Mä olen melkein valmis pakkaamaan matkalaukkuni, tekemään muuttoilmoituksen sinne tuttuun ja turvalliseen synnyinmaahan..
Siis tämä on taas niin älytöntä: soitan terveysvakuutukseen kysyäkseni, mihin kuuluu ottaa yhteyttä kun on tehnyt positiivisen raskaustestin. Sanovat, että heille ei tarvitse ilmoittaa : soita lääkäreille. Soitan, kukaan ei ota uusia potilaita. Eräs käski soitta suoraan sairaalaan. Soitin sinne, he käskevät löytää omalääkärin itse, mutta kun ne eivät ota uusia potilaita!!! Kukaan siis tee mitään, sysäävät toisilleen sen kenelle pitää ilmoittaa ja miten tästä lähdetään etenemään.
Jokainen sanoi, että raskautta ei tutkita eikä todenneta, vasta kuin viikolla 12
.
En todellakaan halua oottaa ihan niin kauaa, ois kiva kuulla sydänäänet tai tehdä esim. veritestejä.
Keksin siis varasuunnitelman: Soitin taas uuteen paikkaan, sairaalaan: Puhelimessa aloin virkkomaan, että kun en tiedä viikoistani tuon taivaallista, koska minulla on epäsäännöllinen kierto ja en osaa sanoa kuukautisistani. Sehän itseasiassa pitää melkein paikkansa, koska viimeisen vuoden aikana tiputteluvuota tulee aivan miten sattuu. Syytä en tiedä, tutkittu on, muttei mitään löydetty. Puhelimessa ollut nainen heltyi, ja suostui etsimään minulle ensimmäisen ajan ultraan.
Sain siis ajan jo heti ensi maanantaille, 22.8. silloin on käsittääkseni vasta 6+0. Tuskin mitään näkyy, täällä on niin aataminaikaiset laitteetkin varmaan. Mutta sain nyt kuitenkin jotain edistystä asiaan, jos sitä kautta saisin tietoa, kuka olisi lääkärini, mistä löydän kätilön, asiantuntijoita, jotka suostuisivat ottamaan uuden asiakkaan. On niin tervetullut olo taas täällä, että.. tää on siis Sveitsi, ihan turhaan timanttinen kuva monilla, itsellänikin oli, että täällä hommat toimis, mutta arjen totuus on karua.
Neuvolan palveluja on ikävä!