Neuvola- ja ultra käynnit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ylimääräisessä ultrassa tänään pienokainen liikuskeli :) ♡

4a6b51455851d240306812d06fbe5e0b
 
Juhuu, mä oon nyt niin onnellinen! :smiley-bounce012 Nt-ultra vihdoin takana ja kaikista peloistani huolimatta kaikki näytti olevan aivan niin kuin pitääkin. Seulatkaan eivät hälyttäneet, vaikka mulla oli etenkin se papp-a arvo tosi matala. Hcg:n ja papp-a:n suhteet toisiinsa olivat kuitenkin oikeat. Sen verran tulee myöhemmin lisätutkimuksia tuon matalan papp-a:n takia, että rakenneultran jälkeen saan lähetteen tayssiin ja sitten tehdään vielä jotain tutkimuksia vissiin lähinnä istukan toimintaan liittyen noin 30 raskausviikolla. Kätilö sanoi, että ei tää oo ollenkaan harvinaista, että näin käy. Vitsi mä olin niin helpottunut näiden kaikkien tietojen jälkeen. Nyt voi vähän luottavaisemmin taas jatkaa eteenpäin. :Heartred

Kuviakin saatiin iso liuta mukaamme. Oli kyllä niin taas hymy huulilla, kun saatiin monitorista seurata pikkuisen elämöintiä masussa. Välillä meinas alkaa naurattaa, mutta onneksi sain hillittyä itteni, että ultraaminen onnistui. Jos olis oikein alkanut nauramaan, niin olis varmaan vatsakin hytissy niin kovasti, ettei olis ultraaminen onnistunut. :P
 
Mulla on maanantaina lääkärineuvola. Mitä kaikkee siellä lääkärineuvolassa nyt oikein tehdään? Voisko joku kokeneempi kertoa?
 
Mitä nyt esikoisen ajoista muistan niin keskusteltiin yleensä terveydestä ja mahdollisista perinnöllisistä sairauksista. Ja sit tehtiin sisätitkimus jonka yhteydessä otettiin ainakin b-streptokokki näyte. Papakin kai voitas ottaa, mutta mulla oli alle vuosi edellisestä. Ja alkuun oli normaalit punnitus, verenpaine ja pissan stiksaus mitkä käytiin nopeesti läpi terkan kanssa ennen lääkäriä.
Jos haluaa jotenkin valmistautua ni kannattaa miettiä omaa terveyttä ja mahdollisesti raskauteen vaikuttavia seikkoja ja selvittää suvussa mahdollisesti olevia perinnöllisiä sairauksia yms. että osaa niistä sitten kertoa ja kysellä jos jokin mietityttää.
 
Mulla ainakaan ei muuta tehty kun terkkarin kans mitattiin verenpaine ja paino ja sit se kysy että miten menee.. ja lääkäri oli tosissaan niin mitäänsanomaton ja ilmeisen kokematonkin että sen kans jäi jutut melko lyhyeen. Teki sisätutkimuksen ei mitään kokeita ja heiippaheiii.
 
Mulla ei oo vielä ollut lääkäriä, mutta se aika on kuulemma vain 20 minuuttia, että ei siinä kai ihmeitä edes ehdi...
 
Mulle neuvolatäti sano viimeks et se lääkäri joko tekee sisätutkimuksen tai sit ei..riippuu kuulemma päivästä :D itse kyl ajattelin jopa pyytää et tekee niin tietäis ainaki et on kaikki ok :)
 
Mulla kesti viime kerralla se lääkäri neuvola tasan 10 min, sisätutkimus, ei muuta. Ei kysytty kyllä mitää perinnöllisyys juttuja.... Eli eroja on!!
 
Selvästi isoja eroja! Mulle sattui onneksi viimeksi tosi mukava lääkäri molemmilla kerroilla :)
 
Takaisin
Top