Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

[:)] IHANAA TIISTAITA KAIKILLE [:)]



...Pitää tulla nopsaan koneelle ennenkuin alkaa se luvattu mytäkkä [;)]
Jos sellainen tänne tulee,niin melko varmaan täältä korvesta jälleen sähköt pamahtaa poikki [&:]



TASE: Meillä myös nuo isommat sisarukset eli Kakkonen ( 5v5kk ) ja Kolmonen ( 4v4kk ) ovat ihan onnessaan uudesta vauvasta [:)]
Tuo Nelonen ( 2v7kk ) ja Kuopus ( 1v6kk ) eivät vielä niin sitä ymmärrä,että äidin masussa on oikeesti vauva [;)][:D]
Jeps,ja tuo meidän murkkuikäinen Jäppinen ( 14-vee ) oli aluksi järkyttynyt vauvauutisesta,mutta nyt on jo mukana menossa täysillä mukana [:D]
Vai Poikaa sinä itse veikkaat [;)][:D]..nooh,varmuushan asiaan tulee sitten synnärillä [;)]
Minä taidan olla ainut täällä,joka ei halua selvittää vauvan sukupuolta etukäteen [8|][;)]?
Mutta vahva veikkaus minulla itselläni on,että Tyttö sieltä jälleen olisi tulossa [:)]
Tosi kiva,kun tulit tänne juttelemaan meidän kanssamme [:)]



TYTTÖ KOO: KIITOS tsempityksestä [:)]
Poitsulla oli tentissä 3 virhettä liikaa,joten hän repuutti.
Torstaina on uusi tentti.Ja sinne onkin matkaa 75km yhteen suuntaan täältä [&:]..nooh,mitäpä sitä ei tekisi Pojan harrastuksen vuoksi [;)]
Voi ei,että sinullakin on siellä yskää [&:]..Pidän sinulle varpaita ja sormia pystyssä,ettei sulla vain tule mitään tulehdusta [:)]!!
Koitahan nyt levätä paljon ja juoda lämmintä mehua!!
Peukkuja torstain np-ultraan [:)][:)][:)]
Tulehan kertomaan sitten kuulumiset!!



MAMI76: Siis ei voi olla totta,että sulle on kehittymässä r-myrkytys [:(][&:]
Toivon sydämestäni,että sinulla arvot pysyisivät kohdillaan vielä ainakin sen 4 viikkoa,että vauva saisi vielä vähän aikaa kasvaa ja kehittyä [:)][:)][:)]!!
Nyt rakas ystävä LEPOA LEPOA LEPOA JA LEPOA [:)]!!Nyt vaan delegoit kaikki hommat miehellesi,että saatte terveen vauvaan kotiin!!
Koitahan jaksella!!
Ja paljon tsemppiä torstain ä-polikäynnille [:)]




(.) NEUVOLAKUULUMISET:
Rv 26+0:
PISSA: Puhdas [:)]
PAINO: +825g/vko ( yhteensä on tullut nyt se 9kg ) [:D]--> nooh,yleensä mulla tulee joka raskaudessa se 15-20kg,joten nou hätä vielä [;)]
RR: 132/73
Hb: 123 [:)] ---> ja vieläkin ihan ilman rautaa..jee!! ( 4 vkoa sitten oli Hb 122 )
Sf-MITTA: 24 ( 4 vkoa sitten oli 19 ) ---> keskikäyrän yläpuolella mennään
SYDÄMEN SYKE: +147 [:)]
TARJONTA: Ei tietoa
LIIKKEET: ++ [:)]

Eli neuvolassa oli kaikki niin hyvin,kuin vain tässä tilanteessa voi olla [;)]
Perjantaina menen sitten minäkin ä-polille!!

Tänään vein meidän Kuopusta neuvolalääkärikäynnille,kun hänellä oli tämä 1v6kk käynti.
Kaikki hyvin hänellä,paitsi lääkäri kuuli sydämestä sivuäänen,jota ei olla ennen kuultu.
No,lääkäri onneksi sanoi,ettei pitäisi olla mitään vaarallista.Ja sitä sivuääntä nyt sitten vain tarkkaillaan välillä lääkärissä.


IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 26+0
 
Moi kaikille [:)]
Tämä päivä on mennyt aika lailla levossa..jos saisin tilanne rauhoittumaan edes vähäksi ajaksi niin vauva kerkesi pikkuisen painoa nostaa vielä [;)] Kiva kun on vähän lunta tullut maahan..mutta lisää saisi tulla niin lapsi pääsisi mäkeä laskemaan [:D] kaikki pulkkat on jo otettu esille..heh!
 
Hyvää päivää!

Ja terveisiä jälleen ultrasta! Pikkusella oli kaikki niinkun pitikin, saatiin mitattua niskaturvotus, tasan 1.0mm oli. Kävin sitten vielä verikokeissa ja palautin pissatestin. Kätilö sai mitattua rv:ksi 12+0 mutta näillä mennään mitä on merkitty eli tänään on 11+5 -pari päivää sinnetänne ei tilannetta muuta. Tammikuun alussa on sitten rakenneultra ja toivottavasti saadaan silloin sukupuoli selville.

Ja julkistinpa sitten myös tänään tämän vauvauutisen muillekin [;)] voin jo sieluni silmin nähdä sen kamalan taivastelun ja silmien pyörittämisen, mutta siinähän pyörittelevät prkl! Toivottavasti joku osaa iloitakin tästä asiasta...

Meillä Onni nukkui todella levottomasti mutta nyt näyttää siltä, että yöunet on palautuneet normaaleiksi, huh! Tällä mammalla alkoi jo vähitellen viirata, kun ykskin yö laskin, että poika heräs 14 kertaa... [&o] luulin, että poika tekis hampaita, mutta eipä tuolla suussa mitään näy. Tiedä sitten mikä pikku-ukkoa riivasi...

Oma olo on tosi hyvä nyt, pitää nauttia tästä olotilasta kun se kuitenkin jossain vaiheessa muuttuu [:)]

Mitäpäs muille tänne kuuluu?
 
