Neuvola- ja ultra käynnit

Voi että :/ ja meillä pääsee ku on viikkoja kasassa 8 .. tosi epäoikeudenmukaista...:/
 
No niin on! :grin Tekisi vähän mieli varata varhaisultraan itsekin aika, siis yksityiselle, mutta toisaalta sain lievän päähänpiston 4D-ultrasta, jos menisikin myöhemmin sinne... :) (mikäli kaikki menee hyvin)
 
En kyl kestäis tota 12 viikon odotusta mitenkään, vaan menisin yksityiselle. Tää 8 viikon odottaminenkin on aivan tuskaa.. Tekis melkein mieli kysyä, et jos joku vilkaisis jo sinne aiemmin.. mulle kaikki heti nyt...
 
Varasin juuri ekan neuvolan, 7.7. Olin jo aiemmin varannut siihen kuopuksen 3v tarkistuksen niin sain onneksi samaan syssyyn :D
 
Meillä neuvola täti otti ekan neuvolan yhteydessä ne ns. kuppakokeet ja labraan piti mennä n 10 viikolla niihin seulonta kokeisiin terkan lähete kourassa. Se piti ehdottomasti olla mukana. Aikaa ei tarvinnu seulontaa varten varata.
 
Mun pitää odottaa ultraan vielä about kaksi kuukautta.. Odottavan aika on pitkä!!
 
Mäki kyl niin haluisin ar ultraan mut mies vähä sitä mieltä ettei tartteis. Ehkä saan sen mielen viel muutettuu :wink
 
Neuvolan testikin näytti tänään selkeää plussaa. Sain kivasti luettavaa ja yhden lappusenkin täytettäväksi. Ensimmäinen virallinen käynti on sitten 3. heinäkuuta eli rv 8+3 ja silloin ultrataan. Ei malttaisi millään odottaa eikä millään malttaisi lopettaa hymyilemistä. On tämä niin ihana fiilis, kun nyt näyttäisi kaikki olevan kunnossa. : )
 
mulla on ekassa raskaudessa ultrattu rv 12 ja ultrataan tässä toisessakin vasta silloin :) se oli toki helpottavaa kun rv 9-10 lääkärineuvolla löyty sykkeet :)
 
Saapa nähdä, kokeillaanko nyt kuunnella sydänääniä ensimmäisellä neuvolakäynnillä. :) Aiemmin ei täti ole yrittänytkään ekalla kerralla. Meillä ensimmäinen neuvolakäynti 1.7. :)
 
Meillä kuunneltiin sydänäänet viime raskaudessa joskus viikoilla 12-14 vasta. :sad001 mutta siellä on se ultra jolla katsotaan yleensä ekalla kerralla.

Mie täällä panikoin huomista ultraa!! Entä jos siellä on huonoja uutisia!!
 
Millä viikoilla ajattelitte minkä ar-ultraan? Mäkin ajattelin mennä ja mietin miten paljon olis hyvä olla viikkoja et varmasti kuulisi sydämen sykkeen, tai et jos ei kuulu niin voisi olla varma että näillä viikoilla sen pitäisi kuulua? Olisko 7+0 hyvä?
 
Tänään 6+0 ultrassa suurentunut kohtuontelo ja mahdollinen sikiö. Kahden viikon päästä uudestaan.

Mulle annettiin joskus neuvoksi, että 9-10 vko olis hyvä käydä ar ultrassa. Ei aikaisemmin, että varmasti löytyy syke.
 
Ens tiistaina olis sitten eka neuvola. Sillon mennään 7+1 :) sitä odotellessa, mä oon luopunut nyt siitä ar-ultra ajatuksesta. Kun en siihen kunnallisella puolella kuitenkaan pääse niin enkä kehtaa alkaa tuhlaamaan nyt rahaakaan yksityiseen. :/ pitää vaan toivoa että kaikki on kunnossa :)
 
Mulla näky viime raskaudessa aivan selvästi rv 8 :) ja Nyt tuleva eka ultra on samoihin aikoihin 8+3 :)
 
Oletteko siis käynyt yksityisellä varhaisultrassa ennenkuin on eka neuvolakäynti ollut? Sain neuvola-ajan vasta 2.7., mutta haluaisin jo aikaisemmin jotain konkreettista todistetta siitä, että olen oikeasti vihdoin raskaana. :) Toisaalta mietityttää kustannukset, tuntuvat olevan aika hinnakkaita nuo ultrat yksityisellä..
 
Takaisin
Top