Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

tittelintuure: [:(] pahoitteluni sinne! Ei näissä tilanteissa löydy oikeita sanoja mutta sanon silti jotain:
Voimia ja Onnea uuteen yritykseen kun sen aika koittaa.
 
[:)] HYVÄÄ PERJANTAITA [:)]



MAMI76: Mun on siis pakko vielä udella [&o][;)]..ei tarvi siis vastata,jos siltä tuntuu..
Mutta opiskeletko sairaanhoitajaksi vai lähihoitajaksi [:)]?
Katos,silloin kun minä opiskelin erikoissairaanhoitajaksi,niin suoraan valittiin erikoistumislinja mihin erikoistuttiin.
Nykyäänhän kai sairaanhoitajat erikoistuvat erilailla kuin ennenvanhaan ja sama pätee noihin lähihoitajiinkin.Mun aikana,kun ei ollut vielä lähihoitajiakaan [:D]
Hmm..kotihoito..Kyllähän sielläkin niitä eritteitä voi piisata..riippuu ja roikkuu tientenkin asiakkaasta [;)][:D]

Teidän vaavista tulee nyrkkeilijä,jos nyrkiniskut tuntuu paremmin kuin potkut [;)][:D]..joopa joo ja linnunliha [;)]
Meilähän oli Nelonen sellainen,että hän räpelsi kanssa nyrkeillä ihan hirveesti nivusseutuihin ja pyöritti päätänsä vinhaa vauhtia vielä synnärilläkin [&:]..auts,se muuten ei tuntunut yhtään kivalta.



TITTELINTUURE: Voi ei..todella ikävää [:(][:(]
Syvimmät pahoitteluni huonoista uutisista!!!
*voimahali*



(.) Ultrasta terveiset [;)]..jeps ja nyt olin tällakertaa pohkeen ultrauksessa.
Mulla alkoi maanantaina kävelykipu vasempaan pohkeeseen ja nyt viime yönä kipu paheni eli tuli myös levossakin.
Lääkäri määräsi ultran että poissuljetaan laskimotukos.
Ei ollut onneksi tukosta vaan lihaksessa kunnon repeämä [&:]
Ei ihmekään,että on ollut kipeä.Nestepintoja näkyi repeämän vieressä.
Olen vissiin liikaa kylmillä lihaksillä huhtonut navetalla ja lenkillä [;)]
No,onneksi tämä vamma paranee itsestään,mutta aikaahan se vie.

Vaavi voi hyvin [:)]
Huomenna kuskaan Poitsua treeneihin ja sunnuntaina on turnaus.
Ei tule tänäkään viikonloppuna tekemisen puutetta [;)]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+3
 
Voi tittelintuure, olen todella pahoillani. Toivottavasti tärppäisi pian uudelleen, kaikkea hyvää sinulle.

Lähihoitajaksi ensin ja sen jälkeen jatketaan sairaanhoitajaksi suoraan [:D]
Entisiä ammatteja on kolme muuta. Nyt vihdoin päätin lähteä alalle joka on ollut mielessä ihan ylä-asteelta saakka.
Olen ollut kotihoidossa töissä ja todella vähän joutui eritteiden kanssa läträämään, vaikka odotin paljon pahempaa [:D]

Paranemisia sinun jalallesi, onneksi ei vakavempaa ollut <3

Me olemme esikoisen kansa ravanneet sairaalassa tänään ja eilen, magneettikuvissa tänään. Tytöltä löytyi kysta, niinkuin minultakin pari vuotta sitten. Ollaan nyt molemmat kontrollissa saman asian vuoksi. Esikoinen pyörtyi sitten kun neula otettiin pois kädestä.

Olen melkoisen vihainen tänään minun kouluttajalleni. Pyysin, että voisin kahden viikon opinnot suorittaa kotoa käsin ennen kuin jään äippälomalle, KOSKA muidenkin kohdalla on tämmönen onnistunut ja pidemmältäkin ajalta.
Kouluttaja pistää hanttiin ja selittelee ettei hänellä ole minulle aikaa ja pitäisi anoa jostain lisärahaa ja blaa blaa.
Minä en tarvi kuin monisteet kotio ja teen tentit sen perusteella. That's it. En voi sietää eriarvoista kohtelua
Saisin yhden jakson teoriat kokonaan suoritettua näin. Tämä samainen kouluttaja oli selitellyt työvoimatoimistoon, että minulla on runsaasti poissaoloja. Joita ei todellakaan ole [:@] Ainoastaan äippäpolikäynti kerran kuussa ja kerran sairastanut. Ärh kun suututtaapi.
Pitänee vissiin vääntäytyä sitten pakolla koulunpenkille vaikka se on täyttä tuskaa jo.
 
[:)] HYVÄÄ LÖRTSYÄ KAIKILLE [:)]



MAMI76: Me taidetaankin täällä ihan kaksin pölistä [;)]
KIITOS SUURI pohkeen paranemistoivotuksista [:)]
Eiköhän se tästä ajan kanssa ala paranemaan.Pahinta on tuo lepokipu,kun yöllä valvoskelen,kun pohkeeseen sattuu [:'(]

Kystat ovat ikäviä vaivoja..tietenkin riippuu vähän siitä,että missä ne sijaitsee?
Mullahan on oikeassa poskiontelossa kystia ja niiden takia kärsin usein poskiontelontulehduksista,tukkoisuudesta.Ja useasti olen joutunut myös punktoitavaksi [:'(].Leikkaukseen on pakko jossakin vaiheessa mennä..
Toivottavasti teidän kystistä ei olisi kauheesti ongelmia ja suurempia haittoja [:)][:)]!!!!
Niin ja toivottavasti ne saataisiin helposti poistettua,jos siihen on tarvetta!!!!

