Neuvola- ja ultra käynnit

Juu, nyt täällä lueskellessani oon vähän ihmetellytkin asiaa.. Mut en ainakaan siel terkan huoneessa mitään laitteita nähnyt?

Niin ja neuvolakäyntejä mulla on tähän menness ollut 3, joista yks ylimääräinen verensokerimittarin haku... noiden päälle siis sit viel nt-ultra.
Seuraava neuvolakäynti onkin sitten vasta lokakuussa... Onneks on äitipolikäynti siinä välissä. (radin seuranta ja ru samalla)
 
Meil on tunturikettu ihan sama.. ei heru mitään välitsekkauksia.. :sad001 edelleen se pari viikkoa ois rakenne ultraan aikaa.. toisaalta haluais että aika etenis nopeampaa mut toisaalta mulla on vielä lomaa 2 viikkoa..
 
Mä pyysin, että pääsisin kuuntelee sydänääniä ni siirrettii sit kokonaa neuvolakäynti tälle päivälle. Aika jännä tavallaa, et 14.9. käynti korvaantu ny tällä ja seuraava on sit vast rakenneultra 13.10. Ja seuraava neuvolakäynti 22.10. Et ku halusit vähä mielenrauhaa ni saatki sit odotella seuraavaa käyntiä 1,5 kuukautta. Tosin jäi muutenki semmone olo, et noi neuvolakäynnit on kyl ihan täysin turhia. Tosta jäi käteen ny se, et minioni on kyydissä edelleen ja syke oli hyvä. Sokerimittaukset saa ite päättää miten toteuttaa jne. Miks niistä alunperinki sit pitää tehdä joku numero jossei muulla oo välii ku, et arvot pysyy alle annetun rajan. Vaikka huitelis koko ajan 0,1 alle ni se riittää.

Tarttis varmaa sitä dopplerii miettii kotii ni ei tarvi sit senkä takii men enää neuvolaa.
 
Minulla oli terveydenhoitaja viimeksi heinäkuussa, seuraava onkin lokakuussa. Tässä välissä oli neuvolalääkärin käynti, ja kolmen viikon päästä rakenneultra, mutta terkkarinkäynneissä on nyt yli kahden kuukauden väli. Mutta eipä minulla mitään asiaakaan sinne olisi, joten ei haittaa. Enemmän tuo rakenneultra kiinnostaa kuin terkkarikäynnit.
 
Tunturikettu, vähä vissii riippuu mut ainaki jos haluaa ja ultralaite vapaana ku meil on neuvolas ultralaite, mut nt ja ru on Hyvinkään sairaalassa :) mut tänään lääkäri eka etti sydänäänet doppleril ja sit viel kurkattii ultral :) mut sydänääniä kuunnellas ainaki joka kerta täst lähin :) seuraava käynti on sit 1.10. ja siit ei ookkaa ku pari päivää enää RU:hun :D
 
Oon käyny neuvolas ekan kerran 8+6 ja sit lääkärillä oli 10+6. Nt-ultra 12+0. Seuraava virallinen käynti neuvolaan olis ru jälkeen, mut annetaan tarv. ennen ru:tä ja aattelin kyl mennä käymään neuvolaa silloin.
 
Siis oonko mä ainut jolle ei oo sisätutkimusta tehty (eikä todnäk tehdä koska seuraava nla on kela-asioista...)!! Jollei ne sitten rakenneultraan yhteydessä tutki?? Ärsyttävää.
 
Mulla sellanen on vissiin vasta hamassa tulevaisuudessa, tai sitten se vaan on niin et kun np-ultra oli merkattu korttiin lääkärikäynniksi, niin on vaan jättäny osan hommista tekemättä...
 
Se voi olla et on vast seuraaval lääkärikäynnil ja oon ymmärtäny et ei nykyää tehdä ekal neuvolääkärikäynnil jos ei nähdä tarvetta tehdä :) mulle neuvolatäti sano suoraa et ne tekee tai ei tee sisätutkimusta, riippuu päivästä :D ja seuraava lääkäri olis vissii vast rv30 jälkeen meiän neuvolakäyntien mukaan
 
ENs viikolla ois lääkärineuvolaa ja viel pari viikkoa pitäis odotella että pääsis rakenneultraan. Oi se on jännää taas. Jotenkin on luottavainen mieli että pienellä on kaikki ok,mutta se että kumpi siellä köllii.
 
