Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

[:)] ULTRAKUULUMISIA JA MUUTAKIN JORINAA [:)]

TYTTÖ KOO: Siellä on hormonit jyllänneet oikein kunnolla [;)][:D]
Teikäläinen siellä itkeskelee hormonimyrskyissä,niin meikäläinen kiukuttelee [:D][:D] *halleluja raskaushormonit* [;)]

Oi oi..ihana mies sinulla [:)][:)][:)]
Pikkasen ihanan yllärin hän on sinulle/teille kehittänyt..wau!!!!!

KIITOS paranemistoivotuksista ja muustakin [:)][:)][:)]
Flunssa jatkuu,mutta ultra uutiset olivat hyviä [:)]..siitä lisää omassa navassa.

(.) RAKENNEULTRAKUULUMISET:
Rv 21+6:
Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin [:)]
Aivot,munuaiset,sydän,virtsarakko,mahalaukku ja kaikki oli niinkuin pitikin.
Vauva oli hienosti pää alaspäin ja kädet sojottivat suoraan eteenpäin.Lääkäri sanoi häntä mäkihyppääjäksi [:D]
Kokoarvio oli noin 450g ja tämä vastasi rv 21+2.Eli minun r-diabetes ei ole ainakaan vielä yhtään vaikuttanut vauvan kokoon..jippii.
Istukka oli takana etuseinämässä ja se vissiinkin selitti sen miksen ole tuntenut vauvan potkuja ja liikkeitä muutakuin ihan alhaalla.
SUKUPUOLESTA: "Se on salaisuus"..Siis minä en halua tietää sukupuolta etukäteen.
Mutta kun katselin vauvaa kuvaruudulta,niin Mini näytti ihan tytöltä [:)]??
Siis minä en ainakaan nähnyt mitään pallukoita [:D]??

Lääkäri sitten kyseli minun aamupaastoarvoista ja kun kerroin,että mitä arvot ovat olleet,niin lääkäri heti sanoi,että joudun aloittamaan insuliinit [:'(].
No,itsekin sen kyllä ikäväkyllä tiesin,koska nuo aamupaastoarvot ovat olleet liian korkeita [&:].Ei voi mitään..ei sitä mahda oman kroppansa toiminnalle mitään,niin ei mahda.

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+6

Tervehdys kaikille [:)]

Tulipas käytyä siellä "pelkopolilla" ja kyllä oli kannattava reissu. Aivan mahtava, upea ja ihana kätilö oli minua vastassa ja käytiin parin tunnin keskustelut edellisistä synnytyksistä ja ongelmista mitä minä koen.
Suurin huoli minulla oli selkäydin puudutukset, joita epäilin että en saa koska alaselässäni on aika massiivinen tatuointi, oikeastaan puoleen selkään asti ylöspäin juuri selkärankaa myöten.
Selkä puudutuksien kohdalta anestesia lääkäri koki haasteelliseksi, mutta löysi paikata mahdolliselle epiduraalille ja spinaalipuudutukselle.
Hieman mulla on tästä vielä huoli, koska viimeksi spinaali ei toiminut. Seuraavalla kerralla tosin lääkeainetta käytetään enemmän jos kyseiseen puudutukseen päädytään. Tehtiin suunnitelma synnytystä varten. Ja yritellään jos epiduraalilla lähdettäisiin heti alusta ja minulle luvattiin synnytyksen jälkeen oma huone, eli saadaan perhehuone. Jota en aikaisemmin ole saanut. Olen aina joutunut lähtemään kotiin todella väsyneenä kun muiden vauvat ovat valvottaneet yhteisissä huoneissa. Eli ihanaa kun on alatie synnytys edelleen mahdollinen, jos kaikki menee hyvin.

Vauva tömistelee masussa jo melkolailla. Kääntyilee jo enemmän pää alaspäin [:D] Vauhdilla tuntuu nyt massu kasvavan.
Ja ihan älytön kodin/pesän rakennusvietti päällä. Olen järkännyt lasten huoneet uusiksi, ostellut kaikkea kivaa sisustusjuttuja, tehnyt hirmu määrän rästihommia pois. Jotenkin tuntuu, että kaiken pitää olla tehtynä kun tulokas syntyy.
Hullu ajatus kun ei omakotitalossa hommat lopu tekemällä, eikä tämän lapsimäärän kanssa [:D] Otimpa vielä yhdityksen sihteerin paikankin vastaan lasten harrastus seurassa. [:)]

Koulua pitäisi vielä jaksaa käydä, tällä viikolla vaan on paljon lekuri, labra ja muita aikoja. Tulee valitettavan paljon poissaoloja, joista meidän opettaja ei pidä lainkaan. Ei sille vaan mitään voi kun näitä nyt on näin paljon.

Diabeteksen kanssa olen ollut tooooodella laiska mittauksien suhteen. Täytyy oikeen nyt rääpästä niskasta itseä kiinni, että jaksaa pistellä ja mittailla. Jotenkin aina unohdan ja on niin paljon touhuttavaa.

Viikonloppu otettiin rennosti, jopa yksi kokonainen vuorokausi vaan makoiltiin ja katseltiin leffoja. Nuorin oli mummuloimassa joten se mahdollisti lepohetken, heh.

Meille tuli tänään ensilumi, tulikin aika yllättäen. Pitänee talvirenkaat vaihdella ja hirvittää kun kuopus ei voi kohta enää pyöräillä kouluun, miten hän jaksaa kävellä lähemmäs 3km kouluun ja takaisin joka päivä.
Koulukyytiä kun ei kunta järjestänyt.

Mitäs muille kuuluu? [:)] Eteneekö raskaudet hyvin?

Hyviä vointeja ja ihanaa viikkoa kaikille toivottelen

Mami ja massumuru 27+ 4

Päivää sisaret!

Varoitan nyt etukäteen, että tää alkuteksti on pelkkää valitusta täynnä... [:(][:@] pyydän siis anteeks jo näin etukäteen. ANTEEKSI.

Pinnaa kiristää ja ÄRSYTTÄÄ!!! [:@][:@][:@]
Taas tänään sain osakseni järkyttävää kauhistelua ja ihmettelyä, taivastelua tästä meidän perhekoosta. Jotenkin tuli taas vaan tosi paha mieli. Miksi mun pitäis ihmisille perustella, minkä takia meillä on (toivottavasti) kohta 5 lasta??? Mitä hittoa se kenellekään kuuluu??? häh???? Sanokaa jos tiedätte!
Heti epäillään, että 1) tän on pakko olla vahinko ja 2) ollaan ihan varmasti jotain lahkolaisia/himouskovaisia...
Tämä pikku5 EI ole vahinko ja EI, me ei kuuluta mihinkään uskonnolliseen ryhmään tms. Ja perkele vaikka kuuluttaiskin niin MITÄ SITTEN????? Mitä se on muilta pois, jos me halutaan iso perhe ja paljon lapsia???
Nää mun raskaushormonit tekee tästä asiasta vieläkin vaikeamman, kun otan itseeni mutta enhän mäkään taivastele kenenkään elämää päin naamaa... osaan olla edes jollain tavalla tahdikas, mutta kaikki ei vissiin siihen kykene... huoh... [&o]

Mami76:
Kiva kuulla, että pelkopolista oli sulle apua. Oon itsekin menossa sinne juttelemaan nyt kunhan tuo massu tuosta alkaa kasvamaan. Käydään siellä läpi tulevaa synnytystapaa ja mun pelkoja tän raskauden osalta. Olin pelkopolilla kun odotin kakkosta, kun ykkösen kanssa eppari ommeltiin ensin väärin opiskelijan toimesta ja kun kätilö korjas, niin haava tulehtui tosi pahasti enkä istunut saati tehnyt muutakaan puoleen vuoteen. Noilla käynneillä oli mulle iso merkitys ja sieltä sai ymmärrystä ihanilta kätilöiltä ja lääkäreiltä. Onneks on tuommonen paikka olemassa!!!

Yönsäde:
Ihana kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin! <3
Mä odottelen vielä kutsua np-ultraan, malttamattomana tietysti [:)]
Juu, tää mun itkuherkkyys on kyllä aivan mahtavaa... [:D] Eilenillalla vetistelin ihan täysillä miehen kainalossa kun katsottiin Greyn anatomiaa. Mies sano jo etukäteen että sitten kun mua alkaa itkettää niin pääsen syliin [:D] ja sinnehän sitten matkasin heti, heh [:)]

Pojat lähti tunti sitten reissulleen, ihana hiljaisuus täällä!!! Kuuletteko? [:D]
Kauheeta matkakuumetta oli pojilla, meinas hermot mennä niihinkin kun eivät meinanneet pysyä housuissaan. Onneks vaari tuli ja vei pojat. Nyt vaan toivotaan, ettei mitään ihan hirveetä myrskyä tule...
Ja jippii, ens perjantaina sitten me ollaan varmasti jo tähän aikaan matkalla kylpylään!

Nyt syömään ja sitten odottelemaan miestä kotiin.
Hyviä vointeja kaikille ja anteeks vaan tuo purkaus... [8|]

[:)] NOPEESTI NYT VAIN [:)]

...Just tulin tuomasta Poitsua treeneistä ja nyt Poitsu tekee remppaa tyttöjen huoneeseen [:)]

TYTTÖ KOO: KIITOS SUURI ultra onnitteluista

Ompa ikävää,että olet siellä saanut mielesi pahoittumaan tökeröiden ihmisten kommenteista [:@] *suuri halaus sinne*

Mehän tuota samaa olemme myös joutuneet kuulemaan parikin kertaa.
Itse olen noiden kommenteiden antajia pitänyt A) Joko järjen köyhinä eli TYHMINÄ tai B) Kateellisina ihmisinä,joilla itsellä ei ole mahdollisuutta perustaa isoa perhettä [:D][:D]
Ja me olemme juurikin saaneet kuulla tuota,että kuulummeko me johonkin lahkoon [:D][:D][:D]
Hitsit,kun mua aina naurattaa tuollaiset kommentit [:D].En siis edes suutu tai loukkaannut niistä,koska pidän niiden kommenteiden antajia niin köhinä;joko JÄRJENKÖYHINÄ tai ELÄMÄN KATSOMUKSELTAAN KÖYHINÄ!!

Hitsit..en kyllä kuule teidän hiljaisuutta yhtään,kun täällä meillä kuuluu nin kauhee naputus ja pauke [;)][:D][:D]
Ihanaa ja rentouttavan hiljaista viikonloppua toivottelen teille [:)][:)][:)]
Täällä meillä ei ole ikinä hiljaista [:D]

(.) Joo,eli siis kahden päivän ajan olemme hakeneet tyttöjen huoneeseen tavaraa ja remonttivälineitä.Ja tänään alkoi naputukset ja supsutukset [:)]
Tänään valitsin maalivärin seiniin ja sehän oli tieytysti vaaleanpunainen.Meidän Poitsu maalaa seinät ( hän halusi itse ).Prinsessa boordit sitten tulee seiniin myös.

Jeps ja lisää Prinsessaa [;)]..Ostettiin Prinsessa verhot,Prinsessa matto,Prinsessa lamppu,Prinsessa kello,Prinsessa lelulaatikko ja Prinsessa petivaatteet.Huh..Mulla siis tulee jo kohta korvista noi Prinsessat pihalle [;)][:D]
Onneksi huonekalut eivät ole Prinsessaa [;)]..Sellaisia ei onneksi ole KAI vielä markkinoilla [;)]?

Jeps,Poitsulla on varmaankin taka-ajatus,kun haluaa tehdä siskoilleen remppaa.
Hän vissiinkin haluaa yläkerran huoneseensa uutta elektroniikkaa [;)]?

Huomenna on sitten ensimmäinen käynti ä-polille r-diabeteksen takia.
Saas nähdä nyt,että ultrataanko meidän "mäkihyppääjää" jälleen [:D]?

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+3

[:)] Ä-POLIKUULUMISET [:)]

...Itselleni täällä taidan kertoa omia kuulumisiani [;)][:D][:D]
...Aika hiljaista täällä suurperheellisissä nykyään on [8|]

(.) Ä-POLIKUULUMISET:
Rv 22+3:
Ensin kävin diabeteskätilön luona ja olin hänen luonaan tunnin.Aivan ihana ja ammattitaitoinen ihminen oli [:)].
Sanoi heti suoraan,kun näki minun aamupaastoarvoni,että heti aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini pienellä annoksella [&:].
Katosottiin minun ruokapäiväkirjaani ja siinä ei ollut paljoakaan mitään sanottavaa.
Vaikka siinä oli myös täytekakkua,tuoremehua ja rahkaakin.
Mutta tuo kätilö sanoi,että minä kyllä saan syödä myös noita herkkuja sallituissa rajoissa,koska mulla on noi aterian jälkeiset arvot matalia/hyviä [:)]
Jos ne alkaisi nousemaan lähelle tuota 7,8:aa,niin sitten pitäisi jättää herkut pois.
Painosta sanoi,ettei ole mitään valittamista.Lihava en ole.Ja painoindeksikin oli normaali ennen raskautta.
Minulla nyt vain tämä kroppa jotenkin kiukuttelee ja on pienessä toimintahäiriössä jostakin syystä [8|][;)]

Sain myös häneltä todella hyvät neuvot ja ohjeet tähän minun astamaani [:)]
Nyt on astmaankin seurantalaput ja pef-mittarin kävin apteekista ostamasta.

ULTRAUUTISET: Kätilön jälkeen menin gynen vastaanotolle ja hän kirjoitti insuliini reseptin.
Ja ultrasi Minin [:)].
Mini oli nyt perätarjonnassa ja hänen jalkansa olivat ihan alhaalla.Eli lääkäri paineli anturalla tuosta häpyluun kohdalta aika kovaa,että sai Minin reisiluun mitan mitattua.Hitsit,että tuntui ikävältä.
Minin painoarvio oli nyt 473g,kun maanantaina se oli 450g [:)]
Istukka on etuseinämässä.

Neljän viikon päästä jälleen ä-polille.Siellä kätilön käynti sekä gynen käynti.Ehkä silloin jo otetaan sydänkäyrääkin?

IHANAA ILTAA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+3

Heipsistä suurperheet <3

Tyttö Koo, empä ihmettele, että hieman hermostuttaa tuollaset puheet, kyllä kävis hermoille jo ilman raskaushormooneitakin. En kyllä itsekään ymmärrä tuollaista suhtautumista. Toivottavasti osaat jättää puheet omaan arvoonsa. Jokaisen perheen/parisuhteen osapuolten oma päätös kuinka monta lasta perheeseen halutaan. Miksi pitäisi HETI automaattisesti olla jotain outoa takana.

Minullekin oli kyllä suuri apu pelkopolista, mutta silti vielä hiipii ajatuksiin tuleva synnytys ja miten tulen sen jaksamaan ja kestämään. Saapas nähdä joudunko uudelleen vielä käymään synnytyksen suunnittelussa. [&:]

Yönsäde, ihanalta kuulostaa teidän remontointi. Voi kun meilläkin jäisi aikaa näille isommille remonteille. Meillä vienyt ulkohommat ja lämmityspuiden teko miehen ajan täysin tähän asti. Nyt pieniä loppumaalauksia tehdään huomenissa. Mutta olisi tehtävä kodinhoitohuoneen ja makuuhuoneen remontit ennen vauvan syntymää. SIIS minä olen näin aikatauluttanut [:D] mies taitaa pitää minua hieman kahjona, heh..
Kerkeisi varmaan remontoimaan kodinhoitohuoneen kun vauva on syntynyt ja ollaan molemmat hetki kotosalla.

Isompien teinien kaksi huonetta alkaa olla remontoinnin osalta valmiita. Nyt tuli uudet verhotangot, matot, tyynynpäällisiä ja muuta sisustustavaraa. Miehellä vielä muutamia kirjaimia tekemättä, jotka laitetaan huoneen seinille kiertämään. [:)]

Yönsäde, millaisia sinun aamu paastoarvot ovat olleet? Olet varmaan jo asiasta jotain kirjoitellutkin, mutta en nyt muista.

Minulla myös käynti äippäpolille oli eilen. Massumurunen on 1300g painoarvioltaan. Pää alaspäin ja selkä ulospäin köllötteli massussa.
Liikkeet on välillä tosi voimakkaita ja selkeä rytmi on jo muodostunut. Tämä massuasukki on aamuntorkku ja illanvirkku [:D]
Ja melkoiset voimat tuntuu olevan.

Itsellä alkaa oireita olemaan jo vaikka millaisia. Hengästyn todella herkästi. Pulssi on todella korkea koko ajan ja häiritsee jo normaali elämääkin. Pulssi on koko ajan yli 90 ja usein yli 100. Heti jos teen jotain ja touhuilen, pulssi nousee häiritsevän korkealle.
Silloinkin pulssi nousee nopeaksi JOS sokerit kohoaa nopeasti ja liian ylös.
Kyykistely ja lattialta noukkiminen on miltei mahdotonta. Eli rajoituksia asioiden tekemiseen alkaa olla.

SILTI nautin tästä raskaudesta todella paljon edelleen <3

Synnytyksen läheneminen jännittää ja jotenkin ajatuksissa alkaa siirtymään siihen hetkeen kun vauva syntyy. Asennoitumaan vauvaperheen arkeen. Ehkä siksikin vähän ennakkoon mietin asioita ja asennoidun, jos vauva on taas koliikkinen. Että voimavarat riitäisi.

Nyt saunan lämmitykseen ja Isomman murun kainaloon.

Ihanaa viikonloppua kaikille<3

Mami ja massumuru RV28

[:)][8D] AURINKOISTA LAUANTAITA [8D][:)]

MAMI76: Heh..En nyt sanoisi,että tämä meidän remontointi niin ihanalta kuulostaa [;)][:D]
Naputusta,huutamista ym.kivoja ääniä täällä kuuluu muiden metelöintien lisäksi [;)]
Ei vaiskaan..Joskus tuolta meidän Poitsulta meinaa päästä ärräpää,jos kaikki ei mene ihan nappiin [;)].
Meillä siis tuo ISO POIKA tekee melkeimpä yksin tuota remonttia [:)][:)].Me vanhemmat vain hommasimme tarvikkeet [:D]
Poika kun ihan itse näin halusi tapahtuvan.

Meilläkin olisi vielä uuden ulkosaunan rakentaminen tässä edessä [8|]
Jaa-a..empä kyllä tiedä,että koska sellaiseen ylimääräistä aikaa riittäisi.Kun meillä täällä ei ole yhtään ylimääräistä aikaa [;)]
Suunnittelu on kivaa,mutta se toteutus [;)][:D][:D]

Siis kovasti siellä teillä ollaan remontoitu [:)][:)][:)]
Mahtavaa,että kaikki alkaa kohta olemaan kunnossa!!

Mullahan on ollut ihan raskauden alkuviikoista ( rv12 lähtien ) noi paastoarvot kokoajan 5,1-6,1 luokkaa.Mutta noin 6 viikon ajan nuo aamupaastoarvot ovat olleet kokoajan sen 5,5 tai sen yli.Eli luokkaa 5,6-5,8 ja pari 6,1 arvoakin on ollut [:o].
Pari kertaa kyllä oli 5,3: arvoa.Mutta siis voidaan sanoa,että kokoajan ollaan menty ihan liian korkealla.
Kun lääkäri eilen sanoi,että jos puolet aamupaastoarvoista ovat 5,5 tai sen yli,niin aloitetaan insuliini.Ja mulla tosiaan oli kaikki,paitsi ne pari oli alle 5,5.
Ja kuulemma pitäisi muutama arvo alkaa nelosellakin [&o].Mulla ei siis alkanut yksikään aamupaastoarvo nelosella.
Ja kaiken huippu oli se,että kuulemma ns.normaaleilla äideillä joilla ei ole r-diabetesta on nämä aamupaastoarvot luokkaa 3,5-5,0!!Hui,kun matalia.
Tämä oli mulle yllätys,koska oikeesti olin luullut,ettei nämä minun arvoni niin kovin korkeita vielä ole [&o].Olin siis todella väärässä.
No,eihän tähän sitten auta muutakuin se insuliini.Empä minä tälle kropan toiminnalleni mitään mahda [&o]

Ä-poli onnittelut sinne [:)].Hyvän kokoinen vauva jo on siellä [:)]

(.) Ihana ilma ulkona [8D]
Eilen aloitin ulkolintujen ruokinnan.Pähkinää,auringonkukan siemeniä ja kauraa vein ruokintapaikoille.Ja tietty talipalloja.Ihanaa on seurailla ( kun on aikaa ) kun linnut käyvät syömässä ruokaa.Varsinkin nuo punatulkut ovat aivan mielettömän kauniita lintuja [:)]

Vauva se monottelee tai nyrkkeilee vain tuonne ihan alas [:)]
Olisi mukavaa jo tuntea noi liikeet tuolla ylhäälläkin [;)]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+4

Sunnuntaita Arvon Ladyt!

Viime yö oli ihan karsee täällä... nukkumatti oli unohtanut mut ihan kokonaan, en oikeesti nukkunut varmaan yhtään kokonaista tuntia ja nyt sit väsyttääääää!!!! Mulla on aina raskausaikana ollut unettomuutta/valvoskelua, mutten kyllä muista toista tämmöstä yötä.  Onnikin on tosi räkäinen, poikakaan ei saanut nukuttua kunnolla, nyt sitten vetää unta palloon. Mua väsytti yöllä järjettömän paljon ja välillä istuin sängyllä ja itkua väänsin kun otti niin päähän, mies kuorsas autuaana mun vieressä, argh... [:@][:D]

Mä olen taas tosi onnellinen, ettei enää tarvitse rempata mitään! Mehän laitettiin Onnia odotellessa koti kuntoon ja nyt ei tarvitse tehdä enää mitään. Remppahommat on kyllä ihan jees, mutta nyt tuntuu etten jaksais. Ja ihan niinkun Yönsäde sanoit, suunnittelu on kivaa, muttei välttämättä se toteutus. Mutta sitä vartenhan meillä on miehet! [;)]

Mies lähti aamulla tekemään yhden ajokeikan, en oikein tykännyt että ottaa lisäduunia nyt... Haki jonkun New Yorkista tulleen ryhmän lentokentältä ja ajaa heidät Tampereelle hotelliin. Olihan tuo tietty komeena kun pukupakko on noissa hommissa, nam... [8D] mutta olis nyt vaan kyllä mieluummin saanut jäädä meidän viereen pötköttämään. Kahden maissa saadaan ukko takas kotiin. Sanoin että voi joskus ottaa noita hommia viikonloppuisin kun isot pojat on kotona.

Mami76: Mullakin tuo tuleva synnytys pyörii jo nyt mielessä tosi paljon. Tai oikeestaan se että kestääkö haava kuinka kauan, kun välillä siellä tuntuu kiristystä. En tiedä miks mutta mua pelottaa kyllä ihan mielettömästi, että vauva syntyy reippaasti etuajassa kun arpikudos ei jousta tai veny... [8|][&o] viisaat on tuossa tietty sanoneet "ihanasti", että olisko pitänyt miettiä asiaa etukäteen... [&o] Onneks pääsen sinne pelkopolille puhumaan niin ehkäpä se helpottaa.

Ai niin, piti vielä kertoa että eilen tuli käännettyä tuota mahalaukkua oikein kunnolla [:'(]
Koira sekosi täysin, kun isot pojat tuli kotiin Ruotsista ja alkoi yhtäkkiä oksentamaan ja paskomaan matoille, prkl... ja siivous lankesi tietysti mulle. No, minä siinä kykin lattialla ja keräsin koiran jätöksiä ja juoksin 3 kertaa vessaan oksentamaan. Pojat naureskeli vieressä ja koiraa hävetti. 

Jotenkin mä luulen, ettei noi meidän pojat oikein tajua, että oon taas raskaana (?). Mies siitä kerran heille mainitsi ja kakkonenhan kommentoi että "meitä on jo nyt liikaa!" [:D] mutta sen jälkeen ei ole kukaan sanonut mitään. Tosin ei olla asiasta kauheesti edes puhuttu. Ehkä pojat ei vaan sisäistäneet asiaa. Eilen kyselivät että oonko mä kipee kun oksentelin... hmmm... [8|]

Nyt tää mamma menee pyykkivuoren ääreen ja sit sohvalle josko se matti, siis uni-semmonen, tulis käymään.
Hyvää sunnuntaita ja vointia teille mammat! [:)]

Hei, minä täällä taas [:D]

Heti kun olin eilen saanut ton edellisen viestin tänne laitettua, niin alkoi aivan karsee migreeni joka kesti iltaan asti [:@][:'(][&o] Ihan hirveetä kärsimystä oli koko päivä, ei ollut tietenkään Panacodia talossa eikä missään muuallakaan.... eikä panadol tietenkään migreeniin auta. Viime yönä sain nukuttua jo jotenkuten ja nyt pää on vielä semmonen tosi raskas. Inhottava olo. Pitää muistaa ens kerralla sanoa neuvolassa, että lääkäri kirjottais mulle reseptin.

Mutta positiivista oli se, että mies tulikin kotiin ajoissa. Tää Nykin porukka haluskin jäädä Helsinkiin hotelliin, ei tarvinnut ajaa Treelle asti. Ja miehellä juoksi palkka kuitenkin kahteen asti iltapäivällä, mikäs sen parempi kuin istua kotona ja saada siitä rahaa [:)]

Eipä täällä mitään muuta ole ehtinyt tapahtua sitten eilisen... paha olo on muuten kadonnut jonnekin, jippii!  Ja sitten heti alkaa mielikuvitus laukkaamaan, että onko vauvalla kaikki ok... ikuista murhetta ja huolehtimista-jo kohdusta asti. [8|]

Päivänjatkoja!

Mukavaa alkuviikkoa mameille [:)]

Täällä meilläpäin tuulee niin, että katto meinaa talosta karata. Ja pian pitäis lähteä labrareissulle ja sen jälkeen esikoisen hops-keskusteluun koululle. Eli omista opinnoista vapaapäivä tänään.

Tämän viikon kun vielä jaksaa reippahasti opiskella niin alkaa parin viikon loma, IHANAA [:D] Sen jälkeen korkeinaan 4 viikkoa koulua ja äitiyslomalle sitten HUI, kun tämä aika menee nopsaan. Kovasti ne on minua sairaslomalle yrittäneet laittaa, mutta kyllä mie yritän mahd. pitkään kulkee opinnoissa on mukavampi jatkaa sitten joskus suoraan kuntsisjaksolta kun hohun saan käytyä teoriaosineen valmiiksi.

Tyttö Koo, kuulostaa todella karmealta tuo koiran jätösten siivous. Huih [:'(] Olisinkohan itse pystynyt. Olen niin herkkä hajuille ja yökkimiselle muutenkin. Sympatiat sinulle <3 Muistan 15 vuotta sitten kun silloinen rotvailerini oli meidän poissaollessa, päässyt kaatamaan ISON ruokasaavin ja syönyt tietenkin itsensä TODELLA täyteen. Ja senhän tietää että ripulille se vatsa siitä menee. IHAN koko asunto oli paskassa ja ripulissa kun tultiin kotiin. Kaikki matot, sänky, sohvat, seinät, verhot jne.. Kaikki meni vaihtoon.
Se haju oli jotakin uskomattoman kamalaa.

Toivottavasti sinun migreenit on helpottanu. Ja et joutuisi kovin usein siitä kärsimään <3

Laittelin itse tuossa kuopuksen aamupäiväkerhoon. Ja olen tässä nyt kovasti miettinyt, että otanko neidin pois aamupäiväkerhosta kun itse jään kotiin vai annanko neidin jatkaa siinä. Ainoa miinus asiassa on se, että tietenkin päivä on vähän pidempi kuin normaalisti.
Kun todella taas hieman pelkään, että tuleva lapsikin on koliikkinen niinkuin nämä muut. Silloin olisi hyvä olla tuo kerhopaikka ja iskä saa huolehtia sinne kuopuksen, ettei se jäisi myös minun harteille jos vauvan kanssa valvon yöt.
En oikein osaa päättää mitä tämän asian kanssa tekisin. Noh, ehkä aika näyttää.

Sokruarvot mulla on nyt alkanu vähä nousemaan. On jo muutamia ysejä ja kaseja ruokailun jälkeisissä.
Paastot on ok ja pitkäaikais sokrut kun on mitattu äippäpolilla. Mietin pitäisikö ne insuliinit ottaa vai ei.

voi ääh kun taas paljon asiaa pähkäiltävänä.

Mutta, nyt tämä mami lähtee suihkuun ja liikenteeseen.

Mami Rv 28+4

[:)][:)] REMPPA ON VALMIS [:)][:)]

TYTTÖ KOO: Ikävä tuo migreeni [&:]
Toivottavasti se ei nyt koko raskauden ajan ole vaivana!!

(.) JEE..Mies remppasi huoneen valmiiksi,kun meidän Poitsu lähti sunnuntaina Ouluun viikoksi syyslomalle.
Siis toi huone on aivan järkyttävän hieno [:)]..kyllä suunnittelija on tehnyt hyvää työtä [;)] *kehuu leikillisesti itseään *
Sitten alkaakin vielä loppuvalmistelut Yläkerran huoneissa.Onneksi siellä ei ole niin paljon hommaa enään [:)]

Juu,vietiin tosiaan Poitsu sunnuntaina juna-aemalle,kun hän lähti sukuloimaan Ouluun.
Toki kävimme sitten siinä samalla Raxissa mähkimässä [8D][&o]
No,mulla on niin matalia noi aterian jälkeiset sokeriarvot,että saankin herkutella aina välillä [;)]

Eilen meille tuotiin iso hirven sisäfilepaisti [8D][8D].Metsämiehet ampuivat lauantaina meidän metsästä hirven ja mehän tietenkin aina sitten saamme osamme noista saaliista [:)]
Taidan viikonloppuna tehdä siitä paistista ruoan ja kutsun anopinkin syömään meille.

Masussa on kaikki hyvin [:)][:)]
Vauva edelleenkin melskaa vain tuolla ihan alaosastolla.

IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 23+0

Hello!

Yönsäde: Hirvenliha on niiiiiiiiin hyvää! Meillä mun isä on aika monena syksynä tuonut meille sitä ja hyvin tekee täällä kauppansa! Mies kun loihtii kokkina kaikenlaisia herkkuja...

Mami76: Joo, ei toi koiran jätösten keräily ole mitenkään helppo homma...toisaalta se ottaa tosi paljon päähän ja sit toisaalta jotenkin naurattaa, kun itse joutuu juoksemaan oksentamassa. Koira on nyt muutaman kuukauden aikana paskonut sisälle pari kertaa, vaikkei sitä normaalisti tee koskaan. 

