Mittoja ja muuta vertailtavaa...

Ja mittoja täältä suunnasta ja tulos sokerirasituksesta.....

22.7
turvotusta ++
117/78
sf-mitta 27
rt
syke 146 ja liikkeet ++

sokerirasitus 19.7

0h 5.8
1h 10.3
2h 6.5

Eli sokerissa kaksi ensimmäistä arvoa jotka sitten menivät ketuiksi. kotiseurantaan ja ensi viikolla Tyksiin laitattamaan joku helvetin mittari selkänahkaan.
Kovinhan en tästäkään yllättynyt kun sanoin jo muutamia viikkoja sitten että enää puuttuu raskausdiabetes ja raskausmyrkytys. mutta nythän ei enää puutu kuin jälkimmäinen.

ja huumorilla perään....

Siis meillä kaikki hyvin vaikka kaikki raskaudenaikaiset vaivat pukkaa ja lapsi haluais väkisin mahasta ulos...on ihanaa ja antoisaa olla raskaana.

Tässäpä mun tulokset tämän pv neuvolaläynniltä:
sokerirasituskoe:
0:4,7
1:6,7
2:6,1
eli tulokset oli hyvät,oonpas tosi onnellinen tosta[:)]
poijan sykkeet oli 145
sf:27
hb:101[:o]vaikka syön rautatabletteja
oon kuitenkin voinut kaikenkaikkiaan hyvin ja niin näköjään poikakin,eli hyvillä mielillä ja mansikkaleivoksen voimilla eteenpäin[:)]
Tsemppiä kaikille!

Hei!
Onko muilla paino pudonnut näillä helteillä? Mun painoni ei ole käytännössä noussut lainkaan näiden helteiden aikana, ja nyt se on jopa tippunut puolisen kiloa. Ei ole kyllä ollut ruokahaluakaan -syön kyllä kun joku tuo ruokaa nenän eteen, mutta kokkaaminen on kyllä ihan tuskaa. Onneksi mies tekee ruokaa ja nuo teinit myös (tosin niiden ruoat on välillä aika 'eksoottisia' -mutta ei kai ne harjoittelematta opi). Raskauden alusta (neuvolassa mitattu) paino on noussut nelisen kiloa, ja pari kiloa heti alussa. Vatsa on kasvanut kyllä kovasti, kohdun pohja on enää kolmen sentin päässä kylkiluista, eli kauheasti ei enää mahdu ylöspäin. Ja entisten kokemusten perusteella tiedän, että sitten kun kohtu painaa mahalaukkua, tulee närästystä ja annoskoot jäävät tosi pieneksi (muuten tulee oksennus). Sikäli en ole huolissani, että nyt jo painan enemmän kuin koskaan ennen, edellisen kanssa loppupaino oli 58,4 kg. Nyt oli kyllä lähtöpainokin 3 kg enemmän kuin aiemmin. Ja kuten painosta voi päätellä, olen tosi lyhyt (158 cm).
Katselin edellisiä neuvolakorttejani ja niissäkin näyttää olevan vaihe, jossa paino on noussut 10 viikon aikana vain 1-2 kg. Tosin silloin tämä vaihe on tullut vähän myöhemmin kuin nyt. Sitten viikon 32-33 jälkeen on painoa yhtäkkiä taas tullutkin. Saapas nähdä kuinka nyt käy... Koska se 60 kg menee rikki?

Huomenta!
Mulle ei oo kans oikein ruoka maistunut pariin päivään,ja varsinkaan sen tekeminen ei kiinnosta yhtään,oon tehny sellassii pikaruokii..tänään aattelin vääntää oikein kunnon muusin ja kasvispöyrykät bernaiskastikkeella(ollaan vegejä miehen kaa) jaksaa sit illan häissä riekkua.
joo eipä paino oo silleen noussukkaan viime viikkoina,mut hyvä vaan[:)]
Tänään siis häihin,ihanaa nähdä vanhoja tuttuja ja eilen värjäsin hiukset ja laitoin kynnet hienoksi sekin piristää!
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neuvolakäynti oli aamusta. Olipa tosi mukava neuvolatäti, kun oma oli lomalla.. aivan erilainen tunnelma oli vastaanotolla. Oma on sellainen hissukka, joka ei oikeestaan tiedä mistään mitään kun kysyy. Onneks on kuitenkin käyntejä äippäpolilla, niin asiat selviää siellä paremmin. Nyt oli pissa, rr ja hb ok. Painoa mulle on tullut raskauden aikana 8kg. Pulssit A 135 ja B 140. Molemmat asettuneet pää alaspäin. Sf mittaa ei merkattu ylös ku kuulemma vastaa jo loppuraskauden mittaa, eli viitta vaille synnytystä [:D]. 

