Neuvola ja alkuraskauden UÄ

onneks mulla ultraan enää viikko ja 2 pv!! en malta odottaa!

Ihanaa Duulia, että siellä oli sykkivä sydän! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Vihdoin sain varattua myös neuvolaan ajan, mukava täti siellä töissä ja varasi minulle ajan juuri ennen ulkomaan matkaa niin pääsee vähä purkaamaan tunteita ja pelkoja siellä :)
 
Ihanaa duulia! Kävitkö yksityisellä? Mulla ois huomenna 6+0, olin aatellu ootella rauhassa sinne 9 viikolle, mut nyt alko taas mieli tehdä mennä jo aiemmin :D
 
Soittelin neuvolaan, kun ei ole oireita muuta kuin kovat vatsakivut eikä se digitesti näytä tarpeeksi viikkoja, niin käski vaan päivystykseen, jos kivut niin edellyttää :confused:
 
Menninkäinen27, millä viikolla olet? Millaisia vatsakipuja on?
Mullakaan ei muita oireita kuin vatsakipuja, mutta vielä maanantaina testatessani digi näytti oikeat lukemat. Toivon, että ensi viikolla nousee 3+ksi.
Kovatkin kivut on käsittääkseni normaalia, jos eivät ole yksipuolisia, ja tuo viikkodigikin voi tarkoittaa vaan hitaampaa hormonin nousua..

Aiotko mennä päivystykseen?
 
Viimeisimmän kerran mukaan huomenna 6+0, vaikka menkkojen mukaan olisi pari viikkoa pidemmällä. Digi näyttänyt toista viikkoa 2-3 :confused:

Vatsa- ja selkäkipu on kova, kunnon polte. Mutta en kai vielä päivystykseen, kun siellä taitaisi ultrallakaan mitään nähdä. Paitsi jos on kohdunulkoinen.
 
Ootko Menninkäinen testannu aina aamusta digin? Mulla viime viikolla oisko ollu 5+4 digi ei näyttänyt päivä pisusta kun 2-3 mutta seuraavana aamuna tuli jo 3+. Ja mä menin vuodon takia terkkariin, sain käydä pariin otteeseen että laittoivat lähetten ultraan. Eka ottivat hcg kahtena päivänä eikä se ollut tuplaantunut normaalisti. Mutta mulle sanottiin että yksilöllisiä eroja ja voi alkaa jo tasaantua pikkuhiljaa.
 
Vieläkin siis mulla kummittelee päässä noi mun oudot hcg arvot, mutta kun ultrassa kaikki niinkun pitääkin niin ainakin toistaseksi kaikki hyvin :)
 
Menninkäinen , rv 6 eteenpäin pitäisi näkyä jo ultrassa :) paljon tsemppiä ja toivotaan kaiken olevan hyvin <3 samoin Duulialle, varmasti kaikki menee hyvin <3 :)
 
Soittelin tänään tampereelle terveystaloon niin varhaisultra 200€!! hävyttömän hintaista :o
lääkäri kohtaisia eroja kuulemma on mutta mutta. Jos kaikki on tuota hintaluokkaa taitaa tältä tytöltä jäädä varhaisultra väliin :(
 
iLa, onko sulla asiaa Helsinkiin tai Lahteen tässä lähiaikona? Siellä on Perhe Artella uä 80e :) Jos siis satut joku päivä olemaan siellä päin, tuo taitaa olla yksi Suomen halvimpia :)
 
Lahdessa pitäis kyllä käydä katsomassa kaveria mutta sekin ollut suunnitteilla jo 2 vuotta :happy:
 
Mä en oo viä varaillu neuvolaan aikaa.. Pitää ny kattoo vielä vähän aikaa et jatkuuko kaikki ok ja sit varailen :) alkuraskauden ultrassa en oo käyny aikasemmissa raskauksissa, enkä taida nytkään käydä :) jos vaan malttaa oottaa.
 
Mä en oo vieläkään soittanu neuvolaan. Esikoisella olis kyllä ens viikolla neuvola, nii olishan sitä tietenkin voinu ajoissa ajan varata jos olis saanu samaan yhteyteen. Löysin kyllä meidän neuvolan ohjeen jossa luki että puhelimitse tapahtuva ensikontakti rv 7-8, että ei kai tässä mikään hoppu oo.
 
Olikos se nii että vielä siinä ekassa neuvolassa ei paljon alkion tilasta saa selvyyttä. Siinä ei taida kuulua sydänäänet tai muutakaan. Eli viel täs jokunen viikko jännäillään ennen np-ultraa. Mutta sit kun se on ohi pääsee huokaisemaan helpotuksesta, jos ja kun kaikki on hyvin. Sitten se todellinen odotus taitaa vasta alkaa kun uskaltaa asiasta edes vähäsen iloita
 
Joo se eka neuvolakäynti oli kyllä mielenrauhan kannalta ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos oikein muistan niin puntarilla käynti ja loppu aika jutellaan. Kysellään terveydestä ja suvun sairauksista. Vaikka taitaa noiden käytien sisältö vaihdella eri neuvoloissa.
 
Takaisin
Top