[:)] NOPEETA [:)]



TYTTÖ KOO: Mahtia [:)]..Suuremmoiset onnittelut hienoista np-ultra kuulumisista [:)][:)][:)]!!



(.) Ä-POLIKUULUMISET:
Rv 26+3:
PISSA: Puhdas
RR: 124/74
Kohdunsuu: Kiinni ja pehmeä
Pituus: 3cm

ULTRAUKSESTA:
Tarjonta: PT ( Mini taitaa viihtyä pylly alaspäin [;)])
Lapsiveden määrä: Normaali
Istukan toiminta hyvä ja kaikki virtaukset hyviä!
Painoarvio: 930g ( ihan keskikäyrillä mennään )

Lääkärinä oli ihana ja nuori miesgyne [:)].Hän ultrasi pitkään ja kunnolla.Selitti hienosti,että mitä teki ja näki.
Lopuksi hän vielä teki 4D-ultrauksen ja nähtiin hienosti Mini ruudulla väreissä.
Saatiin vielä kaksi aivan ihanaa 4D kasvokuvaa Ministä muistoksi
Muuten..noista kuvista näkee ihan selvästi,että Mini muistuttaa sisaruksiaan [;)][:D]
Sukupuolta ei vieläkään selvitetty,kun lääkäri kysyi,että halutaanko se tietää.
Mies olisi kyllä halunnut tietää,mutten antanut lupaa [:D]
Mutta mun mielestä kyllä Mini näytti ihan tytöltä [;)][:)]

Seuraava aika on sitten taas 4 viikon päästä.
Insuliinia jouduttiin nyt nostamaan,kun mulla oli tänään aamullakin noi paastoarvot liian korkeet.



IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 26+3
 
Nyt täällä kotona on viikon verran pian oltu saikulla ja aika ei meinaa kulua mitenkään päin. Varsinkaan kun ei saa oikein mitään tehdä. Ei ole mun juttuni lainkaan tälläinen.
Äippäpolikäynnillä kävin torstaina, vauvan painoarvio oli 1,8kg [:D] Mukava on poitsu kasvaa ja lähentyy hyvää painoa ja ikää, jos käynnistykseen joutuu.
Joudun ravaamaan viikoittain kokeissa, jossa tarkkaillaan jotain veriarvoja ja pissasta jotain myös. Hyvä, että seurataan. Kotona seuraan verenpainetta ja käytän liuskoja. Näillä nyt mennään, mutta on kyllä todella kuluttavaa. En ole koskaan ollut sellainen ns. koti ihminen, joka vaan tykkää olla. Mulla on aina ollut töitä tai opintoja tai muita projekteja, johon saa energiaa ja aikaa kuluttaa. Masennun helposti tälläiseen tyhjänpäiväisyyteen. VAIKKA teenkin tässä äärimmäisen tärkeää työtä vauvan kannalta, silti tämä on hankalaa. Toivottavasti tämä minun suhtautuminen jotenkin muuttuu ja totun tähän piakoin.
Ja voi elämä noita horrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmooneja. Minä jo luulin, ettei minulle mitään sellaisia vaivoja tule, kun on niin lepposasti mennyt koko raskaus ja ihmettelin miten sellaisia muilla odottajilla onkaan. Nyt tähän kaiken päälle tuntuu, että joku hormooniryökkiö velloo sisällä jatkuvasti.
Menee hermot alta sadasosasekunnin ja voi sitä rähinää. Sitten tulee omantunnon tuskat siitä. heh...
Onneksi tämä perhe kuitenkin hieman ymmärtää mun tilanteen ja yrittää mukautua tilanteeseen. [;)]

Viikonlopuksi lapset meni mummuloimaan, ihan suoraan sanoen pois kotoa, että minä tuuletan hieman itseäni. Pitkästä aikaa ovat yhtäaikaa kaikki pois. Ja onhan täällä hiljasta. Ehkä liiankin [:)] Ajattelin alkaa pikkuhilja katteleen mitä sairaalakassiin laitellaan ja valmiiksi myös vauvan kimpsut jotka mies sitten saa sairaalaan ottaa mukaan.Eli jotain pientä hommaa tälle päivää ja illalla vois piipahtaa jossain kylässä. Menis taas yks päivä ohitte ja eteenpäin synnytystä.

Kaikille hyviä vointeja

Mami ja massumuru RV32+1
 
Heipä hei!

Huutelen väliaikatietoja... kun oon tuolla "omissa" kälättäny.... (joulu-09)..ja täällä vaan lueskellu...

Elikkä eipä päästä ees testailemaan täällä. Pikkusen kerkesin odottaa ja sain isännänkin haavilun makuun...Kuvittelin salaa niitä puhtaita laknoita sinne pikkusänkyyn.... Oli sitä ja tätä oiretta. Mukamas. Noh. Puolukkapäivät, neljä päivää etuajassa... Tais jäädä kiinnittymättä! Kumma miten sitä vouhkaa ja miettii koko ajan, että mitä ja mitä... Pitäs vaan osata olla rennosti ja antaa ajan kulua. Silti sitä väkisin hötkyää! Nyttekin kerkesin jo lasketun ajan valmiiksi katsoa, kun olin kerta NIIN satavarma! 26.7!!!

Toisaalta..viikonloppuna kun nuo 16 ja 17 vee takoivat kellarissa rumpuja viis tuntia putkeen, niin ajattelin, että onhan näitä lapsia tässä maailmassa kelle tuoretta pullaa leipoo. Ja taas,toisaalta, olis niin suloista saada tälle iltatähdelle ikioma "leikkikaveri" kerta nuo isot on NIIN isoja...

Tämmösiä pohdintoja!

Rauhaisaa odottelua teidän mahoillenne :) ja super-hetkiä synnytyksiin! Minä täällä kuikin taustalla! Ehkäpä sitä vielä kerkee mukaan plussaten!
 