Otetaanko teillä muilla aina toi sf mitta? Multa ei oo kertaakaan mitattu. Muutenkin kun neuvolassa on nyt joku sijainen niin on kuin tiiliskivelle puhuisi. Onneks täällä on joka neuvolakerralla ultra [:)]
Huomenna olisi taas neuvola ja saa vihdoin ne kelan paperit lähetettyä, toivottavasti siellä kelalla otetaan vielä huomioon ne paperit vaikka ovat näin pahasti myöhässä...

Sokerirasituksesta sen verran, että mulle labrassa sanoivat, jos tulee oksennus niin koetta ei voi jatkaa.. aika erikoista että joissakin paikoissa kuitenkin jatketaan? Mulla oli tässä toisessa testissä tulokset 3,9/ 7,7/ 5,7 eli hyvillä mielin voi jatkaa odottelua kuten ennenkin.
Viimeksi neuvola 14.7., silloin sf-mitta oli 24,5 eli keskikäyrällä. Tosin neuvolatäti sanoi, että ei sille mitalle niin paljon kannata painoa pistää, se on aika altis virhemittauksille hyvissäkin käsissä.. Sykkeet 110-140 (kuunteli pitkään, epäili ensin että on joku rytminmuutos, mutta ilmeisesti johtui vaan erittäin vilkkaasti liikkuvasta vauvasta, ei meinannut saada mitattua sykettä kun toinen veti rumbaa). Muutaman kerran potkaisi aika vauhdilla dobbleria..
Verenpaine 119/87. Seuraavan kerran sitten 4.8. eli ens viikolla.

Mä olen haalinut kasaan jotain pientä tarpeellista sairaalakassiin laitettavaksi, mutta en mitään ole vielä pakannut. Tuntuu niin vieraalta vielä koko ajatus! [:D] Kai se kuitenkin hyvä on olla valmiina, kun eihän sitä koskaan tiedä...

Moips,

En olekaan varma laitoinko jo sokerirasituksen tuloksia, mutta en ainakaan löytänyt niitä [:)]

eli rv27+2 (22.7)

0h 4,6
1h 7,6
2h 7,4

Hyvät kuulemma oli eli ei syytä huoleen.

Ensiviikolla sitten ma neuvola ja heti ke kontrolliultra keskussairaalassa istukan paikasta. Toivottavasti olisi noussut ylös.
Liikkeet tuntuu pääsääntöisesti oikealla puolella kylkiluiden kohdalla. Jonkin aikaa olen tuntenut möykyn hikkaavan, onko muut tunteneet samaa?

Maitoa on välillä hieman tihkunut, mutta ei vielä onneksi liivinsuojia tarvinnut käyttää.

Kirjoittelenpa taas kun neuvolakuulumisia saatu.

Tsuba

Kantaa hänkin mittansa kekoon [:D] 

rv 22+4  hb 130
                sf 20

rv 28      hb 136
               sf   29

Ei turvotusta ym.Kohdunsuu 3cm ja kiinni
Painoa tullut alusta 12kg,josta lääkäri sanoi että ei saa tulla enempää [8|]
minkäs teet kun kaikki maistuu....
Sokerirasitukseen menen rv.31

Hiivaa(?) oli, mutta eikös "pullan kohottamiseen" tarvitakkin hiivaa?[;)],Lääkärin mielestä ei tarvi tehdä sen suhteen mitään kun ei vaivaa....Voikos niitä Gyno Daktarineja käyttää raskaana ollessa?Kai hiiva täytyy jossain välissä häätää.....

HenniK 28

HenniK, mullakin oli hiiva ja lääkäri sanoi, että pitää hoitaa vaikkei mulla vaivannutkaan. On raskausaikana hyvin yleistä. Apteekissa osataan neuvoa mitä voi käyttää, mutta se gyno daktarin oli ainakin yksi niistä. Mulle suositteli apteekissa trosyd ja yhden puikon satsia. Helppo ja nopea.[;)]

Tsuba

Terveisiä elokuisista[:)] Tuosta hiivasta; tutulleni oli synnärillä kätilö kertonu, et hiiva kannattaa hoitaa raskausaikana vaikka ei mitään vaivaa olisikaan. Hoitamattomana kuulemma herkistää limakalvoja ja saattaa synnytyksessä altistaa enemmän repeämille tms. ja paraneminen myös hitaampaa.

