Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ihanuus kun meillä oli taas iltajumpat eilen! :) Toinen potki ja mylläs niin kovasti et puolisokin näki kun tää änkäs masun läpi kun olin selin makuulla ja sai isukki tuntee ekat potkut omaan käteenkin. :Heartpink

Onneks on tämä maailman ihanin asia olemassa mikä saa päivän kun päivän tuntumaan paremmalta vaikka muuten kaikki meniskin päin per**tä ja välillä iskee epätoivo tähän työttömän arkeen.

meidän vauva "jäätyi" viimeksi viikonloppuna, kun mies yritti kokeilla, ollaanko vatsassa hereillä eikä suostunut liikahtamaan, vaikka mies täristi mahaa :)

mun riemuksi hän aina liikkuu, kun istun tai makaan, välillä makuuasennossa tulee "liikaakin" liikettä, etenkin jos yritän nukahtaa :)

Kyselenköhän ihan hömöjä, mutta onko vauvan liikkumisella masussa mitään yhteyttä siihen, että kuinka vilkas tai kuinka rauhallinen siitä tulee masun ulkopuolisessa elämässä? Kun meidän vauva vaikuttaa ainakin masussa aika rauhalliselta. Tietty potkii välillä kovastikin, mutta sitten kyllä saattaa nukkua piiiiitkiäkin aikoja. Eikä häiritse mun yöunia, hyvä tyttö. :) Eikä mulla ole istukkakaan edessä, että ei ole sekään potkuja vaimentamassa. Tuleeko meidän vauvasta siis rauhallinen unikeko? :)

Della, mulla on kans sama että vauva ei kyllä varmaan potki kelleen muulle ko mulle :D on useamman läheisen kans kokeiltu ja aina se lopettaa sitten ku joku muu kokeilee! Ovela tytär ;)

KTJ, mitä mie oon kuullu niin ei sillä hirveästi oo merkitystä, mutta eihän sitä voi yhtään tietää. Mulla taas pn aktiviinen vauva ja kyllä jännittää että rauhoittuukohan sitten ku syntyy... Hui, mutta kyllä tääki nukkuu monia tuntejakin kerrallaan välillä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Della, Meillä taas aina kun iskä painaa pään masulle niin alkaa potkiminen. :) Mä tossa pari päivää sitten tönin masua kun sieltä ei kuulunut pihaustakaan ja aloin olla jo huolissani niin sanoin sitten puolisolle että voitko kuunnella kuuluuko sieltä mitään niin heti alko potkiminen ja sätkiminen! Taitaa olla tulossa isin tyttö.... :Heartpink

Kauhee se tunne kun toinen on masussa riehunu monena päivänä ja sit viime viikolla oli monta päivää ettei oikein liikkeitä tuntunut niin heti alko huolestua että onkohan siellä kaikki kunnossa. Mut onneks se aina ilmottaa itestään ees isille. :)

Piti ihan tännekin tulla mainitsemaan, että nyt on pojulla semmoiset harjoitukset menossa tuolla mahassa ettei taida tila riittää :grin Ihan ku siellä tehtäis jotain kuperkeikkaa kuperkeikan perään..Voi mahdoton :Heartblue
Täällä sitä istuu suu niin maireassa hymyssä, ylpeänä äitinä. Varmaan joku pitäis jo hulluna ku näkis laughing7

Ihana nähdä mahan pinnalta sitä myllerrystä, kun toinen vaihtaa asentoa ym. Eikä pelkkiä tökkäyksiä.. Hurjaa, miltä näyttää!

August, Mä en kyllä ite niitä nää kun liikkeet on yleensä tuolla navan alapuolella ja ei sinne alas oikein itse nää.. :) Kun ei ole tuo kössi mitenkään hirveen kiinteä ja piukka pallero vielä! :grin

Mä täällä kovasti odotan kunnon liikkeitä tuntuvaksi.. mutta istukka on meillä edessä joten tovin ilmeisesti saa odotella

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Juu mie en käsitä miks tää mun bebe ei potki muita "käsiin" ku mua... :D liian ovela neiti :P tai sit se vaan ujostelee :P

