Neuvola- ja ultra käynnit

Lara88

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2016
Kesä-äidit 2020
Kuinka on neuvolassa mennyt ja mitä on ultrassa selvinnyt :)
 
Mulla on eka neuvola vasta 7.7. Olishan ne aikaisemminkin ottaneet, mutta ollaan jo sovittu kotimaanreissu siihen kuunvaihteeseen ja sieltä olisi vaikea sompailla neuvolaan. Ja kuulemma heti juhannuksen jälkeen olisi ollut liian aikaisin.
 
Mulla on eka neuvola jo 17.6 kun halutaan osallistua niihin seuloihin ja ne tehdään kuulemma jo rv 10+. Kyllä innolla jo odotan:) varmaan siellä sit keskustellaan sen ar ultran tarpeellisuudesta niin jää nähtäväks tuleeko mentyä :)
 
15.6 eka neuvola ja varhaisultra 26.6. Ei enää kauaa kumpaankaan. Ite oon kyl jo kerran ekan neuvolakäynnin käynyt, joten en kovinkaan kummoisia odota siltä.
 
Soitin äsken neuvolaan ja oli todella sympaattinen nainen! Ymmärsi huolen ja sain ekan ultra ajan 24.6 ja sit toinen käynti on jo 30.6 missä sit on se virallinen käynti. :) sit lupasi vielä ennen np- ultraa mulle yhden ajan.:Heartred oon siis saanu keskenmenon viime marraskuussa. Itkeä tirautin jopa puhelimeen :)
 
Oon tässä mietiskelly, että mahtaakohan tuohon varhaisultraan saada ottaa mukaan esikoisena, kun meillä ei ois ketään hoitajaa sille päivälle ja mies toki haluais tulla sinne mukaan? Eihän se lapsi siinä mitään haittaa, kun miehen sylissä istuis sen aikaa?
 
Ehkä siinä on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta kuulin että yleensä sisarukset ei saa olla mukana. Kannattaa kysyä etukäteen.
 
Soittelinkin tuonna ja kysyin miten mahtaa olla asian laita niin sanoivat, että mies ja laps voivat odottaa aulassa sen aikaa, kun hoitaja juttelee kahden kesken mun kanssa ja kattoo alustavasti rauhassa et kaikki on ok ja vasta sen jälkeen voi tulla nopeesti vilkasemaan.
 
Varasin ekan neuvolan tarkoituksella vasta 1.7. kun en halua mennä kuuntelemaan vauvahehkutusta ennen kuin olen varmistanut että kohdussa ollaan ylipäätään elossa. Varhaisultraan neuvolantäti suositteli menemään rv7 yksityiselle, meinasin tänään soitella aikaa. Varsinaiseen np-ultraan varaan ajan vasta sitten jos varhaisultrassa kaikki hyvin. Vieläkin on tuoreessa muistissa kuinka kauheeta oli itku kurkussa peruutella ultra- ja neuvola-aikoja keskenmenon jälkeen, joten nyt pelataan sen suhteen varman päälle ja päivä kerrallaan.
 
Päivitys edelliseen, varhaisultra varattu 23.6. jolloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+3, siihen asti saa siis elää jännityksessä.
 
Mäkin eilen soitin neukkuun ja aika on 24.6. Soitin sen takia jo kun pikkukylällä kesällä huonosti ihmisiä töissä, et joskus pääsis :D
 
Äh, yritin soittaa neuvolaan, mutta en päässyt läpi. Jätin soittopyynnön, mutta meillä pitää lähteä käymään mummolassa just nyt. Toivottavasti eivät soita neuvolasta juuri siellä, kun vielä haluttais pitää tää salaisuutena. Pitää yrittää sujua nopeaa takaisin kotiin odottamaan puhelua.
 
Minäkin yritin tänään soittaa neuvolaan heti aamusta, mutta pienen kunnan huonot puolet - terkka on lomalla ja palaa töihin ensi viikolla. No, sitten yritetään uudestaan aikaa varailla. Onneksi on tuttu terkka niin ei sitä tarvitse jännittää, kyseessä on nimittäin kaverini äiti. : D
 
Tiikerikuu: sulla on sit päivää aiemminkin, kun mulla :). Saapa nähä, et pysytöänkö samassa lasketussa ajassa :). Vielä 2,5 vko pitäis jaksaa odottaa.
 
Mulla ensin neuvolalääkärin ultra 26.6 (3km takana) ja sit eka neuvola vasta 6.7 koska täällä kans sulku päällä hetken tässä kesällä.. Ultra osuu rv 8+0 ja neuvola 9+3 muistaakseni :)
 
Sainpa soitettua sinne neuvolaan. Eli ultrataan nyt perjantaina 12.6. kun ei voi tietää kuinka pitkällä tämä raskaus on (viime kuun menkat on kuulemma voineet olla valemenkat ja olivat ekat viime raskauden jälkeen). Eli saa nähdä pysynkö tässä ryhmässä vai siirtynkö johonkin :eek: ja sitten eka neuvola 2.7.
 
Marru hienoa et pääset näin pian ultraan varmistamaan asiaa :) mulla epäilee myös neuvolatäti et viime menkat olis ollu valemenkat, kun oli niin niukat ja lyhyet plus testit näytti selkeetä viivaa kovin aikasin.. Mut se nähdään sit parin viikon päästä :)
 
Takaisin
Top