Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Huomenna pitäisi uskaltautua soittamaan neuvolaan, katsotaan mitä terkka sanoo. Ajattelin kyllä kiristä ajan sinne 7+ viikolle, koska tiiän, että tuolla on ultralaitteet olemassa. Kurkatkoon sitten mitä laskien alla tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Oon vähän turhankin valmistautunut vääntämään kättä sen naisen kanssa, ellen ar-ultraa sieltä saa. Sitten kitistään joko lääkäriaika tai lähete polille. Huomenna olen viisaampi.
 
Mä mietin varaavani yksityiseltä ultran. Aavan sivuilla luki et varminta on tulla vasta vk 8...näinkö? Tylsää!
 
Mä mietin varaavani yksityiseltä ultran. Aavan sivuilla luki et varminta on tulla vasta vk 8...näinkö? Tylsää!

Aavassa makso päälle 200 ar ultra. Perhe Artessa Hgissä n. 70e. :)
 
Joo, ei kannata ihan silloin heti 6+ mennä, kun monesti tuntuu oma arvio viikoista olevan optimistisesti yläkanttiin ja siitä vasta huoli tuleekin, kun sydän ei ultrassa lyö. :O

Mulla ultra varattu nyt 7+4, jännittää jo melkein! Viisi yötä :D :O
 
Eedla, täällä niin sama meininki. En edes yrittänyt itse hommata lääkäriaikaa, miehen työn puolesta hr-tyyppi hoiti asian. Odotin kolme viikkoa ennen kuin kuulin mitään, eilen soittivat ja sovittiin ensimmäiset käynnit. Turhauttaa odottaa ensimmäistä ultraa niin pitkille viikoille (täällä tehdään vasta 12-14 viikolla), jos kaikki ei olekaan hyvin niin on jo kauan kerennyt fiilistellä raskautta ja tulevaa vauvaa. Huomenna 7+0, olis ihana nähdä jo se pieni pompotteleva sydän!
 
AK, mulle sanoi kans että "tunti, ehkä reilut". Mä olin ihan ihmeissäni että miten siinä niin kauan voi mennä kun ei kai tää raskausaika nyt niin ole muuttunut edellisestä
 
  • Tykkään
Reaktiot: AK
Me mennään kans yksityiselle ens viikolla 6+6, olis kuulemma jo pari pv aiemminki voinu tulla. Täällä yksityinen on 140 €, mikä aika sellanen keskihinta :)
 
Meillä oli eilen eka neuvola. Oli ihananaa, kun oli sama neuvolatäti kuin esikoista odottaessa. Esikoinen oli myös mukana esiintymässä siellä. Puolituntia jaksoi leikkiä omia juttujaan ja sitten halusi jo pois. Ens kerralla meen kyllä yksin.
Kävin kesäkuussa lääkärissä kun ei niitä menkkoja ei kuulunut esikoisen jälkeen. Silloin lääkäri otti laajan verenkuvan ja mukana oli myös raskaustesti. Silloin oli ollut nega. Jos on saanut heti silloin alkunsa, voisin olla parhaimmillaan jo viikoilla 13. Neuvolassa koetettiin kuunnella sydän ääniä, mutta esikoinen pelkäs niin kovin siitä lähtevää ääntä nii ei pystytty niitä kauaa etsimään. Eli niitä ei päässyt vielä kuuntelemaan.Samalla hää paineli mahaa ja totes, ettei kohtu oo vielä kauhean iso, eli ei usko sen olevan ihan niin pitkällä vielä. Nyt sain sen lähetteen ultraan, jotta määritetään missä mennään. Kutsu tulee kotiin kirjellä tai soittavat. Toivottavasti tulis nopee! :)
 
Päädyin varaamaan Perhe-Artesta 7+2. Sanoi mulle puhelimessa että seitsemännellä viikolla kannattaa tulla....vähän tuntuu vaihtelevan ohjeistukset!
 
Ohjeistukset vaihtelee osittain sen takia, miten ihmiset mieltävät raskausviikot. Seitsemännellä viikolla tarkoittaa 6+ viikkoa, mutta monesti se mielletään 7+ viikoksi, joka on jo kahdeksas raskausviikko. Tai ainakin näin itse töissä huomasin käyvän.

Mä sain nyt sitten neuvola-ajan syyskuun alkuun, 7+4 on viikot silloin menkoista, oviksesta pari päivää vähemmän. Toivottavasti niiden aataminaikuisilla vermeillä saa kuviin edes jotain, muuten on pakko soitella joko polille tai mennä yksityiselle. Oma neuvolaterkka on tuolloin lomalla, saas nähdä minkälainen sijainen siellä on...
 
Täällä tuli ihan vahingossa varattua kun soitin neuvolaan kysyäkseni uskallanko matkustaa Aasiaan ensi kuussa. 14.9 olisi eka neuvola :)
 
Ihana nähdä uä-kuvia, tuplaonnittelut! :love7

Olen itsekin aina haaveillut kaksosista mutta nyt kun tulen olemaan vauvan kanssa melkolailla yksin niin yksikin riittäisi! :Heartred
Jatkossa toivon kyllä saavani lisää lapsia ja paljon, mutta alkuun nyt yksikin.
 
Takaisin
Top