Äiti kokeili mun masua ekaa kertaa pääsiäisen aikoihin ja saman tien kun se laitto käden niin sai kunnon potkun, sehän säikähti niin, että kiljahti ja meinas tippua tuolilta :D ei kuulemma osannu arvata, että se jo noin tuntuis. Aikamoinen sattuma, että sattu just sillo kunnolla potkasee:)

Mutta mitä ihmettä tapahtu viime yönä! Ja kyllä tää mun tietääkseni ihan totta on, vaikka en meinaa tätä itekkään uskoa!
Tunsin jonkinlaista painetta vatsan yläosassa ja kädellä aloin sitä kohtaa tunnustelemaan. Säikähdin, että mikä kova patti siihen on ilmestynyt (se ei siis liikkunu, vaan rauhas sitä tunnustelin joka puolelta), sitten kun sitä siinä sormien välissä tunnustelin, niin ajattelin vaan, että ihan kuin jalkapöytä, sitten vauva vetikin jalan äkkiä pois ja potkas vielä samaan kohtaan. Sitten mulle valkeni, että se oli oikeasti sen jalkapohja, mitä se paino mun mahaa vasten! Ja mä tunsin sen koko jalkapöydän painelemalla! Tää kuulostaa kyllä ihan unelta, mutta totta tää on :grin:rolleyes: Oon vieläkin ihan ihmeissäni, mä tunnustelin vauvan jalkaa ja tunsin sen käsissäni!! Ja sain ihan ajan kanssa sitä tunnustella o_O Mitä ihmettä!

Voi miten ihanaa Isabella :Heartred Tuota hetkeä minäkin odotan :)

Täällä potkut ja liikkeet voimistuu voimistumistaan.Ei taas mies ollut uskoa, että potkiiko se todella jo noin lujaa..:)
Eilen nukkumaan käydessäni tuntui kylkeen sellainen ihmellinen paineen tunne. Ihan kuin joku olisi korkkiruuvilla ruuvannut menemään, hieman jopa jo sattui. PIdinkin pojulle puhuttelun, ettei noin saa äidille tehdä, että äitiä sattuu :grin
Väliin kyllä pitäis nauhoittaa noita keskusteluita joita pojun kanssa käyn. Tai minä puhun ja hän kuuntelee, niin se varmaan tulee menemään vielä kaaaaauan :p

Onko täällä muita joilla potkut ei vielä (viikkoja 23 ja risat) tunnu, syynä istukka edessä? Tai jos on ollut vastaavassa tilassa niin millä viikoilla alkoi potkut tuntua? :)

Mulla istukka kans edessä ja ekat liikkeet tuntu 16+ viikoilla, joka ilmeisesti ensisynnyttäjälle melko harvinaista. Tuossa 19+ alko tuntumaan kunnolla potkut ja nehän voimistuu kokoajan.

Mulla yks kaveri kerto yhen hyvän tavan testata et kui paljon se vauva liikkuu jos ei ite niitä potkuja tunne. Selälleen makaamaan sohvalle ja esim kaukosäädin poikittain mahan päälle nii sehän siinä heiluu kivasti ku vauva liikkuu :)

Ookko RiinaEmilia kokeillut kyljellä makaamista, vaihdellen kumpaakin kylkeä, jos jommalla kummalla kyljellä tuntuis paremmin ( riippuen istukan sijainnista). Ja juot vaikka lasin mehua ennen makoilua, niin vois alkaa tuntumaan, jos vauva sattuis potkaisemaan just oikeaan kohtaan :)

jäätelö on myös toinen hyvä kikkakolmonen, jolla ainaki mun tyttö innostui liikkumaan tai sit vaihtoehtoisesti kylmä vesi. mulla alkoi tytön liikkeet tuntumaan jotain rv 19-20 hieman ennen rakenneultraa ja nyt pojan liikkeet tuntui ekoja kertoja rv 14. kummassakin raskaudessa ollut istukka etuseinämällä.

Isabella: joo iltaisin aina kokeilin noita kylkiä. Hyviä kikkoja täällä kiitos!! :) eilen illalla selinmakuulla hän alkoi yhtäkkiä potkia niin että mieskin tunsi <3 voi että mikä tunne!!! Tunnin verran potkikskeli oikein kunnolla eikä tienny itse olisiko pitäny itkeä vai nauraa :') <3 eilen siis 23 + 3.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin