Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

[:)] HELLOUTA RAKKAAT PALSTAYSTÄVÄT [:)]

TYTTÖ KOO: Täällähän minä lymyilen [;)]
Hirveetä kiirusta on ollut taas,mutta ei parane valittaa [;)]

Toivottavasti sulle ei nyt tule kovia päänsärkyjä *peukuttaa*
Määkin kärsin tässä raskaudessa jokapäiväisistä päänsäryistä,mutta ne menivät ohi ( onneksi ) joskus tuossa rv 14 lähtien.

En pistele vielä insuliinia [:)][:)][:)]
Viime raskaudessakin mulla aloitettiin insuliinit vasta rv30.
Nyt vain mittailen noita paastoarvoja.Mulla on rakenneultra vasta 11.10. eli rv 21+6 ä-polilla.Niin silloin samalla,kun ylilääkäri ultraa,niin hän katsoo noita minun verensokeri arvojani.

Ihanaa vointia sinulle [:)][:)][:)]
Heh..vai ollaan siellä jo otettu mammahousut jälleen esille [;)][:D]
Hei,satutko yhtään tietää,että mistä voisi tilata kotiin mammavaatteita?
Mulla on niin hankala päästä täältä kaupunkiin ostoksille,mutta vaatteita tarvisin silti.
Meillä on se kirjan julkaisemis tilaisuuskin kohta,enkä viittisi ihan mammafarkkuja sinne laittaa [&o]

MAMI76: Teillä on näköjään tuo r-diabetes seurantakin ihan erilaista kuin täällä meillä.
Mulla viime raskaudessa oli seurantakäynnit yliopistollisen sairaalan ä-polille 2 viikon välein.Eli siellä oli kätilön käynti sekä erikoislääkärin käynti,jossa myös aina ultrattiin.
Lisäksi kävin myös normaalisti omassa neuvolassakin normaaleilla neuvolakäynneillä [:)]

KIINALAISESTA KALENTERISTA: Hitsit..en muista enään sitä osoitetta [:o]
TYTTÖ KOO varmaankin osaa sanoa sen [;)]??
Muuten tuolla Helmikuisissa,missä minä kirjoitan,niin kolmella äidillä on jo tuo Kiinalainen kalenteri pitänyt paikkaansa [:D].Yhdelle heistä luvattiin poikaa ja kahdelle tyttöä ja näin myös rakenneultrassa heille lupailtiin [;)]
Mutta ihan leikkimielinen juttuahan tuo on [:D]
Meille tosiaan luvattiin poikaa,mutta itse näiden oireiden perusteella tiedän,että tyttö tulee.

4-D ULTRASTA: Minäkin olen käynyt kolmesta lapsesta 4-D ultrassa ja juuri rv 24-26.
Ensin olen käynyt kunnallisella puolella rakenneultrassa ja sen jälkeen sitten 4-D ultrassa.
Mun mielestä se on vaan hyvä ultra!!Varsinkin,jos haluaa nähdä selvemmin vauvan rakenteet,sydämen toiminnan,luuston ja ennenkaikkea sen nenäluun!!Ja siinä näkee myös tosi hyvin noi istukan virtaukset.
Kasvokuvahan on tosi selkeä,jos vaan vauva on sopivasti kääntyneenä.Ainahan ei saada hyviä kasvokuvia,koska vauva voi olla niin huonossa asennossa.
Mutta jos sukupuolen haluaa selvittää etukäteen,niin sen kyllä saa ihan tavallisessakin ultrassa selville.Ei sen takia kannata maksaa 4-D ultran hintaa [:)]

(.) Mun Ykän vierailu oli vain väliaikainen juttu..onneksi [:)]
Lähetin sen takaisin TYTTÖ KOOlle [;)][;)]..no,en tietenkään lähettänyt [:D]

Eipä tänne mitään erikoista.Vauva potkii hienosti jo monta kertaa päivässä..ihanaa!!
Tänään on taas Esikoisen kuskailua treeneihin [&:]..
Olotila on ihan jees.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+3

Heipsan taas

Tyttö Koo
Opiskelen lähihoitajaksi, keskeytän opinnot hetkeksi ja jatkan sitten kun siltä tuntuu. Tai saatan jopa jatkaa jo helmikuusta, ellei mies pääse heti töihin valmistumisen jälkeen. Meillä ei ole varaa olla molempien kotona. Isi hoitaa päivät vauvaa siinä missä äitikin. Maitoakin on aina tullut niin reilusti että sitä varmasti saa pumpattua päiväajaksi. Itelle se tulisi olemaan kovempi pala olla erossa vauvasta, mutta on ajateltava kokonaiskuvaa ja kaikkia lapsia ja mikä tärkeintä, toimeentuloa.

Kyllähän tämä on melkoista huisketta, minäkin opiskelen jo toista ammattia melkeen peräjälkeen. Koulunpenkkiä kulutellut 05 lähtien, hetken töissä olin välissä. Ja osan aikaa töissä samaan aikaan opiskelin. Siihen tosiaan vielä kolmen lapsen harrastukset, talon hoito, remontit ym... Ei tarvi miettiä vapaa-ajan käyttöongelmia [:D]

Kyllä minäkin poikaa toivon, näin kolmen tytön jälkeen, ja voisin paljastaa, että POIKA on tulossa [:D] Olen kyllä onnellinen ja olisittepa nähneet
isin ilmeen kun asia hänelle selvisi. Voi sitä hymyn määrää. Tein vielä jekutuksen sille, että laitoin punaiseen kääröön siniset uudet tutit ja sanoin, että päätteleppäs siitä kumpi on tulossa [:D]

Yönsäde, kyllä mä tuossa neuvolassa saan tietty käydä jos tulee tarvetta. Ilmeisesti ajattelevat niin, että onko hyötyä käydä niin usein jos on kaikki ok. Kerta kuukaudessa tähän asti riittänyt. Pianhan pitääkin rueta käymään ä-polilla kahden viikon välein. Ihan jo tuon diabeteksenkin vuoksi.