No ompas kakka tuo sinun kouluttajasi [:@]..Onko sulla mahdollisuutta ottaa yhteyttä johonkin ylempään tahoon tämän asian tiimoilta?Eihän tuosta mitään tule,että toisilla on eri oikeudet kuin toisilla [:-]?Otat nyt vaan "härkää sarvista" ja sanot kouluttajalle,että mistä nyt viiraa,kun sinua kohdellaan eri arvoisesti kuin muita.Ja että otat johonkin johtajaan yhteyttä,jos ei malli muutu!!
Tsemppiä kouluttajan kanssa [:)]



(.) Tänään käytiin jo Treella Poitsun pelissä ja huomenna on 3 peliä sitten toisessa paikassa.
Pohje on suht koht hyvä näin päivisin eli vähän sattuu pohkeeseen kun kävelee.Mutta yöllä sain taas valvoskella,kun pohkeessa oli ikävää lepokipua.
No,eiköhän tämä tästä kohta ala paranemaan [:)]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+4
 
Heipsanta

Juu, kaksin me täällä lörpötellään menemään, jospa muutkin löytäis tänne takaisin vielä [:D]

Meillä molemmilla esikoisen kanssa kystat on aivoissa. Molemmilla nyt kasvuseuranta päällä. Sanoivat, että näitä löytyy todella usein kun kuvataan ihan muita juttuja ja ovat harmittomia, mutta pitäähän sitä seurata toki. Kyllä se välillä käy mielessä, että "entä JOS" alkaakin kasvamaan.
Minuakin on yritetty punkteerata kymmeniä kertoja, enää eivät edes yritä koska pyörryn tai meinaan pyörtyä joka kerta [:D] Minulla on toisessa nenäontelossa kiero seinä joka aiheuttaa jatkuvasti tai herkästi limakalvojen turpoamista. Se leikataan raskauden jälkeen.

Ja tuon koulutuksen kanssa on ihan varma, että pistän siitä palautetta kun kohdellaan eri arvoisesti. Kyllä se pitäisi olla jokaisen kohdalla samat säännöt. [:)]

Se on muuten jännä juttu, kun tyypillisestikin kivut tulee aina levossa. Juuri kun pitäis nukkua tai saada sitä lepoa, että jaksaa taas touhuta.
Toivottavasti sulla helpottaa ja pian.

Me herättiin tänään tänään aikasin kuopuksen kanssa jotenka otettiin hirmu pitkät 3,5 h päikkärit tänään [:D]
Kohta lähdetään kyläilemään, sit mennään ulos syömään ja elokuviin kattomaan animaatio leffa. Mukava lopetus syyslomalle. Esikoinen meillä onkin pohjoisessa reissaamassa, tänään palailee. Vaan keskimmäinen aiko touhuta omia juttujaan.
Ukko taas ollut töissä koko viikonlopun, pitänee helliä illalla sitä heh...

Hyviä vointeja ja kirjoitellaan taas

Mami ja massumuru RV 30+2
 
[:)] SUNNUNTAI ILTAA KAIKILLE [:)]



MAMI76: Kaksin aina kaunihimpi [;)]..juu eli jälleen ja vielä täällä kaksin me vain [:)]
Toivottavasti nyt tänne vielä muitakin eksyisi [:)].Eihän me nyt millään voida olla ainoita suurperheellisiä [:D]?

Varmasti on pelottavaa,kun kystia on aivoissa.Kumminkin aivot on ihan eri asia kuin joku poskiontelo?Mutta tosiaan hyvä asia on,ettei niistä mitään vaaraa ole [:)].Hyvä kumminkin kun seurataan!!Jälleen saamme olla onnellisia Suomalaisesta huolenpidosta [:)]
Minun anopilla oli huimausta ja hän pyörtyi yhtäkkiä kotona.Joutui sairaalaan tutkimuksiin ja hänelle tehtiin myös tuo aivojen magneettikuvaus.Hänenkin aivoistaan löydettiin joku kasvain,joka kuvauskessa todettiin hyvänlaatuiseksi.En enään edes muista sen kasvaimen nimeä..höh.Mutta kumminkin tämä neurologi sanoi,että tällaisia kasvaimia on monilla ihmisillä aivoissa,mutta yleensä ne löydetään sattuma löydöksinä ruumiinavauksen yhteydessä.Eli tuosta anopinkaan kasvaimesta ei ole mitään haittaa ja ihan sattumalta sekin löytyi.
Joten eipä sitä sitten tiedä,vaikka omissakin aivoissa kuhisisi vaikka mitä patteja [;)]?
Niin ja anopin huimauksen syyksi sitten loppujen lopuksi selvisi paha rytmihäiriö.
Hänelle viikko sitten tehtiin leikkaus ja asennettiin tahdistin sydämeen.

Auts..me ollaan sitten molemmat yksiä poskiontelo-vammaisia [;)]
Ei ole kyllä mitään mukavia vaivoja nämä poskiontelovaivat [&:]
Toivottavasti sinäkin saat avun leikkauksesta [:)]

Wau..Teillä on ollut mukava päivä tänään [:)]
Oliko hyvä elokuva?



(.) Jeps,tänään oli Poitsun turnaus.2 peliä pojat voittivat ja yhden hävisivät [:)]
Oltiin koko porukka katsomassa viimeistä peliä.Mukavaa oli,vaikka tuo meidän villiviikari Nelonen ( 2v6kk ) meinasi monta kertaa hyppiä laitojen yli poikien mukaan pelaamaan [:D]
Minikin potki melkein koko matsin ajan ihan tuonne alhaalle [:D]..Hänkin halusi osallistua ison veikan turnaukseen omalla panoksellaan [;)][:D]

Poitsu suorittaa metsästyskortin 11.11.Iskä on ihan onnessaan ja polleena,mutta minä en ole erityisen mielissäni [&:].Jotenkaan en vain tuosta metsästyksestä tykkää,vaikka lihaa kyllä syönkin.Tiedän kyllä,että pakkohan se eläin on tappaa ennenkuin sitä lihaa voi syödä,mutten vaan halua olla lähellä tekemisissä kuolleiden eläinten kanssa [&:]
Eilenkin meidän metsästä taas ammuttiin yksi hirvi.Ikävää hirville,mutta pakkohan toki hirvikantaa on vähän pienentää.
No,saadaan taas kohta hirvipaistia [8D]..kyllähän minä sitten mielelläni sitä lihaa syön [:)]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+5
 
Hyvää maanantaita!