Kukkuluuruu, täälläpäs on hiljaista. Pitääpäs itse kiljaista [:D]

Mitäs tyttö koolle ja yönsäteelle kuuluupi?

Täällä menee aika hitaasti, mutta varmasti. Huomenna viikkoja täynnä 33 [:)] Nyt alkaa jo pikkuhiljaa odottelemaan synnytystä, ei tämä olotia mikään valloittava enää ole.

Vauva liikkuu välillä todella voimalla, massu hytkyilee puolelta toiselle, hassun näköistä :D
Kahden viikon välein äippäpolilla käyn ja kaikki arvot on aika hyvin nyt pysyneet kurissa. Nopeita muutoksia tosin saattaa tulla.

Kovasti olen miettinyt TAAS kerran puudutuksia, epiduraali vai spinaali? Millasia kokemuksia näistä muilla on?


maarinen, toivottavasti plussaa tulisi pian <3
 
[:)] KUKKUUPA KUKKUU KAIKILLE [:)]




MAMI76: Hellouta [:)]
Täälläpä ainakin minä olen [;)]
Siis ihanaa kuulla,että sulla on kaikki nyt mallillaan [:)][:)][:)]
Toivottavasti kaikki meneekin nyt hyvin sinulla loppuun asti!!

Minä otin viime synnytyksessä spinaalipuudutuksen ja koin sen erittäin hyväksi [:)]
Sehän on erittäin hyvä puudute uudelleen synnyttäjille.Varsinkin,jos tuo ponnistuskipu on se,mikä tuottaa sitä pahinta kipua äidille.
Minä siis sitä kokeilin viime synnytyksessä ekaa kertaa ja ponnistus meni hienosti ilman kipuja [:)][:)]
Mutta sehän annetaan yleensä vasta silloin,kun synnytys on ihan loppuvaiheessa,koska siinä ei voida lisätä puudutetta lisää kuten epiduraalissa voidaan.
Mulla on ollut näitä nopeita synnytyksiä ja olen ihan luomunakin synnyttänyt.Joten ihan senkin takia tuo spinaali sopi hyvin minulle.Eli aika pian spinaalin jälkeen sainkin jo ruveta ponnistamaan [:)]
Mutta varmaankin näistä puudute asioistakin eri äideillä on erilaisia kokemuksia [;)]




MAARINEN: Täällä pidän sinulle peukkuja ja varpuja pystyssä,että tekin kohta sen plussan saatte [:)][:)][:)]
Tuo ainainen pettymys on niin turhauttavaa ja ikävää [&:]
Mutta olen ihan varma,että teillekin se plussa kohta tulee [:)]




(.) Kysympä nyt täältäkin tuosta vauvan perätilasta [8|][;)]
Eli onko teillä kenelläkään vauva viihtynyt pitkään ja kokoajan ainoastaan PT:ssä?
Siis meillähän Mini on ollut rv 22 lähtien perätilassa.Ja on edelleen,koska kokoajan nuo potkut tuntuvat tuolla alhaalla.Siis tietenkään en ihan satavarma ole,mutta samanlailla liikkeet vielä tuntuu kuin esim.viikko sitten,kun vauva ultrattiin ja todettiin olevan PT:ssä.

Ja siis huolissani en todellakaan ole siitä,että vauva on PT:ssä näillä viikoilla.Koska tiedän,että vauvalla on aikaa vielä monta viikkoa kääntyä [:)]
Mutta siis asia mikä minua askarruttaa on se,että onko kenelläkään teillä kokemusta,että vauva vaan pysyisi PT:ssä pitkiä aikoja?Kun Mini ei ole minun mielestäni yhtään tässä pyörähtänyt ympäri [8|]?Useastihan vauvan vaihtavat asentoa monesti vielä näilläkin viikoilla.
Ja kun mulla on kaikki viisi muuta lasta olleet RT:ssä ihan jo rakenneultrasta lähtien [:D]
Niin siis tämä on ihan outoa minulle..Outoa tosiaankin viiden lapsen äidille [;)][:D][:D]
Itse tietysti heti ajattelen,että onko Minillä kaikki ok [:o][:o]..tiedän tiedän,että ihan skitsoa on tuollaista ajatella,kun Mini kumminkin potkii ja nyrkkeilee monesti päivässä [:D]
Mutta yhtäkkiä kai tämä Minikin tästä sitten kääntyy ja kun pääsee raivotarjonnan makuun,niin siihen sitten hän jääkin [:)]

Vointi on ihan ok [:)]
Eilen oli masis ja känkkis päivä ( hormonit hormonit [;)] ).Ja sitten oli ikävää kipua tuolla oikealla suoliluun kohdalla.Juuri siellä minne ne potkut useimmin tuleekin.
Mutta nekin kivut ovat nyt historiaa.Ja masiskin on jälleen voitettu [;)]


HYVÄÄ VOINTIA MEILLE KAIKILLE JA TULKAAHAN KERTOMAAN MUUTKIN KUULUMISIA [:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+2
 
Heippatirallaa taas

Samapa oli alkaa kirjottelemaan kunon tuo unirytmi hieman lipsahtanut pyllyllensä tässä viime aikoina. Onneksi huomenna on pakko herätä aikaisin labraan, jos saisi korjattua hieman rytmejä siinä samalla. Hirmu homma taas neljä tuntia pidätellä pissaa, että saa oikeat arvot pissikokeesta, kova koetus edessä. Viimeksi onnistui 3h ja sitten oli tulla housuun [:D]

Yönsäde
Minulla epäonnistui jotenkin se spinaapipuudutus, ei auttanut kuin muutaman minuutin ja sen jälkeen tuntuikin, että olin suoraan helvetissä niiden kipujen kanssa. Minun synnytykset kestää aina sen 6h, pitänee nyt miettiä kumpi puudutus se olisi järkevämpi minulla ottaa.
Ponnistusvaihe on mulle ollut aina helpoin joten ihan sama onko kipuja vai ei. Viimeksi se kesti 2 minuttia joten menee lääkkeittä [:D]

