Neuvola- ja ultra käynnit

Jäätävä paine alavatsalla. öh.. ja välillä kun käy istumaan tuntuu epämukavalta häntäluun tienoilla. Onks muilla näitä ihania tuntemuksia? Mulla on ollut näitä aiemminkin.
 
Mulla on kans välillä kovan paineen tunnetta ja itseasiassa juuri äsken tuntui häntäluun kohdilla kipeeltä. Alaselkä myös väsyy helposti. Mitä se sitten onkaan ison mahan kanssa!:eek::D
 
Mulla myös välillä paineen tunnetta ja alaselkä Väsyy heti jos istuu vähänkin lysyssä...
 
Mullaki tulee reippaammassa liikkeessä se paineentunne alapäähän ja sitten samalla myös tuntuu kovettumisia, kun rauhottuu niin menee ohi. Neuvolassa sanottiin että joillakin on supisteluherkkä kohtu että voi nyt jatkua läpi raskauden. Mutta olisi hyvä pysähtyä kun tunne tulee ja että se menisi sitten ohi.. En pysty pitkiä matkoja liikkua, ottaa heti mahaan :sad001
 
Täällä huomenna neuvola-lääkäri, mukava päästä ekaa kertaa kuuntelemaan pienen sydänääniä. Hieman lisähuoltakin saatiin kun mulla töissä ollut tubi-altistus ja sen tiimoilta aina keuhkokuvissa pitäis käydä ja mun tapauksessa se ei nyt käy vielä. Noh tiistaina on sit keuhkolääkärin konsultaatio et missä vaiheessa sinne keuhkokuvaan meen ja onko tarpeen tehdä muita tutkimuksia sen varmistamiseksi etten ole tartuntaa saanut.
 
Eilen oli taas gyne käynti, kaikki oikein hyvin. Ja pakkohan mun oli ylimääräinen ultra ottaa ku se kysy et haluunko, en vaan voinu olla ottamatta. On sitä 40€ tullu turhempaankin laitettua.. Ja oli se vaan sen arvoista nähdä taas pikkunen! Lisäksi myös selvisi et meille olis tulossa poika! Ihanaa, mä vähän salaa poikaa toivoinkin.. :)
 
Onneksi olkoon Tigger :). Näillä viikoillako se sitten jo näkyy tuo sukupuoli? Oliko ihan selkee vai tarttiko heittää prosenttiarvauksia? Mulla tänään neuvolalääkäri takana, mutta ei tehty edes sisätutkimusta nyt rv 16+4 joten siinähän se, kaikki onneksi kunnossa sydänäänet +145, mutta paino jopa vähän tippunut. Eivät siitä oikein mitään sanoneet muuta kuin että kyllä se pikkuinen ottaa kaiken mitä tarvitsee vaikka painoa ei kertyiskään. Vielä reilu 3 viikkoa rakenneultraan.
 
Kiitos mamssi! :) Kyllä se ilmeisesti ihan selkeesti näky (nyt 16+6) kun ei se mitään prosentteja sanonu, mutta eihän se nyt koskaan 100 prosenttisen varmaa ole. Mulla ei paino ole noussut vielä yhtään, lääkäri sano eilen et se on hyvä jos kuitenkin syön normaalisti.
 
Meillä ei oo tollasta 40€ ultrausmahdollisuutta.. se on kunnan tarjoamat ultrat ja lisäksi täytyy itse mennä yksityiselle. Kyllä mäkin 40€ maksaisin ennemmin kun 100-200€ yksityisellä :/

Onnea paljon poikalupauksesta :) itsellä ois vielä kans se kolmisen viikkoa rakenneultraan.. en malttais odottaa!!
 
