Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

Heippa pitkästä aikaa!

Testasin just äsken negan. Ei tuo tulos kuitenkaan ollut mikään hirveä pettymys, Onni kun on vielä niin pieni. (Ehkä jos uskaltaa sanoa, olo on jopa helpottunut, ainakin vähän) Saas nähdä miten pitkä kierto on tällä kertaa... Mutta siis yritys jatkukoon... eikä muuten haittaa yhtään! [;)]
Ja siellä labrassa kun kävin niin virtsishän se siellä oli ja raju [:@][:'(] 10 päivän kuurin sain.

Mites sulla Yönsäde ne tulokset, siis EKG?
Ja miten sujuu nyt kun esikoinen on siellä leirikoulussa? [;)] Vai onko jo ehtinyt kotiin takas? Minkälainen reissu oli ollut?
Miten muuten, sulla on pahin olo ohi? Onnittelut siitä!! Ja kohta puolivälikin jo käsillä!!!

Tiistaina käytiin laskemassa mummini uurna ja tämän päivän Hesarissa oli sitten kuolinilmoitus. Ei oikein vielä ole mennyt tajuntaan, että mummi tosiaan on poissa... [:(] Jos jotain hyvää tuosta on seurannut, niin on sovittu serkkujen kanssa että pidetään pikkujoulut! [:)] Meitä serkuksia on 14, ikähaarukaltaan 21-38v. Nyt kun mummi on kuollut, meillä ei ole enää mitään yhdistävää tekijää ja luvattiin, että nyt viimeistään pitää alkaa pitää paremmin yhteyttä... tiedä sitten toteutuuko tuo lupaus... [8|]

Varattiin miehen kanssa Tampereen kylpylään reissu 22.-24.10!!! [:D][:D][:D]
Oltiin siellä jo elokuussa viettämässä hääpäivää ja meillä oli oikein sviitti. No, yöllä sitten alkoi katto vuotaa (!), kondensiovedet tuli sisään. Valitettiin asiasta ja saatiin johtajalta lahjakortti. Että kyllä se valittaminen kannattaa! Tuo lokakuun reissu on meidän vuosipäivänä, Onni ja koira lähtee mun vanhempien kanssa mökille ja isommat pojat on sen viikonlopun isällään. SUPERMAHTAVAA JA IHANAA LÄHTEÄ!!!! <3

Missäs maarinen ja tättärä luuraa???? Ei sen puoleen, olen itsekin ollut nyt pari päivää pimennossa... mutta I´m back! [:)]

Piti muuten sanoa tuosta maarisen Venlasta, mulla oli tosi monta vuotta semmonen haave, että jos saan tytön, nimeksi tulee ehdottomasti Venla [:)] Sitten rakastuin Fanni-nimeen kun olin päiväkodissa töissä jossa oli aivan ihana 1-vuotias Fanni-tyttö.... Mutta niinkun tiedätte, ei ole tarvinnut miettiä tyttöjen nimiä vakavasti koskaan [;)] Mut on luotu poikien äidiksi vissiin [:D] Jospa nyt vaikka sitten... You never know... Vois pakka mennä aika hyvin sekaisin jos tulisin raskaaks ja tulokas oliskon tyttö! Miten sitä osais edes hoitaa 4 pojan jälkeen???? [:D][:D][:D]

Tää lähtee nyt koiralenkille miehen kanssa ja sit pitää alkaa ruuanlaittoon, kanttarelleja ostettiin taas... [8D]

HYVIÄ VOINTEJA!! Ja tulkaahan maarinen ja tättärä pois sieltä piiloistanne!!! [:D]

Heissan

Löytyipäs täältä kiva ketju niille joilla on jo muutama lapsi maailmassa ja lisää ehkä tulossa. Ja ikääkin ehkä jollakin vähän enemmän, paitsi kyllähän tunnen itseni ainakin vielä nuoreksi. 34 vuotiaana. [:)]
Minulla on kolme lasta olemassa ja neljättä odotan tällä hetkellä, viikolla 24 menossa. Vanhin on yhdeksännellä luokalla, eli 15, keskimmäinen 13 vuotias ja käy kahdeksatta luokkaa, kuopus lähti juuri ensimmäiselle lukalle ja täyttää pian seitsämän vuotta.
Tämä raskaus joka on onnellisesti menossa, on meille suuri yllätys kun minun ei pitänyt enää saada lääkärien mukaan lapsia ja menihän siinä reilu 6 vuotta ilman ehkäisyä, tosin ei yrittämällä edes yritetty kun oli tämä "tuomio" annettu lapsen saamisesta.

Onnellinen yllätys kuitenkin saatiin tietoon toukokuun aikana. Alkuraskaudessa olin ihan älyttömän väsynyt ja oli huono vointisuutta. Nyt taas on liitoskipuja ja luultavasti minulla on jotain kiinnikkeitä tai vastaavaa tk:n lääkärin mukaan.
Kuljen joka kuukausi äippäpolilla lievän diabeteksen vuoksi. Keskusteluaika synnytyksestäkin on pian, voi olla että menee suunniteltuun sektioon.
Kaikki synnytykset on käynnistetty ja todella kivuliaita ja minulla kun ei nuo puudutukset onnistu, varsinkin viimeisimmässä tuntui, että kuolen, heh..

Tällä hetkellä opiskelen ja tarkoitus olisi yrittää pysyä opinnoissa mahdollisimman pitkään mukana ennen äippälomalle jäämistä. Arki on kiireistä ja hulinaa. Välillä tuntuu, etti kerkeä yhtään lepäämään.
Jospa sitä sitten äippälomalla sitten saisi levähdellä ennen pienokaisen syntymää.

Terkuin mami

[:)] OIKEIN HYVÄÄ HUOMENTA [:)]

TYTTÖ KOO: Hellou hellou [:)]..Luulin/pelkäsin jo,että olit vallan hävinnyt jonnekin [;)]
Sulla sitten oli kuin olikin paha tulehdus [&:]..Toivottavasti lääkekuuri auttaa pian!!
Ja ihana asenne sinulla,kun negan olet napannut [;)][:)]..tosin niinkuin oletkin sanonut,niin teillähän ei nyt tuo yritys ole vielä sellaista..you know [;)][:D]
Vaan teille saapi tulla uusi kullanmuru sitten,kun sen aika on [:)]
Onni tosiaan on vielä niin pieni,ettei mitään kiirettä varmaan olekaan [:)]

KIITOS kysymästä
Lääkäri soitti torstaina vastauksista.Ja hän suositteli minulle 24 tunnin EKG-rekisteröintiä eli että sydänfilmiä otetaan tuo 24 tuntia putkeen ( Holter-tutkimus nimeltään ).Muuten mulle olisi tehty rasitus EKG,mutta sitä ei saa tehdä raskaana ollessa.
En sitten tiedä,että mitä tuosta Holter tutkimuksesta on hyötyä,kun mulla noita oireita tulee vain ja ainoastaan rasiuksessa [8|]?
Ja sitten lähti lähete keuhkolääkärille.Sitäkään en ymmärrä,että mitä hyötyä siellä on nyt käydä,kun spirometria oli ok ja tuota rasituskoetta ei voida tehdä raskaana ollessa.Eli siis miten rasitusastma voidaan todeta tässä tilassa?
Verikokeet olivat kaikki ok..jee [:)]
Eli täällä nyt odotetaan,että koskahan tuo Holter tutkimus tehdään..siihen voi mennä aikaa,koska täällä ei vissiin noita laitteita ole montakaan [;)]

Esikoinen tulee Kreikan matkalta vasta tiistaina aamulla.Soitellut olen hänelle eikä hän paljoakaan ole kerennyt puhua puhelimessa [:D][:D].Innoissaan oli,kun oli ostanut kunnon sukelluslasit ja niillä näki hienosti kaloja [:)].Meidän Esikoinenhan on kova kalamies.