Tuosta perätilasta, kuopukseni oli pitkään istualleen massussa, mutta en muista millä viikoilla kääntyi. Muistan kun yritettiin kysyä aina ultrassa sukupuolta, mutta aina sama vastaus "istuu kuin inkkari, ei näytä" [:D]
Tämä pikku herra on nyt ilmeisesti kääntynyt pää alaspäin. Vielä aika vastakin sanoi lääkäri, että voi hyvinkin käännellä miten sattuun massussa.
Nyt voisi sanoa, että viikon verran on tullu kaikki potkut enemmän ylös ja sivulle. Eli oliskojan jäänyt nyt pää alaspäin. Selvinnee ensi tiistaina polilla [:)]

Masis ja känkkispäiviä täälläkin, välissä oli tosi pahojakin. Nyt vähän helpottanut, mutta huomaa kuinka helposti palaa pinna. ONNEKS tää perhe ymmärtää minua ja ei kokeile ulottuvuuksiani, heh.
Onneksi näitä on muillakin, niin ei tunne itseään niin ainoaksi känkkäränkäksi.

Huomenna (siis tänään, kellohan on jo yö) mennään murun kanssa elokuviin ja syömään. Hieman jännittää miten jaksan 2.5h istua potteria katsomassa, mutta pitänee jalotella välissä jos tuntuu ettei pysty. Pitäis ottaa tyyny mukaan [:D]


Vointeja ja massunkasvatuspäiviä toivottelen

Mami ja massumuru tänään jo 33RV [:D][:D][:D][:D][:D]
 
No Halloo!!!

Täällä sitä ollaan- mieli maassa ja itku kurkussa. Ei, mitään ei ole tapahtunut mutta hormonit kai tekee tepposet [&o] kaikki itkettää ja on semmonen tosi surullinen olo. Nyt vielä enemmän kun selvisi, että isot pojat on isällään koko joulun- aatonaatosta Tapaninpäivään [&o] Onni on niin pieni, ettei ymmärrä joulusta mitään, mun vanhemmat on joulun poissa ja siskoni viettää aaton miehensä perheen kanssa... huoh... paska joulu... [&o][&o][:'(][:@]

Hei tuosta spinaalista!!! MÄ HALUUN SEN!!!!!!!!!! Mulle just ponnistaminen on aina ollut kaikista kamalin vaihe ja jos se auttaa just siihen niin mä tilaan kyllä sen!! [:D][:D][:D] Oon 2 kertaa saanut epiduraalin ja se on auttanut supistuksiin tosi hyvin, mutta se ponnistaminen.... argh... se on ollut jotain ihan kamalaa.... ja hra nro 3 tulikin sitten luomusti kun piti niin kiirettä- sitäkään en halua enää kokea.

Yönsäde: Meillähän Onni oli ihan loppuun asti perätilassa, eikä kääntynyt. Tilaa käännökselle oli tosi vähän ja sitten lopulta päätettiin suunnitellusta sektiosta. Mä kävin äitiyspolilla juttelemassa lääkärin kanssa ja hän antoi mulle synnytystapa-arviossa sektioajan, joka saatiin itse päättää [:)] Kaikki muut pojat mulla on olleet pää alaspäin rakenneultrasta lähtien. Mies keksi viisaasti, että oli perätilassa koska on takaapäin pökätty... [8|] kröhöm, anteeks... oli pakko sit tuokin kertoa täällä...[8|][;)]

Jep, tää lähtee nyt saattelemaan poikia viikonlopun viettoon ja sit otan Onnin kainaloon ja menen päikkäreille.
Jotenka Hyvää viikonloppua ja Hyvää vointia!
 
[:)] HYVÄÄ LAUANTAITA [:)]



MAMI76: Mulla on myös ponnistukset kestäneet vähän aikaa ( 2-6 min. ) paitsi Esikoisesta kesti kauan ( muistaakseni 30 min. ).
Mutta siis vaikka ponnistus kestäisikin vain vähän aikaa,niin se tunne ja kipu on just sellaista,mikä on mulle kauheeta [&:].Tunne,että koko alapää repee..yök [:'(].
Ja ihan sen takia otinkin spinaalin viime synnytyksessä,kun kätilö sitä suositteli juurikin tuon ponnistamiskivun takia.
Sehän ei vienyt noita kunnon suppareita pois,kuin ihan vähäksi aikaa.Eli synnytyssupparit jatkuivat,mutta se ei mua haitannut.Ne kyllä jotenkin kestän,mutta tuo ponnistamiskipu on yhtä he***ttiä [;)]
Mutta näin me kaikki äidit/naiset koemme kivut ja kaikki erilailla [;)][:D]

Meillä on tämä Mini ollut nyt rv22 lähtien pakaratarjonnassa ja ns.linkkariasennossa [:D]
Eli jalat kai sojottavat ylöspäin..jos täysin ymmärsin lääkärin puhetta [;)]
Mutta aikaahan tosiaan Minillä on kääntyä vielä monta kertaa tässä [:)]
Mutta aina sitä vaan ihmettelee,että miksi toinen viihtyy tuossa asennossa vieläkin,kun muut ovat olleet RT:ssä alusta alkaen [;)]

No,miten meni elokuvissa [:)]?Oliko mukavaa [:)]??



TYTTÖ KOO: No voi sinua [:(] *halaa ja rutistaa* [:)]
Ikävää,että hormonit heittelee sielläkin.Ja ikäväähän tuo on,että Jouluna sinun isot pojat lähtevät isälleen [&:].Kumminkin Joulu on niin tärkeä juhla ainakin meille ja meidän lapsille varsinkin,että minä ainakin sekoisin,jos meillä ei olisi täällä Jouluna lapsia ollenkaan [:o][&:]
Mutta tietysti varmaan poikien isäkin haluaa omat lapset Jouluksi luokseen?
Tuo on niin kinkkinen juttu varmaankin,kun on eronnut ja lapsilla vanhemmat asuvat eri paikoissa.
Onko teillä yleensä tapana entisen miehesi kanssa,että lapset ovat jokatoinen Joulu aina toisen luona?
Koitahan piristyä siellä [:)][:)][:)]

Tuossa jo MAMILLE kerroinkin tuosta SPINAALIPUUDUTUKSESTA [;)]
Ja siis sinä olet ihan samanlainen kuin minäkin tuossa ponnistuskivussa [:D]
Siis mullekin juuri tuo ponnistuskipu on sitä pahinta [&:][:'(]..vaikka se kestäisikin vain vähän aikaa,mutta silti!!
Juurikin tuota spinaalipuudutetta suositellaan uudelleen synnyttäjille,jotka kokevat tuon ponnistuskivun pahimmaksi vaiheeksi synnytyksessä!!