Minulla on kiinnostanut tuo 4D jo viime raskaudessakin, mutta luulempa, että jää väliin ihan jo sen rahan vuoksi. Sukupuolihan me tosiaan tiedetään, olis vain ollut aika mahtava kokemus tähän viimeiseen raskauteen. (huom, minähän en TAASKAAN ole tekemässä enempää, heh niinkuin olen sanonut jokaisen jälkeen, heh)

Täällä on päivä mennyt kivasti. Sain tiedon, että saadaan aika iso apua toimeentulotukeen ihan kunnallisesta toimeentulotuen piiristä. En olisi ikinä uskonut, koska mehän eletään omassa talossa ja maksellaan asuntolainaa ja tulot on normien mukaan plussalla. Ja kuulemma heti vauvan syntymän jälkeen saadaan vähintään 400 euron avustus tarvikkeisiin. Kiva juttu kyllä. [:D] Ja on ihana nähdä, että apu toimii niillekkin joilla asiat on suht hyvin, ettei vain nämä alkoholistit ja muut ongelmaiset vaan saa apua.

Vauva eli meidän työnimellä "tyyppi" (kun ei keksitty mitään muuta, eikä vielä sukupuolta tiedetty) on potkiskellut koko päivän. On ilmeisesti vähän ihmeissään kun olen ollut rauhassa koko päivän, enkä hirveässä liikkeessä ja lennossa niinkuin normaalisti. Tänään ollut vapaapäivä tosiaan. Vauva liikkuukin enemmän sitten yleensä kun rauhoitun makoilemaan.

Pian lähdetään uimahalliin kuopuksen kanssa, kunhan tulevat pyörän ostosta isin kanssa, ja isommat lapset lähtivät junalla mummolaan. Joten rauhallinen viikonloppu tulossa ja sehän minulle kyllä kelpaa [:D]

Taas täällä! [:D]

Nyt on saateltu mies ja koira matkaan, äiti tulee muutaman tunnin kuluttua viihdyttämään meitä. Onni vetelee sikeitä sitterissään...rauhallista kun isommat viilettää jossain ulkona.

Mami76, mä valmistuin myös lähihoitajaks, erikoistuin sairaanhoitoon [:)] Opiskelin oppisopimuksella ja se oli meille ainut vaihtoehto. Sain koko 2,5 vuotta palkkaa, myös kouluviikoilta. Vähän nopeutettiin tota loppupätkää, onneks järjestyi koulun ja työn puolesta. Joo, helposti on kyllä saanut tosiaan ajan kulumaan, ei oo ollut tylsää... [:D][:D] Ja nyt kun oon "pelkästään" kotona, niin uskallanko sanoa...[8|] tää tuntuu välillä jopa liiankin helpolta... Mutta eiköhän se siitä taas hankaloidu kunhan tuo seuraava vauva syntyy ja Onni kiipeilee verhoissa ym. mukavaa... [;)][:D]

Mä sanoin myös 3. pojan (ja avioeron) jälkeen, että mun lapsiluku on täynnä... No, sitten tuli tää uus mies, jolla ei niitä omia ollut ja hän sai mun pään käännettyä-> syntyi Onni. Onnin jälkeen sanoin taas, ettei enää kiitos---ja tässä ollaan..!!! [:D][:D][:D]
Mutta nyt meillä mennään sit katkaisemaan piuhoja jo, joten tää todella jää viimeiseksi meillä! [:)]

ISOT ONNITTELUT POJASTA! [:D][:D] Kunpa mulla toi Kiinalainen pitäis kutinsa... *toivoo*
Sen osoite... hmm... ??? Löysin sen eilen tuosta Vau:n etusivulta, aika alhaalta. Nyt näytti jo kadonneen, mutta kai sen täältä jostain löytää?? [8|]

Yönsäde: Tänään ei ole vielä päätä särkenyt! Mutta, iltaa odotellessa... [:'(] päänsärky tulee mulla iltaisin jostain syystä. Nyt ei ole mieskään täällä hieromassa mua, pitää vissiin pyytää äidiltä hierontaa.
Noista mammavaatteista... en kyllä hirveesti osaa sua auttaa tossa asiassa, sorry! Itse oon ostanut nuo farkut jostain oikein äitiysvaatekaupasta, nimeä en muista... ja muutamat mammapaidat sitten ihan vaan HenkkaMaukalta. Googlaa niin saattaa jotain kivoja löytyäkin!

Sain tänään tilaamani englanninkielisen kirjankin, jota olen odottanut kuin kuuta nousevaa [:)] Aihe vaan tosi raskas, huume- ja insestijuttu [:(] Menee varmaan kirjaa tavatessa tää ilta, saa äiti jutella seinille [:D] 

Jees, nyt tää mamma menee juoruamaan naapurin kanssa, kun tuolla pihalla huhuilee...

Viikonloppuja ja hyviä oloja!!! [:D]

[:)] HYVÄÄ LAUANTAITA [:)]

TYTTÖ KOO: Toivottavasti illalla ei iskenyt päänsärkyä [:)][:)]
Mulla on viime raskaudesta parit äitiysfarkut,joita nyt käytän.Mutta en millään viittisi farkkuja laittaa sinne tilaisuuteen.
Ja tosiaankin aika on kortilla eikä millään kerkeä mihkään kauppoihin vaateostoksille.
Tarviin vaan ruveta googlettamaan tosiaankin jotain mammavaateliikkeitä.
Vai pitäisikö sinne tilaisuuteen laittaa miehen yhdet puvun housut [;)][:D][:D]..joo,tosi huono juttu.

( . ) Käytiin tänään aamulla jo ostamassa uusi sonni [:)]
Ostettiin meidän hiehoille ihan oma,mutta pienempi sonni.
Nuo isot lehmät saavat vielä tyytyä tuohon meidän suureen ja mahtavaan mahtisonniin [;)][:D]

Mies lähti hommiin Kakkosen ja Kolmosen kanssa.Pientä helpotusta mun hommiin.
Minä teen noiden kahden pienemmän kanssa omat työni täällä..
Tänään ei tarvi Poitsuakaan viedä treeneihin..huh.Huomenna sitten taas.

