Muut vauvakamat

Sama juttu unikko täällä, pulassa ollaan jos tyttölupaus ei pidäkään... :D en oo oikeen uskaltanut ostella enää mitään kun äitikin meni näkemään unta pojasta ja yllätin itseni pohtimassa poikien nimiä...

Toivottavasti ei ollut äidilläsi enneuni! :eek: :D Mulla on tosi pitkään, jo ennen raskaaksi tuloa, ollut tunne et jos saadaan kolmas lapsi, se on tyttö. Luotan nyt vaan vaistooni ja ru-lupaukseen. Sitten menee tavarat vaihtoon jos on mennäkseen :D

Meillekin lupailtiin tyttöä, eikä ole sitten ollenkaan varalta hommattu poikien juttuja. :D saa siis luvan olla se tyttö.

Mä juttelin just yhden tutun äidin kanssa, jolle oli ekalla kerralla ultrassa sanottu, että "Ei voi sanoo varmaks mut ehkä poika", seuraavalla kerralla "Ei voi sanoo varmaks mutta ehkä tyttö" ja sitten vasta loppuraskaudessa kun jouduttiin ultraamaan useita kertoja, niin varmistui että poika on tulossa ja poika sieltä sitten tuli. Olen koittanut itseänikin lohduttaa, että ehkä kestän sen ettei meidän vauva ole suostunut vilauttelemaan jalkoväliään, kun ei ne lupaukset sataprosenttisia kuitenkaan ole :D Mutta toivotaan että teillä on osuneet lupaukset oikeaan! :)

Meillä on ennestään tyttö, ja hänestäkin odotusaikana oltiin varmoja (ei siis ultrien perusteella vaan oman vaiston) että olisi poika, ja tälläkin kertaa kaikki on sanoneet että nyt odotan varmasti poikaa, niin olen aika varma että poika sieltä on tulossa, kun ultrissakin on vehkeitään niin hartaasti piilotellut :P Siispä olen ostellut paljon turkoosia, vihreää, tummanruskeaa jne "poikamaisempia" värejä neutraalien valkoisten ja harmaiden kaveriksi, vaunutkin on siniset. Ja ainoastaan pojannimiä on mietitty :D

H&M:ltä mä oon ostanu kummitytölle ainaki muutama kuukaus sitten.. pitäs käyä kattoo onko siellä vieläki niitä, haluaisin nimittäin omallekki tytölle sitten. :)

Meillä ei sukupuolta ole tiedossa, mutta poikaa kovasti veikataan (th, nla lääkäri, mies), mutta minäpä pokkana silittelen omia vanhoja mekkoja ja potkuhousuja :D kovasti muutenkin saatu tyttöpainotteista, että jos poika tulee niin täytyy varmaan etsiytyä kaupoille. Kotona kyllä meinaan käyttää "mitä käteen sattuu" mutta ehkä kylille täytyy sitten vähän kattoa :)

Meilläkin kaks poikaa ennestään ja niistä on kyllä tietty ja nähty samantien että sieltä tullaan kilkuttimien kans, nyt ei ollut yhtikäs mitään jalkojen välissä ja rakenneultrassa sanoi että 75% menis tytön puoleen, mutta ei menis varmaksi vannomaan...
Äiti näki siis eka unen että osti punaisen vauvan myssyn ja soitti että tyttö on tulossa, tämä ihan silloin ensimmäisillä raskausviikoilla. Nyt ihan vasta näki unen jossa joku tytöksi sanottu/luvattu olikin poika... En tosin ole ainoa raskaana suvussa tällä hetkellä mutta silti... Kääk :D
Tyttöjen juttuja on ostettu paljon, omien poikien kaikki vaatteet sun muut on onneksi tuossa kaverilla lainassa, että saa nähdä pitääkö luikkia hakemaan ne takaisin ku vauva syntyy...
Lokakuun alussa aika äippäpolille, jospa sieltä sais vielä arvion/veikkauksen :)
Tytön sykkeet on kyllä olleet koko ajan 165-175...

Täällä ollaan kanssa vähintäänkin ihmeissään, jos tulokas onkin poika :p. Hurahdin ihan täysillä tyttöväreihin jo rakenneultran jälkeen ja yli puolet vaatteista on vähemmän neutraaleja. Lisäksi tytölle on nimi valittuna ja miehen kanssa vaavia nimellä kutsutaankin. Neuvolalääkäri antoi myös tyttölupauksen, mutta eihän sitä ikinä varmasti voi sanoa. Hyvin on kyllä vehkeitään piilotellut, jos sellaiset on, kun suht selvä tyttö kuului kuitenkin olevan molempien ultraajien mielestä :wink.