Sain just imuroitua, kauhee raivari tuli kun kämppä on kuin pommin jäljiltä. Oli pakko alkaa siivoomaan... Mies pitää vapaitaan nyt pois, on tod.näk. vielä koko ens viikonkin kotona, ihanaa! Huomista odotetaan molemmat ihan hirmusesti, isot pojat lähtee isälleen, Onni&koira mummin ja vaarin kanssa mökille ja me vihdoinkin sinne kylpylään!!! [:D]

Kuola valuu jo nyt kun ajattelen, että päästään oikein kunnolla syömään... [8D]

Nyt on saatu Panacodit migreenin varalle, toivottavasti ei tarvitsis niitä käyttää... [8|]

Huomasin ekan kerran elämässäni, että kun tulee hirvee nälkä niin muutun ihan hirviöks [&o] huudan ja raivoan, kiukuttelen kui pikkulapsi... Nyt on parina päivänä nälkä jotenkin päässyt yllättämään. Varmaan johtuu siitä kun su-ti söin kuin sika, ihan kokoajan ja tosi paljon ihan kaikkea... ja nyt kun palasin takas ruotuun niin nälkähän se vaivaa tottakai.

Jos menis nyt vielä vessan pesemään, kivempi oksentaa ku pönttö on puhdas... [:D][:D][:D]

Hyviä vointeja! [:)]

[:)] HELLUREI JA HELLÄT TUNTEET [:)]

TYTTÖ KOO: Aivan..hirvenliha on sigahyvää ja todella terveellistä [8D]
Näin raskaana oleville se on varsinkin tosi hyvä raudanlähde!!
Minun mies ei enään kerkeä juosta hirviporukoissa,mutta tuo meidän Poika sitten jatkaa tuota metsästystä.Minä siis en siitä ole mitenkään innoissani,mutta mies tietysti on [;)]
Aah..sinun miehesi on kokki [8D]..kyllä sinun vaan kelpaa [:D]

Minä siis olen hel**vetin hyvä ENTINEN hoitsu [;)][:D]..meinaten inhoon kaikkia ihmisten eritteitä [:'(][:'(].Siis ihmisten limat,oksennukset,virtsat ym.
Heh..ja varmaan sentakia olenkin entinen hoitsu *vitsi vitsi* [;)]
Mutta siis eläinten paskasta en ole moksiskaan [:D][:D].Nyt kun elän täällä maalaistalossa,jossa on miljoonasti eläimiä,niin varsinkin lehmien paskan haju on jotain jumalallista [:)][:)].Ei voi olla ihanampaa tuoksua [;)]
Muksunakin aina juoksin mummolassa paljain jaloin laitumella lehmien paskassa [:D]
Mutta siis asiaan..kyllä minäkin olen joskus inhonnut koiran paskoja [&:].Meillähän on näitä rotikoita ollut ja on edelleen.Niin yksi meidän rotikoista oli tyypillinen rotikka,jolla oli huono vatsa.Jos se vähänkin söi jotain epäsopivaa,niin kyllä ne kurapaskat lattialle tulivat.
Nyt olenkin vallan ostanut eläinkaupasta noita "herkälle vatsalle" tarkoitettuja papanoita ja hyvin on pysynyt rotikan masu terveenä [:)]
Olisi se kyllä aika kauheeta,kun alkuraskauden pahoinvoinnin kourissa joutuisi siivoamaan koiran kurakakkoja [:D]

MIELETTÖMÄN HAUSKAA JA RENTOUTTAVAA KYLPYLÄREISSUA TOIVOTTELEN TEILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

(.) Eipä tänne juurikaan mitään ihmeellistä [;)]
Juuri tulin eläimet hoitamasta..koiria lenkittämästä jne.
Ihana ilma ulkona [8D]
Muksut olivat kurassa yltä päältä,kun köh köh,käveltiin lehmien laitumella ja siellä oli vähän kurasta ja tuo meidän 2½ vuotias vähän kompastui sinne kuravelliin [:D]
Isommat muksut sitten taas muuten juostessa kurasivat itsensä.
Juu,en jaksanut kotoa lähdettäessä laittaa kuravaatteita päälle *viheltelee*
No,onneksi tuo pesukone on niin tuttu laite [;)][:D][:D]..Pannaas se taas vaihteeksi päälle [;)]

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 23+2

Moikka Moi!

Pitänee ilmoittautua taas tänne, että hengissä ollaan vaikken ole mitään hetkeen kirjotellutkaan.

Ihana kylpyläreissu on takanapäin ja pinna ollut jo melkoisen kireenä heti sunnuntaista kun kotiin päästiin... [&o]
Kauheeta närästystä ollut, tänään viimeks. Söin ensin miehen Renniet pois ja sit hain apteekista omat tilalle. Tapasin kaverini Mäkkärissä ja siellä söin oikein kunnon aterian vaikka ensin vähän epäilytti, mutta kas, närästys oli tipotiessään! Eli ens kerralla kun närästää, suuntaan heti hakemaan hampurilaista! [:D]

En tiedä mikä nyt riivaa, mutta jotenkin kaikki ottaa päähän ja saatiin miehenkin kanssa kunnon rähinä päälle romanttisen miniloman jälkeen... Hormonit vissiin hyrrää liian kovaa meikäläisellä. Jos nyt jotain positiivista haen, niin paha olo on hellittänyt. Mutta sitten se herättää epäilykset, että onko masussa kaikki ok. 2 kertaa oon nähnyt painajaista ettei vauvaa olekaan... [:o]

Tuntuu, etten nyt oikein jaksa kirjotella tänne enää mitään, en kesäkuisiin Onnin kanssa, enkä toukokuisiin tämän tulevan kanssa enkä tännekään... Laiskottaa ihan hirveesti enkä saa mitään aikaseks varsinkin nyt kun mies pitää vapaitaan pois ja hääräilee täällä kotona. Välillä toivon, että voi kun se lähtis takas töihin, niin pääsis omiin juttuihin ja rutiineihin takas.... Tosin mitäs mä tässä valitan; mies tekee joka päivä ruuat, on paljon lasten kanssa ja antaa mulle omaa aikaa. Nyt on vaan tämmönen ihmeellinen vaihe, toivottavasti ei kestä kauaa tämä v*tutus... [8|]

MUTTA: Käytiin eilen äidin ja siskoni kanssa syömässä ja oli niiiiiiiin hyvää [8D][8D]
Söin valkosipuli-etanapannun alkuun, sit kananpoikaa jossa oli vuohenjuustoa, röstiperunaa ym. ja jälkkäriks creme brulee. Oi taivas että oli hyvää!!! Ja kaiken kruunas se kun äiti maksoi koko lystin! [:D] Ihana äiti!!!