Heh..Tässä heti rupesin hieromaan sarviani ja miettimään,että missäs asennossa tämä meidän Mini on saanut alkunsa [;)][:D][:D]
Melko varmasti Mini laitettiin alulleen meidän rantasaunalla,koska silloin kärsin kovista oviskivuista [8|]..mutta muistaakseni me AINAKIN sivustapäin siellä hommattiin [&o][8D][:D]..eli tarkoittakohan se sitten sitä,että Mini ehkä kääntyy vielä poikittain tässä [;)][:D]



(.) Eipä tänne ihmeempiä [;)]
Vointi on samanmoinen ja edelleenkin musta tuntuu,että Mini on PT:ssä [8|]?
Ainakin enemmän liikkeitä tuntuu edelleen tuolla alhaalla.No,kiirettä ei vielä ole kääntymiseen..eli se siitä aiheesta [;)]

Meidän Nelonen hajotti eilen näppäimet.Mää sitten kyllä aina välilä ihmettelen,että mitenkä meidän kaikki lapset voivat olla niin hemmetin villjeä tapauksia [:-][;)][:D]
Illalla sitten päästiin käymään kaupungissa ja ostamassa uudet näppäimet.Nyt kelpaa hienosti kirjoitella [;)]

Jeps,ja meidän kissanpentu tippui eilen vessanpönttöön [:D][:D]
Oli mies vissiinkin jättänyt kannen ylös ja toinen pieni oli sinne tippunut.
Onneksi huomasin pennun ennenkuin mies meni tekemään aamukakat pönttöön [:D] *anteeksi kauheet huumorini* [&o]


IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+4
 
Heissanta ja ihanaa lauantaita <3


Tyttö Koo, voi että nuo hormoonit osaakin repiä hermoja ja tunteita. Toivottavasti helpottaa välissä. Minulla ei tullut mitään heilahteluja ennen kuin nyt lopuksi tuntuu ärsyttävän kaikki. Tosin johtunee osaksi siitä, että on aivan jumissa kotona ja petipotilaana. Koitahan jaksaa.
Me oltiin viime joulu reissussa viikko, kalajoella hotellissa ja kylpylöimässä, oli ihana joulu ja lähtisin uudestaan jos ei ois nyt tuo laskettu aika niin lähellä. Oli ihanaa kerrankin olla valmiissa pöydässä ja ottaa oikeasti rennosti. Meilläkin molemmat siskot lähtee jouluksi muualle, äidistä en tiedä, tuleeko käymään. Eli ollaan ensimmäinen joulu ehkä täysin omalla perheellä. Minä yleensä meidän suvun puolesta laitan kaikki ruoat ja tarjottavat, nyt en taida jaksaa jos vielä kannan tätä masua. Tai jos on valvottava vauva kotona. Eli koko joulu on vielä täysin avoinna.
Toivottavasti teilläkin tulee kiva joulu kaikesta huolimatta <3

Tuosta ponnistusvaiheesta, mulla jotenkin se kun SAA ponnistaa kipuun, helpottaa sitä kivun tunnetta, ja jotenkin sen kestää niin hyvin kun tietää että vihdoinkin kaikki on pian ohitte. Ne karseat monen tunnin supistelukivut, kun mikään ei auta, eikä tiedä kauanko menee, on mulle hermoja raastavinta ja kivuliainta. Onhan se hurja tunne kun tuntuu pää tiukimmillaan alapäässä, ja muistankin kun kakkoselta kiljuin että kohta repeää ja kätilö sanoi että ei repeä kun on niin osaava ponnistaja [:D] Ja eihän se mihinkään revenny vaikka oli tosi isopäinen likka, heh.
Koskaan ei ole repeämiä tullut, eikä ole tarvinnut leikata. Mä jo sanoinkin siinä kätilölle jälkeenpäin, että taitaa olla värkki niin levahtanut, että ei tarvii siksi leikata, niin repesipä kätilö nauruun, ettei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, heh.
Se vois melkeen olla epiduraali mulle sitten parempi, kuinka kauan sitä puudutetta saapi epiduraalin kautta? Vai lopetetaanko sen antaminen just ponnistuksen ajaksi? Mä oon ensimmäiselle sen saanut, mutta en muista siitä juuri mitään, synnytin korkeassa kuumeessa ja siitä on kuitenkin yli 15 vuotta aikaa. [;)]

Yönsäde, Eipä me sit päästy elokuviin, mä en nukkunut edellisenä yönä kun 15 minuttia, aamulla oli labrat ja sitten meni vielä selkä kramppiin. Oikea epäonnen päivä. Vietiin teinit meidän lipuilla elokuviin, olihan neidit mielissään. Otamma toisella kertaa. [:)]

Voihan kissa mihin oli itsensä saanut [:D] Oli ilmeisesti aamu uinnilla käynyt heh...

Nyt vieraille kahvia keittelemään, mukavaa lauantaita

rv34 JEEEEEE
 
[:)] HYVÄÄ MAANANTAITA [:)]



MAMI76: Tuo epiduraalipuudutehan on sellainen,että sulle laitetaan selkään se katetri ja se jätetään sinne.Ja siitä katetrista sitten lisätään tarpeen vaatiessa lisää puudutetta,kun vanhan vaikutus loppuu.Mutta ikävää tässä puudutteessa on kai se,että se voi viedä äidiltä sen ponnistamistarpeen tunteen [8|]?Eli äiti ei tunne yhtään,että koska pitäisi ponnistaa.