Jeps..huh ja onneksi..tämä jatkuva pahaolo on kyllä helpottanut aika paljon *hurraa ja huutaa*
Kyllä tuossa vielä vähän aikaa sitten tuli epätoivoinen olo,kun todella pahat olot vain jatkuivat ja jatkuivat.Mutta nyt tuntuu jo siltä,että elämä voittaa [:)]!!

Voi..Pahoittelut mummisi kuolemasta [:(]
Läheisen kuolema on aina niin surullinen asia,vaikka kyseessä olisikin jo vanhempi henkilö [:(]
Jaksamisia surun keskelle [:)][:)][:)]

Ihanaa,pääsette miehesi kanssa kylpylään romanttiselle reissulle
Kanttarellit ovat ihan IN [8D][8D]..Me ollaan syöty ihan karseesti nyt herkkutatteja,kun niitä on löytynyt metsistä miljoonittain [:)].
Nyt tosiaan pitäisi lähteä kohta katsastamaan kanttarellitilanne [;)][8D]
Ihanaa vointia sinne [:)]

MAMI76: Tervetuloa tänne palstailemaan [:)]
Kiva saada tänne lisää uutta väkeä [:)][:)]

(.) Tuossa taisin jo TYTTÖ KOOLLE kertoa uudet kuulumiset [;)][:D]
Eli masu kasvaa kivasti ja tosiaankin tämä olotilakin alkaa helpottamaan [:)]
Vielä siis tekee pahaa,mutta se enimmäkseen tulee ja menee.Ei siis TODELLAKAAN ENÄÄN OLE JATKUVAA ..jippii [:D]

Tänään täällä kylällä vietetään taas yleisurheilukisoja.Viedään tuo meidän Kakkonen ( 5-vee ) ja Kolmonen ( 4-vee ) kisoihin.Nuorimmat eivät voi vielä osallistua kisoihin,kun alaikäraja on 4-vee..höh.
Toivottavasti ei sada hirveesti vettä,kun on kisat.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 17+5

Hyvää Iltaa Suurperheiden Äidit!!! [:)]

Mami76:lle tervetuloa tänne! Niin ja onnittelut nelosen odotuksesta! Täällä siis 4 poikaa entuudestaan ja jo kuumeillaan lisää...huh... [;)]

Yönsäde: En mä mihinkään katoa täältä, välillä vaan on muka olevinaan niin kiire, ettei ehdi mitään sanoa... [;)] Joka päivä kyllä täällä pyörin, montakin kertaa päivässä, mutta joskus ei vaan jaksa kirjotella.

Uus viikko pyörähti käyntiin ja meillä mies menee huomenna parin viikon lomansa jälkeen töihin. Toisaalta tylsää kun miehestä on ollut paljon apua ja hän on antanut mulle aika paljon myös omaa aikaa ilman vauvaa. Mutta toisaalta taas kiva päästä takas omaan rytmiin ja omiin kuvioihin, eipä ole ukko jatkuvasti jaloissa pyörimässä [:D][:D]

Mulla uupuu edelleenkin ne menkat, mitään ei näy, ei kuulu [8|] Tuossa parina päivänä on ollut maha tosi kipeenä, semmosia aika kipeitä menkkatuntemuksia ja tänään jouduin ottamaan särkylääkkeen... mutta mitään ei tapahdu. Ihan putipuhdas nega tuli testiin siis lauantaina, ei edes haamua. Mullahan kierto on ihan aina ollut todella persiillään, joten ei sitä tiedä onko ovis jo ollut vai onko tulossa vai mikä on meininki. Ja mies just eilen viimeks vannotti, etten ala mitään lämpöjä mittailemaan tai tikuttelemaan ovista... että mennään ihan normituntumalla... Ja mä lupasin olla hörhöilemättä, vaikka vähän ihmetyttää kuitenkin tää homma [:)] Kattellaan nyt kuinka kauan odotellaan ennenkun "uskalletaan" uus testi tehdä.

Jaaha-nyt kutsuu Onni... Pitää viedä poika omaan sänkyynsä nukkumaan ja mennä itse hetkeks telkkarin ääreen ennen NukkuMattia. Enemmän juttua vaikka huomenna, nyt hyvää yötä!!!!

[:)] HYVÄÄ AAMUA KAIKILLE [:)]

...Krooh,täällä ollaan silmät ristissä [;)]

TYTTÖ KOO: Mulla itselläni on ainakin aina ollut menkat ihan sikin sokin,kun ovat alkaneet synnytyksen jälkeen.Eli ei ole silloin ollut hajuakaan kiertojen pituuksista.
Ja sitten ne kivut [&:][&:]..Mulla on joka kerta tullut todella kovat oviskivut sekä menkkakivut ensimmäisten kiertojen aikana synnytyksen jälkeen.Siis panacodia olen ihan joutunut syömään ja kippurassa kävelemään.
Sitten ehkä joskus parin kierron jälkeen mulla on kierto tasaantunut aika normaaliksi!
Tuleeko sulle muuten synnytysten jälkeen kovia oviskipuja?
Mulla ne ovat siis pahentuneet joka synnytysten jälkeen.
Pelkään aina niitä ensimmäisiä menkkoja synntystyn jälkeen [:o]

Heh..ihana toi sinun miehesi [:D]..Miehet ovat justiinsakin tuollaisia,etteivät ymmärrä mitään ovistikutuksia ym.hörhötyksiä [;)][:D]
Toivottavasti sinulla nyt pian tuo kierto tasaantuu!!Toi ei ole yhtään kivaa,jos kierrot venyvät ihan järkyttävän pitkiksi ja ovat todella epäsäännöllisiä [:'(]
Kyllä mää itse ainakin olen tykännyt,että suurinpiirtein tiedän,että koska se persuus alkaa valskaamaan [:'(][;)]

Jaksamisia sinne,kun mies aloittaa työt loman jälkeen [:)]
Niin ja paljon peukkuja,että saisit joko sen plussan tai sitten sen tädin [:)][:)]
Tietysti sitä plussaa täällä teille peukutan [:)][:)]

(.) Mää olen ihan sippi..Esikoisen piti tulla tänään koululle klo:7,30 aikoihin,mutta hämpä soitti jo klo:5.40,että he ovat koululla kymmenen mintsan päästä [:D]
Valvoskelin yölläkin,kun toki ajattelin,että mitenköhän lentomatka sujuu [&o]
Siitä sitten suorilta jaloilta ylös ja autoon ja hakemaan Esikkoo koululta.
Lentokone oli ollut ajoissa ja bussimatka Hesastakin oli tullut verkkaisesti eli sen takia he olivat vähän aikataulusta edessä.
Ihanaa oli nähdä Esikoista pitkästä aikaa ja ihanaa,että hän tuli terveenä kotiin takaisin
Hän toi äidille sitten ison maskotti lehmän [:)][:)]..Minähän siis keräilen lehmäkoristeita vitriiniin ja myöskin kaikenlaista lehmärekvisiittia ympäri kämppää [:D].
Isälleen toi paidan ja pienemmille sisaruksilleen paidat+karkkia.

