Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Sain neuvola-ajan 15.9! Sillon on viikkoja 8+6. Kuukauden päästä vasta. Aattelin että huomenna varaisin varhaisultran :)
 
Hei millä viikolla on esimmäinen ultra kunnallisella? Mulla viikon päästä eka neuvola mut ultrasta en tiedä.
 
Mamma kumpaan suuntaan muuttui?

Kunnallisella on kai viikolla 12?
 
Okei. Hirveen pitkälle kyl menee kun miettii et jos kaikki ei ookkaan hyvin :sad001 mut en pysty maksaa 200e noin vaan yksityisestä :/
 
Täällä eka neuvolakäynti 5.9 ja tänään soittivat, että sain ultraan ajan 29.8. Raskauden keston tarkempaa määritystä varten ja kolmen aiemman keskenmenon vuoksi. Tuolloin pitäis olla n. 8+2 eli hyvin pitäisi sitten näkyä, jos on kaikki hyvin =) Pelottaa melkosesti ootella, kun viimeksi kyseisessä ultrassa paljastui keskeytynyt keskenmeno....tyyppi oli ollut kyydissä n. 2 viikkoa jatkamatta kehittymistä ja kaikki raskausoireetkin vaan jatkuivat. Se jos mikä oli shokki, kun luotti et kaikki on hyvin kun oireilee niin voimakkaasti.
 
Juu.. Itse mietin ja arvuuttelen että varaanko vaiko enkä varaa..
Ja milloin olisi hyvä käydä että sielä jotain näkyisi..
Omien laskujen mukaan nyt menossa 6+2 niin ehkä ens viikolla voisi näkyä jotain
 
Tammikuisista huutelen, että jos asuu lähellä Helsinkiä tai Lahtea niin alkuraskaudenultra on todella halpa perhe-artessa! :) Helsingissä ainakin on erittäin mukava kätilö joka ultraa, ite ollaan käyty jo kahdesti :) Nettisivut löytyy kun googlettaa tolla nimellä.
 
Eka neuvola varattu 5.9. ja Perhe Artesta varattu alkuraskauden ultra ensi viikon perjantaiksi, jolloin pitäisi olla rv 6+5. Perhe Artessa tosi ystävällinen palvelu ja 60e maksaa. Kävin siellä 4Dssä edellisessä raskaudessa :)
 
Ensimmäiseen neuvolaan menossa 31.8., silloin pitäisi olla rv 9. Tekevät samalla seulonnan, meni henkilöstön lomien kanssa vähän viime tippaan löytää vielä aika mutta juuri tuolle rv 9:lle sitten löytyi. Ultraan olin ajatellut sitten kunnallisen aikatauluissa mennä.
 
Mä soitin tänään neuvolaan, kun eilen tein plussan. Tänään kai 5+0, sain ajan neuvolaan kahden viikon päähän 29.8. jolloin olis 7+0 ja sitten sain samalla ajan lääkärille ultraan 5.9. eli silloin ois 8+0. Sit sanottiin, että se vkon 12 ultra on sitten Päksissä.

Mietin vielä, kävisinkö yksityisellä, mua seurattiin siellä keväällä kun oli vaikeuksia kierron kanssa ja olis yks käynti vielä pankissa missä katotaan tilanne ja tehtäis se varhaisultra. Mutta sitten ultrilla olis viikko väliä. Oon malttamaton, mutta en osaa päättää soitanko yksityisellekin. Ehkä tuo neuvolalääkäri riittää kun se on jo noin ajoissa.
 
Täytyis munkin soitella neuvolaan mutta jotenkin en ole vain saanut aikaiseksi. Mitkähän viikot mulla nyt on jos arvioitu la on 8.4? :D. Vähän erilainen meininki verrattuna esikoiseen. Silloin tiesi päivälleen mitkä viikot menossa ja soittelinpa samana päivänä neuvolaankin kun tuli plussa :D
 
Mulla on ens tiistaina siis viikon päästä eka neuvola ja täällä ilmeisesti kunnallisen eka ultra on jo 7-10 viikoilla :wideyed:.. aikastunu sitte viime kerrasta, mut ei kyllä haittaa ku ei tarvi sitte niin pitkään ootella :happy: Joo toi on kyllä Lottie tuttu tunne ku ekasta oli niiin kartalla koko ajan ja sit ku toinen tuli ni ihan pihalla viikoista :grin.
 
Heips! Eilen soitin neuvolaan ja sain ajan jo keskiviikoksi. Eli siis huomiseksi! Saan myös heti lähetteen ultraan, en tosin tiedä miten nopeaan sieltä saa aikoja. Tosiaan siksi näin nopeaa toimintaa, kun ei ole mitään hajua millä viikoilla mennään. Jos mahan turvotusta katsoo niin vähintään puolivälissä xD
 
Mä soitin suoraan naistenpolille kun mulla oli sinne lähete endometrioosin vuoksi.. Sain ajan ensi viikon tiistaille niin saan ultran siellä samalla! Neuvolaan soitan sitten sen jälkeen kun tiedän että pieni on vielä kyydissä mukana :-)
 
Mä soitin neuvolaan eilen mut en vielä varannut aikaa. Halusin lähinnä puhua tästä mun tilanteesta. Mut varmaan ens viikolla varaan ajan, koska uskoisin nyt tehneeni päätöksen.
Esikoisen odotusaikana olisin halunnut käydä varhaisultrassa, mut ne on niin kalliita jokapaikassa et arvoin sitä niin pitkään etten sit ehtinyt saada aikaa enää. Ja onneks näin kävi koska mulla oli joskus rv 8-9 aika naistenpolille silloin ku oli ollu papa-kokeessa solumuutoksia ja olin menossa kontrolliin niin siellä sitten ultrasivat samalla.
Nyt ajattelin et voisin ehkä yrittää päästä varhaisultraan, ihan senkin takia et sinne mies varmaan pääsis mukaan mut normaaliin kunnallisen ar-ultraan hän ei välttämättä pääsisi.
 
Takaisin
Top