No höh sentäs,ettette päässeetkään elluihin [&:]..mutta teinit taisivat siitä vain olla onnessaan [;)]?
Toivottavasti selkäsi voi jo paremmin [:)]?



(.) Tänään "tuunasin" meidän Unelma lehmän eli toisinsanoen harjasin sen kunnolla valokuvaa varten [:D].Jeps,tänä vuonna otin pelkästä lehmästä kuvan Joulukortteihin.
Joka Joulu olen ottanut kaikista lapsista kuvan joko lehmän tai lampaan kanssa.Nyt sitten vain lättäsin Unelmalle tonttulakin päähän ja otin siitä kuvan [:)]..jeps,ja ihana kuva tulikin
Noista meidän muksuista sitten otan muita kuvia ja niistä sitten teetätän Joululahjoihin juttuja sukulaisille [;)]

Viime yönä heräsin armottomaan jalkapohjan kutinaan [&:].Raavin ja raavin jalkapohjaa,mutta kutina vain jatkui.Oli aika ikävä tunne.Aamulla ei sitten enään kutitanut [:D]
Kaikki muutenkin täällä ihan ok [:)]



IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+6
 
Heipparallaa kaikille ja ihanaa keskiviikkoa

öö, kait sitä ollaan keskiviikossa menossa? Meinaa nuo päivät olla itsellä ihan sekaisin välillä. [:D]

Eilen kävin äippäpolilla, lapsivettä on paljon, johtunee sokereista, vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Vielä muutama viikko pitäisi jaksaa näiden kamalien liitoskipujen kanssa, jotka on tehny miusta melkein liikuntakyvyttömän.
Vauvan painoarvio 2,3 kg Hurja kasvu alle kahdessa viikossa, mutta hyvä niin. Nyt pitää sitä painoa vauvan saada hyvin ennen syntymää.
Verenpaineet hyvät, pissa puhdas ja silleensä kaikki ok. Sokereiden osalta ei edelleenkän insuja. ONNEKSI. Mutta itsekuria pitäisi kuitenkin saada syömisen suhteen. Toisaalta taas napistiin kun ei ole paino noussut. [:@] En kait minä sille mitään mahda jos paino ei ole noussut.
Paljonko muilla on paino noussut yleensä raskauksien aikana?

Juup teinit tykkäs kyllä kun pääsivät leffaan ja herkuttelemaan. Me otamma isännän kanssa uusiks "sitten joskus"

Noh, selkä on parempana, mutta alkaahan tässä olla joka paikka ihan jäässä ja jumissa kun ei voi mitään tehdä kun maata paikoillaan. Mä odotan kun hullu, että pääsen vesijumpalle ja liikkumaan synnytyksen jälkeen.

Yönsäde, ihana kuvaidis. [:D] Minä en edes laita joulukortteja, en ole vuosiin laittanut.
mistäs se kutina johtui?

Uni on ollut kummallista viime aikoina. Saatan herätä keskellä yötä ihan pirteänä. Valvoa monta tuntia ja jatkaa sitten jossakin vaiheessa taas unia aamupäivällä. Rasittavaa yöllä konkoilla yksikseen.

Mami ja massumuru 33+5
 
Moi! Omanapa paras napa... [;)]

LAISKOTTAAAAAAAA!!!!! Pari päivää mennyt ihan totaalisesti ns. pelasusarmeijalle... oon vaan maannut enkä tehnyt yhtään mitään. Mies on tauolla tehnyt nyt kahtena päivänä ruuat ja leipas tänään mun nukkuessa päikkäreitä vielä sämpylätkin <3 Huomenna yritän tästä taas reipastua. Pojatkin kyseli, että oonko kipeenä mutten ole- nyt vaan on ihan armoton väsymys päällä. Pyykit sain heitettyä tänään aamulla koneeseen ja siellä ne odottelee kuivuriin pääsyä... Jotenkin ärsyttävää, en mä normaalisti ole tämmönen!

Toivoisin, että tää viikko menis ihan tosi hitaasti eikä lauantai tulis koskaan... Meillä on siis nyt la serkkujen kanssa ne pikkujoulubileet eikä kyllä ole yhtään fiilistä [&o] Eniten ärsyttää, että kaikki tulee meille... Mies, koira ja pojat lähtee miehen veljen perheelle yökylään evakkoon. Mutta hyvää tässä on se, että kun tuo serkkuporukka pakkaa itsensä täältä baariin, niin mä saan olla IHAN YKSIN kotona ja nautiskella hiljaisuudesta! Kamala kädenvääntö ehti jo olla siitä etten ole lähdössä baariin... no, eipä hirveesti huvita känniläisiä selvinpäin katsoa enkä mä jaksa-menenhän muutenkin joka ilta jo kympiltä viimeistään nukkumaan. Musta on vaan pelkästään ihanaa jäädä kotiin omaan rauhaan, taidan juoda glögiä ja syödä muutaman piparin, laittaa kynttilät palamaan jne...

Mulla on olo ollut niin oireeton, että alkaa vähän ihmetyttämään/pelottamaan... Haen huomenna doplerin lainaan niin saan kuunnella pienen sydänäänet. Ihmettelen tta meidän neuvolaa, kun tulee yli 4kk:n tauko käynneissä... Sen ekan käynnin jälkeen, oliko se elo-syyskuun vaihteessa, seuraava aika on vasta 12.1. No, onhan siinä välissä noi molemmat ultrat kyllä mutta jotenkin silti musta nyt säästetään ihan väärässä paikassa. Varsinkin kun ensisynnyttäjillä on myös noin harvaan nuo käynnit.

Jaaha, jospa lopettais tän valituksen ja menis laittamaan ne pyykit kuivuriin...
Hyviä vointeja kaikille!

Kiitos ja anteeks!