Kyllä minäkin täällä olen [:D] tuntuu vaan että tää vaihe, kun ei jaksa kirjotella mitään, jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... eikä sitä jaksa enää tuolla kesäkuisissakaan käydä ihmettelemässä Onni jokaista kyljenkääntämistä, kakkavaippaa, ruokailua tms. On jo sen verran tuttua hommaa, ettei niissä ole mitään raportoitavaa. Toivottavasti kukaan ei tästä kommentista loukkaannu.

Tänään on sitten se np-ultra... jännittää ja pelottaa aika tavalla [&o] Mies joutuu odottamaan Onnin kanssa sairaalan kanttiinissa, kun Onnin kummitäti, jonka piti tulla poikaa hoitamaan siksi aikaa, on itse Naistenklinikalla  [:(]  Hän on vakavasti sairas ja tilanne on tällä hetkellä aika huono.

Mami76: Hui, aika hurjalta kuullostaa nuo kystat aivoissa... [&o]
Saanko kysyä miten ne on löytyneet ja oireilevatko mitenkään?
Mutta se on totta, että tässä maassa on kyllä ihan huippu sairaanhoito!

Yönsäde: Lueskelin tuolta muualta (mistä se nyt oli....??), että sulla on supistellut... joko on hellittänyt vai vieläkö jatkuu?
Ja onneks sulla ei ollut tulppaa siinä jalassa vaan "pelkästään" lihasrepeämä. Paranemisia!!!

Meillä mies lähti tänään vapaapäivien jälkeen töihin. Hyvä, koska alkoi seinät kaatumaan päälle... Oltais varmaan tapettu toisemme jos olis vielä tämänkin viikon ollut kotona. Mua alkoi niin ärsyttää kun ei tuo ukko jaksanut/halunnut oikein tehdä mitään vapaillaan ja mulla meni oma arkirytmi ihan perseelleen. Muutenkin on semmonen kummallinen känkkäränkkä-vaihe menossa, koskaan aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään tämmöstä-eli jospa se on nyt kuitenkin se tyttö sitten...??? [;)]

Pidetään tänään kolmosen kanssa siivouspäivä, lapsityövoimaa!! [:D] Hän kun on tämän päivän vapaalla eskarista, niin lupas (!) auttaa äitiään, ihana!

Vietettiin vkl:na esikoisen 12v-synttäreitä kotona ihan omalla porukalla, ostettiin niin paljon herkkuja ettei ikinä ja se kyllä näkyi. Pojat ahmivat niin paljon, että illalla oli paha olo ja mahat kipeinä. Vietettiin koko päivä yhdessä, pelailtiin ja oltii ulkona. Eikä kukaan kiukutellut tai tapellut!!! Oli kuulemma tosi kivaa.

Jaaha, nyt pitää mennä laittamaan pesukone valmiiks ja aloittaa siivoilu... eipä tuo kolmonen nyt sitten enää ole ollenkaan halukas auttamaan...heh, arvasin! [:D] mutta jotain pikkuhommaa laitan kyllä tekemään.

Hyvää vointia ja ihanaa syyspäivää!!!

EDIT: No niin, äkkiä pikakuulumiset ultrasta...

Kyllä siellä masussa köllötteli ikäisekseen ERITTÄIN VILKAS pienenpieni ihmisen alku. Laskettu aika muuttui, 28.5. on nyt virallinen lukema.
Sain uuden ajan ens viikon torstaille, kun kamu on vielä niin pieni ettei niskaturvotusta pystytty laskemaan. Mutta siis so far so good. Hassu olo.
 
[:)] SE ON MARRASKUU NYT [:)]


TYTTÖ KOO: No huippea,että sinäkin olet vielä hengessä mukana [:)]
Toi on ihan tuttua juttua,ettei sitä koko aikaa jaksa kirjoitella...Mullakin tulee välillä sellaisia kausia [;)].Tosin minulle sitten toisaalta täällä palstalla kirjoittelu on sellaista rentoutumistakin [:)].Eli kun joka päivä painaa töitä niska limassa ja hoitaa lapset kotona,niin on jotenkin ihanaa nollata ajatukset täällä palstalla [:D]

WAU..Sulla oli tänään jo np-ultra [:)][:)][:)]
Lähetän näin tosi jälkikäteen paljon tsemppejä ultraan [;)][:D][:)][:)]
Tulehan kertomaan kuulumiset,kun kerkeät?
Täällä jo jännityksellä odotan,että mitä ultrassa sanottiin [:)]
Teillä onkin aika aikaisin tuo np-ultra?Meillä täällä on yleensä rv 11 lopulla tai rv12 alussa.Mulla oli tasan rv 12+0 [:)].

Voi ei [:(]..Lähetän paljon paranemissäteitä Onnin kummitädille!!!!!!!!!!
Toivon sydämestäni,että hän paranee vielä!!

KIITOS paranemistoivotuksista [:)][:)][:)]
Pohje on jo paljon parempi..jee!!
Ja kipeitä suppareita mulla on tullut yleensä navettahommien jälkeen sekä liikunnan ja sessyn jälkeen [&:].Mutta itse en ole niistä huolissani,koska mulla on oikeestaan vähän joka raskaudessa suppaillut kipeesti enemmän ja vähemmän.Ja silti kaikki raskaudet ovat menneet ihan hyvin loppuun asti [:)].
Mulla on ensi viikolla jälleen ä-poli ja veikkaan,että lääkäri ultran lisäksi tekee sisätutkimuksenkin [8|]?Mutta siis itse tiedän,ettei nämä supparit ole vielä mitään vahinkoa aikaan saaneet [:)]

Jahans..olitkin jo kirjoittanut ultra kuulumset [:D]
MIELETTÖMÄN SUURET ULTRA ONNITTELUT SINNE [:)][:)][:)]
Siirtyikö sulla la aikaisemmaksi vai myöhemmäksi?
Kiva kiva,että pääset pian uudestaan moikkaamaan vaavia [;)][:)]
Jeps,ja TYTTÖ siellä nyt on [;)]..Tytöt tekee äideistä raskausaikana niin kiukkusia,että voi miesparkoja [;)][:D]