Vointi ok,mutta väsynyt.Mutta kohta lähden tästä ulos hommiin,niin eiköhän tämä tästä *toivoo hän* [;)]

KAIKILLE OIKEIN HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 18+0

PÄIVÄÄ!

Täällä aamu alkoi reippaasti, kun olin kaverini kanssa 1 1/2 tunnin vaunulenkillä [:)] Käydään yhdessä kävelemässä n. 4 krt viikossa ja mulla sit lisäks nuo koiralenkit päälle. Kyllä tuli hyvä olo kun oikein kunnolla reippaili! Mieli halajaa jo takas salille, ohjatuille rääkkitunneille tahtois kovasti... Mutta vielä pitää odottaa sektion jälkeen, vuoden alusta ajattelin sinne palata.

Noista menkoista ja kierrosta... [:@]
Mulla on ollut ihan aina tämä kierto sekaisin, ei pelkästään synnytysten jälkeen. Ilman pillereitä jos elän, niin kierto on aina ollut ihan kaikkea 20-80vrk:den välillä... [:o] mutta silti oon 5 kertaa ollut raskaana (1 km v.-02) vaikka ovista ei ollakaan koskaan tikutettu tai mitään muitakaan poppaskonsteja käytetty. Oviskipuja... hmm... oikeestaan en ole niitä koskaan tuntenut millään lailla, mut nyt vkl:na kun luulin, että menkat alkaa niin olisko ollut sit just sitä itseään? [8|][8|]

Ja itse otan tuon oviksen tikuttelun henk.koht. niin, että se syö mielenkiintoa siitä yrittämisestä. En halua, eikä myöskään mieheni, että "väkisin" pannaan, ns. kello kaulassa, mä en vaan syty "väkisin". Joillekin se sopii ja itselleni toi tikuttelu olis ehkä paikallaan niin suurin piirtein tietäis, missä mennään... mutta jotenkin mä haluan säilyttää semmosen tietyn spontaaniuden siinä hommassa. Vaikka tosiasia on ,että välillä joutuu vähän virittelemään tunnelmaa enemmänkin, kun noita poikia pyörii joka nurkassa [;)]

On nyt puhuttu, että muutama vuosi on max mitä yritetään ja jos luoja suo meille sen plussan niin hyvä. Mutta jos taas käykin niin, ettei plussaa tule, niin sit se on vaan tarkoitettu niin ja meidän perhe on sitten 4-lapsinen. Sanottakoon nyt vielä, että raskaaksitulo mulla on ollut välillä tosi vaikeaakin; kakkosta yritettiin vajaat 2 vuotta. Toki siis tässähän on mies vaihtunut matkan varrella... [;)]

Tehtiin miehen kanssa virallinen päätös, että jään kotiin hoitovapaalle! [:)] Laskeskeltiin, että se olis oikeesti rahallisesti mahdollista, vaikkei tuo kotihoidontuki nyt ihan mikään järisyttävä summa olekaan... [:@] ja iloinen yllätys oli että Helsinkilisä on 264€, wow!!! [:D] Eipä ole kyllä hirveesti hinkuja töihin ,kun muistelee minkälaista hirveetä haipakkaa viime kevät oli...huh...[:'(] työt ja opiskelut, hirvee stressi että ehtiikö valmistua ennen vauvan syntymää, kotihommat vielä siihen päälle, supistukset, sairaalavisiitit... Näin jälkikäteen ajatellen olin kyllä aika loppu! Mutta kova työ palkittiin, valmistuin ennen aikojani ja sainpa stipendinkin [:D] Nyt on sitten lupa nautiskella kotona ja tuntuu oikeesti, ettei ole mihinkään kiire pitkään aikaan!

Kiva Yönsäde, että sait esikkosi ehjänä kotiin! [:)]
Mäkin haluaisin päästä jonnekin lämpimään ens kesänä, mutta mun järjetön lentopelkoni estää reissaamisen...niin ja rahatilanne tietty [;)] lähdepä tän porukan kanssa viikoks etelään: reilu 3000€ saa pulittaa ihan helposti. Meidän piti mennä nyt tänä kesänä pariks viikoks Kreetalle ja voi sitä hirveetä pettymyksen määrää, kun tulinkin raskaaks [:o] Pojilla kesti aika kauan, että antoivat mulle anteeks [:D]

4 vuotta sitten sain vanhemmiltani reissun Prahaan 30-vuotislahjaksi (meitä oli siellä mun äiti, isä, minä, mun mies ja siskoni miehensä kanssa). Oli kyllä työn ja tuskan takana se lentokoneeseen astuminen [:o][&o] Kaiken lisäks ei mahduttu kaikki samalle lennolle, vaan tultiin mieheni ja siskon miehen kanssa perässä seuraavalla lennolla. Ja miehet oli kyllä aivan ihania mulle koneessa (ja tosi ärsyttäviä! [:D][>:]), vahtivat ja kehuivat mua koko matkan ajan... [:D][;)][:@][:'(] pelkäsin aivan järkyttävän paljon, puristin mieheni reiteen kauheet mustelmat ja siskon miehen käsi tais myös olla aika hellänä... [:D] Taustalla tuohon lentopelkoon on v. -96 lento Kanarialta takas kotiin, jossa jopa lentoemot pelkäs... karseella ukkosella lennettiin takas Suomeen. Sen jälkeen vannoin ,etten enää koskaan astu koneeseen. Sen reissun jälkeen vasta v. -06 suostuin uudelleen lentämään. Pakotin itseni, eikä se todellakaan ollut mikään nautinto.

Annanpa nyt puheenvuoron myös muille, anteeks tämä puheripuli... [:D] tää nyt oli taas tämmöstä omaa napaa vaan, sori!
Nyt pojille soppaa suuhun ja sit esikoinen fudistreeneihin. Heippa! Ugh, olen puhunut!

[:)] HELLOUTA JÄLLEHEN [:)]

...Mää olen edelleen väsynyt..no,mihkäs tää olotila tästä ilman nukkumista paranis [;)]

TYTTÖ KOO: Heh..Siis määhän tilasin tätä raskautta yrittäessä ensimmäistä kertaa ovistestejä [:)].Ja musta ne oli kivoja [;)][:D].Mää olen aina tykännyt tehdä r-testejäkin..johtuu varmaan siitä jännityksestä,että tuleeko kaksi viivaa vai se yksi vain.
Ja siihen puikkoon on niin kiva pissata [:D]..*hullulla on omat huvinsa* [;)]
Ja vissiin into noihin ovistikkuihin tuli tuolta palstalta "Joko nyt onnstaisi",kun sielläkin olin ihan ekaa kertaa palstailemassa ja kuumeilemassa ja siellä monet noita ovistestejä käytti.
Halusin minäkin heti jotain uutta kokeilla [;)]
Mutta siis mun mies ei yhtään tykännyt tuollaisista humputuksista [:D][:D][:D]
Ja mulle ei kyllä ovistikutukset tehnyt yhtään hallaa sessyilyyn..yhtä lailla halutti..[:D]
Muutenkin kun tuota sessyä tulee normaalielämssä harrastettua melkein päivittäin.
Tosin nyt,kun nämä olotilat ovat tässä raskaana ollessa olleet aika kauheita,niin en kehtaa edes kertoa,että kuinka harvaan noi meidän sessyilyt ovat käyneet [&o][:D][:D]
Mutta minä kyllä muutenkin tunsin oviksen jo ihan ilman tikkujakin..juuri noiden tosi ikävien ja kipeiden oviskipujen takia [&:].
Mutta jos sinä vähänkään tykkäät pissiä puikkohin ja olet utelias muutenkin noiden "hömpötysten" suhteeen,niin kokeileppas kerran tikutella ovista [;)]
Siis ihan sillain leikkimielellä ilman mitään sitä pakkopullaa [:D]

