Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

Just totesin hetki sitten miehelle, ettei taaskaan tunnu yhtään olo raskaanaolevalta. Aamulla se itekin vähän hämmästyneenä mainitsi, että 'mihin sun maha on menny, ihanku ei olis enää sitäkään vähää'. Eikä se kyllä turvotusta kummosemmalta näytäkään :sad001

Oon koko ajan ajatellut, ettei ensikertalainen liikkeitä ehkä ennen puoliväliä huomaakaan, mutta monet puhuvat jo viikosta 12 tunteneensa, joten ei voi välttää vähän odottavaa (ja vähän pelokastakin - miksei tunnu yhtään siltä, että mahassa olisi mitään elämää, kaikki entisetkin oireet poissa..) tunnetta.

Mutta siis hienoa, että jotkut ovat jo saaneet vahvistuksen mahan elämästä liikkeidenkin muodossa :)
 
kyfi, vaikka mä olenkin sua viikoissa aika paljon jäljessä, niin voin yrittää lohduttaa silti, että täällä ei myöskään olo tunnu yhtään raskaana olevalta. Välillä tuntuu jopa typerältä miehen kanssa jutellessa puhua mun raskaudesta, kun ei siitä ole mitään konkreettisia merkkejä (lukuunottamatta dopplerilla löytyvää sykettä ja ultrakuvaa). Oikein joskus pysähdyn ihmettelemään, että tältäkö tämä raskaana olo tuntuu, eli ei miltään... Toki on juttuja, mitkä menee raskauden piikkiin, mutta voisi samoja oloja ja tuntemuksia olla ihan vaan pms-oireenakin.

Mutta en valita, ei kuulosta kivalta nuo ihmisten pahoinvointi-/tippaan joutumis -kertomukset. Tavallaan olen ylpeä siitä, kuinka hyvin mun keho "jaksaa" tämän raskauden ja vielä pystyn porskuttamaan kuin ei mitään olisi. :) Mutta kyllä varmasti itse myös muutaman viikon päästä panikoin jos ei liikkeitä ala tuntua, ymmärrän kyllä fiiliksesi.
 
Täällä ei kyfi myöskään tunnu vielä mitään - viikkoja 14+5 ja kuudes raskaus.. raskausmaha ei myöskään näy, mitä nyt keskivartalolihavalta näyttää:oops:. ja ihan normipainoinen olen..yhdet omat farkut menee vielä mukavasti, muut ikävästi kiristää alavatsaa, menee kyllä päälle nekin.
ehkä parin viikon päästä vois alkaan kuulostelemaan, kyllähän se yleensä myös vaatii tietyn "kuuntelutilan". takuulla viim 20 viikolla alkaa kohtu näkyä - ja tuntua! sitä odotellessa..
 
Joko niitä liikkeitä vois tuntua??!!! Vaikka ees sitten joululahjana vois tuntua muutama :D Onko liikaa vaadittu? Ainakin niitä liikkeitä kuuluu ihan vietävän paljon, kun dopplerilla kuuntelee, jopa silloin häiriöksi asti. Eilen kuuntelin dopplerilla, niin jo tuli "iskua korvaan" ja ei se siellä kyllä hetkeäkään meinannut paikoillaan pysyä.
 
En tiiä onko tää mahdollista, mut ihan ku näkyis selkeesti kuinka vauva on tossa oikeella puolella! Ja sit ku testailin ja painelin mahaa, ihan ku oisin tuntenu noita kuplia mistä ootte puhunu! En tiiä oliko todellisia vai kuviteltuja mut haluun uskoo ne todellisiks :D
 
Täällä kanssa jo kovasti odotellaan jotain tuntemuksia.. Toisaalta olisin kovin yllättänyt jos nyt jo jotain tuntuisi ( nyt 15+1) ja olenkin valmistanut itseni että lähempänä 20 vko voisi jotain tuntua, aiemmin on vaan positiivinen yllätys. Samalla ahdistaa kun serkku kertoi että hänellä esikoisen kanssa ensimmäiset liikkeet tuntui 14+ viikoilla ja hän onkin nyt kunnolla panostautunut kyselemään joka toinen päivä joko jotain tuntuu.. Tulee sellainen olo että jo pitäisi jotain tuntua ja alkaa kaikki kauhukuvat pyöriä mielessä :/
 
Musta tuntuu hullulta et jotku jo tuntee, siis joskus 14-viikolla tai alle. Ite en ossaa oottaa ennen 15-16-viikkoo, esikoisesta tunsin 17-18-viikolla.. Toki voi olla et nytkin odotellaan tonne 18-viikolle.. Mahaa ei vielä näy, 13+3, eikä housut purista, esikoisesta puristi 14-viikolla.. toki nyt pidän matalavyötäröisiä kollareita kokoajan, välillä matalavyötäröisiä farkkuja. Joulun jälkee uusitaan varmaan vaatekaappi vastaamaan mahakkaampia vaatteita, ne on valmiina oottamassa, samoin ne tiukat paidat joita pidetään sitten kun on mitä esitellä :))
 
