Meillä kolme piikkiä, käteen saatu piikki hiukan itketti, mutta se meni nopeasti ohi. Yleensä mä olen pitänyt poikaa, mutta nyt mies piti, tosin jouduin opastamaan otteessa, ettei saa huidottua kesken kaiken. Jalkaa olen aina pitänyt suorana polvesta, että reisilihas olisi mahdollisimman lyhyenä. No, saahan sitä jännitettyä siinä asennossa jos haluaa, mut poika ei onneksi tajua sitä.
Ei ole ollut selkeitä oireita mistään, eikä nyt viikollaan päästä noussut kuume. Joinain päivinä ollut vähän kärttyinen, mutta meillä auttaa lämmin kylpy KAIKKEEN
Ja meilläkin kovasti kysyttiin sanojen perään. Kun niitä ei oikein ole, niin sitten todettiin että "ymmärtää kuitenkin jo hyvin?". No, aika huonosti. "Ei!" Tarkoittaa pojan kielellä "Juuri noin, nopeammin, enemmän!", "tuliko kakka?" Tarkoittaa "tule syliin" ja "Tule äidin luo" tarkoittaa "Jos viitsit niin voisit toki tulla äidinkin luokse."
Sitten käytiin läpi sitä, että 1,5-vuotiaana olisi kyllä hyvä tulla yksittäisiä sanoja, ja parivuotiaana sitten enemmän.
Silti puheeseen reagoidaan yleensä vasta myöhemmin, paitsi jos mitään sanoja ei tule niin ehkä sitten aiemmin.