Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei tunnu mitään! H 15+2 ja eka raskaus. Täytyy vaan dopplerin avulla liikkeitä tunnustella ;)

Te jotka liikkeet jo ajoissa tunnistatte, niin onko teillä eteen vai taaksepäin kohtu? Jäin vaan miettimään kummassakohan tilanteessa liikkeet alkaa tunnistamaan varhemmin? Vai onko asian kanssa mitään tekemistä :)

Mulle kukaan ei ole sanonut missa asennossa mun kohtu on joten oletan etta eteenpain kallistuu ihan normaalisti. Ehka toisilla on vain hieman herkempi tunto joissain kohti mahaa. Nyt en ole taas pariin paivaan huomannut liikkeita, ehka sikio on sattunut olemaan rauhallinen silloin kuin oon makoillut tai sitten se tuntoherkkyys vaihtelee..

Mulla kohtu tosi taaksepäin kallistunut. Ainakin mahan kasvuun vaikuttaa, onko eteen vai taakse. Jolla on eteenpäin kallistunut vauvamasu alkaa näkymään aikaisemmin. Saman voisi kuvitella liikkeiden tuntemisessa, koska vauva kauempana vatsapeitteitä niillä joilla kohtu takana..

mulla oli ekassa raskaudessa istukka edessä, ikäänkuin sateenvarjona, joten liikkeitä ei heti tuntunut ja sydänäänetki kuului melkei housurajasta. aloin tuntee liikkeitä vasta jotain rv 20, pikkuisen ennen rakenneultraa. nyt mietiskelen et onkohan mulla päässä vikaa vai haluanko niin kovin tuntea liikkeitä et välillä tuntuu kuin joku tönäisisi tai hipsuttaisi jossain päin mahaa. toisaalta mulla on vasta rv 14+2, joten voin myös kuvitella kaiken :)

Minä myös (ainakin luulen) tunteneeni liikkeitä jonain iltana tällä viikolla. Menossa nyt 14+6 ja ensimmäinen raskaus. Mulla on kyllä aina ollut tosi hyvä kropan tuntemus, joten sillä uskoisin liikkeiden tulleen pikkuisesta vaikka monet niitä eivät näin aikaisessa vaiheessa ensimmäistä raskautta tunnekaan. Mutta voi olla, että olen myös väärässä. :)

Liikkeitä tuntuu täälläkin silloin tällöin. Potkuja en tunne, mutta isommat siirtymät tuntuu kyllä :) Tänään taas tyyppi päätti vaihtaa puolta pariinkin kertaan. Tosi epäsäännöllisesti kyllä tunnen mitään. Ja mulla kohtu lekurin mukaan normaaliasennossa. Whatever that means...

Kivaa kuulla että muillakin tuntuu jo liikkeitä. Luulin tässä viikolla jo tunteneeni liikettä ja äsken jo aika varmasti. Itsellä toinen raskaus 13+6 ja ensimmäisen kohdalla rupesi tuntumaan vasta 17+x joten ajattelin jo olevani vähän vainoharhainen :)

Nyt alan päivä päivältä olemaan varmempi, että tunnen liikkeitä.. Pieniä muljahduksia aina tuntuu aivan alavatsalla.. :)

Mulla on esikoinen tulossa ja viikkoja nyt 14+1, enkä ole vielä tuntenut mitään... :sad001 Enkä kyllä oikeen edes tiedä mitä odottaakaan tuntevani? Olisi ihana tietää tai oikeestaan tuntea että siellä ollaan olemassa edelleen! Onko muuten kukaan hommannut sellaista koti dobbleria? Mietin että olisiko sellainen käytännöllinen pidemmän päälle että tuleeko sitä käytettyä useamminkin kuin muutaman kerran. Jotenkin uskoisin itsestäni että käyttäisin sitä aika ahkerasti koska kuitenkin ensimmäinen on kyseessä ja pieni pelko aina välillä iskee että ollaanko siellä vielä elossa.

Täällä kovasti ootellaan ekoja liikkeitä jos tuntuis aikasemmin kun nyt on takaseinämä istukka ku esikoisen kanssa oli etuseinämässä ni tuntu selkeesti vasta rv 24 eteenpäin.

