Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Olen huomannut ,että eukalyptus -pastillit helpottavat silloin kun ällö-olo iskee, mutta saakohan niitäkään popsia?👀Tietääkö joku onko eukalyptus ”kiellettyjen listalla”?
 
Salmiakki ja lakut täytyy jättää kokonaan pois, vaikka ne lemppareita onkin :loudlycrying: Sushi kuuluu myös herkkuihin, mutta pakko siitäkin luopua. Kahvia juon jonkin verran, tosin sen lopettaminen ei oo ongelma. Ylipäätään aika tarkasti yritän suosituksia noudattaa, kun se noudattaminen kuitenkin vaikuttaa toiseen ihmiseen.
 
Itellä yks isoimmista luopumisen tuskista on ollut enegiajuoma ja kahvi. Ennen raskautta kahvia meni n. nelisen kuppia päivässä ja oli vaikea tiputtaa sitä kahteen. Kokeilin ensihätään jotain kofeiinitonta pikakahvia, mutta maku ei miellyttänyt... Onneksi löysin sitten tuon Kulta Katrinan kofeiinittoman, siitä keittänyt sen toisen pannullisen päivään. Mutta enpäs tajunnut että vois tehdä 50/50 sekoituksen kofeiinitonta ja kofeiinia sisältävää, joten pitääpä heti huomenna tuo vinkki ottaa käyttöön, niin jakaantuu kofeiini paremmin pitkälle päivään, eikä vain aamuun.
 
Itellä yks isoimmista luopumisen tuskista on ollut enegiajuoma ja kahvi. Ennen raskautta kahvia meni n. nelisen kuppia päivässä ja oli vaikea tiputtaa sitä kahteen. Kokeilin ensihätään jotain kofeiinitonta pikakahvia, mutta maku ei miellyttänyt... Onneksi löysin sitten tuon Kulta Katrinan kofeiinittoman, siitä keittänyt sen toisen pannullisen päivään. Mutta enpäs tajunnut että vois tehdä 50/50 sekoituksen kofeiinitonta ja kofeiinia sisältävää, joten pitääpä heti huomenna tuo vinkki ottaa käyttöön, niin jakaantuu kofeiini paremmin pitkälle päivään, eikä vain aamuun.
Voin kans suositella tota Kulta Katrinan kofeiinitonta! On ihan juotavaa vaikka ei se Pauligin Parisien- kahvia kyllä voita 🙂 Mää ajattelin kyllä tehdä tässä samalla pienen kokeen, että vähentää kofeiinit ihan minimiin.
 
Kofeiinista oon luopunut kokonaan kun aiemmin oon satunnaisesti juonut teetä ja energiajuomia. Sit taas itteä harmittaa eniten siemenet, juustot ja salmiakki 😅 joku taisi täällä lokakuisissa kirjoittaa että on syönyt pellavansiemenrouhetta ja itehän ehdin myös just pari viikkoa sitten ostaa ison paketin pellavansiemeniä ja tykkäsin käyttää jogurtin seassa.. Jotkut syö raskaana ja toiset ei enkä tiiä mitä tekis sen suhteen. Et mitä sit jos/kun maha vetää jumiin. Ja juustojen suhteen ei meinaa muistaa tarkistaa, että onko pastöroitua. Salmiakin himo tulee varmasti jossain vaiheessa mutta nyt ei ole kyllä karkkia oikeastaan tehnyt mieli.
 
Ekana ynnäilin, et hei kivaa, ei taida osua yhtäkään semmosta juhlapyhää päälle, että pitäsii piilotella raskautta. Joulu olis aina se pahin, koska keltään ei jäisi huomaamatta ettei kalat ja mädit kelpaa.. Mut siis itselle kyllä aika harva juttu on semmosia, ettei osaisi olla ilman.. ehkä just graavikaloja ikävöi. Niin ja oon maailman hataramuistisin aina kun pääsen johonkin buffettiin tai salattipöydän ääreen, ja päädyn kerään lautaselle aina vahingossa vääriä asioita :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Pitää alkaa opiskella näitä, ettei tule vahinkoja. Onko kikkoja muistin avuksi? Ettei vetäise vahingossa jotain mätitahnaa kahvilassa täytetyn leivän välissä tms.

Kahvia maistuisi yli 3dl... mutta koitan pysyä suosituksessa.
 