Mulla oli aivan ihana neuvolalääkäri, ainakun se mutusi jotain vähän itsekseen niin se totesi että se on ihan normaalia :D sisätutkimus tehtiin ja sydänäänet kuunneltiin, juteltiin yms
 
Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa (rv13), että lääkäri ei välttämättä tee sisätutkimusta, jos on käynyt suht säännöllisesti gynen tarkastuksissa ennen raskautta. Meillä on takana vielä lapsettomuushoidotkin, jolloin on tehty monta kertaa sisätutkimus. Ilmeisesti siis riippuu tilanteesta. Oon menossa parin viikon päästä neuvolalääkärille.
 
eipä mullekkaan oo tehty sisätutkimusta ja 16+5 oon,kuulemma vasta 26 viikolla tehään,meillä ei oo ees neuvolassa kuulemma lääkäriä/gynea joka sen tekee. ennen raskautta oon varmaan 4v sitte käyny gynekologilla jos oikein muistan.. ihme juttu.kuitenki ensi odottaja oon ja haluis tietää et kaikki on kunnossa, 2 oon vaan neuvolassa käyny ja nt-ultrassa.onko tosiaan niin että kerran kahdessa kuukaudessa on käynti?
 
Mulla on neuvolalääkäri maanantaina ja sillon ois rv 20+0, tekee vissiin sisätutkimuksen ja ultraa.. Viimeks kävin samalla neuvolalääkärillä 1.6 raskaudenkeston määrityksessä.. :)
 
Ei mullekaan tehty sisätutkimusta neuvolalääkärillä. Sanoi, ettei sitä tarvitse tehdä jos ei ole mitään tarvetta (ongelmia tms.). Ja kun lapsettomuushoidot takana, niin on sorkittu ihan riittävästi varmaan jo silloin... Papakin oli otettu pari vuotta takaperin kolmekymppisseuloissa, joten ei tarvi vielä toviin ottaa.
 
Mulla oli nla lääkäri rv10 ja sisätukimus tehtiin sillon,tehään siis kaikille täällä noilla viikoilla. Np oli rv12+ ja seuraava käynti ois th rv16 eli ens to ja sit se kauan odotettu ru rv20.
 
Mä päätin tänä aamuna tilata ultra ajan yksityiselle! Ja sain sen jo tälle päivälle!! Jännittää! Meillä siis rakenne ultra on ihan lokakuun alussa mutta mies ei pääse sinne koska mukaan ei saa ottaa lapsia joten sen täytyy olla sit niiden kanssa vaikka aulassa (tai kotona, katotaan sit lähempänä miten tehdään! ) . Joten päätin et käydään nyt kurkkaamassa vauvaa jo etukäteen yhdessä! Saas nähdä selviääkö tänään jo sukupuoli! Saatamme kysyä jos sopivasti näkyy :) tänään siis 17+1 ❤️
 
Tänään oli välineuvola jonka pyysin. :) hempat oli laskenu 138>122 mut ei vielä ollu huonot niin varmaan raskausvitskuilla pärjää ehkäpä. :) verenpainekaan ei ollu ihan kamala kun uus neuvolatäti mittautti sen eri tavalla kun aiempi. Sit oon nyt viime neuvolasta lihonu kolmisen kiloa... hupsis! 59,7kg>62,8kg (en oo oikeeen ees varma paljonko paino oli ihan lähtötilanteeltaan. Neuvolakorttiin laitettiin. 57kg että sen mukaan ois jo 6 kiloo tullu painoa härreguud sentään... oon kyl aika varma että ehkä lähempänä. 58 oli lähtöpaino..).. :D noooh mut ens kerralla sit käydään läpi niit kelan juttui ja mun synnytyspelkojuttuja ja sit että meenkö pelkopolille ihan kätilön kans juttelemaan. :) ja mitäs vielä. Niin siitä mun epäonnistuneesta lääkärineuvolakäynnistä.. se ei siis ollut valmis lääkäri vaan kandi joka mut tutki ja tosiaan ku jäi vaivaamaan ku on niitä solumuutosjuttuja niin saan ylimääräisen käynnin sit viimesen nlalääkärikäynnin väliin jossa on ihan ammattilainen sitten. Jesh!
Sydänääniä kuunneltiin ja se 150 suunnillen syke :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top