(.) Hemmetin hemmetti..Meidän Poitsulle nousi eilen illalla kuume uudestaan [&:].Tuota kröhäähän hänellä on ollut jo monta viikkoa.Tänään käytiin lääkärissä ja oikealla puolella on keuhkokuume ja lisäksi hänellä on vielä poskiontelon tulehdus.Lepoa ja antibioottia määrättiin.Jos yskä ei lopu 2 viikon kuluessa,niin sitten keuhkokuviin.
Hemmetti ja Poitsu oli eilen siellä turnauksessakin [&:]..Mutta siis hän oli ihan hyväkuntoinen.Pelin jälkeen vasta valitti kauheeta päänsärkyä.Ja tuota yskäähän hänellä on ollut jo 3 viikkoa,muttei mitenkään kovin pahaa edes.
Verikokeet häneltä pitäisi vielä ottaa tällä viikolla varmuuden vuoksi,kun hänellähän on tuo verenvuototauti.Ja nyt nuhan vuoksi hänellä on tullut runsaasti nenäverenvuotoa päivittäin.Lääkäri vain varmistaa,ettei veriarvot ole laskeneet.
Itse kyllä veikkaan,että veriarvot ovat kunnossa.Koska olemme ihan pienestä pitäen tottuneet noihin voimakkaisiin verenvuotoihin ja harvoin on noihin arvoihin tullut suuria muutoksia.

Omassa voinnissa ei mitään muutosta [;)]
Mini on oma aktiivinen itsensä [:D]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+6
 
Huomenta!

Tänään on ihan toinen ääni kellossa, ei ärsytä yhtään mikään-ainakaan vielä... [:D]
Niin ja meidän pikku-Onni on tänään jo 5kk!! <3

Yönsäde: Kiitos ultraonnitteluista! Huojentunut olo tuli kun nuo oireet on nyt olleet niin mitättömiä. Laskettu aika muuttui vajaat 2 viikkoa eteenpäin, oli alunperin 16.5. mutta tiesin sen itsekin , ettei pidä paikkansa. Juu, ens torstaina pääsen taas kamua kurkkaamaan ja sitten tammikuun alussa saadaan toivottavasti rakenneultrassa kuulla sukupuoli. Mies haluais myös sinne 4D-ultraan kun ei viimeks ollut mukana vaan oltii siellä äitini kanssa. Mutta kattellaan nyt.

Äh, tästä tuli taas tämmönen pikavisiitti, pitää lähteä viemään eskarilaista...

Mutta hyvää tiistaita! Toivottavasti tää parempi fiilis kestää iltaan asti... [;)]
 
Heissanta

Kylläpäs osaa olla veto pois ja niin saamaton olo. Niin fyysisesti kuin henkisestikin. En pysty tekemään enää pienintäkään liikettä ilman älytöntä hikoilua ja kipuja joka paikassa. Olen nukkunut ihan älyttömiä määriä viime aikoina ja päivät menee maatessa kotona. Ja sehän kyllä vaikuttaa jo mielialaankin.
Onneksi huomenna on koulua ja loppuviikko joka päivälle jotain touhua lasten harrastusten, synttäreiden järkkäämisten ja kauppareissujen parissa, saa vähän eloa elämään. Tosin pelkään, että en jaksa suoriutua kaikesta. [:(]

Nukuin yöllä noin 10h ja siihen päälle päivälllä vielä 3,5h päiväunet ja edelleen nuutunut olo. Sentään sain paistin leivinuuniin laitettua ja päällisin puolin vähän kotia fiksattua. *huokaus*
Olen ollut todella äksy tuulellakin illat, äksyilen omalle miehelle pienimmistäkin ja se sitten harmittaa jälkeenpäin [:(]
Sokeriarvotkin on nousseet pysyvästi, eli ens viikolla varmaan alottelen ne pelätyt insuliinit. *huokaus*

Pahoittelen tätä valituksen määrää. Toivottavasti muilla hyvä päivä <3<3


Yönsäde, Elokuva oli todella hyvä, käytiin katsomassa itse ilkimys, animaatio. Tykkään ihan hirmusesti huumori animaatioista [:D] Ice aget ja madagasgarit on minun mieleen. Naurettiin kuopuksen ja ystävien kanssa kyllä todella makeasti.
Mitä tuumaavat siellä teillä neuvolassa jos supistelee? Täällä pistävät HETI lääkärille tutkimuksii, jo kahdesti joutunut, vaikka minulla ei omasta mielestä edes ole ollut ns. supisteluja, vain sellaisia ala-vatsa polttoja vastaavia tuntemuksia.
En ymmärrä miten pystyy navettahommiin kovin pitkään raskauden aikana, hatun nosto sinulle [:)]
Poitsulle paranemisia toivottelen, keuhkokuume ei ole mikään pikkujuttu.


Tyttö Koo, Ei meillä ne kystat oireile kummallakaan lainkaan. Näitähän on melkein joka toisella ihmisillä, niistä ei vain tiedetä. Ne löytyy vahingossa yleensä kun muita asioita tutkitaan. [:)] Seurataan vain tietyn väliajoin, etteivät ne kasva.

Noh, tähän Suomen terveydenhuoltoon minä en luota täysin. Tai oikeastaan otan aina itse selvää asioista ja yleensä tiedän jo mitä vaatia lääkäriltä kun sinne menen. Niin monta kertaa on meinannut katastrofaalisia tilanteita tullut. Niin itsellä kuin miehelläkin.

Heh, meillä on sama juttu. En jaksa katella miestä jos hän olisi päivittäin kotona ja silmien edessä... [:D]
Tosin mies tekee koko ajan paljon hommia ja minä kirjottelen tekemislistoja koko ajan lisää [:D]


Minun pitäisi löytää joku fysioterapeutti joka osaa tehdä jotain painantaan, joka edistää synnytykseen lähtemistä. Kun lähennellään laskettua aikaa. En ole tälläisestä ennen kuullutkaan. Kätilö synnärillä suositteli. En osaa edes hakea netistä tälläistä palvelua [:D]
Minulla kun on kaikki käynnistettyjä, niin olisi ihana päästä synnärille sitten edes vähän "edenneenä"

Missä vaiheessa muuten teillä on pitänyt lopettaa selällään makoilu ja siirtyä pelkkään kylkiasentoon. Eikös sitä suositella jossain vaiheessa raskautta?