Juu, ei täällä mitään varsinaista hätää ole vaikka tää mieli vähän tuntuu ailahtelevan nyt enemmänkin. Oon vaan aina raskausaikana ollut tosi tasainen niin siks ihmetyttää tämmönen [8|] tiedostaako sitä sitten, että tää on nyt vika kerta elämässä ku odotan vauvaa ja se ottaa koville tai jotain? Emmää tiiä.... No, ehkä huomenna on jo parempi päivä.
Kiitos ja anteeks.
Niin ja hyvää vointia vaan kaikille! [:)]

[:)] HELLOUTA TÄNNEKIN [:)]

TYTTÖ KOO: Huippea,että kylpyläreissu oli onnistunut [:)]!!
Sullakin on jo viikkoja noin paljon kasassa..viikot kyllä menee huimaa vauhtia [:)]
Eikös sinullakin ole kohta jo np-ultra?

(.) Kiirettä kiirettä aina täällä päässä,mutta pakkohan sitä on aina sen verran repäistä aikaa,että välillä käy palstaystäviä moikkaamassa [;)]

Mini on ruvennut olemaan nyt oikein todella aktiivinen liikkuja ..mutta siis edelleen liikkeet ja potkut tai nyrkiniskut tuntuvat vain ihan tuolla nivusseudun alueeella tai ihan häpyluun seudun yläpuolella.Taitaa Mini viihtyä perätilassa tai sitten tuon istukan sijainnin takia en tunne vieläkään liikkeitä ylhäällä [:-]??

Kipeitä suppareita tulee päivittäin navettatöiden sekä liikunnan jäljiltä..niin ja SESSYN [&o][8D]..jos meikäläinen joskus jaksaa tuota sessyä harrastaa..kröhöm [;)].
Olen aika kuitti iltaisin ja halut olisivat kovat,MUTTA tämä väsymys päivän töiden jälkeen on ihan mahdotonta..krooh [;)]
Jeps,mutta en ole itse huolissani suppareista.Mulla nyt on melkein joka raskaudessa suppaillut enemmän tai vähemmän rasituksen jälkeen.
2 viikon päästä on taas ä-poli,niin siellä kyllä tehdään sisätutkimus ultran lisäksi.

Meillä oli kaivurimiehetkin täällä töissä ja heillä sain..siis JOUDUIN [;)] laittamaan sapuskoita ja kahveita.Meillä tehtiin yhteen peltoon salaojitus sekä sitten pohjia tuohon traktorihalliin.
Tänään aloitetaan hallin lattiavalutyöt.

Jeps,ja eilen haettiin Poitsulle uudet salibandy kengät,kun vanhat olivat taas menneet pieniksi.
Poitsun jalan koko on "vain" 46 [:-][:D][:D].Kohta ei enään löydy tarpeeksi isoja kenkiä Poitsulle,jos jalka kasvaa yhtä kovaa tahtia kuin tähänkin mennessä [:D]

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini 24+2

Heissuli!
En varmaan lukeudu suurperheisiin mutta on mulla enemmän ko yksi lapsi. :) Eli tytöt 3v7kk ja 1v2kk sekä poika 2v5kk. Masukkiasukki rv 5. Tällä hetkellä rötkötän vaaka asennossa pienin vieressä kuhnottaen kun toinen rassu vähän kipeänä. :( Pientä lämpöilyä ja flunssaa. Vanhin tyttökin oli nukahtanut..meillä kun jokainen lepäilee ainakin hetken sängyssä pienimmän päiväuni aikaa..taisi viime yö mennä kaikilta vähän päin honkia..kuopus piti meteliä pitkin yötä..panadolikaan ei auttanut kovin kummossesti eikä halkaistu sipuli niin tais esikoinenkin olla väsynyt. Onpahan hetki hiljaista ja ihan "luvan" kanssa saa olla itekkii pitkäkseen kun siivoilut ja ruuat ja pyykit hoidettu..noin niinku pääpiirteittäin.[:)] Ainiin juu..ite oon 25-vuotias ja mies 28. Mies päivät töissä ja mä kotiäitinä.Lemmikkejä ei löydy..koirakuume pyrkii pintaan mutta ei kiitos lemmikkiä juuri nyt. Haluisitteko kertoa millä autolla mahdutte liikkeelle kaikki yhdessä? Meillä auton vaihto edessä jos masukki pysyy menossa mukana..ei oikein volvo v70 mahdu neljättä istuinta et pakko vaihtaa himpun suurempaan. [8|] [:)]

Heippa kaikille [:D]

Täällä ollaan taas pitkästä aikaa.

Yönsäde, minusta taas on tulossa hoitaja, saas nähdä sitten noiden eritteiden kanssa. Olen herkkä normielämässä, mutta en vielä ole harjoittelujaksoilla huomannut että tekisi pahaa. Sen ottaa jotenkin niin työn kannalta. [:D]

Tyttö Koo
Oi, että olen kade kylpyläreissustanne [:)] Ois NIIN ihana päästä murun kanssa kaksin jonnekin hetkeksi. Pitää katsoa jos saisin sen järkättyä ens kuulle johonkin väliin. Riittäisi ihan tuohon meidän omaan kylpylään niin pysyisi kulut kurissa. [:D]
Itelläkin meinaa välillä olla rähinäfiiliksiä ja nyt on koetellut vähän meidänkin välejä kun VIHDOIN sain erään älyttömän stressaavan tavan pois. Siis tupakoinnin. Olen viimosen 4kk polttanut 0-4 tupakkaa päivässä nyt ollut 8 PÄIVÄÄ ILMAN [:D] Ja mies on vähentänyt siihen kahteen päivässä. Ja kyllähän se toi pientä jännitettä meidän välille, nyt alkaa näyttämään kuitenkin jo ihan hyvältä.
Toivottavasti sulla helpottaa tuo vaihe pian <3

Yönsäde, siellä on alkanut massuasukki liikkumaan kunnolla. Eikös olekin ihanaa [:D]
Itelläkin tuntuu nivusalueella aktiivisesti liikkeet ja pääasiassa oikealla puolella. Taitaa tämä massumuru viihtyä aika lailla samassa asennossa koko ajan. Itekkään en hirmusti ylös tunne liikkeitä, välillä oikealle navasta 5 cm ylöspäin.
Supistukset, mitä ne on? [:D]
Minä kun en sellasia paljon ole tuntenut raskausaikana koskaan, kaikki on käynnistetty kerrasta. Minulla on tosin alavatsa ja selkä polttoja ihan selvästi ollut.
hmm "sessy" Mitäs se semmonen on tai halut :D heh, kyllä täälläkin on melkoinen hormoonihyrräys sen suhteen ja on kyllä tuo mieskin ilmeisesti samoissa hormooneissa [;)]

Tittelintuure, paranemisia sinne toivottelen.
Meillä on myös autonvaihto edessä, Jonkin verran katseltu tila-autoja, mutta näkee vähän myöhemmin mihin tässä päädytään.

