Mittoja ja muuta vertailtavaa...

Hassuu ku joillain on jo monta käyntii.. terveyskeskuxis on  näköjää eroja.

itellä oli viikko sit neuvolassa sf-mitta 17 cm, rv 17+2
Tuttavat alko sanomaan jo et onkohan siellä kaks tulos :D pitää seuraavalla kerralla kirjoitella muitakin kuin vaan tuo sf :)

Mulla sf-mitta oli 14cm rv 16+0. Seuraava neuvola olisi rv 21+5 ja kohdun korkein kohta huitelee sitten varmaan jo reippaasti navan yläpuolella.

Neuvolassa käyty...19+1.
Lääkärissä ei vieläkään, eikä kyl maininnukaan edes, milloin ois..

Paineet 110/68
Hb tippunu 128->107, eli suositteli rautaa
Sykkeet jossain 145 paikkeilla, ja kovasti liikku. Mittoja ei saanu, ku ei mahtunu ees kuvaan,heh!!
Sf-mitta 18cm, ympärys 89cm...eli yläkäyrillä [:)]
Paino noussu 2kg

täällä mennään normikäyrän aivan alarajassa tuon sf mitan kanssa, oli 19+1 vain 13! :S hui, kun teillä jo on noin suuret.. näinköhän mein pieni kunnolla kasvaa??

Neuvolassa 17+2:
Paino 59 kg (+4 kg aloitukseen)
Paineet: 107/75
Hb: 127 (23.4 oli 122 eli noussut)
Sf: 18 (vastasi viikkoja 20 eli mennään käyrän yläpuolella)
Lapsen sykkeet: 150-160 välissä

Epäili, että painoa ja sf-mitta tasoittuvat kun mennään eteenpäin. Jos eivät, niin joudun sokerirasitukseen. Neuvolantäti kyllä rauhoitteli, että näissä ensimmäisissä mitoissa on paljon heittelyjä.

Onko kaikilta mitattu sf-mitta ja ympärys? Minulla kaksi neuvolakäyntiä takana (toinen 16+0), eikä näitä mittoja ole vielä kertaakaan otettu! Harmittaa kun en edes tiedä millainen ympärys oli ennen raskautta. No, tuskimpa siihen enää koskaan palaankaan ;)

Annelse: ainakin minun neuvolan täti ensinnä tunnusteli kohtua. Sanoi sitten, että mitataan huvikseen tuo sf-mitta (kun tuntuu isolta), yleensä mitataan vasta viikolta 20 eteenpäin.Tuosta viikosta eteenpäin on minunkin neuvolakortissa ne käppyrät piirretty.

Ei ole sf-mittaa otettu mullakaan, mutta mitäpä noista.. eilen oli neuvola rv 19+5 ja kohdunreuna kuulemma just navan alapuolella. Sykkeet 143 ja hirveä meno päällä, ei paikallaan meinannut pysyä. Ens viikolla rakenneultra ja 16.6. neuvolalääkäri (toinen kerta). 

Morjens pitkästä aikaa! Nytkin tulin ihan vaan pikavisiitille, kun kello on jo noin hirveästi (taas! mikähän aina valvottaa..).

Tuosta sf-mitasta.. Mulla oli 19+1 kun neuvolantäti mittas sf-mitaksi 20. Että täällä sitä mennään aivan toisessa ääripäässä.. Maha tosiaan jo näyttää siltä kuin viikkoja olisi se 30. Että näin. Montakohan lie tulossa (monikin ihmetellyt mahan kokoa ja epäillyt vähintään kaksosia!).. Neuvolassa kun kysyin, että onkohan siellä useampikin, niin totesi vain että ei, kyllä se olisi jo huomattu. Who knows?

Olisivathan ne tuplatkin tervetulleita! Mies oikein toivoo, että keskiviikon rakenneultrassa näkyisi kaksi (salaa minäkin toivon niin..)!

Onko muilla mennyt sf-mitta noiden viitearvojen yli? Itsellä kyllä rasvaakin tuossa mahassa jonkinverran, että ei ihan kovin luotettava näinollen ole.. Kunpa se siitä tasoittuisi (tai kunpa ei :D).

Sitä sf-mittaa ei kannata kovin vakavasti tuijottaa, ei se anna kuin hieman suuntaa ja riippuu mittaajasta millaisia lukuja tulee. [:)]

hassua ajatella että tuo pötkö mikä tual masus kasvaa, painaa koht kahen voipaketin verran :D harmi, ku ei sinänsä saanu mitää päästä peppuun mittaa, eikä kokonaismittaa siellä ultrassa tietoon :( kerto vaan että pää on 4,9 cm kokoinen :) kovin hassua, kuinka se onki kasvanu..viimeks pää-peppu mitta oli 4,1 cm ja nyt pää on jo sitäkin isompi! Kamalaa mitä vauhtia ne kasvaakaan! <33

Neuvolassa käynti rv 17+3:

Hb: 108 (viimeksi 134), rautakuurille.
RR: 140/97 (jänityspaineet [;)], kotona paljon matalemmat)
Sydänäänet A: 140 ja B: 148, B oli todella vilkas liikkumaan ja potkimaan joten ei millään meinattu saada lukemia.
Sf mittaa ei olis vielä mitannut, mutta halusin kuitenkin mitattavan, noh se oli 22 [:D] eli reilusti yli käyrien.