Kaikki tulehdukset alapäässä kannattaa hoitaa herkästi, voivat aiheuttaa enennaiksen synnytyksen. Eli ei ole ihan pikkujuttuja. [:)] Apteekkiin vaan ja kysyy mitä raskaana oleva saa käyttää. 

Juu täytyy tempasta apoteekkiin hakemaan pelastusta.Lääkäri sanoi että selällään ei saa nukkua,siitä asiasta puhutaan liian vähän.Painaa johonkin valtimoihin(?) tms.ja hidastaa vauvan sykettä.

Leipuri Hiiva(tulehdus) 28+1

ALKUPERÄINEN: HenniK

Juu täytyy tempasta apoteekkiin hakemaan pelastusta.Lääkäri sanoi että selällään ei saa nukkua,siitä asiasta puhutaan liian vähän.Painaa johonkin valtimoihin(?) tms.ja hidastaa vauvan sykettä.

Leipuri Hiiva(tulehdus) 28+1

Selällään ei saa nukkua? Mä ainakin herään selältäni hyvin usein, vaikka olen kyljelle jäänyt nukkumaan.

Tänään taas käytiin tarkistamassa neuvolassa, että kaikki hyvin.

rv 30+3
hb 122 (se nousi viimein järkeviin lukemiin!)
rr 110/64
Paino -95g/vko (kokonaisuudessaan noussut noin 10 kg ja nyt painoa lähtenyt noin kilon tuosta)
sf 31 (pompattiin käyrältä ylös, mutta oon varma että poika vaan pyllistelee siellä ja keikkuu muutenkin kovin ylhäällä. Välillä on vatsa oikein hassunnäköinen, kun toinen punnertaa niin ylhäällä)
Syke 140 (ja kunnon potkut taas, kun yritettiin kuunnella [:D])
Tarjonta RT

Neuvola tänään, 30+1

Painoa tullu yht. 7kg
Hb 127!!! (ooo, noussut)
paineet 105/63
Sf 27, ympärys 99
RT-tarjonta

Rv 30+4
Painonnousu +1000/vk
Verenpaine 107/65
Sf 27
Syke 160
Liikkeet ++
Tarjonta Rt niinku aina.

Neuvolakuulumiset:

eli eilen olin rv28+6

Paino kokoaikana -4kg
Hb 123, oli onneksi noussut vaikken olekaan rautaa syönyt.
paina 114/70
Sf 34, heh oli hieman reiluhko...ei ihme että maha on iso[:)]
Rt veikkasi, mutta huomenna sitten selviää kun on aika sinne kontrolliultraan sairaalaan. Eli istukan paikan tarkastus ja lääkäri.
Syke 140
liikkeet +++ (vähän on vilkas kaveri)

Tänään oli neuvola/lääkäri ja sain sokerirasituksen tulokset: Paasto: 5.1, 1h: 8,7, 2h: 5,8 Eli kauniiisti läpäistiin ^^
Ja muita jutui:
Eli RV 27+5

Paineet: 134/66
Paino: +1014/vko (HUPS :D)
Turvotus: ISO +
Syke: +
Liikkeet: + (muru ollu tosi laiska pari päivää)
Tarjonta: Raivo
SF-mitta: 32cm (HUPS :D)

Jatkan tästä sitten kauhutarinalla tuonne keskusteluun....

ALKUPERÄINEN: Minsu

Neuvola rv 29+4
Paineet: 114/73
Paino: -50g/vk (yhteensä +2kg)
Sf-mitta: 29cm (hienosti yläkäyrän tuntumassa mennään)
Syke: + 150 (neiti lepäili tänään)
Liikkeet: ++
Lapsivesi: Normaali
Tarjonta: rt

Neuvola rv 31+5
Paineet: 123/82
Paino: -450g/vk (yhteensä enää +1kg)
Sf-mitta: 28cm (pienempi kuin edellisen kerran, mutta voi johtua vauvan asennosta ja myös eri mittaajasta)
Syke: + 160 (sitten hikka iski pienelle, jolloin syke nousi jopa yli 170)
Liikkeet: ++
Lapsivesi: Normaali
Tarjonta: ei osannut sanoa(?), mutta liikkeistä tiedän, että rt:ssa neiti on ollut jo pari viikkoa

Takaisin