Muut vauvakamat

Kodinhoitohuone on ehottomasti paras paikka, meillä kun ei sellaista kunnollista vielä ole niin hoitopöytä tulee veskiin kun siellä on tilaa sillekin :)

Nuo on varmaan juurikin ne samat ihanat jatsit mitä mä oon hypistelly, en oo vaan vielä uskaltanu ostaa täräyttää tyttöväreissä niitä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vaatteita on tullut jonkin verran ostettu niin uutena kuin käytettynä. Meillä on täällä ihana lastentarvike kirppis missä ei kyllä hinnat hirvitä. Joitakin vaatteita ollaan jo lahjaksi saatu. Pottakin saatiin, mutta se nyt vielä koristaa varastoa oman aikansa :D Aika maltillisesti ollaan kyllä hankintoja tehty että vielä puuttuu. Hoitotaso/alusta meille tulee makkariin lipaston päälle kun sille ei oikein muuta paikkaa ole. Mutta mitä oon kuullu niin se ei edes välttämätön ole. :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Meille tulee hoitopöytä kylppäriin suurempia sotkuja varten ja aattelin kyllä pissavaipat vaihtaa ihan vaavin huoneessa rahin tai vierassängyn päällä, niistä kun ei paljoa sotkua tule.

Meillä kans varsinainen hoitopiste alakerran kodinhoitohuoneessa vesipisteen vieressä ja yläkerran vessaan tulee sellanen kokoontaittuva taso. Pinnasängyn päälle ostin vielä yhden hoitotason vaatteidenvaihtoa varten. Eli varsinaista hoitopöyyää en oo hankkinu. Tuurissa oli kesällä monenlaisia toimivia ja edukkaita hoitotasoja.

Mulla on vielä kaikki pikkukoon vaatteet ostamatta, pari tuttua on saanut/saa poikavauvan pari kk ennen mua, joten oon jo vähän niiltä etukäteen varaillu... ;) itseänikin mietityttää, että onkohan äp:n toppahaalari alkukuukausina aivan hurjan iso vauvalle.. Toisaalta eihän vauva liiku vielä silloin kovin paljon ja lahkeita/hihoja saa ehkä käärittyä. Pitäis varmaan kysyä joltain, jolla kokemusta jo talvivauvasta :D meillä kuitenkin tarvitaan ulkovaatteita ja lämpimiä sellaisia joka päivä, kun käydään sitten vaunuilemassa vauvan ja koiran kanssa.

Niin ja vaikka itsekin välillä mietin, osaako vauvaa pukea tarpeeksi muttei liikaa, niin uskon että kaikille (tai ainakin suurimmalle osalle) kehittyy asiaan ns. perstuntuma. ;) eli ei kannata etukäteen murehtia.

Ainakin noi aiemmat äp:n toppikset mitä meille on kulkeutunut, on varmaan kokoa 80cm, eli menis n. vuoden ikäiselle kun ei kääri hihoja/lahkeita ollenkaan. Alussa ainakin vauva siis hukkuu siihen haalariin! :eek: Meillä jäi käyttämättä molemmilla aiemmilla vaikka molemmat oli 6kk joulun tienoilla. En vaan osaa pukea ylisuurta toppavaatetta vauvalle :/

Mä löysin facebook kirppikseltä äp-toppahaalarin ja kahdet äp-töppöset ja tumput 10 eurolla posteineen, niin ostin ne. Lähinnä halusin ne tumput ja töppöset, kun ei oikein kaupoista ole löytynyt ja tolla hinnalla ei niin harmita jos haalari jääkin käyttämättä :) Muistan että tammikuussa syntyneellä esikoisella äp-haalari oli joskus päällä, niin eiköhän se kokonsa puolesta n. kuukautta aiemmin syntyneellekin jossain vaiheessa passaa :O Yhden 50cm toppahaalarin olen myös ostanut, ja ajattelin että jos se on esim. likaantunut ja täytyy pestä, niin on sitten tuo äp-haalari edes varalla, ei se vauva siitä rikki mene jos sille joskus pukee liian ison haalarin :)

Siskoni on syntynyt heinäkuussa ja käytti äp-toppista vasta 1,5v:nä. Nyt 3v neiti käyttää 90-92cm vaatteita. On niin lapsesta kiinni, että missä vaiheessa toppapuku on just sopiva. Itse ajattelen, että ensi vuonna vuoden iässä me otetaan se sitten käyttöön. Meillä on ratkaistu talviulkopukeutuminen kahdella lämpöpussilla. Toinen kaukaloon ja toinen vaunuihin. Lisäksi on fleecehaalareita eri koissa, jotta talven yli selvitään. Vielä olisi tarkoituksena hankkia ruskovillainen haalari vauvalle, kun äp:n villahaalari on melko iso ainakin alkuun.