Itse olen nyt jo tyytyväinen siihen, että meidän pienokainen niin paljon haluaa varjella sukupuoltaan ja risti jalkojaan. Meillä vaatteet ovat melko neutraaleja, mutta aikalailla meiltä löytyy kyllä turkoosia, koska se on lempivärini ja silmääni miellyttää. Itsellä kuitenkin on se poikaolo :)

Kaverilleni luvattiin ultrassa tyttöä, mutta poikahan sieltä heinäkuussa syntyi. Ei ole luottamista ultraan. Vaikka itsekkin olisin sen sukupuolen halunnut tietää :)

Mun tuttulle sanottiin loppuun asti et iso poika on tulos ja ihmeteltiin miks maha kasvaa yli nopiaa. Bo sit vasta synnytys salis huomattiin et tuliki tyttö, no ei siinä viä kaikki synnytys jatkuki ja tuli toinenki tyttö.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meidän vaavi kans sitkeesti piilottelee salaisuuttaan. En ees pysty arvailemaan kumpi hän olisi kun on ollut vaihtelevasti poika ja tyttö fiilis. Aattelin kyllä vielä vikassa ultrassa 3 viikon päästä kysäistä, että näkyykö mitään kun nyt on vähemmän tilaa kääntyillä.

Voi vitsi, että mie shoppailin tänään. Kävin kaivelemassa kaverin varastoja ja lukuisten aivan ihanien vaatteiden lisäksi ostin seuraavaa: Bumbo istuin, hyppykiikku, pinnasängyn korotuspalat, BabyBjörn kantoreppu, 20 tuttia ja pulloa, Avent käsiköyttöinen rintapumppu jne. Tosi mahtava fiilis. Ja kun ostin kaiken käytettynä, mutta hyväkuntoisena, sain tosi edullisesti :D

Onkos kukaan miettiny itkuhälyttimen hankintaa? Kannattaako sellainen ostaa, onko tarpeellinen? Ja mikä malli ois hyvä? Tarviiko olla video vai riittääkö pelkkä ääni?

Oon ite vähän kahen vaiheilla ton itkuhälyyttimen kans. Kotosalla ei oikeestaan sitä tarvita mutta kyläillessä olis kätevä, että varmaan ostetaan jos löydetään joky edullinen perusmalli ilman mitään hienouksia :) itelle toi videollinen hälyytin olis turha kun meillä saa vaunut ulos silleen että lapsen näkee aina ikkunasta ja helppo mennä kurkisteleen nukkuuko vielä yms.

Meillä oli kahdella ensimmäisellä. Esikoisella oli ihan ok perusmalli mut paristot ei kestäneet ulkona yhtään. Toisella oli hienompi malli jossa kaiken maailman lämpötilan näytöt ja hälytykset. Se sitten pakkasella tietysti piippas jatkuvasti liian alhaisesta lämpötilasta. Asutaan tosiaan kerrostalossa ja lapset on nukutettu parvekkeella. Nyt kolmannen kohdalla en aio edes ostaa itkuhälyttimiä kun totesin ne hieman turhiksi. Kuitenkin tulee kytättyä vähän väliä et koska toinen herää ja olohuoneesta näkee jatkuvasti jos vaunut heiluu ja aika hyvin myös tähän sisälle kuuluu äänet ulkoa. Kyläillessä tosiaan olisi ehkä näppärä. Jos tuntuu et tarvii niin ostan jotkut super halvat :) Itse en enään lähtisi ostamaan kallista versioo jossa videokuvat yms. Ehkä tarpeeton varsinkin kolmiossa jossa kaikki muutenkin asuu kuin sillit purkissa :D Jos kovin iso talo niin ehkä sitten harkitsisin..

Meidän koti on kahdessa kerroksessa niin voi olka että itkuhälytin olis ihan tarpeellinen. En ole itse asiaan vielä kummemmin vihkiytynyt, mutta mies yllätti eilen etsimällä niitä ebaysta yms. Miehet ja tekniikka... :p
Mulle välttää mikä vaan karvalakkimalli, mutta jätin sen hankinnan nyt siis miehelle, ostakoot minkä hyväksi kokee. Pääsee sekin vähän tähän varustelukierteeseen mukaan.. :grin

Takaisin