Vointi hyvä [:)][:)]..ei mitään uutta taivaan alle [;)]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+4

Huomenta! [:)]

Ihanaa, viime yönä uni maistui ja nyt on tosi virkku olo! Onnikin nukkui hienosti, heräsi vasta viiden maissa ähisemään kun illalla ysiltä nukahti. [:D]
Saadaan tänään mies kotiin mökkireissulta <3 Kova ikävä onkin jo, me ei olla oltu koko yhdessäoloaikana kovinkaan montaa yötä erossa toisistamme. Soitteli eilen, oli saanut meille paljon sieniä [8D] Poikien kanssa meillä on mennyt hyvin, normirutiineilla kun pelailee niin homma pysyy kasassa [:D]

Onnin kummitäti (hänellä on 10v. tyttö ja 6v. poika) kävi täällä eilen ja meinas tippua tuolilta kun kerroin tästä raskaudesta. Ja hän sanoi suoraan, että oon ihan hullu. " Siis miten sä meinaat jaksaa, ei tuu olemaan helppoa, toi on jo sairasta..." Jotenkin pahoitin mieleni hänen kommenteistaan [&o] Ärsytti selitellä hänelle, miksi me haluttiin vielä tämä yks... Hän on ehdottomasti pessimistisin/negatiivisin ihminen, jonka tunnen, ei näe missään koskaan mitään hyvää...Ystävänä hän on kyllä ihana, mutta usein mua häiritsee se, kun MIKÄÄN ei muka ole hyvin hänen elämässään. Itse oon sitä mieltä, että elämän mielekkyys on kyllä aika pitkälle asenteesta kiinni, esim. nyt tämä mun raskauskin. Tiedän, että tullaan pärjäämään hienosti, enkä panikoi ollenkaan tulevaa [:)]

Yönsäde: Kyllä se päänsärky sieltä kuitenkin taas tuli [:'(] mutta ennen kun yltyi ihan sietämättömäks niin otin taas lääkettä. Vähän arveluttaa, kun oon nyt joka ikinen ilta joutunut tota Panadolia ottamaan... [&o] Mutta ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa... miehen hieronnat on kyllä ehkä vähän auttaneet, onneks saan ukon tänään kotiin!

Pitää lähteä puolen päivän aikaan Prismaan tuon eskarilaisen kanssa ostamaan collegehousut... Eilen katselin, kun pojan housuista oli polvi puhki ja toiset oli ihan liian lyhyet. Johan ne siellä päiväkodissa katsoo että minkälaisissa vermeissä se poika kulkeekaan... Muutenkin pitäis ostaa pikkuhiljaa talvivaatteita koko kolmikolle, Onnilla onkin talveks vaatteet valmiina. Tietää taas mukavaa rahanmenoa... [8|][:@]

Mikä kirjanjulkaisutilaisuus teillä on tulossa???? KERRO KERRO KERRO!!!![:D]

Taidanpa taas lähteä tavaamaan tuota kirjaa... yllättävän vaikeeta on kyllä lukea vieraskielistä tekstiä, vaikka kouluaikoina mulla oli englanti aina 9.

Päivänjatkoja!!!

[8D] AURINKOISTA UUTTA VIIKKOA PALSTAYSTÄVÄT [8D]

TYTTÖ KOO: Hui ja wau..Siis mielettömän hyvin teidän Onni on nukkunut [:)][:)][:)]
Toivottavasti hänen unensa jatkuvat yhtä hyvinä pitkään!!
Nooh..kerro kerro [&o][8D]..Miltä tuntui saada mies takaisin kotiin reissulta [;)][:D]??
Ei tietenkään tarvi kertoa niitä intiimeimpiä juttuja..heh heh [;)]

Voihan Onnin kummitätiä [&:]..toiset huom!Monet Suomalaiset ihmiset ovat juurikin tuollaisen asenteen omaavia..ikävä kyllä!
En yhtään kyllä ihmettele,että olet pahoittanut mielesi [:(]..kyllä minäkin olisin!
Ja pari kertaa olenkin,kun odotin Kolmosta ja Kakkonen oli pieni vauva ja rintaruokinnalla.
Ja sitten toisen kerran,kun odotin Viitosta.
Ja nyt olen myöskin kuullut kaikenmoisia kommentteja,kun tätä odotan.Kun kerta meille tulee kuudes lapsi ja viisi lasta on alle 6-vuotiaita.Ja kaikki on kotihoidossa ja mies ja minä olemme molemmat yrittäjiä ja maalaistalokin ja blaa blaa.Että hullujahan meidän täytyy olla..tai pahimmassa tapauksessa joku on meitä luullut jopa joksikin lahkolaiseksi,kun lapsia tulee tuutin täydeltä [:D][:D].
No,minä annan myöskin tuollaiset kommentit mennä toisesta sisään ja toisesta ulos [;)]

Eipä siitä Panadolista mitään haittaa ole,joten ole huoleti.
Mullahan kun leikattiin tuo kakkapolvi viimeksi v.-08 syyskuussa.Niin sain sitten pari päivää leikkauksen jälkeen tietää,että olen raskaana [:)].No,kun kyseessä oli isompi leikkaus kuin pelkkä tähystysleikkaus,niin kivut oli todella rajut [&:].Niin minähän jouduin siinä alkuraskaudessa syödä Panacodia säännöllisesti.Burana 800mg:aakin söin vielä ihan alussa,kun en vielä tiennyt raskaudesta.Mutta sen sitten joudun tietystikin lopettamaan heti plussauutisen jälkeen.