Kyllä se äippäpakkauksen toppis on auttamatta iso näille marrasvauvoille tälle vuodelle.. Ei välttämättä yllä jalat edes lahkeisiin, mulla on 68cm haalari tälle vauvalle oottamassa talveksi ja on varmasti just hyvä :) ja meillä on suht pitkiä ipanat syntyessään...

Juu se on totta et on tosi paljon lapsesta kiinni. Meidän 3-vuotias käyttää nyt 92-98cm ja 2-vuotias 80-86 vaikka monissa taulukoissa 80cm on 1-vuotiaan kokoa :D

Mä aattelin pukea muksun äp toppikseen kun tämä talvi menee kuitenkin vaunuissa nukuessa, eikä silloin ole väliä vaikka hihat ja lahkeet olis liian pitkät. Lämpöpussiin sitä mennään vaunuissa muutenkin. Vanuhaalaria aattelin käyttää kun tullaan synnäriltä jos ei ole pakkasta. Saa nähdä kuinka aikaisin talvi tänä vuonna tulee.

Onko kellään kokemuksia tuosta Lansinoh nännivoiteesta? Kannattaako ostaa se pelkkä lanoliinivoide vai se, missä oikein erikseen mainitaan että kipeille ja rikkinäisille nänneille? Oon tekemässä Amazonista tilausta ja siellä on kahta eri vaihtoehtoa... APUVA!

Ekan lapsen kohdalla käytin monta purkillista Lansinohia, imettäminen sattui niin pirusti et välillä teki mieli itkeä. Eli suosittelen! :)

Sama juttu viimeeksi käytin tätä! Oli meidän kohdalla hyvää, eikä vauvankaan huulet auenneet tästä.

Mä oon ihan pihalla ja niinku nevahööd tästä, mitä tuo aine on ja mistä sitä saa? Mulla on aina ollu ihan bebantteeni ja joku toinen+rintakumi pahimpiin auts hetkiin... :)

Lasinoh ja Bepanthen olleet mulla käytössä, mä ehkä itse tykkään vähän enemmän Bepanthenista, on jotenkin vähemmän tököttiä ja imeytyy mulla paremmin.

Sain tänään vauva- ja äitiyskamaa lähes takakontillisen verran työkaverilta - tai no, itse asiassa meidän tavaroita ne alunperin olivat, jotka olin pari vuotta sitten lahjoittanut hänelle ("kun ei meillä ole niille tarvetta":rolleyes:), ja nyt kun kollega palasi äitiysvapaalta töihin ja näki mut maha pystyssä, niin hänä totesi, että nyt saattekin ne kamppeet takaisin! :grin

Siinä oli odotus-/imetysajan vaatteita, vauvan vaatteita, rintareppu, pomppukeinu, aventin rintapumppuun sopivia pulloja sekä äitiyspakkauksen laatikolle sopiva jalusta, joka on kevyt mutta tukeva ja tosi näppärä, jos alussa tekee laatikosta vauvan sängyn. Jalustan kanssa pakkauksen laatikko tulee just sopivalle korkeudelle sängyn viereen, mistä lapsi on helppo nostaa yöllä rinnalle ja takaisin nousematta itse edes sängystä ylös.:)

Mä oon ihan fiilareista näistä. EN yhtään muistanut mitä tavaraa olen kenellekin tutulle ja kaverille antanut, enkä ole edes käynyt varastossa katsomassa tilannetta. Ajatus on hoitaa tätä varustelupuolta vasta sitten kun ollaan saatu esikoinen muutettua omaan parvihuoneeseensa, kunhan nyt saadaa se parvi ensin valmmiiksi ja rakennustyömaa pois asuintiloista.

Mä en malta odottaa et mekin päästäis jo muuttamaan takas kotiin... Pääsis laittamaan vauvan vaatteita ja tavaroita paikoilleen..
Mehän ollaan tällä hetkellä väliaikaisasunnossa kun omassa kodissa on remontti menossa :( kyllähän tässä vähän koetellaan kun 4 ihmistä asuu 40neliön alueella...

Kyllä mä sitten taidan kans jatkaa bebantteeni linjalla jos on sama juttu kun se toinenkin..

WilMi82, nostan hattua ja lähetän tsempit tosta väliaikaisasunnosta! Voin vaan kuvitella ettei oo helppoa. Kauhistuttais ajatus jos joutuis itse tän poppoon kanssa 40neliön asuntoon :eek:

Takaisin