Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Esikoisen neuvola on ensi viikolla, joten samalla varmaan kertoilen raskaudesta. Jos uskallan :D No neuvolatäti kyllä tietää, ettei ehkäisyä aloitettu ensimmäisen jälkeen. Ultraa varaillaan jonnekin kolmen viikon päähän, jos kaikki menee hyvin.

Eilen varasin neuvolan ja sain se 24.8. Alkuraskauden uä en todennäkisesti varaa ollenkaan, mikäli ei tule mitään erityisempää. Esikoisen aikaan kävimme varhaisultrassa ja ajattelin nyt edeltävästä keskenmenosta huolimatta koittaa malttaa sinne ekaan ultraan :D

Hitsi, muistin väärin, kun kuvittelin, että meillä on ensi viikolla esikoisen neuvola. Menikin seuraavalle. Sille viikolle jo voisikin ar-ultran varailla.

Sainpas soitettua neuvolaan tänään ja sieltä käsin tekevät alkuraskauden ultran. 16.8 sitten nähdään onko siellä kohdussa jotain.. silloin olis 7+2 :happy:toivottavasti :rolleyes: sen jälkeen sitten varataan ensimmäinen neuvola-aika. Olen jo kaksi kertaa joutunut perumaan joten toivottavasti nyt pääsen sinne asti...

Soittelin jo tänään neuvolaan, kun piti saada lähete verikokeisiin. Mulla on siis kilpirauhasen vajaatoiminta. Ensimmäinen neuvola on 22.8 (rv6+3) ja lääkärineuvola 6.9 (rv8+4). Meillä kuuluu alkuraskauden ultra kaikille, joka on tolloin lääkärineuvolakäynnillä.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mul on myös vajaatoiminta. Meil ei kuulu alkuraskaudenultraa mutta sain sen järjestettyä lapsettomuuspolille kun ollaan niiden asiakkaita ja on ollut tuota vuotoa toista viikkoa. Toivotaan että siel on kaikki kunnossa.

Mä soitin neuvolaan jo, koska kysyin onko mahdollisuus päästä ar-ultraan neuvolan kautta. Ei ollut mutta ajan ne kyllä varasi 24.8 päivälle. Sitä ennen aion kyllä käydä yksityisellä ultrassa , jotta saan mielenrauhan, että kaikki on kunnossa!

Onko jollain toetoa missä kaikkialla pääsee varhais uä?
Tai löytyykö mistä päin tietoa?
Yritin oman kunnan sivuja selailla jos sielä olis ollut jotain infoa mutta mie en löytänyt haluamaani tietoa :(

Kunnat ei yleensä tarjoa kyseistä palvelua, poikkeus on jos esim aikaisemmissa raskauksissa on ollut ongelmia, kohdun ulkoinen jne.

• Tykkään
Mä tosiaan plussasin vasta tänään, mutta kun sattui olemaan esikon 10 kk neuvola, niin varasin sitten samalla itselleni syyskuulle ekan käynnin. Eka kanssa pääsin neuvolan lähetteellä ar-ultraan epäsäännöllisten menkkojen takia, mutta nyt ei sellaisesta ollut mitään puhetta (toisaalta oli sijaisen sijainen neuvolantätinä, joten ehkä sen takia). Mulla esikon odotus päättyi raskausmyrkytykseen, kiireelliseen sektioon ja ennenaikaisuuteen viikolla 33, joten tätä toista raskautta varmaan kytätään tavallista tarkemmin, kun tuo raskausmyrkytyksen uusiutumisriski on olemassa.

Sain tänää vihdoin ja viimein varattua ajan neuvolaan.
Se on vasta 31.8 :sorry:
En mie malta odottaa!

Mukava neuvolan täti onnitteli vaikka soittelin väärälle mammalle :D

Oli vaan sitä mieltä että tänään olisi 5+2 ja LA olis 8.4 :wideyed:

Perjantaina on ar-ultra ja en millään jaksais odottaa. En pysty yhtään ajattelemaan, että oikeasti tulis vauva, ellen nää että siellä oikeasti kasvaa joku. Nyt puheissa miehen kanssakin on koko ajan vaan, että JOS meille nyt tulis vauva. Eikä juurikaan oo uskallettu edes puhua koko asiasta. Kolme yötä vielä..! :bounce

• Tykkään
Voi ei, ihanaa Duulia! Se on aina helpottava tunne kun näkee että siellä pieni sydän lyö <3 meillä se on vielä edessä ja jännittää kamalasti onko siellä mitään kun ei ole mitään sen kummempia oireita..

Voi että miten ihanaa nähdä täällä ensimmäinen uä-kuva. Miten tässä malttaa vielä 2 viikkoa odottaa?!?

• Tykkään
Takaisin