EDIT: Ai juu Mami76:
Mulla on nyt n. kuukauden verran ollut tota yöheräilyä... tuttua edellisiltä kerroilta ja se jatkuu synnytykseen asti. Herään 2-3 välissä ja valvon tunnin-pari vaikka muut nukkuu. Ja tottakai aamut on sitten aika tahmeita kun on pakko nousta seiskalta. Mutta kaikkeen tottuu! Joku tossa kysyikin, että eikö mua väsytä kun Onnikin herää vielä öisin, niin ei sitä enää edes huomaa normipäivänä... jo kuitenkin yli 10 vuotta tullut joka yö heräiltyä... Kuolema korjaa univelat, eikös täällä niin todettu jo aiemmin? [:D][:D][:D]
 
[:)] HYVÄÄ SESSYVIIKKOA [:)]



MAMI76: Ä-poli onnittelut [:)][:)][:)]
Mahtavaa kuulla,että vauvalla oli kaikki hyvin!!
Hui ja wau..Teidän vauva onkin jo aika hyvän kokoinen vesseli [:)]
Hienoa,että sulla on kaikki arvot kohdillaan!!

Painosta: Köh..Siis mullahan on tässä raskaudessa tullut painoa JO NYT yli 10kg [:D]
Ja jokaisesta lapsesta mulla on tullut painoa raskauden aikana yhteensä se 15-20kg.
Eli mulla kyllä tulee aika reippaasti tätä painoa aina [:-]

Hyvä,että selkäsi on parempi [:)]
Ikävää vain tuo,että joudut olemaan sängyn pohjalla kokoajan [&:]
Vai olenko ymmärtänyt oikein,että joudut ottamaan rauhallisesti tämän lopun tuon verenpaineen ja protskujen takia [8|]?Vai oliko se suppareiden takia [8|]?Vai molempien tai ei kummankaan [:D]?Sorry tämä mun RADE taas [&o][;)]

En tiedä kyllä yhtään,että mistä tuo kutina oikein johtui [8|]?
Mulla on siis jo pitemmän aikaa kutissut aika kovasti reisiä ja välillä mahaakin.Mutta olen ne kutinat laittanut ihan talven ja pakkasen piikkiin sekä kuivan ihon myös.Tosin rasvailen kyllä itseäni runsaasti päivittäin.
Mutta tuo jalkapohjan outo yöllinen kutinakohtaus oli kyllä ihan täysi mysteeri [:D]



TYTTÖ KOO: Joo,mää aina sanon kavereilleni ja tutuilleni,että "Haudassa saa sitten nukkua" [:D][:D][:D]
He kun myös välillä ihmettelevät,että miten me jaksetaan,kun kokoajan meillä on uusi vauva,jota pitää imettää vähän väliä.Tai sitten meillä on juuri vauva iän ohittanut taapero,joka herää joka yö monta kertaa painajaisiin tai johonkin muuhun [;)].Tai sitten minä olen raskaana ja raskausaika valvottaa [:D]
Mutta ei sitä väsymystä enään osaa niin ajatella,kun tätä "unettomuutta" on kestänyt jo näin monta vuotta yhteen putkeen [;)].Sitä niinkuin ihminen alkaa tottumaan näihin univajeisiin.
Ainoastaan mulle on tosi paha paikka juuri synnytyksen jälkeen olevat viikot [&:][&:]..Silloin minä olen TOSI VÄSYNYT+siihen vielä hormonit päälle.Ja jos sattuu olemaan vielä koliikkivauva,niin silloin kyllä oikeesti tulee isää ikävä [;)]
Mutta siitäkin sitten olen jotenkin vain hengissä selvinnyt [;)]

Siis mitä [:-]..Ihan järkyttävää neuvolatoimintaa on sielläpäin [:-]
Siis jotain hyötyä on,että asuu täällä maalla [:D]
Meillä siis on ensimmäinen neuvolakäynti rv 8-9.Ja siitä eteenpäin me käydään neuvolassa 4 viikon välein.Ja nyt rv 29-30 alkaen käynnit alkaa olemaan 2 viikon välein.Ja muistaakseni rv34 lähtien viikon välein [:)].
Ja tässä välissähän on sitten vielä rv 11-12 np-ultra,jonka tekee gyne.Ja samalla gyne myös tekee sisätutkimuksen.Ja sitten se rakenneultra rv 20-22 ja senkin tekee gyne.
Ja nämä käynnit eivät vähennä neuvolakäyntejä.
Ja sitten on vielä gynen lääkärikäynti rv 26-28 ja rv 36 [:)].
Ja täällä meillä nämä toimii sekä ensisynnyttäjille sekä uudelleensynnyttäjille!!
Ja nyt kun minä vielä ravaan ä-polilla,niin mulle näitä käyntejä kasaantuu aika mittava määrä [:D]



(.) Joo..täälläkin on tänään jälleen vietetty kakkapäivää [:'(]
Hormonit on heitellyt puolelta toiselle ja miesparka on jälleen saanut korvansa punaiseksi [;)][:D]..Hän varmaan on tänään ajatellut,että nyt oli kyllä viimeinen raskaus kyseessä [;)][:D]
Joo,ja sitten tänään on tullut enemmänkin noita kipeitä suppareita [&:].Heti,kun on hiljentänyt tahtia,niin on alkanut supparoimaan.
Kyllä kyllä..Olen nyt sitten ottanut rauhallisemmin [:)]

Ihanaa..Poitsu sai magneettikuviin ajan ja se on jo 15.12.
Pelkäsin/luulin,että päästään kuvauksiin vasta ensi vuonna.Aika nopeeta toimintaa oli Taysissa!

Mini voi hyvin [:)]..Ainakin hän liikkuu niin aktiivisesti,että siltä kantilta asiat pitäisi olla okey [:)]


HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 28+1
 
moi kaikille! [:)]
Täällä ollaan sairasteltu ja vieläkin ollaan nuhataudissa..inhottava yskäkin on joka ei meinaa millään loppua [:@] rasittava..nenä vuotaa..toinen sieraimin jo tosi kipeä..ärghh!Pari viikon päästä on synnytys..eli jos ei muuten niin käynnistetään..
Olen tässä tapellut tunteiden kanssa..paha on tuo pelko mutta onneksi ensi viikolla pääsen kunnolla juttelemaan asiasta!
 