Mami ja massumuru rv30+4
 
[:)] HELLOU ARVON LEIDIT [:)]



MAMI76: Tämä palsta on juurikin sitä varten,että täällä saa ja pitääkin purnata,jos siltä vähänkin tuntuu [:)]!!
Minua ei ainakaan haittaa yhtään kenenkään purnaukset,koska itsekin täällä usein purnaan [:D]
Eihän kenelläkään elämä voi olla ainaista Ruusuilla tanssimista [:-][;)]

No huh huh..sinä kyllä nukkua porskutatkin aika mahtavia tuntimääriä [:-][:D]
Ettei sinulla tuo uupuneisuus ja väsymys johdu siitä,että nukut vähän liian pitkiä yöunia?
Tai voisiko sinulla olla jotain lievää masennusta?
Kumminkin aikuisella on suositeltavaa se max.8h yöunet.Kun liian pitkään nukkuminenhan tekee sen päinvastaisen vaikutuksen eli väsymyksen?
Toivottavasti sinulla nyt tuo väsymys helpottaa pian [:)][:)][:)]

Minä en edes mainitse noista suppareista neuvolassa.Koska tiedän kokemuksesta,että terkkari laittaisi ajan gynelle ( neuvolan lääkärille ).Itse kuitenkin tiedän,ettei nämä supparit vielä ole mitään haitallisia [;)]
Mullahan siis on suppaillut kipeesti melkein joka raskaudessa ( Esikoinen ja Kakkonen ovat poikkeuksia ).Kolmosesta olin itse jopa huolissani,kun oli ns.ensimmäinen raskaus,kun suppaili kipeästi puolesta välistä eteenpäin.Jouduin rampata gynellä ja sain "pakkoloma" määräyksen ym.ym.Varotettiin liian aikaisesta syntymästäkin.
No,Kolmonen syntyi hienosti ihan ajallaan.Niin ja hänestäkin menin synnyttämään "navetalta suoraan" eli en ole kenestäkään pitänyt mitään ä-lomaa ennen vauvan syntymistä [;)]
Nelosesta ja Viitosesta on ollut sama juttu eli suppaillut on enemmän ja vähemmän.
Mutta heidän aikanaankaan en kauheesti maininnut suppareista [;)]

Tämähän on tutkittu juttu,ettei "maalaistalon emäntien" raskauksia voi edes verratakaan ns.normaalien äitien raskauksiin [;)].Ei meille anneta mitään "vapautuksia" esim.ettemme saa nostaa 40 kilon rehusäkkejä raskaana ollessa.Tai ettemme saisi talikoida paskaa navetalla.Tai vetää vasikkaa pihalle,joka vaatii suurta voimaa ym.
Siis nämä työthän on meidän normaalia työtä emmekä me niistä mitään vapauksia saada raskauden takia [:D]
Tietysti,jos meillä on riskiraskaus.Niin tokihan me sitten saadaan sairaslomaa kuten muutkin äidit.Ja kuuluuhan meillekin ä-loma,mutta minä en sitä niinkuin varsinaisena lomana pidä [;)].
Ja sitten,kun meillä on täällä vielä oma yrityskin kaiken lisäksi.Niin yrittäjäthän eivät tiedä,että mitä lomat ovat [:D]
Yleensähän äideille neuvoloissa sanotaan,ettei mukamas saisi nostaa painavia kauppakasseja loppuraskaudessa,ei saisi tehdä kiertoliikkeitä raskaana ollessa,ei saisi juosta ja hyppiä ym.No,näitäkin ns.kiellettyjä asioita minun tulee tehtyä ihan loppuun asti.
No,mulla tietysti on kroppa tottunut näihin "rasituksiin" [;)].Enkä siis haluaisikaan olla jouten raskauden takia..en siis varmaan pystyisikään.Hulluksihan minä tulisin [:D]

Waude [:)]..Kuulostipa teidän elokuva-ilta hienolta [:)]
Mää en edes muista,että koska olen päässyt oikein elluihin [:-]
Taidan painua elokuviinkin sitten eläkkeellä [;)][:D]

Heh..Mää olen kuin sinäkin [;)][:D]
Minä olenkin varmaan saanut "vaikeen potilaan leiman" itselleni [;)]
Minä,kun vaadin aina kaikkia tutkimuksia ja kokeita,kun vien lapsia lääkäriin.Tai jos mies menee,niin kirjoitan hänelle lapun,että mitä lääkärille pitää sanoa [:D]
Tosin täällä on kyllä aika hyviä kokemuksia noista lääkäreistä [:)].Harvoin on sattunut eteen mitään hoitamatta jättämistä.Aina ollaan kyllä saatu hyvää hoitoa.

Mutta minun isäni hoidoista tai itseasiasta hoidotta jättämisestä minun äitini on jättänyt aikoinani potilasvahinkoyhdistykseen kantelun.
Isä asui kaupungissa ja oli työelämässä,kun hänen oik.kätensä kipeytyi.Kävi työpaikkalääkärillä,joka määräsi fyioo ilman tutkimatta.Mun isälle tuli sitten myöhemmin kaulalla ihme patteja,joita tämä sama lääkäri vain kokeili ja sanoi,että ovat rasvapatteja.
Isä jatkoi töissä käsi ihan kipeenä.Sitten hänelle tulikin kova kuume ja yleiskunto romahti.Suoraan sairaalaan,jossa tehtiin kaikki tutkimukset.Diagnoosina tuli luusyöpä,joka oli lähettänyt etäpesäkkeitä aivoihin,keuhkoihin ja maksaan [:(]
Isä eli tämän diagnoosin jälkeen vajaa 2kk ja kuoli saattohoitokotiin.
Eli siis nuorehko ja terve mies,suoraan työelämästä kuoli pitkälle edenneeseen syöpään,kun työpaikkalääkäri ei tutkinut potilasta ollenkaan [:@]
Minä olin nuori aikuinen kun isäni kuoli.Ja sen jälkeen olen kyllä pitänyt huolen,että lähimmäiseni saavat parasta mahdolista hoitoa,kun sairastuvat.
Mutta tosiaan täällä maalla on kyllä ollut hyvä hoito ja huolenpito aina [:)]

