Muut vauvakamat

Pesin ja laittelin tänään tuttipulloja enkä meinaa millään saada niitä Aventin tuttiosia pulloihin napakasti paikalleen. Pitääks ne niinku tavallaan vetää siitä rinkulasta läpi niin, että yksi lärpäkekerros jää rinkulan ulkopuolelle ja se toinen sinne sisäpuolelle. Ainu ja Mam pulloissa kun mä vaan oon sisäkautta työntäny ne tuttiosat paikoilleen ja siististi ja napakasti ovat niihin käyneet.

sain siis kaverilta pussillisen käytettyjä, hyväkuntoisia pulloja joihin oon vaan ostanu uudet tuttiosat.
 
Aventeissa tarvii vetää se yks tutin "reuna" siitä rinkulan reunan yli, niin tulee napakasti paikoilleen.
 
Mä kävin eilen kaverin luona taas "ostoksilla" ja mukaan tarttui mm. noita tuttipulloja. Nyt en vaan tiedä oikein, että ostaisiko niihin tutit valmiiksi vaiko ei. Ja jos ostaa niin minkälaiset. Argh. Kovasti kyllä toivon, että pulloja ei tarvittaisi, mutta kun eihän nää jutut yleensä mee toiveiden mukaan...
 
Mä eilen aloin miettiä että onkohan noissa meidän tuttipulloissa Bisphenoli A:ta... Kun en tiiä yhtään miten vanhoja ne on. Yhdessä Ainu-pullossa luki PP joten siinä ei ole, mutta kahdessa muussa ei lukenu mitään, toinen Ainu ja toinen Avent. Ehkä vähän hysteeristä mutta nakkasin ne roskiin... On se sen verran haitalliseksi todettu kemikaali että enpä ota turhaa riskiä.
 
Mie ostin pari Avent tuttiosaa ja pari Ainu tuttiosaa nyt valmiiks noihin käytettyihin pulloihin. Niitä ehtii sitten ostaa lisää myöhemmin, jos todella tulee tarve niiitä käyttää. Miekin kyllä toivon että tarvittaisiin vain pumpatun äidinmaidon antamisessa jos mie en ole kotona.
 
Tänään saatiin vaihdettua itkuhälytin meille sopivampaan malliin (saatiin vauvajuhlalahjaksi). Meillä ei ole pistoketta parvekkeella, niin verkkovirtaisella hälyttimellä ei olisi tarvetta. Samalla haettiin eilen saamaamme rottinkisänkyyn reunapehmusteet yms. Ruokakaupasta tarttui mukaan maidonkerääjä ja rintakumi varmuuden vuoksi. Täytyy varmaan vielä ennen vauvan syntymää ostaa muutamat tuttipullot, kun meillä on vain kaksi. Muuten varmaan onkin kaikki valmiina.
 
Nyt tarviis apua mammakavereilta. Onko ihan noloa ja tyhmää ostaa tulevalle isälle isänpäivälahja, jos pikkuinen ei ehdi syntyä ennen isänpäivää? Meidän la on 11.11. Aiheuttaako etukäteen ostettu lahja huonoa onnea tai jotain....? Olin suunnitellu sellaisia kehyksiä, joiden sisälle tuleva isi saa painettua vaavin käden- ja jalanjäljet. Ois mukavaa yhteistä tekemistä isukille ja vaaville. Mitä mieltä?
 
Ite aattelin ostaa isänpäivälahjan vaikka mulla on laskettu vasta 29.11 mutta annan lahjan varmaan sitte ku lapsi on syntyny. Aattelin ostaa kirjan jossa on isyydestä ja mukin jossa olis joku kiva isyyteen liittyvä teksti. Toi käden- ja jalanjäljen painaminen kuulostaa ihanalta :)
 
Kyllä itsekkin olen miettinyt hankkivani isänpäivälahjan miehelleni vaikka la onkin vasta 16.11 eli viikko isänpäivän jälkeen.

Me tehtiin eilen tilaus Saksaan ja tilattiin uudet yhdistelmävaunut ja turvakaukalo isofix-telakalla. Vähän jäi viime tinkaan, mutta meillä on käytettynä ilmaisena saadut yhdistelmävaunut ja turvakaukalo. Vaunuja ollaan tässä kotona työnnelty ja todettu, että ahtaassa kerrostalorappukäytävässä ne ei ole parhaimmat eikä ne mahdu meidän vaatehuoneen ovesta, joten jouduttaisiin niitä säilyttää eteisessä eikä siellä tilaa ole. Käyvät hyvin parvekevaunuiksi. Turvakaukalo puolestaan on turvavöillä kiinnitettävä ja hieman hankala asentaa. Meillä on autossa kuitenkin isofix, joten sellainen haluttiin. Pitkään kyllä pohdittiin, että tarvitaanko uudet. Toivottavasti nyt saapuisivat ennen kuin vauva :)
 
Täällä muuten pähkäilty semmosta juttua, kun Äp laatikossa nukuttaminen ja peitto. Kun se pakkauksessa tullut peitto on niin ISO eli ne jotka meinaa laatikossa alkuun nukuttaa, niin oletteko hommannut jonkun pienemmän peiton, vai kuinka toimitte?
 
Mie oon sen peiton vaan taittanu jalkopäähän kerroksille. Ihan hyvin on silleen menny. Loppujen lopuks se laatikossa nukkumisaika on niin lyhyt, ettei kannata sitä varten eri peittoo hankkii.
 
Mie tein yhden pienemmän lakanan ja taitoin peiton kahtia sen sisään. Meillä on makkarissa aika viilee, joten eipähän tartte sitten sen takia pukea vaaville ihan kaameesti päälle kun peitto on nyt niin lämmin. :)
 
Itse kokeilen unipussia ja olen yhden ostanut. Peittoa ajattelin käyttää sitten myöhemmin. Katsotaan miten toimii :wink
 
Mulla on se iso peitto laatikossa. Esikoisesta muistelen, että peitto tuli käärittyä aika tiukasti tukemaan pientä, vähän kuten kapalo. Joten siihen äp:n peitto lienee sopivan kokoinen.
 
Takaisin
Top