Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hanski_, mullakin on istukka takaseinässä, se ei huononna liikkeiden tuntemista, mutta jos se istukka ois niinkuin tällä mahan puolella, niin sitten se vaimentaa niitä potkuja. Näin oon ymmärtänyt :) mutta myös vauvan asento vaikuttaa paljon liikkeiden tuntemiseen, jos vauva on esimerkiksi kasvot sinun selkärankaasi kohti niin potkut eivät tunnu niin "terävinä", kun taas jos vauva olisi kasvot mahaasi päin ja potkisi suoraan mahaan. Mutta kyllähän se vauva siellä liikuskelee, mutta usein vauvalla on kuitenkin se lempi asento siellä masus :) mä oon oppinu erottamaan ne potkut, kun vauva potkii selkärankaan päin, ne ei tunnu läheskään niin paljon kuin kun se potkii mahaan päin :) toivottavasti kirjoitin edes jokseenkin selvästi..

Mä oon tuntenu jostain 20 viikosta potkut päivittäin, silleen että niitä tulee useasti päivän aikana. Ja kaks viimeistä viikkoa ne on ollu tosi vilkkaita ja aina tuntunu kun oon syönyt tai rauhotun paikalleni. Nyt siis viikkoja tasan 23. Viime yönä heräsin ja aloin miettimään, että oonko tuntenu liikehdintää koko yönä, kun normaalisti herääkin niihin tai ainakin vessassa käynnin jälkeen ennen nukahtamista niitä tunnen. No hetken aikaa yöllä seurasin liikehdintää ja kyllä niitä liikkeitä tuntu, mutta paljon vaisumpia kuin normaalisti. Aloin kuitenkin nukkumaan, kun sentään jotain tunsin. Mutta nyt myös tänä aamuna liikkunut vain heräteltynä ja paljon vaisumpia liikkeitä. Ja yleensä vauva on liikkunut paljon aamupalan jälkeen, niin nytte vaan heräteltynä ja vaisummin.

Tiedän, että viikkoja kuitenkin vasta 23, mutta kuitenkin huolettaa, kun liikkeet ovat olleet tähän asti säännöllisiä, ja nyt näin vaisuja... Voinko nyt rauhas tän päivän seurata vai pitääkö heti olla soittamas? Tiedän olevani ylihuolehtivainen, mutta onko tää nyt aiheellista huolta? :D

Ei sillä istukan sijainnilla kai muuta väliä oo kuin että jos se on esim rakenneultrassa kohdunsuun tiellä, niin ne vielä tarkistaa myöhemmässä ultrassa, että se on siirtyny siitä pois, jotta normaali alatiesynnytys onnistuu. Istukka kanssa vähän vaimentaa niitä lapsen liikkeitä, eli jos se on kohdun etuseinässä, ei liikkeet tunnu niin hyvin mahan päältä. Mulla on navan kohdalla, ja liikkeet tuntuu selvästi paremmin alavatsan kohilla.

No mulla on Isabella ihan sama juttu, liikkeitä tuntunu nyt pari päivää vähän vähemmän. Just heräsin yövuoron jäljiltä ja mietin et eikö se neiti vieläkään heräile siellä, mut söin sit oikein tuhdin aamupalan/lounaan niin jo se vähän alko möykkäämään :) <3

mutta kyllä sitä heti miettii jos yhtään vähempänä on liikkeet. Sitä se äitiys teettää <3

Joo soittelin muutamalle kaverille, niin ne ainakin oli sitä mieltä, että näillä viikoilla voi hyvinkin olla rauahllisempiakin päiviä.. Että vasta noin 28-30 viikoilla pitää tehä tarvittaessa liikelaskentaa. Kaikesta sitä heti hermostuuki, kun on jo niin tottunu, milloin vauva yleensä liikkuu. Mutta eiköhän tää nyt normaalia, että välillä rauhallisempikin päiviä, kun kuitenkin liikkuu edes vähäsen. Eiköhän se tästä taas :)

Isabella, Kiitokset asian selventämisestä. :) Näin mäkin ymmärsin ettei sillä nyt silleen ole mitään ns.oikeaa tai väärää paikkaa sillä istukalla. Sillon rakenneultrassa ainakin tyttö kuulema röhnötti istukkaa vasten kun lääkäri sitä koitti tutkia. Mä en osaa oikein kyllä vielä sanoo et kuin päin se siellä köllöttelee millonkin. Mut eiköhän nekin asiat ajan kanssa opi tunnistamaan ja tuntemaan. Paljon on uutta ja ihmeellistä tässä raskausajassa ensikertalaiselle! :)

Onko teillä muilla jotain tiettyä aikaa milloin tunnette liikkeitä, vai tuleeko vain satunnaisesti? :) Meillä ainakin liikehdintä on jostain syystä kovimmillaan aina klo 16 jälkeen ja sitten aamulla 5 aikaan. Jännää miten pikkuisen liikehdintä voi rytmittyä näin. :grin :) ja en siis ole aina kyttäämässä kelloa kun pikkuinen liikkuu :wink

Mimsku, Mä olen huomannu et vilkkain aika on tossa 16 jälkeen ja sit 20 jälkeen :). Aamuliikeitä en ole pahemmin havainnut, aika aamu-uninen taitaa olla niinkun äitinsäkin! :wink Ja nytkin tuntuu masussa möyrintää. :Heartpink

Meillä mies tunsi vauvan potkut mahan läpi oikeastaan melkein heti kun aloin niitä itse tuntemaan, ensimmäisen kerran 19+0, se oli musta aika yllättävää!