Mulla on nyt alkanut tuntumaan (16+3) ja esikoisesti taisi olla lähempänä sitä rv 20, mies taisi tuntea joskus rv 25 paikkeilla. Tosin viimeksi poika rytyytti sitten melkein kylkiluut multa katki viimeisten kahden kuukauden aikana, eli kyllä niistä liikkeistä ehtii vielä ihan nauttimaan =)
 
mä en oo viä tuntenu mutta tänään neuvolassa neuvolantäti kun sitä mahaa murjo niin sano että ihan selvästi tuntuu käteen liikkeitä :eek::)
 
Nyt kyllä vahvistu että kyllä niitä liikkeitä jo tuntuu! Yritin vähä häiritä pikkusta, ku tiedän että se on tossa oikeella puolella. Siitä aika pian tunsin keskellä vatsaa sitä kuplinnan tuntusta liikettä, tosi hentona kyllä :) On tää jännää! Kestää vielä varmaa kaua ennen ku asia on päivän selvä ja tuntuu kunnolla.
 
Mulla on nyt liikkeet jo vähän vahvistunut (rv 17+). Just pääsin sanomasta että tossa välissä ne lähes katosi kokonaan, mutta nyt taas tuntuu ja paljon selkeämmin. :)
 
Jännityksellä odotan, koska voisin tuntea ekat liikkeet. Millä viikoilla kizu tunsit liikkeet ensimmäisen kerran?
 
Pihla: ekat kuplinat/perhosen siiven iskut tuli joskus rv13 tarkkaan en muista ajankohtaa mut 12+ jotain? Mut tooodella harvakseltaan niit noihin aikoihin tuli :) joskus 13+ jtn rupes tulee selvempiä ja useemmin :) ja nyt niitä tulee useamman kerran pvässä :Heartred se on niin yksilöllistä kuka tuntee ja koska... Mulla on ollu aina tosi tarkka kehon tuntemus et ehkä sen takia oon havainnu aijemmin... :)
 
Mie oon tuntenut ekat liikkeet rv 15+1, sen jälkeen hyvin epätasaisesti tuntenut hivellyksiä/muljahduksia vatsassa. Eilen illalla nukkumaan mennessä pieni taas innostui jumppailemaan ihan tosissaan, piti kääntyä selälleen ja tunnustella kädellä, että mitä siellä meuhkataan. Siinäpä sitten suu loksahti auki, kun tunsin kämmentä vasten aivan selvän muksahduksen! :eek: Tähän asti liikkeet on tosiaan olleet enemmänkin sellaisia vatsan sisällä tapahtuvia muljahduksia, nyt tuntui ensimmäistä kertaa ihon läpi. Ilmeisesti toinen potkaisi/ponnisti nyrkillään vauhtia hieman rajummin ja satuin kerrankin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. :)
 
Eli liikkeitä voipi olla odotettavissa piankin tai useamman viikon päästä. Täytyypä seurailla tilannetta. :) Vielä ei ole mitään liikkeiksi havaittavaa tuntunut, mutta vatsanpohja on jännällä tavalla herkkä. Voin hyvin kyllä jo kuvitella miltä se höyhenen kutitus tai perhosen siiveniskut tuntuvat. Pitää dopplerilla testata, voisiko liikkeitä jo kuulla.
 
Mä en tunne vielä liikkeitä millään tavalla (rv 14+1), mutta dopplerilla kuunnellessa tuntuu kuin pieni monottaisi välillä ultra-anturia. Etenkin silloin, jos painan anturia vatsaa vasten vähän kovemmin, jotta kuulisin sykkeet paremmin. Ei ilmeisesti suvaitse hänen armonsa rauhaa häirittävän... :)
 
Meillä on vasta kerran neuvolassa kuunneltu ääniä dopplerilla, ja siellä kävi samoin kuin nt-ultrassa: joka kerta, kun äänet saatiin kuuluviin, pyörähti pieni pian pois anturin alta ja jouduttiin etsimään äänet uudelleen. Nt-ultrassakin toinen pyöri kuin väkkärä, ettei varmasti saa luotettavia mittauksia otettua. :D Tämän perusteella luulisin, että herkkähipiäinen kaveri on kyseessä... Kiva kuulla, ettei muillakaan olla hirveän yhteistyöhaluisia. :)
 
Meidän kaveri ei mitenkään älyttömästi liikkunut ultrassa, paitsi kun tökittiin, mutta sitkeästi oli pää väärään suuntaan käännyksissä pitkän aikaa ennen kuin lopulta suostui asettumaan hyvään kuvausasentoon. :D Kroppaansa kyllä käänteli paljon, mutta pää pysyi väärään suuntaan vinossa. Eli tuon perusteella aika jääräpäinen kiusanhenki. :)
 
Niitä liikkeitä ehtii vielä kiroamaan, kun tyyppi päättää alkaa jumppaamaan kun ite haluis ottaa rauhallisesti. :wink Mulla kun poitsu oli mahassa niin alko usein ruoka-aikaan sellanen potkiminen ja riehuminen että maha heilui.. sama sitten jos makasi/istui sohvalla ja kahto vaikka elokuvaa.. mitä pidemmälle menee niin sitä tukalammalta ne liikkeet tuntuu itelle. :p
 
Takaisin
Top