Minun miehen sisko siis julkaisee jälleen yhden kirjan ja hän on sitten tietysti kutsunut meidänkin perheen kirjan julkaisemis tilaisuuteen [:)].
Tämä vatsa ja vaateongelma on nyt vain ongelmana [;)][:D]..sekavasti selittää hän.
Onneksi sain hyviä linkkejä mistä voin katsoa noita äitiysvaatteita,ettei tarvitse kaupoille lähteä [:)]

Hei..Ettekös tekin ole lähdössä kylpylään [:)]?
Meidän tosiaankin piti jälleen syksyllä lähtee Lapin reissulla,mutta ikäväkyllä emme kerkeekään.Töitä on ihan liikaa ja kun molemmat ollaan yrittäjiä,niin lomapäivistä ei ole tietoakaan.
No,pääsemme nyt tällä viikolla pikaisesti käymään perheen kanssa kylpylään [:)].
Miehen sisko omistaa sieltä sellaisen osakehuoneiston,joka on tämän viikon vapaana.
Pääsemme sinne koko perhe ja tietysti sitten kylpemäänkin.
No,meillä on kyllä vain yksi päivä vapaata,että juosten vain käymme siellä [;)]

( . ) Omaa olotilaan ei taaskaan mitään uutta raportoitavaa [;)]
Ihan hienosti tällä kertaa menee.Kohta tietystikin täällä taas valitan jostain asiasta [:D]

Yönsäde ja Mini rv 19+6

ILTAA! [:)]

Yritän tässä sohvalla äkkiä kirjotella, ennen kuin Onni suuttuu ja vaatii mun huomion [:D]
Pojalla on nyt sitten orastava räkätauti, elämänsä ensimmäinen [:'(] kovin on ukko kuitenkin reipas, vaikka yskittää ja krohisee aika tavalla, vielä on ainakin hymyä ja juttua pojalla riittänyt. Niin ja ne yöunet... just kun pääsin kehumaan, niin eiköhän se tauti tehnyt tuloaan ja uni on ollut kaikkea muuta kuin rauhallista [:D]

Soittelin aamulla kätilöopiston äippäpolille ja sit vielä olin yhteydessä omaan neuvolaani. Siis tuon pelkoni takia että miten kroppa kestää jne. Kättärin kätilö oli aivan ihana; hän sanoi, ettei mun huoli ole ihan aiheeton, mutta että meillä täällä kuulemma tämmösiä raskauksia seurataan ylimääräisillä polikäynneillä ja ultrilla. Sanoi kuitenkin myös samaan lauseeseen, että koska luonto on asian nyt näin järkännyt, niin eiköhän se haava ehdi siinä vielä lisää parantua, ennen kun masu on taas iso pallo [:)]
Terkka oli kätilön kanssa ihan samoilla linjoilla, sanoi myös että tuo raskauden seuranta keskitetään enemmänkin äitiyspolille, jossa mietitään tulevaa synnytystapaa, joka ei siis automaattisesti ole sektio. Jos haava on hyvin parantunut ja raskaus menee hyvin, niin on täysin mahdollista synnyttää alateitse.

Vähän helpotti pahin pelko, kun tietää että musta ja vauvasta pidetään huolta ja mua kuunnellaan. Vähän kyllä ihmetytti, kun terkka sanoi suosituksen olevan vähintään 1 vuosi sektiosta, siis seuraavaan synnytykseen ja kuitenkin lääkäri jälkitarkastuksessa näytti heti vihreetä valoa Mutta pääasia, että hommat hoituu ja kaikki pelot ym. otetaan tosissaan. Mennään nyt sitten yksityiselle varhaisultraan ja eka oma neuvola on siis ens viikon keskiviikkona.

Eilenillalla tuli iso itku miehen kainalossa... [:(][:)] hormonit, ikävä, pelko oman kropan ja vauvan jaksamisesta... siinä kai syitä sille purkaukselle. Ja juu, oli kyllä ihanaa saada mies mökkireissulta kotiin!! Eikä mitään intiimiä kerrottavaa ole [;)] ukko oli niin väsy, että piti vaan vollottavaa vaimoaan sylissä [:D] ja sitten nukahti, höh [;)][>:]

Meidän kylpyläreissu on 22.10. [:D] Sitä odotan aivan mielettömän paljon!!! <3 Hyvää ruokaa, yhteistä aikaa, ihania hoitoja, saa makoilla porealtaassa, uiskennella... sen avulla sitten jaksaa tätä syksyä eteenpäin.

Jeps, nyt suuttui Onni... [:D][:D][:D] joten pitää mennä!

Hyviä vointeja kaikille! Ja tulkaahan taas muutkin kertomaan niitä kuulumisianne, ok? [;)]

[8D] AURINKOA AURINKOA [8D]

TYTTÖ KOO: Onnille paranemisia [:)]
Toivottavasti ei tule mitään kovin pahaa räkätautia!!
Minä olen taas kuullut,että sektion jälkeen olisi suositeltavaa pitää se 6kk väliä ennen seuraavaa raskautta?
Vissiinkin näissäkin asioissa on poikkeavuuksia/eroja,kuten vähän joka asiassa [;)]

( . ) Päätä särkee [&:]
Meillähän Poitsulla oli kauhee päänsärky ja kurkkukipu kaksi päivää,mutta tänään hän pääsi jo kouluun [:)]
Mulla on eilisetä asti ollut jatkuva ja julmettu päänsärky ja huimaus [&:].Muttei kyllä mitänä kurkkukipua eikä muitakaan oireita.
Nooh,liittyy joko raskauteen tai on tuota samaa ihme pöpöö?
En ole vielä ottanut Panadolia..yritän sisulla kestää [;)]

Huomenna sitten kylpylään [:)].Ihan vain pikaisesti käymään,mutta parempi sekin kuin ei mitään [;)]

Vauva monottelee hienosti päivittäin [:)][:)]
Potkut tulee enimmäkseen tuonne vasempaa nivuseen [:D]..joskus siis oikein tuntuu hassulta,kun nivuseen iskee hirvee monotus.

KAIKILLE IHANAA VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 20+0 <---- PUOLIVÄLI plakkarissa..jee [:D]

Onnea puoliväli-etapista!!! [:D]

Varasin varhaisultran, ens maanantaina 4.10. on aika. Hui, pelottaa/jännittää jo nyt ihan kamalasti! [&:]

Täällä oli aamulla mittarissa +2c ja hirvittävä tuuli kun vein pojan eskariin, mutta kun oli tarpeeks päällä, oli ilma oikeestaan tosi ihana. Tehtiin taas kaverin kanssa reilun tunnin lenkki, teki hirmu hyvää! Nyt kun en sinne salillekaan pääse takas, niin ainakin noita kävelylenkkejä teen mahdollisimman pitkään. Pitää pitää kunnosta huolta entistä paremmin, että jaksaa tämän raskauden.