Minä olen nuoruudessani matkustellut ulkomailla,mutta kun mieheni tapasin,niin matkat vaihtuivat Etelästä Pohjoiseen [;)]
Meillä ei mies tykkää yhtän lähteä mihinkään etelän lämpöön tai johonkin turistirysään.
No,mulle se sopii hyvin.En minäkään enään näin vanhana pieruna niin jaksa enään niitä etelän rientoja [;)]
Me siis käymme vain Lapin reissuilla.
Ja mukavampaahan se on heittää rinkka selkään ja lähteä vaikka kapuamaan Saanalle [:)]

TOSIN TAIDETAAN VAIN TYTTÖ KOON KANSSA TÄÄLLÄ KAHDEN JUTUSTELLA [;)]
ELI TULKAAHAN NYT MUUTKIN KERTOMAAN KUULUMISIA [:)]

Yönsäde ja Mini rv 18+0

Päivää! [:)]

Karsee flunssa iski muhun taas viime yönä... eilisilta meni peiton alla palellessa ja yritin pysyä hereillä yhteentoista kun mies tuli kotiin töistä... mutta sippasin jo ennen kymmentä ja yöllä olinkin sitte kuumeessa ja päätä särki hitosti [:@] Mies sanoi, että kerrankin "vaimolla on pää kipeenä" kun torjuin sen vonkausyritykset [;)] Oli pakko, oli sen verran paska olo. Nyt vähän helpottaa kun otin droppia ja juon kuumaa. Joten jospa sitä tänään illalla, ihan vaan perjantain kunniaks... [;)][:D]

[:D][:D][:D] Joo, onhan niihin puikkoihin tietty ihan kiva pissailla... mutta en mä tiedä, en silti halua niitä ottaa mukaan "pilaamaan" koko juttua. Mennään nyt ihan luomuna, kun muutenkin on semmonen TJOT-meininki. Sit pitäis vissiin salaa niitä oviksia bongailla, kun mies ne tikut tyrmää niin täysin. Tosin se on helppo vokotella hommiin... [;)] Jep jep, hullulla on halvat huvit!

Meillä oli raskausaikana monen kuukauden tauko sessyilyssä joten et Yönsäde oo ainut! Mieli kyllä teki, mutta lekurit ei antaneet lupaa supistusten takia. Ehkä se kärvistely jotenkin kannatti, koska Onnin syntymän jälkeen meidän s.elämä on jopa parantunut jos mahdollista. [:D]

Missä kaikki muut on??? Maarinen? Tättärä? Mami76? TULKAA ESIIN!!! Vaikka ei siinä mitään, hyvin tää kaksinpuhelu Yönsäteen kanssa sujuu, eiks niin? [:)]

Meillä muuten mies otti esille yks päivä semmosen jutun, että kun esikoinen on just sen 12 v, niin pitää pitää seksivalistus kotonakin... Alkoi ahdistaa, että onks sen aika oikeesti nyt??? Ja mies lupas puhua pojalle jotain... Meinas mennä pulla väärään kurkkuun, kun mies sanoi, että hänestä meillä pitäis sit olla kortsuja kotona, että pojat voi teineinä ottaa niitä mukaansa...??? (heillä on kuulemma kotona toimittu niin) Toi on aiheena mulle semmonen aika jännä, ei oikein pysty kertomaan... äitinä tuntuu ihan kauheelle että oma poika alkaa olla teini-iässä ja joku kaunis päivä koittaa se hänenkin eka kertansa... Kunpa noi lapset sais pitää pieninä ikuisesti eikä tarvitsis miettiä tämmösiä!!! <3
Onko teillä Yönsäde puhuttu asiasta esikon kanssa??? Ja millä tyylillä?

Laskeskelin, että tänään olis kp 40... eikä menkkoja näy. Ja mun tuurilla ne tulee tietysti just sillon kun mennään kylpylään juhlimaan vuosipäivää  [:'(][:@] siihen on kyllä vielä aikaa mutta mun tuurilla ne on just sillon, ihan varmasti! Niin kävi elokuussakin...[&o]

No niin, nyt kutsuu sohva ja peitto sairasta. Hyvät viikonloput ja HYVIÄ VOINTEJA!!!

[:)] SATEISTA PERJANTAITA [:)]

...Siis mulla on ollut aika ihan vähissä,enkä millään enään kerkeä edes konelle tulla;muutakuin työasioille [&:]

TYTTÖ KOO: Kyllähän me täällä kaksinkin ihan hyvin pärjätään [;)][:D]
Tosin kyllähän se mukavaa olisi,että muutkin tulisivat kertomaan kuulumisia tänne [:)]

Että piti sulle sitten flunssa iskeä [:'(]
PALJON PARANEMISIA SINNEPÄIN [:)][:)][:)]
Heh..Pikkasen mua rupes naurattamaan tuo sinun miehesi kommentti päänsärystä ja sessyn kieltämisestä [:D][:D]
Toivottavasti tänään on sutinaa makkarin puolella ja päänsäryt ovat historiaa [;)][8D][8D]

Meillä on ollut sessyilyssä taukoa ihan sen takia,että mää olen ollut niin hel**tin väsynyt,huonovointinen etten illalla ole muuta pystynyt kuin käydä pesulla ja painua pehkuihin.Kumminkin koko päivän on pitänyt skarpata töiden ja lasten hoidon kassa tämän olon kanssa.Ja sitten illalla,kun saadaan lapset nukkuun,niin mulle ei edes riitä energia ajatusasteelle,että vielä sessyä pitäisi jaksaa harrastaa [:D][:D]
Normaalisti kun sessyä tekee mieli useammin kuin kerran päivässä [;)]..niin kyllä tämä "pakko panttaus" on ollut aika outoa meikäläiselle [:D].
Nyt alkaa olotilat olemaan jo suht normaalit,että eiköhän tämä meidän kuollut sessyelämä nyt ala tästä nousta ja kohta kukoistaa entiseen malliin [8D][8D][;)]

Meillä on puhuttu jo aikoja sitten Esikoisen kanssa sessy-elämästä,koska hän on jo niin vanha [;)]..täyttää siis Joulukuussa jo 15-vuotta [:)]
Meillä aloitettiin sessystä puhuminen joskus 12-vuotiaana,mutta sillloinkin poika jo sanoi,että "Äiti,noi on ihan tuttuja juttuja jo"."Koulussa on niistä jo puhuttu" [:D]
Eli ainakin täällä koulussa aloitetaan kouluissa tuo seksuaalikasvatus jo ala-asteella ja sitten 7-luokalla tuli Terveyskasvatus,missä puhuttiin sitten vielä enemmän murrosiästä,seksistä ja raskaudesta ja kaikista näistä asioista.
Oikeestaan meille ei jäänyt paljoakaan mitään valistamista,kun koulu oli sen kerennyt tehdä jo ennen meitä [;)]
Mutta toki aina puhutaan kotona viinasta,tupakasta ja seksistä sillain ohimennen.Että muistathan,ettet rupee alkoholia ja tupakkia käyttämään ym.
Ja jeps..mulla on äitinä ihan järkytys ajatella,että minun pikku-poikani on jo sen ikäinen,että ajattelee jo sessyasioita ja tyttöystäviä ym. [&o]
Isälle se ei ole yhtään niin kauheeta.Isähän on ihan ylpeä,että poika on niin komia,että kylän tytöt juoksevat pojan perässä [:D]