Onko buffetti/noutopöytä ihan nou nou? Mietin sitä kuinka kauan ruuat on ollu tarjolla ja moniko niitä on lähminy (tää toki aiheuttaa ahdistusta joskus muutenkin vaikken raskaana olisikaan)
 
Pitää alkaa opiskella näitä, ettei tule vahinkoja. Onko kikkoja muistin avuksi? Ettei vetäise vahingossa jotain mätitahnaa kahvilassa täytetyn leivän välissä tms.

Kahvia maistuisi yli 3dl... mutta koitan pysyä suosituksessa.
Mulla ainakin google laulaa varsinkin ”ulkona syötävien” ruokien kohdalla. Kotiruoissa huomioin vaan, et ei mitään raakaa, marjat suomalaisia, pastöroitua ja ei suojakaasuun pakattua. Ei myöskään salmiakkia tai maksaruokia. Kananmunaa (raakaa) tuntuu olevan melkein kaikessa, etenkin kastikkeissa ja sit joissain jälkkäreissä.
 
Onko buffetti/noutopöytä ihan nou nou? Mietin sitä kuinka kauan ruuat on ollu tarjolla ja moniko niitä on lähminy (tää toki aiheuttaa ahdistusta joskus muutenkin vaikken raskaana olisikaan)
Mä en uskaltanut ottaa noutopöydästä ruokia just ton takia, kun ei oo hajuukaan kauan ne on siinä ollut ja onko ne ollu kosketuksissa jonkun ”kielletyn” kanssa.
 
Onko buffetti/noutopöytä ihan nou nou? Mietin sitä kuinka kauan ruuat on ollu tarjolla ja moniko niitä on lähminy (tää toki aiheuttaa ahdistusta joskus muutenkin vaikken raskaana olisikaan)
Jos huolettaa kannattaa katsoa ravintolan oivaraportti oivahymy-sivustolta. Sieltä paljastuu jos kyseisellä ravintolalla on ongelmia hygienian tai esimerkiksi lämpötilavalvonnan kanssa 👍🏻
 
Kävin just viikonloppuna buffassa ja mun mielestä siellä pärjää ihan hyvin maalaisjärjellä. Toki tää oli tuttu paikka, jossa usein muutenkin käydään, niin tiedän, että on melko turvallista.
 
Onko buffetti/noutopöytä ihan nou nou? Mietin sitä kuinka kauan ruuat on ollu tarjolla ja moniko niitä on lähminy (tää toki aiheuttaa ahdistusta joskus muutenkin vaikken raskaana olisikaan)
Mä en ole tätä edes osannut miettiä. Oon ihan normaalisti käynyt töistä syömässä lounaat noutopöydästä. Eipä ne ainakaan lounasaikaan ole kovin pitkään ehtinyt siinä olla tarjolla kun nuo paikat on tosi suosittuja missä oon käyny.
 
Jos huolettaa kannattaa katsoa ravintolan oivaraportti oivahymy-sivustolta. Sieltä paljastuu jos kyseisellä ravintolalla on ongelmia hygienian tai esimerkiksi lämpötilavalvonnan kanssa 👍🏻
Hei tää olikin hyvä vinkki, kiitos! Mun mielestä ei voi tuudittautua siihen, että ollaan Suomessa. Kyllä täälläkin on monenlaista toimijaa ja kaverini joka on ravintolakokki, usein päivittelee, että jos ihmiset näkisi joidenkin ravintoloiden keittiöt niin jöisi kyllä ruuat syömättä…
 
Mie oon aina ollut vähän huono noudattamaan näitä ravitsemussuosituksia. Viikonloppuna jo aurajuustoa vetelin, ennen kun älysin ettei saiskaan 😅.
Mäkin just eilen pohdin kaupassa sushia nuuskutellessani et saa taas palautella mielii niitä kiellettyjä juttuja. Noudatan niitä kyllä muuten, mutta tosiaan salmiakkia pari silloin tällöin alhaisiin paineisiin. Sinihomejuustoa yms saa onneks jossai pizzas tms. Mut tunnustan et tuli sitä esikoisesta ihan viimesil.viikoil kerran paljaalteenkin syötyä🙈 itse graavattua periaatteessa sais kai syödä jos voi mennä takuuseen kalan tuoreudesta🤔 korjatkaa.jos oon vääräs
 
Takaisin
Top