Onni on kyllä tosi reipas! Ääni on ihana viskibasso ja taitaa ihmetellä sitä itsekin kun niin kauheesti kiekuu [:D] yöllä oli taas melko levotonta, mutta nyt on suht ok, räkäinen on vähän, muttei ole lämpöä. Jospa tää tauti ei nyt yltyis pahaksi...

Tänään onkin äidillä ja mulla teatteri-ilta! [:)] Ihanaa saada taas vähän omaa aikaa, tää on tämmönen äiti-lapsi-ilta oman mamman kanssa <3 Saa mies vetää tän illan ihan itsekseen poikien kanssa, ei siinä mitään, hienosti hän hommat täällä hoitaa jos en oo itse kotona. Voi rauhassa, ilman stressiä olla pois kotoota.

Mitäpäs vielä...
Ai niin joo... [:D] tein taas testin! [:D][:D][:D] (joo, mä tiedän... hullu mikä hullu!! [;)] )
Oli pakko... hirveen vaikea uskoa tätä raskautta, kun se tuttu ja turvallinen paha olo ja oksennus puuttuu kokonaan...
No, kyllä se plussa sieltä kuitenkin tuli joten pakko kai uskoa, että pieni matkustaja mulla on kyydissä <3

Päivän jatkoja ja hyvää vointia!!!

HELLOUTA!

Se eilinen teatteri kertoi hoivakodista, sen asukkaista, henkilökunnasta. Pääosassa oli Eija Ahvo ja näytelmä oli kyllä aivan mieletön!!! Mulla tuli lopussa iso itku, ihan niinkun puolella yleisöstä. Oli niin tuttu aihe ja hiton hienosti näytelty, ettei oikein löydy vieläkään sanoja. Huh, oli kyllä ihan mieletön juttu!!! [:D]

Vähän paskamieli [:(] jouduin perumaan varhaisultran... ei olekaan niin paljon "ylimääräistä" rahaa, että vois sinne nyt mennä. Ja tottakai siitäkin piti kauheet itkut ja raivarit vääntää [;)] Nyt on niin paljon laskuja ja rahan menoa, lasten talvivaatteet, kylpyläreissu jne. No, kun mitään vuotoa tms. poikkeavaa ei ole, niin enkähän kestä sinne np-ultraan asti... [:o] prkl!

Yönsäde; Tuu äkkiä kertomaan kylpyläkuulumiset! Missä kylpylässä olitte?

Meen nyt lämmittämään makaronilaatikkoa ennenkun taju menee... [:'(]

Hyvää vointia!!

Heippistä

Täällä muka "saikulla" kotona ja pitäis levähtää.
Olen tässä jo puoli kämppää siivonnu, eikä loppua näy. Eli parempi mun on istua koulussa kun kotona yrittää muka olla tekemättä mitään. heh

Vauvan vaatteita pesen ja yritän alkaa järkkäämään kokojen mukaan kaappiin ja pitänee jotahi listaa tehdä puuttuuko vielä jotain. Ihanaa touhua, muutenkin tuo kummallinen "pesänrakennus vietti" päällä voimakkaasti. [:D]

Massutyyppi liikkuu hyvin, ihana kun vatsa pompahtelee jo ulospäinkin näkyvästi. [:D]

Ongelmana alkaa olla vaatteet, kun mitään ei enää mahdu päälle. Eikä kiinnostaisi ostaa yhtään vaatetta muutaman kuukauden vuoksi.

Nyt kuopuksen kanssa läksyjä tekemään.

Kaikille hyviä vointeja ja halauksia

[:)] HYVÄÄ LOKAKUUTA [:)]

...Likoomassa käyty..joten jatketaampas juttuja [;)]

TYTTÖ KOO: KIITOS puoliväli onnitteluista
Heh..Siellä ollaan sitten testailtu oikein urakalla [;)][:D]
Määhän tässä raskaudessa tein 2 Mammaksilta ostettua testiä ( olisi muuten jäänyt vanhaksi [;)] ) ja sitten munkin oli pakko vielä ostaa CB:n digitaalinen viikkonäytöllä [:D]
Ja ihan vain sen takia,koska edellisissä raskauksissa en ollut moista saanut kokeilla [;)]

No voi ei,ettet sitten pääsekään varhaisultraan [&:]
Mutta toi on kyllä totta,että se ultra kyllä maksaa aika paljon ja kun noita muitakin menoja on,niin ymmärrän hyvin,ettei ylimääräistä ultraan ole!!
Toivottavasti jaksat nyt odottaa np-ultraan [:)][:)][:)]
Tiedän tiedän,että se on NIIIIIIN PITKÄ aika [&o][:D]
Mullekin on ihan julmetun pitkä aika vielä rakenneultraan ( 11.10. )..huh [;)]

Mutta onnksi olit päässyt teatteriin [:)][:)][:)]
Minä olin nuoruudessani oikein teatterin suurkuluttaja [:)]
Treen työviksen kaikki näyttelijät olivat hyvinkin tuttuja [;)]

MAMI76: Siellä on pesänrakennusvietti jo päällä [:)][:)][:)]
Mulle se tulee aina aika loppuvaiheessa [;)]
Nyt tosin meidän pitää jo aiemmin ruveta remppamaan noille isommille uutta huonetta..huoh.
Pitäis kierrellä joka kaupassa,että saisi uusia vehkeitä ja vermeitä ostettua tuohon huoneeseen.
Mää sujuvasti siirrän aina päivällä tuota kauppapäivää *viheltelee*
Mää en siis jaksa kierrellä ikinä kaupoissa [&o]..Mää en ole ikinä ollut mikään shoppailija.

