kolahtaa luukusta päätöksiä ja äitiyspakkaus :D vähän ku joulua odottais :D
 
Nonni, rakenneultra vihdoin takanapäin! Meillä oli aivan mahtava ultratäti joka selitti kaikki TOSI TOSI tarkkaan, ja tuntui että meidän POIKA vaikutti täydelliseltä pakkaukselta, kaikki löytyi mitä pitikin ja kaikki näytti erittäin hyvältä! Mahatyyppi vastasi viikkoja 22+1, mutta LA ei muutettu mitenkään, täti totesi vain että kumpa syntyisi tammikuun puolella, ei tulis "kiukkuinen" lapsi ;) Sitähän mekin ollaan tuumailtu! Isäntä oli niin liikuttunut asiasta ja tulevasta PELTOkaverista, että marssi samantien autokauppaan ja repäisi ja osti meille upouuden SINISEN farmarin! KYLLÄ KELPAA!
Oi, miten helpottunut olenkaan. Mitään painoarviota ei meille sanottu (!?) enkä tajunnut edes kysyä, kun olin niin jännittyneessä tilassa... 4Dlläkään ei saatu profiilikuvaa napsaistua, sillä tyyppi teki vain voltteja ja kuperkeikkoja ja nyt meillä onkin sit profiilikuvan sijaan 5 kuvaa jossa näkyy pojan PIPPELI.. hmm, isänsä poika ? Täti meinas et on erittäin vilkas tapaus, mutta lohdutteli et nukkuu se sit 15-vuotiaana.. viimeistään. ONNELLINEN OLO!!!!
 
Mekin käytiin viikolla rakenneultrassa. Vähän jännitti, mitä sieltä löytyy. Pikkuinen uinuili, lopussa sitten alkoi vähän venyttelemään, mutta tämä kaveri on todella rauhallisen oloinen noissa ultrissa. Pikkuisella rakenteet normaalit, kaikki löytyi sieltä mistä pitikin. Painoarvioksi saatiin 320 g. Sukupuolen osalta hoitaja totesi, että on helpompi sanoa kuin yrittää peitellä.
emoticon 
Sille, etten ole liikkeitä tuntenut löytyi selitys - istukka etuseinämässä. Kiertää taakse muodostaen pikkuselle turvallisen sopukan.
 
Mönkijäinen, mullakin on istukka etuseinässä, oon ollutkin vähän huolissani aiemmin, kun en pahemmin ole liikkeitä tuntenut. Mitä nyt siis ihan tosi, tosi harvoin, ja niistäkään en ole mennyt takuuseen että onko vaan toiveajattelua, vai oikeita liikkeitä :) Ensimmäiset liikkeet kun luulin tuntevani, kirjotinkin siitä tonne "liikkeet" -keskusteluun, ja oon kateellisena käynyt katsomassa kun muut kauheena ilakoi siitä kuinka vatsassa on jumppatunti. Nyt mulla vasta alkaa tuntuun paremmin liikkeet, vasemmalla puolella paremmin, täysin keskeltä tuntuu satunnaisia pulpahduksia, mutta oikealta ei niin mitään. Onneksi on ollut toi kotidoppleri!

Ja autokeskustelusta: Me ostettiin koiran takia farmari jo alkuvuodesta, ja silloin kaikki naapurit alkoi vihjailla että onkos sitä perheenlisäystä tulossa... Kiusoittelin kyllä miestäkin siinä vaiheessa että onneks meillä on nyt auto jolla koko perhe pääsee matkaan, myös tulevat lapset! Ja plussattiin vasta siis toukokuussa, mutta eipä tarvitse enää autokaupoille lähteä!
 
Tänään oli kolmas neuvola. (20+5)

Tuolla neuvolassa on tää käytäntö että itse täytyy katsoa se pissa. Noh, siellä sitten kastoin tikkua ja ihmettelin ku meni ihan vihreäks sokerin kohdalta. Kastoin sitten toisenkin tikun, ja se meni samanväriseks.
Kysyin sitten neuvolatätiltä asiasta, ja tuomio oli, et joudun sokerirasitustestiin. Kammottaa ajatus siitä litkusta jota joutuu juomaan :/. Ylipainoa ei koskaan oo ollut, ja toivottavasti toi johtui vaan eilisistä herkuista. Se selvii sit kun saa ajan tonne labraan.
Muuten kaikki tais olla ok.

Paino +680g
Verenpaine 115/65
Hemoglobiinia ei katottu, ku on ollu niin hyvä aikasemmilla kerroilla. 
vauvan syke +150
Liikkeet ++

Seuraava kerta onkin sit lääkärikäynti, jossa vasta mitataan toi Sf.
Onkos monella muulla tullut vastaan tota sokerirasituskoetta? Onko se niin kamala kokemus kun sanotaan?
 