Mää en ole enään pitkään aikaan edes pystynyt nukkumaan selälläni [&:]
Tulee heti huono olo,jos meinaankin selälläni maata [:'(]
Ja tässä vaiheessa raskautta ei edes saisikaan enään maata selällään.Koska siinähän voi olla vaarana,että kohdussa oleva vauva painaa äidin vatsan isoja verisuonia lyttyyn.Ja se voi aiheuttaa sikiölle suurta hapenpuutetta?
Mutta sellaista ei kai oikeesti voisi sattua,koska äidille kerkiää tulla niin huono olo ennenkuin sikiötä hapenpuute uhkaisi?Että äiti tajuaa vaihtaa asentoa tuon huonon olon takia.



(.) Eipä tänne mitään erikoista [;)]
Muksujen kanssa oltiin ulkona ja navetalla ja sen jälkeen kylvetin/suihkutin jokaisen.
Kuravaatteista huolimatta olivat ihan kakassa [&:]
Kauheen kurasta on tuolla ulkona [:'(]
Menee siis hermo jo tuohon kuraisuuteen [:'(][:'(]..Kaupungissa olisi nyt paljon helpompaa asua [;)][:D]
Heh..Pitäisiköhän vetää meidän pihaan ja joka paikkaan asfaltti..heh heh.


HYVÄÄ VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 25+0
 
Iltaa!

Onpahan ollut päivä täällä... oon itkeskellyt oikein koko rahan edestä [:(] ilosta, surusta, kiitollisuudesta...  tätä raskausajan hormonijuttua vissiin. Mutta siis päivä alkoi niin loistavasti ja sitten soitti Onnin kummitäti, että tarvitsis kyydin sairaalasta kotiin. Me lähdettiin Rakasta Ystävääni kotiin viemään ja mulle tuli autossa semmonen kamala ahdistus, jota en voinut siinä näyttää... [&o] Hän siinä kipuineen istui ja yhtäkkiä vaan iski tajuntaan, miten me ihmiset ei aina voida elämäämme vaikuttaa.
Sitten kotona eksyin lukemaan muutamaa blogia ja tadaa: itkusta ei ollut tulla loppua. Ja sitä onkin sitten kestänyt tänne alkuiltaan asti. Mies oli huolissaan ja pahoillaan, kun joutui lähtemään taukonsa jälkeen takas töihin (hyvä kun meni, ei tää niin vakavaa ole!) Provosoin siinä vielä itseäni lisää, kun radiosta tuli itkubiisejä enkä kiusallanikaan vaihtanut kanavaa.
Ilta kun tulee, niin varmasti ennen unta tirautan kyyneleet vielä miehen sylissä...

Tuntuu, että tää raskaus on ollut tähän asti yhtä itkemistä...ja matka on vasta melko alussa [8|] Ihan kaikki itkettää ja oon muutenkin tosi herkillä koko ajan. Mitään masennusta ei ole, koska olen sairastanut entisessä elämässäni vakavan masennuksen sairaalajaksoineen, lääkityksineen ym. joten tiedän kyllä mitä on "oikea" masennus. Mutta mikä ihme tekee ihmisen näin herkäks??? Tää on ollut kaikista pahin päivä näiden itkujen puolesta ja tuntuu, ettei varastot ole vielä tyhjät. No, ehkä tämä helpottaa kun vauva on syntynyt, pahemmaks ei kai voi enää mennä... [:D]

Mami76: Älä sä yhtään pahoittele huonoa päivääs, kyllä täällä on kaikilla oikeus niihinkin ja tuoda ne esille kun siltä tuntuu vai mitä? [:)]
Voi kunpa mäkin voisin nukkua noin pitkiä pätkiä... mutta ei toivoakaan, ainakaan tällä hetkellä. Oon nukkunut niin monta vuotta huonosti etten edes osaa nukkua jos kaikki lapset on pois. Ehkä löydän kunnollisen unirytmin joskus...öööö, eläkkeellä viimeistään? [;)]
Niin, mulla tuo ukkokulta ON joka päivä kotona kesken päivän, kun hän tekee 2-osaista päivää eli käy kotona tauolla. Onneks tauko on yleensä muutaman tunnin [;)]
Ja vielä tuosta nukkumisasennosta, niin mä nukun aina kyljelläni olin sitten raskaana tai en. Jos pyörähdän selälleni, niin hyvin äkkiä ukko tönii koska mä MUKA kuorsaan! [:D] ENHÄN KUORSAA!!! enhän...

Yönsäde: Mulla oli ekaa kertaa Onnin raskaudessa kipeitä suppareita ja kestin niitä 2 vrk ennen kuin mentiin näytille sairaalaan. Ja sille tielle jäin, poika meinas syntyä oikeesti jo sillon viikolla 31. Lääkitys onneks tehosi ja ukkeli pysyi matkassa loppuun asti. lääkäri oli mulle vähän käärmeissään kun en ollut tullu aiemmin... mutta ku vertasin niitä synnytyskipuihin niin ajttelin kestäväni..

Jep, taidanpa mennä nyt taas itkeskelemään... heh [:D][;)]
Mies tulee just kotiin.
 
[:)] HUOMENTA [:)]



TYTTÖ KOO: Mulla on nämä normaalit kipeet supparit juuri sellaisia,joita tulee monille uudelleen synnyttäjille [:)]
Tietysti,jos nämä yltyisivät ihan eri luokkaiseksi ja sisätutkimuksessa näkyisi kohdunsuun avautumista tai kohdunkaulan lyhentymistä,niin tokihan minä sitten ottaisin loppu raskauden levon kannalta [;)]
Mutta nämä kipeet supparit ovat kyllä ihan samanmoisia,kuin muissakin raskauksissa.
Ja ensi viikolla on ä-poli ja siellä tehdään sisätutkimuskin.