( . ) Kylpyläreissu on onnellisesti ohi [;)]
Siis lapset olivat niin onnessaan,kun saivat siellä vapaasti polskutella.Ja sehän nyt meille olikin tärkeintä,että lapset saivat nauttia [:)]
Minä vanhaja ja raihnaisena mammana olin ihan puolikuollut,kun kotiuduttiin [&o][:D]
Aika moista menoa ja melskettä oli..huh.Kyllä kotosalla sentäs vähän helpompaa on noiden villivekaroiden kanssa [;)]
TYTTÖ KOO..oltiin siis ihan vain tuolla Lapinniemen kylpylässä,koska siellä oli se miehen siskon huoneisto.

Vauva liikkuu hienosi [:)]..ja nuo meidän villivekarat liikkuvat vieläkin hienommin täällä kotosalla [:D][:D]
Eli normaalia menoa ja melskettä täällä riittää [;)]

KAIKILLLE IHANAA VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 20+3

Heipsistä mammat [:)]

Hirmusta kiirettä pitää tämä elämä taas. Yritän pysyä mukana ja vieläpä keretä levähtämäänkin välillä. Eilen otettiin miehen kanssa pieni irtiotto ja käytiin ravintolassa syömässä ja sen jälkeen elokuvissa. Tänään on kakkujen teko päivä, teen siskon vauvan ristiäisiin herkut.
Eilen oli vapaapäivä koulusta, mutta menin sitten töihin päiväkodille siitä edestä [:D]

Kävin hakemassa vaunulan paketinkin, "sorruin" tilaamaan vauvalle pinnasänkyyn suojat, verhot ja mobilen [:D]
Kyllä se pesänrakennustouhu on nyt alkanut ja kestää varmaan sinne loppuun saakka tätä raskautta. Puolet vauvan vaatteista on pesty ja kaappi täyttyy kovaa vauhtia. Sänkyä en vielä laita valmiiksi turhaan pölyttymään. ( hygieenikko kun olen)

Yönsäde, minäkään en ole mikään himoshoppaaja. Kun lähden kaupungille, tiedän mistä haen mitäkin ja en jää kiertelemään huvikseen. Ja PALJON käytän postimyyntiä [:D]
Remontoiminen on kivaa, mutta raskasta. Meillä pitäisi tehdä kodinhoitohuoneen remontti tässä ennen vauvan syntymää. Saapas nähdä keretäänkö. Kaikki remonttitarpeet on melkeen jo ostettu puoli vuotta sitten. Kaapistot vain puuttuu.
Ollaankin mietitty, että mahdutaanko tässä oleskelamaan loppuelämä vai pitäneekö isompaan asuntoon vaihtaa. Esikoinen arviolta lähtee kotoa 3 vuoden sisään, että siinä vapautuu huone sitten tälle tulokkaalle.
3 vuotta meidän kanssa samassa makuuhuoneessa meidän kanssa on tosin pitkä aika meille [:)]
Ei kuitenkaan haluta tätä asuntoa myydä kun on remontoitu ja laitettu itselle mieleseksi. Noh, aika näyttää miten asiat menee.

Mutta, nyt tämä mamma lähtee tekemään lohirullia ja touhuilemaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille

Mami + massumuru rv 26+1

Hyvää maanantaita!

Mä nyt sitten kuitenkin olen tänään menossa sinne varhaisultraan, kun mies sanoi että on meillä pakko olla tuohon rahaa, ihana! [:)] Jotenkin oon niin kamalasti miettinyt tuota ultraa tai mahan tilannetta, enkä saa rauhaa ennenkuin näen, että siellä on kaikki hyvin. Eli ultraan mennään, 12.40 on aika.

Ja sitä ennen klo 11 on Onnin 4kk-neuvola [:)] Uusia mittoja siis sieltäkin.
Poika on nyt nukkunut aika levotonta unta monena yönä, tuttiaan metsästää kun se tippuu suusta. Tuo pieni flunssa kai haittaa unta jonkin verran, mutta ihan killeri-meininkiä ei sentään ole ollut.

Mami76: Me myös otetaan välillä miehen kanssa irtiotto arjen pyörityksestä ja käydään just vaikkapa syömässä. Ja nyt kohta mennään tosiaan sinne kylpylään taas, ihanaa päästä koko viikonlopuks sinne, ei tarvitse huolehtia kuin itsestään [:)] ja voi rentoutua kun tietää että mun vanhemmat osaa Onnia hoitaa.
Mä muuten oikeesti INHOAN shoppailua, oonkohan ainut nainen maailmassa... ? [;)] Vaateostokset on jotain ihan kamalaa, en yhtään tykkää... ja myös mä tiedän aina mitä haen, kun lähden ostoksille, ei siinä kauaa mene kun oon haalinut ne vaatteet jotka tarvitsen. En jaksa ollenkaan kierrellä kaupoissa, en vaate- enkä muissakaan.

Yönsäde: Me mennään myös tuonne Lapinniemeen likoomaan [:D]
Mietittiin, että oltais menty tällä kertaa Turkuun, mutta se lahjakorttin, joka saatiin, oli Tampereelle. Eikä siinä mitään, kyllä sekin meille käy ja se sviitti [;)]

Näin pe-la yönä ihan hirveetä painajaista; mulla oli kai joku aivoperäinen juttu tullut, kun en osannut kirjottaa ja puhe oli ihan puuroa. Sit heräsin hikisenä ja mieskin heräsi kun pomppasin ylös. Kysyin häneltä että saako hän selvää mitä sanon ja mies vastaa: "MITÄ SÄ OIKEIN HÖPÖTÄT, MÄ EN SAA SELVÄÄ!" [:D][:D] Just oikeet sanat tuon unen jälkeen! heh... Vissiin tulee jotenkin omat työt uniin nyt...

Onnin raskauden aikana näin kokoajan kauheita seksiunia [:D][:D][:D][;)]
Niitä odotellessa... [;)] vielä ei ole semmosia näkynyt.

Migreenin perkelekin löysi sitten taas tiensä tänne [:@][:'(][&o]
Lauantaina heräsin henkiin vasta neljältä iltapäivällä. Mies huolsi poikia koko päivän, antoivat mun maata makkarissa pimeessä. Pitää tänään pyytää lääkäriltä Panacodia, Miranaxit mulla on migreeniin, mutta niitä en nyt saa ottaa. Toi Panacod tehoaa kans aika hyvin. Jotenkin arvasin, että migreeni teki tuloaan, kun päänsäryt yltyivät. Toivottavasti pääsis helpolla, eikä tuo vaivais enää...