Hanski, täällä on ollut kotidoppleri käytössä 9 viikolta alkaen, mutta sitä käyttää jo huomattavasti vähemmän kuin alussa ja veikkaan kunhan liikkeet alkaa tuntua kunnolla, niin saa siitä elämästä varmistuksenkin niillä liikkeiden tuntemisella.. Alussa sitä käytti paljon, kun ei tiennyt siitä elämästä vielä oikein eikä tajunnut niin sitten, kun kuuli äänet niin sai sen varmistuksen :) itse ostin käytettynä niin ei tartennut siihen paljoa rahaa laittaa..

Nyt tuntuu liikkeitä, ihanaa :) Viikon ajan olen muka ehkä jotain tuntenut ja koko ajan vahvistuu, viikkoja 18+0..

Tuntuu sellaiselle niinkuin, joku kutittelisi massua sisältä päin :p

August14, niin kyllä sitä varmaan siihen asti käyttäisi kunnes lakaisi tuntua jo elämää :) Onhan se 50e aika kallis investointi noin muutaman kuukauden käytön takia... Hitsi kun oon ite vaan niin malttamaton et toivoisin jo et olis kesä sit ois jo loma lähempänä ja masukin jo kasvanu. Voih... :)

aqwititi: Mullakin oli ekalla kertaa istukka edessä ja tunsin liikkeet joskus viikolla 20 muistaakseni. Nyt on istukka takana ja oon jo pari viikkoo tuntenut liikkeitä. En paljoo enkä usein, mutta kuitenkin. Etköhän säkin jo kohta niitä tunne :)

Mä en edes tiedä missä asennossa mun kohtu on tai missä kohti on istukka kun ei se ultratäti sanonu mitään. Mut eiköhän se selvii seuraavassa ultrassa huhtikuun alussa sitten, ainakin jos otan asian puheeksi! :)

Mulla istukka etuseinässä ja mitään ei tunnu vielä. Viikkoja nyt 17+1... kohtalaisen kärsimätön alkaa olemaan jo olo sen suhteen. Joka ilta yritän kuulostella, mutta ei mitään... Esikoisesta tunsin ekat liikkeet 18-19 viikolla, mut sillon oli istukka takana. En tiedä yhtään mihin suuntaan kallellaan mulla kohtu on.

Hmm...mä aina välillä kuvittelen tuntevani jotain pientä "kuplintaa" ja sellasta hassua fiilistä, mutta en tiedä onko ne liikkeitä. Odotan kanssa jo tosi malttamattomana, että olisi sellasia selkeitä. Kun ei yhtään tiedä edes, miltä ne sitten tuntuu..viikkoja nyt 17+6...

No niin, tuntuuhan niitä liikkeitä, kun oikein osaa kuulostella <3

Olen koko ajan koittanut kuulostella niitä alhaalta ja kaikkea, mikä on tuntunut vähän ylempänä, olen pitänyt ilmavaivoina. Tänään sit luin, että viikolla 18. kohtu yltää miltein navan korkeudelle. Joten.... muljuntaa tuntuu ihan selvästi. Pask...t ne mitään ilmavaivoja oo :)

Mä luulen kanssa, että olen tuntenut nyt parin viikon ajan vauvan liikkeitä välillä, lähes päivittäin tuntuu jotain, kun on aloillaan. Enkä todellakaan odottanut tuntevani näin aikaisin, koska esikoisestakin tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 20 ja sen jälkeenkin vielä epäsäännöllisesti välillä, että ehti moneen otteeseen olla huolissaan. Mulla oli siis esikoista odottaessa istukka etuseinämässä ja lisänä vielä kohtu taaksepäin kallellaan, lääkärineuvolassakin aina ihmettelin, kun ei niin selvästi aina tunnu, niin lääkäri vain sanoi, että ihmekkös! Ja istukka jatkuvasti vaan kasvaa, paksuuntuu ja vahvistuu, joten on aika hyvä iskunvaimennin :) Nyt en kyllä tiedä istukan sijaintia, mutta eiköhän se rakenneultrassa selviä sitten :)

Mutta totta sekin on, että suolen toiminta tuntuu nyt paremmin kun kohtu kasvaa ja ne voi helposti sekoittua vauvan liikkeiksi. Mutta kyllä mä aika varma omista tuntemuksista oon, pikku potkut ja muljahtelut on kyllä varmasti vauvan liikkeitä :) Itseasiassa nyt tätäkin kirjoittaessa alkoi just tuntumaan pikku potkuja alavatsalle <3 viikkoja tänään 17 + 2 :)

Takaisin