Siis mulla ei ole oikeestaan tullut tässä raskaudessa mitään itkukohtauksia [8|]..enemmänkin näitä vetutuskohtauksia [:D][:D]



(.) Meidän Kuopuksella on nyt silmätulehdus [&:]..paskaa..taas joudun yhtä lasta viedä lekuriin.Onneksi ei ole vakavaa,mutta ärsyttää näin raskaana ollessa,kun saa kokoajan juosta lääkärissä.Jeps,tämä on tätä suurperheen "herkkua" [;)]

Eilen tilasin Isänpäivälahjoja ..Siis meillähän on tapana,ettemme me vanhemmat osta toisillemme mitään turhaa krääsää,kun on synttäreitä,Isänpäiviä ym.juhlia [:)].Lapset itse tekevät aina kortit ja ehkä lahjatkin.Mutta tilasin toki rakkaalle isälle pari pientä valokuvatavaraa,mistä jää ihanat muistot ja jotka voi laittaa kirjahyllylle

Masentava fiilis on vaihteeksi päällä [&:]..
Tää ainainen vesisade,kuraisuus ja lasten sairastelut.Ja raskaushormonit siihen päälle [;)]
No,ehkä huomenna on jo parempi päivä..toivoo hän!!


HYVÄÄ VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 25+1
 
Kirjottelen nyt vaan pikana, koska on lähdettävä pian taas lentoon kuopuksen kanssa harjotuksiin.

Tänään soitti lääkäri toksemia vastauksista, ja sanoi että mulle on kehittymässä pikkuhiljaa raskausmyrkytys kokeiden perusteella [:(]
Olen ihan kauhuissani ja mittailen verenpaineita ja valkuaisia pissasta koko ajan.
Kurjaa kun on raskaus mennyt niin hyvin tähän asti, niin nyt nousee sokerit, ja saa pelätä myrkytystä. Liikkuminen on TODELLA hankalaa, nyt on alapään luiden kivut aivan mahottomia. Eilen melkeen konttasin vessaan.

Kait mä oon hullu kun vielä olen koulussa mukana.

Mutta tulen paremmalla ajalla kirjottelemaan lisää

Mamma ja massumuru RV31
 
Hei! Olen 37 vuotias nainen.. alkuperäisesti englannista kotoisin..muutettiin suomeen vuonna 88. Olen ollut avioliitossa kerran josta jäi 2 ihana tyttöä.. nykyään 18 vuotias ja 14 vuotias. Nyt olen asunut avoliitossa 10 vuotta ja meillä on yhteinen 2 vuotias tytär joulukuussa laskettu aika on meille seuraava yhteinen vauva tulossa [:D]
Edelliset raskaudet ollut suht helppoja paitsi on ollut toisen ja kolmesen kanssa raskausdiabetes! Nytkin on sokerirasituksessa ollut kohollaan mutta onneksi ruokavaliolla saatu kuriin [;)] Tämä raskaus ollut hankala ja en ole rv23 jälk saanut kunnolla liikkua...minulla on jo kohdunkaula häviämässä ja pää painaa kovasti häpyluun! Supistelen päivittäin ja on ollut bakteeritulehdus emättimessä jonka taisi onneksi häviää antibiotikuurilla, hieman pelkään tai jännitän synnytystä kun edellinen oli nopea ja sekava eikä kipulievitys enää auttanut silloin kun sitä olisi tarvittu.. Eka synnytys kesti 14 tuntia, seuraava kesti alle 2 tuntia ja kolmas kesti noin 3 tuntia.. eka ja toinen oli käynnistetty mutta edellinen oli normaali..
 
[:)] MOIKKA PITKÄSTÄ AIKAA [:)]



MAMI76: Minä pidän täällä sinulle varpaita ja sormia pystyssä,ettei protskuja tule pissiin ja paineetkin pysyvät alhaisina [:)][:)][:)]!!


TASE: Lämpimästi tervetuloa tänne jutustelemaan [:)]
En rupea enään itseäni esittelemään,kun täällä olen jo itseäni "mainostanut" tuolla ensiteksteissäni [;)][:D]
Mitäs sisarukset ovat mieltä uudesta tulokkaasta [:)]?
Ja pakkohan tämä on kaikilta uusilta palstalaisilta kysyä [;)]..Eli oletteko ottaneet uuden tulokkaan sukupuolesta selvää etukäteen [:)]?



(.) Jeps,eli täällä suurperheessä oli kolme sairaustapausta eli Poitsun keuhkokuume+poskiontelontulehdus,Kuopuksen silmätulehdus ja Kolmosen korvatulehdus [&:].Eli viime viikolla sain ravata lääkäristä toiseen ja Apteekkiin myös.
Perjantaina myös kävimme siellä Taysissa Poitsun kanssa kirurgin vastaanotolla.Kirurgi määräsi Pojalle vielä selän magneettikuvat.Jatkot katsotaan sitten niiden jälkeen.

Poitsu on lukenut koko viikonlopun metsästäjän opasta ( pikkasen paksu opus..huh huh ) ja ne lakiosuudet ovat vasta "hauskaa luettavaa" [;)]
Tänään Poitsu menee sinne metsästyskortin tenttiin.
Isi on onnessaan ja jännää Pojan kanssa yhdessä [:)]

Eilen löysin meidän navetasta pienen märäkoiran.Toinen oli ihan jäässä ja tärisi [&:]
Otin sen kotiin sisällä ja syötin sen.Soitin pitkin poikin kaikkiin löytöeläinkoteihin ja annoin tietoni.Myöskin kiersin tämän kylän taloissa kyselemässä koirasta.
Onneksi koiran omistaja sitten soitti iltapäivällä ja haki koiran kotiin [:)]
Oli kyllä omistaja tosi onnellinen,kun olimme löytäneet heidän lemmikkinsä!

Vauva on tosi aktiivinen [:)]
Huomenna on neuvola ja perjantaina on ä-poli [:)]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 25+6
 
Hyvää päivää!!!

tase: Tervetuloa mukaan juttelemaan, mukava saada uusia ihmisiä tänne! [:)]

Mami76: Voi kurjuus tuota myrkytystä [&o] toivottavasti se ei kehity nyt kuitenkaan... hyviä vointeja ja tsemppiä!