Koitahan nyt parantua!!!!
Ja ei se täti sinne kylpylään eksy..mää en päästä sitä sinne [:)]

(.) Kävin tänään neuvolassa ja tässä kuulumiset..
PISSA: Puhdas
RR: 128/77
Hb: 124 ( viimeksi oli 128 )
PAINO: Alusta tullut nyt yhteensä 3,7 kg eli ihan hyvin
SYDÄMEN SYKE: Tasainen ja voimakas

Laitettiin lähete ä-polille rakenneultraan.Aika sinne tulee rv 20-21.Sieltä sitten soitellaan kotiin tarkempi aika.
Ultran tekee ylilääkäri ja hän samalla sitten ultraan oikean munuaisen ja maksan.
Samalla sitten katsotaan noita mun paastoarvoja.

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 18+3

HUOMENTA!

Pikaiset uutiset: PLUSSA pärähti ruutuun äsken...
Ollaan ihan sekaisin miehen kanssa...onnellisia ja hämmentyneitä!

Palaan kunhan oon saanut pääni selväks [:D][:D][:D]

Tyttö Koo:lle SUURET onnittelut plussasta [:D] Siinä on pään selvittämistä kerrakseen. Muistuu mieleen oma "sekoaminen" muutaman kuukauden takaa. Kun raskaus piti olla mahdoton asia meidän perheessä kaikenlisäksi.

Tänne kuuluu hyvää ja huonoa. Olen hirmuisen onnellinen raskaudesta ja elämästä yleensä. Vaikka moni osa-alue onkin hankalassa tilanteessa. mm rahatilanen. Molemmat opiskellaan ja on äärimmäisen tiukkaa. Yleisten laskelmien ja käsitysten mukaan meidän ei pitäisi enää omistaa taloa, autoa ja luottojenkin pitäisi olla mennyt piloille. Mutta tässä sitä vielä sinnitellään ja laskut on ajallaan, ruokaa on pöydässä ja katto ei vielä ole tippumassa niskaan, heh. Mutta kyllä ärsyttää kun ei pääse lomailemaan, eikä mitään pysty laittamaan, ainoastaan pakolliset.

Toinen stressin aihe minulle on pelkotilat, kun pelkään että vauvalle sattuu jotain ja mihin vedän rajan ja jään sairaslomalle opiskeluista. Kipuja kun on selässä jatkuvasti ja alavatsa on todella kipeä vähän väliä. Ajatella, että vauva painaa vasta alle kilon. Mitenkähän sitä loppuajan selviää, kun nyt jo on näin kivuliasta. Näitä sitä mietiskelee välillä.

Yönsäde. Meilläkin esikoinen täyttää pian 15 vuotta. Neiti on niin aikuisen oloinen ja irtautuu meistä vanhemmista koko ajan enemmän. Poikakaveri on olemassa ja saavat yökyläillä nyt ensimmäisiä kertoja. Seksuaalivalistusta meillä on ollut 12 vuotiaasta asti myöskin ja näistä asioista puhutaan avoimesti meillä. Olen sanonut, että kun/jos tulee elämään seksiasiat mukaan, siitä on keskusteltava minun kanssa, ajatellen ehkäisyasioita.
Toisaalta tälläisiä asioita ei halua edes ajatella omasta lapsesta [;)]

Äippäpoli reissu oli taas liukuhihna hommia, en saanut mihinkään mitään vastauksia ja se on turhauttavaa todellakin. Aijon kirjotella sähköpostia neuvolan tätille tänne omalle pitäjälle. Vaikka en käy neuvolassa, kun seuranta on keskitetty äippäpolille. Eniten nyt vaivaa nuo kivut, että pitäisikö jäädä aloilleen vai jatkaa koulunkäyntiä. Äippäpolilla ultralääkärin luona piipahdetaan korkeinaan 5 minuttia. Päivää, mene makuulle, heippa. Siinäpä se keskustelu pisimmillään on. Yritin kysyä alavatsan kivuista. Ei sanonut juuri mitään asiaan. [:(] Turhauttavaa.

Tänään kuitenkin on kyläilypäivä, joten tämä porukka ahtaa pian autoon ja lähdetään vähän ihmisten ilmoille =)

Mukavaa sunnuntaita kaikille <3

[:)] IHANIA UUTISIA [:)]

TYTTÖ KOO: IHANAA IHANAA,ONNEA ONNEA [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Laitoit tämän mamman ihan sanattomaksi [:D][:D]
Mulla tuli ihan itku silmään ja vatsasta rupesi ottamaan [:(][:)]
IHANIA UUTISIA [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Paljon Enkeleitä ja tarrasukkia matkallenne mukaan [:)][:)][:)]
Siis ihan mieletöntä ja kuinka nopeeta teillä tärppäsikin!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 18+6

[:)] SYNTYMÄN IHMEITÄ [:)]

...Mää olen ihan sekaisin noista TYTTÖ KOON iloisista uutisista [:)][:)][:)][:)][:)]

MAMI76: No voi ei,että millaista touhua siellä on ä-polilla [&:]
Kyllä mun mielestä ä-poli pitäisi olla sitä varten meitä äitejä varten,että me saadaan sieltä tietoa meitä vaivaaviin asioihin/kysymyksiin.Ja että siellä vähän kysyttäisiin äidin kuulumisiakin eikä tehtäisi pelkkiä rutiinitutkimuksia vain.
Saanko kysyä,että miksi et käy ollenkaan omalla terveydenhoitajalla?
Vai siis ymmärsinkö minä asian ihan väärin [:D]??

Meillä täällä on ihan hyvä systeemi.Siis minä olen ainakin tyytyväinen meidän neuvolatoimintaamme.
Käyn nyt 4 viikon välein terkkarin luona.Ja jos vähänkin mulla on jotain ongelmia/vaivaa,niin saan nopeesti ajan joko omalle gynelleni ( käy meidän neuvolassa ) tai sitten meidän oman sairaalan ä-polille.
Raskausdiabetesasioissa kävin viime raskaudessa 2 viikon välein yliopistolisen sairaalan ä-polilla,jossa kätilö otti vauvasta sydänkäyrää,minusta RR:n ja painon.Ja kätilön jälkeen aina menin erikoislääkärin ultrattavaksi,joka aina hienosti kysyi vointiani.Ultrasi kunnolla vauvan.Tarvittaessa teki sisätutkimuksen jne.
Kyllä tuollaista toimintaa pitäisi olla joka paikassa,koska kumminkin meitä äitejä pelottaa/harmittaa ym.nämä r-diabetesasiat ym.raskauteen liittyvät asiat!!
Toivottavasti rupeet saamaan parempaa palvelua omalla ä-polillasi [:)][:)]

Niin ja jaksuja raha-asioihin!!!!
Ja jaksamisia mahakipuihin!!!
Tilaat nyt heti ajan lääkärillesi ja pyydät sairaslomaa,jos kivut tuntuu siltä,ettei niiden kanssa pysty olemaan!!
Pitäähän niiden syy nyt muutenkin tutkia!!