Jaaha, jos söis jotain ennen kun tulee huono olo.
Maha on jo muutenkin ihan kuralla kun jännittää se ultra niin hitosti [&o]
Palaan kertomaan kuulumisia myöhemmin...

Hyvää vointia ja ihanaa syyspäivää!

[:)] JIPPII [:)]

TYTTÖ KOO: No huippea,että pääsitte kuitenkin sinne ultraan [:)][:)][:)]
NO NO NO...Tule jo kertomaan ne ultrakuulumiset [:D]
Ja millaisia kuulumisia Onni sai neuvolasta [:)]?

Et sinä ole ollenkaan ainut outolempi [;)][:D]..Minäkään en ole ikinä tykännyt shoppaamisesta [:'(].Se on jotenkin niin "neitimäistä touhua" [;)][:D]
Minä suunnittelen aina kotona valmiiksi,että mitä haluan ja mistä ja sieltä ne vaatteet on sitten parasta heti löytyäkin [:D][:D]..tai jää sitten ostamatta [;)]
Minun isosisko on ihan mahdoton..hän shoppailee siis ruokakaupassakin [:-][:D]..

Unista..Minä siis näen joka raskaudessa myös noita sessyunia [:o][;)]..Monesti olen yöllä herännyt jopa siihen isoon O:hon [:o][;)][:D]
Mutta sitten minä myös näen noita painajaisiakin.Kyllä sitä niinkuin raskausaikana nämä unet ovat paljo värikkäämpiä ja rajumpia kuin normitilassa [:D]

MAMI76: Ihanaa..olet päässyt miehesi kanssa ulos syömään ja elokuviin [:)][:)][:)]
Se piristää ihan kummasti parisuhdetta ja muutenkin antaa lisäenergiaa,kun pääsee vähän irti arkirutiineista [:)]
Me menemme huomenna miehen kanssa kaupunkiin ostoksille ja syömään..ja IHAN KAHDEN [8D][8D]

Me käytiin jo lauantaina pikipäin katsastamassa tyttöjen huoneen sisustusta,mutten vielä saanut mitään ostettua,kun en jaksanut "shoppailla" [:D]
Katson netistä ensin vähän vinkkejä ja sitten kaupan,että mistä haen tarvikkeet.
Mulla on tyttöjen huoneeseen haaveena lehmätapetti,mutta tytöt itse haluavat Prinsessa tapetin [:)].
Taidan sisustaa meidän makkarin niillä lehmätapeteilla,jos sellaisia löydän jostain [;)]

(.) JIPPII tulee ihan siitä,että sain tänään soitettua Taysin ä-polille [:)]
Mullahan on sinne aika 15.10. tuon raskausdiabeteksen takia.Eli siellä on kätilön käynti,sisulääkärin käynti ( mietitään insuliinin aloitusta ) sekä gynen käynti.
Lähetteessä luki,että mun pitäisi perua rakenneultra omaan sairaalaani,joka on 11.10.
Nooh,sain sovittua kätilön kanssa,että pääsenkin omaan sairaalaan ensin rakenneultraan,jossa ylilääkäri tekee rakenneultrauksen ja samalla ultraa tuon oikean munuaisen sekä maksan,mikä oli sovittu jo aikoja sitten.
Sitten heti perään 15.10.menen Taysin ä-polille ja sielläkin kai sitten gyne vielä haluaa ultrata vauvaa [:D].No,minä kyllä ihan mielelläni katselen vauvaa useamminkin

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 20+6

Iltaa Naiset! [:)]

Heti ISO anteekspyyntö tästä minäminäminä-kirjotuksesta... [:o] mut äkkiä vaan kerron kuulumiset tännekin ja sit nukkumaan, päänsärky prkl tekee taas tuloaan [:@]

Elikkäs käytiin ultrassa tänään ja kyllä! Siellä se oli, meidän pieni papunen <3 [:D] syke näkyi ja pikkunen oli oikeessa paikassa joten kaikki on siis hyvin.
Laskettu aika muuttui, on nyt 30.5. mutta lääkäri ei kuulemma pystynyt olemaan täysin varma(?) eli l.a. saattaa vieläkin muuttua. Kunhan sinne np-ultraan pääsen niin sitten ollaan kaiketi viisaampia.

Pääasia oli nyt kuitenkin se, että kaikki on pienellä ok. Juteltiin myös tuosta tuoreesta sektiosta ja gyne sanoi ihan niinkuin Kätilöopistollakin sanottiin, että raskautta seurataan huolella eikä vauvaa päästetä liian isoksi. Toisin sanoen baby syntyy suurella todennäköisyydellä ennen laskettua aikaa. Sektiolla vai alateitse-siitä päätetään noilla äitiyspolikäynneillä kun nähdään miten koko raskaus etenee. Ennenaikaisia supistuksia varmaankin on tiedossa [:'(] koska arpikudoshan ei veny kun maha kasvaa.

Nyt alkaa kunnon jomotus... [:@][:@] palailen huomenna jos kykenen. Unohdin pyytää lääkäriltä Panacod-reseptin migreeniin...hyvä minä! [&o]

Hyvät yöt ja hyvät voinnit!