Yönsäde: No kylläpä teillä nyt siellä sairastetaan, ei kiva! Mulla on ollut nyt viime viikosta aivan karsee yskä ja viikonloppuna oli maha ihan arka yskimisestä ja yöt on tietty pelkkää yskimistä... Toivon, ettei tauti pahene ja mene keuhkoihin asti. N. 5 vuotta sitten sairastin tosi pahan keuhkokuumeen, olin ihan raatona ja oikeesti TODELLA huonossa kunnossa... keuhkoputkentulehduksia onkin sitten ollut lukematon määrä. Mut jos  nyt pysyttelis terveenä... *kop kop*
Onnea pojalle metsästystenttiin!!!

Mitäs sitten tänne...
Olo on LOISTAVA! [:)] Pahoinvointi on loppunut ja olo on melkeinpä liian normaali ollakseni raskaana. Ei sillä että valittaisin, kyllä tämä olotila kelpaa hyvin! Mennään taas torstaina np-ultraan, uusinta-sellaiseen, kun viimeks ei kätilö saanjut niskaturvotusta laskettua.
Sunnuntaina vietetään täällä sitten ihka ekaa isänpäivää. Onnin kanssa tehdään isille kipsiset käden ja jalankuvat, ostetaan vielä yks henk.koht. juttu ja Onni saa askarrella oman kortin... Sit tehdään poikien kanssa aamiainen valmiiks. Mä olen yleensä se, joka saa viikonloppuisin valmiin aamiaisen, sen kun tuun vaan pöytään niin nyt kerrankin hemmotellaan sitten isiä [:)]

Käytiin eilen ja tänään katselemassa tuplarattaita... Emmaljungan Twin Nitrot (?) oli meistä parhaat. En kyllä oikein tykkää jos edessä on pienet pyörät, mutta näyttää siltä että kaikissa tuplissa on nykyään semmoset. 3-pyöräisiä en halua ollenkaan. Mutta katellaan nyt vielä...

Jep, nyt mennään Onnin kanssa lattialle leikkihommiin.
Hyviä vointeja teille kaikille!!!
 
Yönsäde: Kiitos..ja kyllä isommat tytöt ovat ihan innoissaan mutta meidän uhmikas 2vuotias ei ole ainakaan vielä kovin innoissaan..heh [:D]
Kysyin rakenne ultrassa sukupuoli ja silloin arvoitus oli tyttö..mutta jostain kumman syystä luulen, että olisi poika [;)] mistä lie johtuu..mutta meille ihan sama kun on vain terve [:D]
tyttö koo: kiitos! [:)]
 
Heippati rallaa

Taselle tervetuloa [:D]


Minä jäin sitten loppuajaksi sairaslomalle, näin tuumasi lääkäri tänään. Minä vielä olin menossa kouluun tomerana. Lääkäri piti mua varmaan vähän "hulluna"
Paineet nousee vähäisestäkin touhuamisesta, eli nyt makuukomento kotona ja mittailen kotona paineita ja pissahommia joka päivä.
Kova pala minulle, kun on tottunut koko ajan touhuamaan ja tekemään asioita. Mutta vauvan vuoksi kaikkeni sitä tekee.
35 viikolle olisi pakko päästä raskauden kanssa, jos edelleen toksemiaa pukkaa, silloin käynnistetään synnytys. Vielä parempi kun pääsisin 37 viikoille.
Olikohan mulla joku aavistus asiasta, kun olen kerennyt juuri laittaa vauvalle melkeen kaikki valmiiksi. Vaatteetkin on kaapissa ja melkiin kaikki hankittuna jotain pientä lukuunottamatta. Sairaalakassit vain pakkaamatta. Muissa raskauksissa olen touhunut näiden asioiden parissa vasta aika lopuillaan.

Yönsäde, no siellä on sairasteltu. Toivottavasti jo kaikilla parempaan päin?

Meillä on juhlittu esikoisen synttäreitä ja pian onkin sitten kuopuksen juhlien vuoro. Ensimmäistä kertaa 16 vuoteen minä vain makasin ja nukuin päivän, kun muut siivosi ja leipoi. Olihan se kummallista ja omituista. Enkä millään meinannut ensin pysyä pois hääräämästä. Mutta olen ylpeä esikoisesta, teki itse kakun ja isin kanssa leipoivat. Ja siisteyskin oli hyvää luokkaa, heh...
Huomasin vain, että ehkä se on vaan sillon tällön luovutettava se vastuu muille ja poistua itse edestä.
Noh, pian saavat laittaa kuopuksen synttärit, siinä onkin tekemistä kun kutsuttavia on melkoinen määrä.

Vauva voi toivottavasti ja luultavasti hyvin massussa, torstain on äippäpoli ja odotan kyllä aikaa kuin kuuta nousevaa. Tahtoo nähdä vauvan ultrassa ja kuulla, että kaikki on hyvin. Tässä raskaudessa olen kyllä ollut eniten huolissani kuin muissa koskaan. Massumuru kuitenki liikkuu hyvin ja muisuttaa jatkuvasti olemassaolostaan.
Tuntuu, että vastahan minä plussasin ja nyt alan viimeisilläni pian olemaan raskauden suhteen, tuntuu, että aika loppuu kesken, HASSUA.
Yleensä sitä jo kovasti odotellut tässä vaiheessa, että menisi loppuaika nopeasti. Nyt en odota sitä vielä lainkaan. Haluan vaan nauttia olosta, vauvan potkuista ja levähtää ennen synnytystä kunnolla.

Hirmusti toivottelen hyviä vointeja teille <3


Mami ja massumuru 31+3
 
Mami76: Toivottavasti pääset eteenpäin vielä vähän aika..pidän peukkuja pystyssä [:)] Mullakin on jännittävät ajat menossa..synnytys saattaisi käynnistyä koska vain mutta täälläkin levätään ja toivotaan, ettei vielä viikko par syntyisi..vauva paina noin 2.4 kg tällä hetkellä..eli pikkuisen saisi vielä lihoa ennen tulo!!
 
Takaisin
Top