(.) Kauheeta kiirettä töiden ja lastenhoidon saralla [&:]
Meille syntyi lauantaina vasikka [:D]
Yksi lehmä meillä poikii vielä.

Töitä tehty lasten kanssa..huh.
Mies tekee omia urakointi töitään niska limassa.
Viikonloppuna piti vielä kuskata Esikkoakin treeneihin.
Lauantaina sitten vetäsin kebabin valkosipuliperunoilla ihan sen takia,kun kaupunkiin asti ajeltiin [;)][:D][8D]

Vauva potkii nyt päivittäin [:)][:)][:)]
Mahakipuja täälläkin..mutta mulla on niitä ollut aina joka raskaudessa.

Yönsäde ja Mini rv 18+6

Iso kiitos Onnitteluista Yönsäde ja Mami76!!! [:D] Ja Kiitos tarrasukista ja enkeleistä!!!
Eka neuvolakin on jo varattu, 6.10. on aika.

Aika epäuskoinen olo on vielä, mutta uskottavahan se on jos testi niin väittää! [;)]
Nauratti mieheni kommentti plussasta: "hitto, me ei kyllä ikinä päästä mihinkään!" kun meidän piti jo tänä kesänä mennä lasten kanssa sinne Kreikkaan ja just puhuttiin, että jos nyt sitten ens kesänä uskaltautuisin lentokoneeseen... Mutta kun ei niin ei, ehkä mun ei ole vielä(kään) tarkoitus astua lentokoneeseen... [;)] kaikella kun on tarkoituksensa! [:)]

Lauantaina yhtäkkiä silmissä sumeni ja pyörrytti, eilen aamulla oli sama homma-siinä ainut raskausoire ja tietty menkat oli myöhässä. Vähän tuolla masussa nipistelee, mutta muuten olo ihan ok. Mietin, että haluaisin mennä yksityiselle varhaisultraan, oman mielenrauhan vuoksi, näkis että kaikki on oikeilla paikoillaan siellä. Jotenkin hirvittää, että miten kroppa kestää heti perään toisen raskauden kun Onni syntyi sektiolla... [8|]

Nyt vaan sitten toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saadaan pieni toukovauva tähän perheeseen [:)]
Olin havaitsevinani jonkinasteista panikointia tms.(?) tuolla meidän kesäkuisissa, kun miettivät, että jos se plussa tulis nyt... mutta pienen shokin jälkeen ihan hyvillä mielin ja onnellisina tässä ollaan- tätähän me toivottiin, perään vielä yksi, tjot-meiningillä. Ei mua pelota, kyllä mä tiedän pärjääväni vaikka niitä vaikeita hetkiä ja aikoja varmasti tuleekin.

Mami76: mä olen elänyt 3 poikani kanssa aina minimiäitiyspäivärahalla, joten tiedän mitä on kituuttaa! Sympatiat siis sinne! Nyt ekaa kertaa elämässä semmonen tilanne, että saan suht kunnollista ä.rahaa kun oon ollut töissä.

Tuosta neuvolatoiminnasta: mulla on varmastikin maailman ihanin terveydenhoitaja!  Hän on ollut mulla kaikkien poikien kanssa ja meillä on aina synkannut tosi hyvin. Lääkärit taas...ne on olleet välillä ihan kauheita![:'(][:@] Muistan vieläkin elävästi, kun odotin jotain pojistani ja lääkärinä oli vastavalmistunut nuori kundi, joka oli muakin nuorempi. Hän ei katsonut mua kertaakaan silmiin, punasteli kun teki sisätutkimuksen ja oli muutenkin tosi vaivaantunut... [:o][8|] Itsellenikin tuli hirmu vaivaantunut olo. Onneks ei tarvinnut enää sen jälkeen hänellä käydä. Tuolla meidän terkkarissa vaihtuu lääkärit tosi usein, yksityisellä tienaa niin hyvin, ettei kukaan halua tk-hommia tehdä.

Yönsäde: kerros nyt vielä kerran mulle, mitä kaikkia eläimiä teidän perheeseen kuuluu!!!
Ja onnea vasikan syntymästä![:D]

Juu, jos sitä menis varovasti herättelemään miestä... tuli töistä kotiin kamalan päänsäryn ja pahan olon kanssa (sanoi ehkä olevansa raskaana, hehheh... [:)] ). Kauppareissulle pitäis lähteä ja sitten siivoushommiin...plääh, ei jaksais...

Hyviä vointeja teille!

....jokohan nyt saisin sen tytön....

[:)] SATAA SATAA ROPAJAA [:)]

TYTTÖ KOO: Heh..kaikella on tosiaankin tarkoitus [;)][:D]
Sanot miehellesi,että kyllä te sitten viimeistään eläkkeellä pääsette sinne matkalle [:D][:D]
Näin minä aina sanon itselleni,kun tiedän,ettei tässä vielä moneen vuoteen ole mitän mahdollisuuksia lähteä mihinkään pitkälle lomalle.Kiitos pienten lasten ja töiden [;)]
Uskon hyvin,että sinulla/teillä on siellä vielä hyvin epätodelliset olotilat [;)]
Kyllähän teillä aika nopeesti tärppäsi [:D]
Vielä kerran SUUREMMOISET ONNITTELUT [:)][:)][:)]

Hui..sulla on jo alkanut tulemaan raskausoireita [8|][&:]
Toivottavasti sulle ei tule mitään kovin pahoja pahoinvointeja tai väsymyksiä,kun kumminkin Onni on vielä niin kovin pieni [:)]
Muistan itse hyvin,kun Kolmosta odotin ja Kakkonen oli ihan vauva,että kyllä oli tosi raskasta,kun oksensin kokoajan ja samalla piti imettää Kakkosta [&:]
Mun on taas pakko kysyä,kun olen jo unohtanut,että oliko sinulla Onnista pahoja raskausoireita?
Mulla vissiin vaivaa tämä tavanomainen RADE,etten muista yhtään mitään [:D]

KIITOS vasikka onnitteluista
Meillähän on täällä siis lehmiä,pari lammasta,pari ankkaa,pari hanhea,kaksi koiraa ( rotikka ja Englannin sprinkku ),kaksi kissaa,undulaatteja ja papukaija [:)][:)]
Ja haaveissa on,että ostan vielä oman Suomen hepan,kunhan saan tuon ukkokullan lämmitettyä [;)][:D]
Hänen mielestään,kun olen jo ihan liikaa haalinut tänne eläimiä [&o][;)]

Ihanaa vointia sinulle [:)][:)][:)]
Ja käyt kyllä täällä usein kertomassa kuulumisia..
P.S.Aiotteko selvittää vauvan sukupuolen etukäteen?
Niin ja katoppas Kiinalaisesta kalenterista,että kumpaa sukupuolta teille luvataan [;)]
Se siis on toki ihan leikkimielinen arvaus [;)]
Meillehän tuo Kiinalainen lupasi poikaa,mutta itse en siihen usko.Mulla nämä oireet on niin tyttömäiset [:D]

(.) Olipas kiva käydä aamulla koirien kanssa lenkillä,kun vettä satoi.
Mää jotenkin nautin lämpimästä vesisateesta.Meillä toi rotikka on vaan jotenkin niin hienohelma,vaikka uros onkin,ettei millään tykkää kävellä vesisateessa [:D]

Olotila on paksu..ei mitään sen kummenpaa [;)]

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+0

HEIPPA!!! [:)]

Uskalsin tehdä tänään uuden tickerin, eiks oo hiano?? [:D]
Ja eilen piti vielä tehdä uus testi... oli sekin positiivinen joten totta tämä kai on vaikkei pysty uskomaan vieläkään.