Heipsanta pitkästä aikaa


Mitäs mameille kuuluu ja vauvamasuille? [:D]

Täällä mennään sekaisin unirytmein ja kipujen kanssa edelleen. Muutama yö meni täysin valvoessa, uni vaan ei tule ja sitä mietiskelee kaiken maailman ihmejuttuja. Sitten nukun päivisin ihan miten sattuun. En tykkää tälläisestä yhtään, mutta minkäs tekee.
Kotona liikun vain ihan pakolliset, käyn vessassa ja pesulla. That's it. Ei pysty enää liitoskivuilta kunnolla muuten liikkumaan.
Pe menen neuvolaan ottamaan flunssarokotteet ja ens viikolla taas poliaika.

Jouduin tuossa yksi ilta käymään taas oysissa kun paineet nousi ylös ja protskua pissassa. Tuota protskua on kyllä jatkuvasti pissassa minulla. Eli edelleen levolla täytyy mennä täysin.

Täällä pähkäilen edelleen synnytystä. Sattuuko epiduraalin laitto? Minä en muista sitä lainkaan?

Huomenna pitäisi lähteä hakemaan vauvalla loput hankinnat [:D] Kivaa saada kaikki valmiiksi ostettua. Tuttipullojakin olen kaappiin siirtänyt keittiöön, en tosin ole niitä keitellyt. Ois ihanaa jos saisin tällä kertaa imettää vauvaa pitkään, eli toivon todella, että vauva säästyy massuvaivoilta, että jaksaa imetellä.

Oletteko vauvakirjoja ostaneet? Olen miettinyt mistä saisi sellaisen monipuolisen vauvakirjan.


Ihanaa vointia kaikille ja jos vielä sairastellaan jossain, pikaista paranemista

Mami ja massumuru RV35
 
Hellou!

Pitää ilmoittautua taas tänne, että hengissä ja hyvissä voimissa ollaan! Olo on loistava, ei mitään raskausoireita muuta kuin tuttu itkuisuus.  En meinannut tätä ketjua löytää ollenkaan, mutta aikani seikkailtuani löysinkin tänne.

Ihana viikonloppu takana =) isot pojat oli isällään ja me miehen&Onnin kanssa vietettiin ydinperhe-elämää. Ja nautiskeltiin miehen kanssa toisistamme kun Onni nukkui <3 Maalattiin keittiön seinä ja keksittiin sitten ostaa vielä liitutaulumaalia ja maalattiin tosi hieno taulu meille =) nyt vaan tiistaina ostamaan liidut ja sieni ja sitten kirjottelemaan viestejä.

Onni on nyt muutamana yönä ollut tosi levoton ja itkuinen. Tänään kurkkasin suuhun ja eka hammas näkyy ikenessä =) Ihan vielä ei oo puhjennut mutta läpi jo kuultaa. Voih, poika on jo niiiiin iso! Niin ja puolivuotisjuhlia vietettiin torstaina.

Plääh, nyt pitää mennä koiruuden kanssa ulos... se on ihan sekopää tuolla lumessa, argh... koira vetää emäntäänsä miten sattuu, eikä suinkaan toisinpäin. Muuten eläin on kuin ihmisen mieli, mutta lumien aikaan aina villiintyy.

Vointeja kaikille!!!
 
HUHUU??? MISSÄ KAIKKI ON???

Nyt kun löysin taas tieni tänne, niin eihän täällä oo kukaan käynytkään mun jälkeen, höh =(

Mami76
: Meillä on Onnilla Mauri Kunnaksen Vauvakirja ja haluaisin samanlaisen myös tälle tulevalle vauvalle. Just täyttelin tuossa yks päivä Onnin kirjaa kun poika on oppinut uusia juttuja niin tarvii ne päivittää ennenkun unohtuu kokonaan..
(EDIT): niin vai tarkoitiko semmosta tietokirjaa?

Epiduraalista: Eipä sen laittaminen ainakaan mua ole sattunut, alatiesynnytyksissä oon ollut jo niin kipee että on ollut ihan sama vaikka olisivat puukolla vedelleet selän kahtia... eikä puudutusten (epiduraali ja spinaali) laitto sattunut myöskään sektiossa mua ollenkaan.

Sullahan h-hetki lähestyy...! ootko saanut ajan kulumaan saikulla?

Yönsäde: Mihin sä olet hävinnyt? Toivottavasti kipeet supparit on hellittäneet!

Tulkaahan nyt takas tänne turisemaan, ettei ihan yksinään tarvutse olla!

Omaa:

Tänään käynnistyy täällä 17. raskausviikko, ihan järkyttävää! Kohta on jo kevät ja uus vauva sylissä...

Liikkeet on nyt alkaneet tuntua pikkuhiljaa-on se aina vaan niin huima tunne! Oma olo on ollut tosi hyvä, mikään muu kuin tää kasvava masu ei muistuta raskaudesta. Yöt on alkaneet mennä jo vähän paremmin, en enää valvoskele niin paljon "turhaan". Kaikki siis täällä ok.

Onnin hammas ei ole VIELÄKÄÄN puhjennut, voitteko kuvitella!!! Se kyllä pilkottaa tuolta ikenestä muttei puhkea, ihan outoa! Mut eipä se näytä poikaa hirveesti häiritsevän.

Nyt meen vihdoinkin tuohon pihalle luomaan pahimmat lumet ja sitten alan miettimään tän päivän ruokaa. Joutuu itse kokkailemaan kun mies on koko vkl:n mun vanhemmilla tapetointihommissa-hänhän se yleensä meillä ruuat tekee.

Hyviä vointeja kaikille ja tulkaa tänne kirjottelemaan!!!!
 
Takaisin
Top