Samalla viikolla neuvolalääkärin ultra kun rakenneultra. 7.9 nlalääkäri ja se ru 9.9! Liian pitkä aika vielä! :D
 
Hups piti kirjoittaa toiseen keskusteluun! No tehty mikä tehty.. :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei oo tollasta 40€ ultrausmahdollisuutta.. se on kunnan tarjoamat ultrat ja lisäksi täytyy itse mennä yksityiselle. Kyllä mäkin 40€ maksaisin ennemmin kun 100-200€ yksityisellä :/

Onnea paljon poikalupauksesta :) itsellä ois vielä kans se kolmisen viikkoa rakenneultraan.. en malttais odottaa!!

Kiitos! :)
Meillä ei ole erikseen yksityisiä ja kunnan lääkäreitä vaan kaikki käy samoilla lääkäreillä. Osan tutkimuksista maksaa sairausvakuutus ja osan joutuu maksaa itse. Riippuu aina siitä millainen sairausvakuutus on et mitä kaikkea saa ilmaseks.
Ultraan pääsee siis halutessaan vaikka joka käynnillä! :)
 
Mulla on työkaveri, joka on myös vyöhyketerapeutti. Hän kertoi että esimerkiksi naisen korvista voi nähdä hänen lantionsa tilanteen ja riippuen kumpaan korvaan joku merkki tulee niin siitä pystyis näkeen et kumpaa sukupuolta tuleva lapsi on. Ja tänään hän katsoi mun korvia ja se merkki oli vasemmassa korvassa eli odottaisin sen mukaan tyttöä. Joo kuulostaa hiukan omituiselta, mut kuulemma tähän saakka hän on joka kerralla tiennyt lapsen sukupuolen oikein.

Mulla on kyllä itsellänikin ollut tästä niin tyttöolo ja myös toiveissa sekä mulla että miehellä ois tyttö kun esikoinen on poika ja tämä todennäköisesti jää meidän viimeiseksi lapseksi. Ihan viel en nyt kuitenkaan mitään vaaleanpunaista uskalla mennä ostamaan, mut aika innoissani oon.

Ja joo toki tärkeämpää on että syntyvä lapsi olis terve, mut en mä näe mitään pahaa siinä et arvailee/toivoo jompaakumpaa. Toki tulee kumpi vain niin onnellisia ollaan.
 
Joo musta tää on hyvä systeemi. Jokainen kun voi vapaasti valita itse lääkärinsä niin ne on sit niinku oikeesti asiakaspalvelussa minkä huomaa myös heidän asenteessa. Ja jos ei miellytä niin aina voi mennä toiselle..
 
Toinen neuvolakäynti takana. Mittailtiin verenpaine ja hemoglobiini sekä kuunneltiin vauvan sykettä. Kaikki hienosti. Hemoglobiini oli laskenut aika paljon ja kun mulla on ollut päänsärkyä, suositteli lisäraudan ottamista. Seuraava kerta sitten 6 viikon päästä ja ultraankin on 5 viikkoo aikaa. Ei jaksais oottaa!
 
Huoh nla-lääkäri takana ja täytyy sanoa etten tee noilla käynneillä yhtään mitään. Ihan yhtä tyhjän kanssa, ainoa hyöty et lääkäri kirjotti mulle reseptillä kahta vatsantoimintaa tukevaa lääkettä, kun on tuota ummetusta. Joo molempia saa kyllä ilman reseptiäkin mut huomattavasti edullisemmaks tulee kelakorvauksen kanssa. Mut muutoin, meillä neuvolassa verenpaine ja paino mitataan itse ennen vastaanotolle menoa samoin stiksataan virtsa. Kyllä kiitos, mutta kaikki nämä osaisin tehdä ihan kotonakin.
Ja neuvola lääkäri katsoi sujuvasti kaikki asiat mitä kysyin terveysportista. Kyllä, tiedän että terveysportti on hyödyllinen tietolähde, jota voin ihan itsekin kotona/töissä käyttää. Ja vauvan sydänäänet kertoi kyllä oikein hyvin löytävänsä, mutta ei niitä nyt mulle saanut kuulumaan koska mulla kohtu taipunut vasemmalle ja oma radialissykkeeni osuu juuri samaan kohtaan kuin vauvan syke. Eli täysin turha käynti!
 
Takaisin
Top