Isabella, minä luulen kans, että tuo on ihan normaalia, että vauvalla on välillä rauhallisempia päiviä. Tai voiko se olla jotenkin niin erilaisessa asennossa, että tunnet siksi liikkeet paljon vaimeampina? Mutta jos liikkeitä kuitenkin tuntuu, kun vauvaa herättelee, niin eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin. :)

Niin luulen kans, että vauva voi olla kääntynyt johonkin eri asentoon vaan :) kaikkea sitä heti ajatteleeki, älkää vaan menkö kirjoittamaan google hakuun "sikiön liikkeiden väheneminen", jos on vaan rauhallisempia päiviä. Maanantaina on onneks vielä lääkärin kontrolliaika noitten supistelujen takia, niin aion kyllä tästä lääkärille kuitenkin mainita. Viime yönä kylläkin liikkui taas vilkkaammin :) kiitos tsempeistä :)

Mimsku, Mulla on ainakii masun päällä peitettä omasta takaa niin ei varmaan ihan heti kädellä kokeillessa tunne. :) varsinkaan semmonen kellä on vielä "kovemmat kädet" niin on huonompi "tunto" käsissä, niinkun miun ukolla meinaa olla kun tekee käsillä töitä niin kuivaa ja kovettuu. Itsehän kyllä tunnen ainakin olevinaan ne vilkkaimmat liikkeet masun läpi, tietysti kun osaa tunnustella oikealta kohdalta. :)

Mulla kans on liikkeet voimakkaimmillaan tuossa iltapäivällä.. Ehkä juuri tuohon klo 16 aikoihin, joka tapauksessa kun töistä kotiutuu ja sohvalle rauhoittuu hetkeksi, alkaa masussa kova myllerrys! Ja juuri silloin ne tuntuu läpikin. Jotenkin oletin, etten tuntisi niitä vielä viikkoihin.. Mutta ihan yllätyin kun viikko pari sitten asukki tuntui jo tulevan mahan läpi :grinYöt neiti antaa minun nukkua rauhassa :p Minäkään en oikein osaa sanoa miten päin vaavi milloinkin tuolla masussa on..ehkä sen tunnistan milloin kasvot on selkää vasten ja milloin ei..

Täällä masukki ei noudata mitään aikatauluja vaan sitä, kun äippä tiskaa, niin silloin on kiva mekastaa, illalla nukkumaan mennessä alkaa partyt ja aamulla herättää potkuillaan.. :D

Mulla ei niinkään kellonaikojen mukaan vaihtele noi liikkeet, mut viikonlopun jälkeen ja alkuviikosta kun päivärytmi muuttu, niin masussa ollaan aktiivisempia.

Meillä potkitaan kyllä reippaasti pitkin päivää. Mulla on vielä etuseinäistukka, joten sen pitäisi vähän "vaimentaa" mutta vastaavasti syvät vatsalihakset on 30 vuoden ratsastuksen jäljiltä niin naftissa kunnossa, että heijastavat liikkeet. Kivalta se vaan tuntuu, tiedänpähän että pikkumies on voimissaan :)

Selvästi aamupäivällä on vilkasta, sitten kahden ja viiden maissa ja taas illalla. Joinain päivinä kun en ole tuntenut ennen iltaa mitään, olen jo saanut pienen huolestumisen aikaiseksi, mutta sieltä sitä on taas käännytty niin päin, että potkut tuntee.

Aamupäivät täälläkin hiukan rauhallisempia, mutta kun vaan hetkeksi istuu niin kyllä se neiti siellä antaa itsestään merkkejä....jostain syystä iltapäivästä ja illasta alkaa kova meno, varsinkin silloin kun on itse menossa nukkumaan! :)

Aamulla tuli käteen taas oikein mojovia potkuja, ihan koko maha heilahtaa ku beebis jumppaa :) <3 kyl oli ihana pistää yövuoron jälkeen nukkuu ku toinen siellä myllersi <3

Täälläkin on virvon varvottu masussa koko päivä! En muista et olis koskaan ollu näin energinen päivä.... :) Ihan pelottaa että minkähänlainen ralliperuna sieltä oikein syntyy! :grin

Takaisin