[8D] AURINGON PAISTE PIRISTÄÄ KUMMASTI [8D]

TYTTÖ KOO: SUUREMMOISET ULTRA ONNITTELUT [:)][:)][:)][:)][:)]
Aivan mahtavaa,että syke näkyi ja vaavi oli oikeassa paikassa..ihanaa [:)]

(.) Eilen siis käytiin miehen kanssa ihan kahden kaapungissa ostoksilla ja syömässä [:)]
Syötiin kunnon piffit ja kaupasta löysin kuin löysinkin hyvät mammahousut niihin juhliin [:)].
Paidankin ostin,mutta se oli tavallisesta liikkeestä,koska mammapaitoja en tarvitse,koska mun masu on aina aika pienikokoinen myös ihan lopussa [:D]
Mutta siis persuus ja reidet mulla kyllä leviää ja hitosti näin raskausaikana [&o][:D] *viheltelee*

Minun äiti on täällä vielä ensi viikolla,että päästään maanantaina rakenneultraankin miehen kanssa kahden [:)][:)]
Ja perjantaina sinne Taysin ä-polille.
Kyllä nuo omat mammat ovat vaan niin ihania

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+1

"Ihanaa" sunnuntaita! [:'(]

Nyt kun on paha olo rantautunut kunnolla tänne, niin en ole hirveesti jaksanut käydä kirjottelemassa.
Aamusta alkaa yrjö olo ja pitkälle iltaan kestää [:'(] eilen sitten testasin sitä että syön kokoajan, mutta ei siitä mitään tuu, kun pitäis jatkuvasti suun käydä [:D] ja totta kai vaan kaikki herkut maistuis... [;)]

Ihanan rauhallinen viikonloppu ollut kun isot pojat on isällään. Ja ens to-la ovat Tukholmassa mun vanhempien kanssa syysloman vietossa.
Siitä sitten seuraavana viikonloppuna onkin jo meidän kylpyläreissu, mahtavaa!!! <3
Odotan sitä niiiiiiiiin paljon, vaikkei nyt voikaan maistella mitään naminamijuomia. Päästään syömään hyvin ja RAUHASSA, käydään nyt testaamassa Tampereen Plevna-ravintola.

Tasan vuosi sitten pärähti plussa testiin ja Onni ilmoitti tulostaan [:)]
Ja nyt on sitten jo taas uus pulla uunissa, aika uskomatonta...

Yönsäde: Onnea huomiselle rakenneultralle ja tule kertomaan kuulumiset sieltä! [:)]
Mun tekee ihan hirveesti mieli jotain kunnon pihviä... [8D] ainut vaan kun mulla nuo pihvit ei sula kunnolla niin aiheuttaa mahakipuja joskus. Silti Tampereella aion tilata pihvin valkosipuliperunoilla, nam... [8D][8D][:D]
Mun pitäis myös saada ainakin yks uus mammapaita, kun tuo mun lemppari on nyt kulunut niin loppun, kyynärpää just eilen meni puhki, höh!

Nyt viihdyttämään Onnia ja isiä.
Hyvää sunnuntaita ja vointia!!! [:D]

[:)] AURINKOISTA SUNNUNTAITA KAIKILLE [:)]

TYTTÖ KOO: Hitsin hitsit,että sullekin nyt sitten se pahoinvointi sinne rantautui [&:]
Ehkä siellä nyt se Prinsessa tekee äidin oloa tukalaksi [;)]?

KIITOS KIITOS tsempeistä huomiselle [:)][:)][:)]
Kyseessä on vasta kuudes raskaus ja silti jännittää mennä rakenneultraan [;)][:D]
Jotenkin se vaan on sellainen etappi raskaudessa,että jänskättää vaan niin pirusti [&o][;)]

Oi..te pääsette jo viikon päästä rentoutuslomalle kylpylään [:)][:)]
Toivottavasti sulla ei silloin ole kovin paha olo,että pystyt myöskin nauttimaan hyvästä ruoasta sekä miehestäsi [8D][:)][:)]

(.) Jeps eli tosiaankin huomenna rakenneultraan miehen kanssa [:)]
Ja perjantaina onkin sitten jo se ä-polikäynti.
Tänään jouduin alottamaan ruokapäiväkirjan pidon sekä verensokerin mittauksen 4x/päivässä.

Mulla on flunssakin,mutta välillä on helpompaa ja välillä huonompaa.Eilen illalla oli aika tukalaa ja jouduin ottamaan ventolinea,että sain keuhkot auki.
Muuten vointi hyvä,kun ajattelee raskautta [:)][:)]
Vauva liikkuu hyvin ja masukin kasvaa hurjaa vauhtia.

Yönsäde ja Mini rv 21+5

Ihanaa syysmaanantaita! [:)]

Täällä on ollut oikein itkupäivä tänään... Aamulla tuli radiosta Jari Sillanpään "Valkeaa unelmaa" ja mulla padot aukes niin ettei taas loppua meinannut tulla [:D] hormonit, hormonit!!! Ja oikeestaan koko päivä on mennyt enemmän tai vähemmän kyynelehtiessä millon mitäkin juttua, mutta pääasiassa musiikki kirvoittaa mulla kyyneleet aika tehokkaasti.
Eilenillalla sain myös kamalan itkukohtauksen kun mies kertoi varanneensa "meidän Bändin" (Sir Elwoodin hiljaiset värit) keikalle liput marraskuulle Tavastialle ja järjestäneen lapsenhoidonkin valmiiks <3 Sanoin miehelle, että enhän mä voi sinne lähteä itkeskelemään ja samantien tulikin sitten iso itku [:D] ja mies katsoi mua niin hellyyttävästi... <3 *huoh*

Tälle syksylle onkin sitten kivasti ohjelmaa ja semmosta parisuhteen hoitoa tiedossa [:)] Ei haittaa yhtään! Ollaan sovittu, että kun ollaan liikkeellä ihan kahdestaan, niin ei puhuta pojista ollenkaan ja aika hyvin se viimekskin toteutui sillä ekalla kylpyläreissulla.

Yönsäde: Miten sulla meni ultra??? Tuu jo kertomaan!
Tekis hyvää meikäläisellekin ruokapäiväkirjan pitäminen, vaikkei sokereissa oo mitään häikkää... nimittäin oon nyt viikonlopun aikana syönyt ihan kokoajan... liian paljon, liian rasvaista... nam... [8D][&:] Pitää yrittää palata ruotuun, muttei vielä tänään [;)]
Toivottavasti flunssa paranee nopeasti ja hengityskin helpottuu!

Tää menee nyt laittamaan nakit, lihapullat ja ransut uuniin... oikeen gourmet-sapuskaa tiedossa tänään [:D][:D][8D] ja ah, niiiiin terveellistä! [;)]

Takaisin