Täälläkin ultra käytynä! :) Kaikki oli hyvin. Piiperö painoi 380g ja heilutteli kovasti käsiään ja jalkojaan. Rakenteet oli ok. Istukka miulla on takaseinällä ja tosi lähellä kohdun suuta, joten sen tilanne tarkastetaan vielä marraskuun lopussa, silloin miulla rv32. Luultavasti se miun alkuraskauden vuotokin johtui tuosta istukan paikasta. Haaratkin oli Piiperöllä sen verta levällään ettei sukupuolesta jääny epäselvyyttä.. Tyttömme saa siis pikkuveljen! :D

Inc: Mie kävin esikkoa odottaessa sokerirasituskokeessa, eikä se miusta ollu yhtään niin paha kun puhutaan.. Meillä se litku oli sellaista colan makuista, joka maistui siltä kun cola-pullo ois jätetty pariksi päiväksi korkki auki pöydälle.. Ei mitään herkkua, mut kyl sen joi.. Ne piikit oli inhottavinta,  mut ei se tosiaan ollu niin paha mitä ajattelin.. :)

 
Mäkin Inc joudun sokerirasitukseen, mutta vasta kuukauden päästä. Mulla sen takia, kun äidillä on diabetes, ja molemmilla mun siskoilla on ollut raskausajan diabetes :( Mä en liioin ole ylipainoinen eikä mulla ole neuvolan pissatesteissäkään ollut mitään sanottavaa noista sokereista. En kyllä odota kovin innolla sitä, kun syömättä pitää mennä ja kuulemma pari tuntia kestää. Onneksi sain ajan heti aamuseiskaksi niin ei tarvi kovinm myöhälle sitkutella nälkäisenä!
 
Inc, ei se sokerirasitus ole niin kamala kokemus, kuin mitä useimmiten annetaan ymmärtää. Ei se litku kovin mukavan makuista ole, mutta kyllä sen saa juotua. Ja aina voi ottaa jotain pientä evästä mukaan, että saat syötyä heti kokeen jälkeen, ettei tarvitse nälkäisenä lähteä sieltä kotimatkalle. Ja saahan siitä litkustakin hieman energiaa, on siinä sen verran paljon glukoosia ;-)

Ainakin mulle sanottiin, että jos tulee kovin huono olo, niin sit pitää vaan mennä pitkäkseen.

Ja mitä niihin pissan sokereihin tulee, niin mulla esim. karkit ja vaalea leipä aiheutti esikoisen kohdalla heti sen, että pissassa oli sokeria, vaikka verensokeriarvot oli kohdillaan. Kysyin silloin neuvolan tädiltä, että onko siitä haittaa vauvalle, kun arvot ovat kuitenkin kohdillaan. Vastaus oli, että ei ole, mutta silti pitää välttää niitä ruokia, jotka aiheuttavat moista.

Toivottavasti arvot ovat kohdallaan. Ja ajattele, ainakaan ei tarvitse kokeen jälkeen miettiä ja pähkäillä, että ovatko arvot kohdillaan vai ei, kun siitä kokeesta se selviää :-)
 
Täällä rakenneultrassa käyty tänään. Hirmuinen oli jännitys, mut onneks kaikki näytti olevan kunnossa. Painoa pikkusella oli 370g ja sukupuolta ei uskaltanu ultratäti varmana lähteä sanomaan, sen verran epäselvästi kuulemma näkyi, mutta hatara tyttö arvaus oli. Lääkityksen takia on vielä kontrolli ultra vkolla 30, et sitten jos se sukupuolikin varmistuis. :)
 
APUVAAAA!!!! keskiviikkona olisi se kauan ja hartaasti odotettu  rakenneultra. Päässä pyörii vain onko kaikki kunnossa ja entä jos ei ole? miten siitä selviää. Sitten pyörii sukupuoli mielessä, onko se poika vai sittenkin tyttö. emoticon Väliin tuntuu tytöltä ja sitten taas pojalta. Ekasta lapsesta taas tunsin jo ennen ultraa, että tyttö se on.

näitä kun olen pohdiskellut nyt niin silkasta uteliaisuudesta kysyn, onko jollekki teistä ollut sukupuoli pettymys? tai tuntunut jonkin aikaa siltä, että eihän noin pitänyt mennä?
 
Heippa, ja kiitos Riida,Brainfreeze ja Sukey vastauksista. 
Mäkin eilen jo lähdin soittelee aikaa sinne, ja ajan sain vasta vkolle 26+2. On kuulemma normi käytäntö et vasta vkoilla 26-28 tehään. Joo, mulle selitettiin hyvin, mitä ne tekee siellä, ja pelkoa ei neuloja kohtaan onneks ole :) Yks neuvola kerkee olee viel ennen tota,joten jos ei sillon ole pissassa sokereita, niin tarviiko mun edes mennä sit tonne srasituskokeeseen? Kun neuvolatäti sanoi, että jos oon syöny edellispäivänä vaikka paljon sokeripitosta, niin se saattaa näkyä siin pissassa. Oon nyt ihan ulapalla kaikesta,vaikka kovasti yritin lukea tosta.. Toivottavasti ei nyt olis sitä raskausajan diabetesta :/
 
Aurorafull! ymmärrän kyllä sinua. Todella tökeröä sanoa ainakaan ääneen, että olisipa ollut tyttö. Minua hermostutti ekan raskauden kohdalla kun mieheni puolelta hoettiin, että poika teille tulee kun on niin poikavoittoinen suku. Itse tiesin ja tunsin odottavani tyttöä ja se ei todella ollut toive. Kaikki halusivat sen kääntää kumminkin niin, että toivon vain tyttöä ja siksi tunnen vahvasti.

Outoa on se, että minulla oli ennen ensimmäistä raskauta ollut pitkään tunne, että me saadaan kolme lasta. Ekaksi tulisi tyttö, toiseksi tyttö ja sitten poika. Tähän mennessä mennyt niinkuin olen tuntenut. Huomenna nähdään pitääkö jatkossakin paikkansa, eli mahassa tulisi olla tyttö nyt. Toisaalta tunnen vahvasti, että tyttö se on. Toisaalta tulee mieleen pieni epäilys ettei se olekkaan. Kyllä nyt jännittää!!!!! toivotaan, että mahassa kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top