Äitini kommentoi asiaa kun eilen soitti: "jaa, että sellasta sitten, nyt ne 7 veljestä jooko?" ja nauroi perään. Vähän hirvitti kertoa uutinen, mutta turha huoli oli, onneks! Ens kesänä mun vanhemmilla on 7 lastenlasta ja meitä lapsia on vaan 2 tyttöä! [:D] 

Tänään on taas vähän nippaillut tuolta massusta, lisäks eilenillalla oli kauhee päänsärky ja vilutti. Viimeks oli myös kova päänsärky riesana ihan alkuraskaudessa. Ja Onnin raskaudessa oksensin aivan jumalattomasti (se tais olla niiden tuplien syytä?), yötäpäivää alkuaikana, laihduinkin siinä alussa ja olin oikeesti tosi heikossa kunnossa. Nyt oireet on aika lieviä vielä ja siks tätä on vaikeaa uskoa. Ja ihan niinkun aina ennenkin, myös nyt pelottaa aivan järjettömästi, että tää menee kesken. Mutta eipä se ole mun hallussa tuo homma.

Mies surffasi eilen ihan onnessaan netissä koska nythän meillä sitten vaihtuu se auto! [:D] Suu vaahdossa selitti mulle eri vaihtoehdoista ja mun piti käydä ihailemassa kaikkia hienoja ja vähemmän hienoja menopelejä...huoh, kiinnostus oli sata [:D]  

Hieno puoli tässä on se, että meillä on kaikki valmiina, tuplarattaat ostetaan kyllä ens kesäksi. Noiden Emmaljungan vaunujen päälle hommataan Onnille sisaristuin. Olin kyllä jostain lukevinani, ettei se olis turvallinen tai jotain...? [8|] Mutta kyllä me se ostetaan anyway. Uutta äitiyspakkausta ei oteta.

Kyllä mä täällä aion pysyä, en katoa mihinkään [:)]
Yritän olla mukana tuolla kesäkuisissa Onnin kanssa ja toukokuisissa tän raskauden kanssa... on niin monta paikkaa missä pitää käydä päivittämässä fiiliksiä!

Puhuttiin, että halutaan ehdottomasti ottaa selvää sukupuolesta tälläkin kertaa. Onnia käytii kurkkimassa 4D:ssä ja ehkä myös tätä mennään sinne ihailemaan... Se on tosin aika tyyris reissu, 168€ maksoi viimeks koko lysti.

Ja voiko kukaan arvata, kumpaa toivon??? [;)][:D]
Olis kyllä niin maailman ihaninta saada pienenpieni tyttö... mutta jotenkin en vaan osaa kuvitella itselleni tyttöä.
Mahtaa mennä elämä sekaisin jos prinsessa saadaan! [:)][:)]

Nyt syömään, mies kokkaili mulle <3  [8D]

Vointeja kaikille!!!! [:)]

[:)] HYVÄÄ HUOMENTA [:)]

...Eilen kirjoitin pitkät pätkät ja yhtäkkiä PAM..vintti eikun näyttö pimeni.Meidän 2½-vee katkaisi tietsikasta virran [:D]

TYTTÖ KOO: Me täällä jälleen kaksin kirjoitellaan [;)]
YEAH..Tuo sinun uusi tikkerisi on vallan mahtava,ubea ja täydellinen [:D][:D]

Vai teilläkin suunnitellaan uuden ja isomman auton hankkimista [;)]
Täällä myös..tosin meidän vissiin pitää ostaa joku vanha bussi,johon mahtuu koko porukka tavaroineen kaikkineen [;)][:D]

Me ollaan käyty myös 4-D ultrassa [:)].
Ensimmäisen kerran käytiin Kakkosesta,kun silloin tuo ultra oli niin uutta ja siitä puhuttiin paljon.
Kävimme oikein Hesassa asti Brunolla ultrattavana,koska Treella ei vielä silloin tehty 4-D ultria.
Kolmosesta emme käyneet.
Nelosesta käytiin Treella 4-D ultrassa,koska rakenneultrassa nähtiin vauvalla sydämessä jotain häikkää ja istukan toiminnan vajavuuttakin epäiltiin.
Ja viitosesta käytiin myös 4-D ultrassa ihan vain oman mielenterveyden takia silloinkin,kun mulla todettiin se raskausdiabetes,niin olin kuullut ja lukenut,että se lisää riskiä vammaisuuteen.Pakko oli käydä sitten sekin asia varmistamassa 4-D:ssä [&o]
Täällä Treella vain nuo 4-D ultrat oli paljon kalliimpi kuin Hessassa silloin joskus.
Maksettavaa jäi huimat n.224 euroa kela korvauksen jälkeen.
Mutta kyllähän se kannatti maksaa,kun sai kumminkin mielenterveytensä takaisin ultrakäynnin jälkeen [;)][:D]
Ja P.S. Sukupuolta emme ottaneet kuin Kakkosesta selville ultrassa [;)]

Kato nyt siitä Kiinalaisesta kalenterista,että kumpaa teille nyt veikataan [;)][;)]??
Mekään emme millään usko,että meille nyt poika tulisi,vaikka Kiinalainen sitä lupaileekin [;)][:D]
Kyllä on mun olotilat ihan tyttömäiset..eli kauheet olotilat ovat ihan selvä viittaus tyttövauvaan [:)]

(.) Eilen tein sitten vanhanaikaiset eli moikkasin Ykää [:'(]
Vein koiria pitkälle aamulenkille,niin ihan yllättäen oksensin pellolla pari kertaa [&:]
Kyllä koirat olivat ihmeissään,kun akka yhtäkkiä hidasti vauhtia kesken kaiken ja yökkäili [:D]

Älähän nyt TYTTÖ KOO lähetä sitä sinun Ykääsi enään tänne meikäläistä kiusaamaan [;)]
Kyllä mää sitä kestin jo ihan tarpeeksi [:D]

Joo,kävin sitten eilen lääkärissäkin,kun nämä mun hengenahdistuoireet pahenivat [&:]
Lääkäri määräsi heti kortisonilääkityksen ( Beclometx2 ) ja sitten sen lisäksi tuota avaavaa lääkitystä tarvittaessa.
Harmittaa,kun joutuu raskausaikana käyttämään säännöllistä lääkitystä.Mutta tottakai nyt sen ymmärrän,että tässä ajatellaan äidin ja vauvan parasta!