Raskauden suhteen itsellä tilanne on sellainen, että verenpaineseurannassa olen. Hetkeksi kohosi paineet liian korkealle. Nyt taas laskussa. Eilen kävin ä-polilla päivystysajalla kun tk lääkäri sinne laittoi. Ultrassa oli lääkärin kanssa hauskaa, poitsu sai hirmu vauhtikohtauksen TAAS kun laittoi ultralaitteen massun päälle. Meni pitkään ennen kuin lääkäri sai mitat ja napanuora arvot otettua [:D] Oli todella uskottavaa siinä selitellä että vauva on vähän heikommin liikkunut, heh...
Mutta kaikki näyttäisi olevan hyvin. Painoarvio sen 1500g ja vastaa laskettua aikaa.
Sokeriarvot minulla on kohoilleet, pitää katsoa pari viikkoa ja varmaankin insuliinit lähtee sitten menemään.

Kaikille hyviä vointeja

Mami ja massumuru RV 30

[:)] NOPSAA VIELÄ [:)]

TITTELINTUURE: Lämpimästi tervetuloa tänne mukaan juttuihin [:)]
Ja onnittelut plussasta [:)][:)][:)]
Kyllähän siellä jo hienosti on suurperhe kasvamassa [;)]
Meillä täällä on vähän samanikäisiä lapsia kuin teilläkin..Eli Esikko on 14-vuotias,Kakkonen 5v5kk,Kolmonen 4v4kk,Kakkonen 2v6kk ja Nelonen 1v5kk

Paljon paranemisia teidän perheelle [:)]
Meillä on vielä vähän aikaa perheautona 7 paikkainen farmari.Se lähtee kohta vaihtoon ja ostetaan jonkinsortin minibussi/tila-auto.Ei olla ihan vielä lyöty lukkoon,että mikä olisi paras vaihtoehto.

MAMI76: Ahaa..sinä opiskelet hoitsuksi [:)].Saanko udella,että minkä alan?
Toivottavasti sinä kestät paremmin eritteitä,kuin minä [;)]
Kaikista kauheinta on vissiinkin ollut minun sairaanhoitajan urallani se,kun ensiapuun tuotiin alkoholisti mies.Joka oksensi ja paskansi verta [:'(][:'(].Siis se oli ihan jotain järkyttävää+kun siihen otettiin sen alkoholistin ominaishajut vielä mukaan [:D].
En siis todellakaan arvostele ketään ihmisiä millään tavalla,mutta siis se tilanne oli kyllä jotain pyöristyttävää.
Kaikki ihmiset ovat minulle ihan saman arvoisia [:)]!!

Onkos sulla mitään tietoa,että mitenpäin se teidän vaavi siellä masussa oikein on?
Niin ja missä istukka sijaitsee?
Mulla siis on nyt ensimmäistä kertaa istukka etuseinämässä ja lääkäri viimeksi sanoi ä-polilla,etten ehkä sen takia tunne liikkeitä ylhäällä [:-]??Voiko se muka olla mahdollista,etten muka vieläkään tuntisi liikkeitä ylhäällä tuon istukan sijainnin takia [:-]?Mene ja sano [;)]..tokihan tietysti kaikki raskaudet ovat aina erilaisia..ainakin vähäsen [;)]

Ultra ja lääkäri onnittelut [:)][:)][:)]
Ihanaa,että vauvalla oli kaikki hyvin [:)]
Toivottavasti sulla nyt noi verenpaineet pysyvät hyvinä eikä mitään r-myrkytystä vain tule!!!!!!!

(.) No,ei tänne mitään uutta viime kertaiseen [;)]
Kävin hakemassa ison kasan pesuaineita Poitsun salibandy kaverin kotoa.Poitsun joukkue "pakkomyi" pesuaineita..tai siis oikeammin ME VANHEMMAT myimme niitä pesuaineita,jotta joukkue saipi vähän ylimääräistä pesämunaa [;)][:D]
Nyt sitten pitäisi maksaa vielä iso lasku,kerätä ihmisiltä pesuainerahat sekä jakaa oikeille ihmisille oikeat pesuaineet.

Mutta nyt iltahommiin...
HYVÄÄ ILTAA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+2

Heippistä taas [:D]

Juu täällä opiskellaan ja sairaanhoito ja huolenpito on minun linjaus tällä hetkellä. Saa nyt vaan nähdä miten tämä loppuaika menee kun patistavat saikulle, mutta olisi pakko vielä joulukuun alkuun asti käydä koulua, että saisi hohuteoriat suoritettua niin olisi sitten mukavampi joskus jatkaa.
Mä luulen että mä suuntaudun jonnekki kotihoitoon töihin tai vastaavaan, tiedän omat rajani näiden eritteiden ja mahdollisten työpaikkojen kanssa, eli pysyttelen etäämmällä [:D]

Istukka mulla on takaseinämässä. Viimeksi sanoi että pyllötti pylly ulospäin masussa, pääalaspäin.
Ropellusta tuntuu koko ajan nivusessa oikealla, tälläkin hetkellä. Keskellä mahaa ja tosiaan jonkin verran oikealla ylhäällä. Ja VOIMAA on reilusti [:D]

Yrittelen pitää paineet alhaalla, mittailen stikseillä ja paineita usein. Ongelma mulla on enemmän toi syöminen ja sokerit. IHAN mahoton herkkuhimo nyt alkanut. Mies saa koko ajan jotakin herkkuja tehdä. Eilen köyhiä ritareita ja tänään kääretorttua [:)]

meidän vauvatilaus peruttiin. Joukkoomme tulikin elävän sydämenvalloittajan sijasta enkelivauva. [:(]
Eilen illalla pieni tiputtelu muuttui runsaaksi veriseksi vuodoksi ja yöllä mukaan astui kivut ja hyytymät. Nyt koitan nieleskellä itkua ja jaksaa tämän päivän vetää suunnilleen kunnialla läpi.

Takaisin