Neuvolassa tänään.
Hb noussut 102-> 114. Jee! Saan jatkaa raudan syöntiä kuitenkin, koska rautakuurillakaan ei tuon enempää ole noussut.
Verenpaineista mulle tulee kans jännityspaineet aina. En jännitä neuvolaa tai mitään, mutta samantien kun pitä ruveta mittaamaan painetta alkaa jännittämään, kun tiedän että nyt ei saa jännittää. Syke kiihtyy, kun mittari laitetaan käyntiin. Nyt tais olla 140/80. TOdellisuudessa samalla mittarilla kotona mitattuna paineet ollut 100/60. Että silleen. :D
Sf: 18

tylsistyneenä, ajattelin koota "kaikki" neuvolakortin tiedot tänne, vaikka tuskin ketään kiinnostaa :D

elikkästä:

rv 8+6 :
(neuvola)
verenpaine: 112/74
hB: 138

rv 11+0 :
(ultra)
crl: 4,1 cm
nt: 0,9
syke ja liikkeet +

rv 11+3 :
(neuvola+lääkäri)
verenpaine: 112/75
hB: 125
paino: +/-
syke: +

rv 15+2 :
(neuvola)
verenpaine: 111/60
hB: 133
paino: -207 g/vko
syke: 148

rv 19+1
(neuvola)
verenpaine: 108/68
hB: 121
paino: +311/vko
syke: 142
liikkeet: ++

rv 20+4

(ultra)
pikkuisen paino: 361 g
päänympärys/lakimitta (?): 4,9 cm
syke: +
liikkeet: ++

siinäpä siis hetkeks :P

Tänään aamulla oli neuvola, viikkoja 20+0

Paino 78,4kg +150g/vko (raskauden alussa 77,1kg)
Verenpaine 109/69
Hemoglobiini 145 (raskauden alussa 142)
Sydämen syke 143
Kohdun pohjan korkeus 18
Liikkeet +

helsqu: Kiva huomata, että täällä lokakuulaisissa on toinenkin kaksoten odottaja! :) Mulla myös masussa kasvaa kaksi pientä vauvelia, toinen ja kolmas tulossa. Sukupuolista en vielä tiedä. Rakenneultra on 11.6. Mulla viimeinen neuvolakäynti on raskausviikolta 14. Aika pitkiä välejä mun mielestä. En millään malttaisi odottaa sinne parin viikon päähän. Seuraava neuvola on vasta juhannusviikolla, jolloin raskausviikkoja on jo 22 täynnä. Jospa sen jälkeen alkaisi tiheämmät seurannat äitiyspolilla. Miten sulla on noita käyntejä ollut? Itse kirjoittelen täältä Satakunnan alueelta, mistäs sä?

Hyviä vointeja kaikille.

Stiina: kiva kun tuplat teillekin tulossa [:D] Aika pitkä väli neuvolakäynneissä, ilmeisesti paikkakunnilla on eroja.
Mulla on ollut jo kolme neuvolakäyntiä ( rv 9, 13 th+ lääkärim ja 17). Lisäksi olen käynyt gynen polilla pari kertaa ultrassa ku toisen vauvan istukka on ollut niin lähellä kohdunsuuta. Seuraava neuvola on vasta rv 22 jolloin täytetään kelan paprut.
Rakenne ultra on samana päivänä ku sulla äippäpolilla, jossa sit jatkuu myös käynnit. Malttamattomana minäkin odottelen ultraa, jospa siellä selviäis sukupuolet.
Olen Oulun alueaalta. Täällä äippäpolilla käynnit on 2-4 vko välein. Riippuen raskauden kulusta.
Vieläkö olet töissä? Mä jäin töistä pois rv 14, eli jo kuukausi vierähtänyt kotona. Luullavasti ei tarvitse mennä enää kesäloman jälkeen töihin ku tulee just 26 viikkoa täyteen.

ALKUPERÄINEN: Minsu

Varhaisultrassa rv 7+0
CRL 7,2mm

Np-ultrassa rv 11+5
CRL 47,7mm
Nt 0,9mm
Veriseulan suhdelukuja en ole saanut, mutta tuloksena ei riskiä.

Neuvolassa rv 12+1
Paineet: 114/77
B-Hb: 134
Syke: 160

Jatkoa tähän viimein:

Neuvolassa rv 16+0
Paineet :120/85 (hups)
EPDS-pisteet: 3
Syke: + (150-160)
Down-riski: 1:74000

Rakenneultrassa rv 20+0
Tyttö vastasi viikkoa 19+2 (vastaa hedelmöityshoidon aikataulua)
Ei jäänyt muita mittoja mieleen, lienee sääriluun pituus tuo 44mm.
Istukka etuosassa.

Neuvolassa rv 21+5
Paineet: 115/67
Paino: +240g/vk
Sf-mitta: 17cm
Syke: +
Liikkeet: ++
Lapsivedenmäärä: Normaali

Takaisin