Yönsäde ja Mini rv 19+2

HUOMENTAPÄIVÄÄ! [:D]

Ihan loistava aamu täällä! [:D] Hyvinnukuttu yö takana ja mies laittoi mulle aamupalaakin!
Oli pakko käydä apteekissa ostamassa vielä digitesti... elämäni eka [:)] näyttöön tuli "raskaana 2-3" [:D] eli siis olen raskaana 4-5 viikkoa.
Otettiin testistä kuva ja laitan se sitten tulevan vauvan vauvakirjaan. Niin ja Onnin kirjaan kai vois jossain vaiheessa kirjottaa että hänestä tulee ISOVELI <3 [:)] (kunhan päästään selvemmille vesille)

Testin mukaan laskettu aika siis siirtyy viikolla tai parilla eteenpäin, lähemmäs Onnin 1v.-päivää. Mutta en nyt lähde muuttelemaan tota tickeriä, ultrassahan sen sitten näkee pysytäänkö toukokuussa vai siirtyykö kesäkuun puolelle.

Me oltiin myös Brunon luona 4D:ssä! Itseasiassa otin sinne äitini mukaan kun mies ei päässytkään töittensä takia [:@] ja oli se vaan tosi hieno kokemus äidille! Hän tippa linssissä katseli vauvaa ruudulta ja oli ihan ihmeissään [:)] Mun sisko on syntynyt -84 ja silloin oli aika alkutekijöissään nuo ultrat. 

Kiinalainen lupaili tyttöä meille [:)] Mutta sen mukaan myös Onnin pitäis olla tyttö, joten... [8|]
Ei ole ollenkaan mitään oloa, kumpi vois olla... olishan se tyttö aivan mahtava kyllä!!!
Odottelen vielä kauhuissani, minkälaiset raskausoireet tällä kertaa tulee.. [:o] Vielä toistaiseksi olo on aika ok. Noi pääsnsäryt on vaan taas aivan karseita, myös eilenillalla oli pakko ottaa grammanen Panadol... [:o] Pelottaa migreeni, johon olen taipuvainen [&o]

Älähän sinä nyt enää siellä oksentele Yönsäde!!
Tosi kurjaa jos nyt taas sulla alkaa pahoinvointi [&o] Mutta jospa tuo oli vaan joku yksittäinen kerta?? Toivotaan niin!
Jokos muuten pistelet sitä insuliinia?

Mua vähän "harmittaa" kun just sain itseni siihen kuntoon, että vanhat normifarkut meni jalkaan... ja nyt on tiedossa lisäkiloja [:'(]
Mutta en ota paineita, ehtii ne sitten pudottamaan kunhan vauva on saatu maailmaan.
Kaivelin kaapista taas nuo mammafarkut, ne on kyllä niiiiiin hyvät! [:D]
Muuten ovat sopivat, mutta laskin tuon "läpän" vielä alas lantiolle. Tai no, on ne ehkä vähän isohkot, mutta mukavat jalassa kuitenkin. Eipä tarvitse ostella mitään vaatteitakaan raskausajaksi, kätevää kun on valmiina nuo housut ja muutamat paidat! [:)]

Onni sai tänään H&M:ltä pakettinsa, kun tilailin pojalle vaatteita [:)]
Ihme ja kumma, tulivat jopa AJOISSA!!!

Jaaha, jospa sitä lähtis taas noihin kotihommiin... pyykit odottaa-yllätys yllätys!

Mukavaa päivää ja hyvää vointia meille kaikille![:)]

Heipsan

Yönsäde: Minä käyn äippäpolilla kuukausiseurannassa diabeteksen vuoksi. Siksi käynnit on keskitetty sinne. Vain pari hassua kertaa normineuvolaan, jossa kävisin ite paljon ennemmin, koska siellä oikeasti jotain kuunnellaankin. Kiinalainen kalenteri? Mistäs sellanen löytyy? [:D]

Tyttö koo, tiukkaa on, mutta vielä jotenkin selvitään. Eniten hermostuttaa se, ettei saa lapsille sitä kaikkea mitä he tarvii. Pitää jotenkin uskoa, että tilanne vielä tästä paranee. Kiitos sympatiasta [:D] Minullakin aina ennen ollut hyvää toimintaa neuvolassa, mutta tämä äippäpolin, ison sairaalan hommat on niin rutinoituneita ja liukuhihna hommaa, että se ottaa aivoon. JA se ettei saa kysymyksiin vastauksia.
Millanen se 4D ultra on? Onko se tosiaan niin selvä se kuva, että näkee selvästi piirteitä ym? Missä vaiheessa raskautta siinä kannattaa käydä?
Ymmärrän senkin, että haluaa tiettyä sukupuolta. Varsinkin ne kenellä on ennestää toista sukupuolta olevia lapsia. Meilläkin on kolme tyttöä jo olemassa [:)]Vaikka onhan se niin ettei sukupuoleen voi pettyä, mutta saa toivoa [:)]

Itse täällä tuskailen kun ei löydy enää vaatteita päälle, eikä oikeen kaupastakaan minun kokoselle hyviä housuja. Paitoja vielä on mitkä menee pidempään.
Massu on kasvanut todella huimasti. Eli voi päätellä, että loppuaikana maha tulee TAAS olemaan VALTAVA.

Koulua käyn edelleen tässä samalla, siksi en ihan päivittäin täällä jouda kirjottelemaan. [:)]

Hyviä vointeja toivottelen kaikille <3

PERJANTAITA! [:D]

Nyt kun pääsi vauhtiin niin kirjotetaas myös tänne [:)]

Kiva nähdä suakin täällä Mami76!
4D:stä: Kyllä siinä se kuva on paljon selvempi mitä normaali ultrassa ja piirteet voi nähdä [:)]
Me käytiin muistaakseni viikolla 26(?) ja ainakin tuolla Brunon luona on tietty raja, kun saa vielä Kela-korvauksen käynnistä. En nyt löydä niitä papereita mistään, että näkisin tarkan rv:n millon siellä oltiin. Mutta ihan hauska muisto se on se DVD jonka sieltä sai mukaan. Ja sydänäänetkin kuului, vaikkei muka pitänyt siihen tallentua.
Mä ainakin voin ihan rehellisesti sanoa, että haluaisin nyt jo vihdoinkin sen tytön, siis toivon sitä enemmän kun noita poikia se 4 jo on. Mutta silti on vaikea uskoa, että tyttöä saisin... [:)] Niinkun jo aiemminkin sanoin, se olis aivan mahtavan ihana juttu jos pieni prinsessa tulis!
Mitä opiskelet? Mä sain opintoni loppuun Onnin raskauden aikana ja oli kyllä TODELLA rankka rutistus! 3vuorotyö, opiskelut, kotihommat, poikien harrastukset..huh... Onneks on sentään mies mukana tässä härdellissä! Nyt oon tosi onnellinen, ettei ole "ylimääräistä" stressiä, työ- tai koulujuttuja ja voin keskittyä tähän kotonaoloon. Onko sulla paljon opintoja jäljellä vielä?

Meillä mies ja koira on lähdössä mun isän kanssa viettämään viikonloppua mökille tänään. Saan äitini tänne illalla yökylään ja huomenna on äidillä inventaario, sen jälkeen tulee sitten takas yöksi meille. Täältä on lyhyempi matka äidillä töihin ja pari kertaa vuodessa äijät pakkaa kamat ja äiti muuttaa meille [:D] Se on tärkeetä mun isälle ja miehelle päästä reissuun ihan kahdestaan, heillä on tosi läheiset välit. Välillä ollaan naureskeltu ja myös kiroiltu, kun ovat kuin majakka ja perävaunu, hyvä etteivät vessaankin mene yhdessä! [:D]

Missäs Yönsäde lymyilee tänään??? [:)]

Takaisin